Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Anvelope Iarna/vara

Recommended Posts

Nu stiu ce legatura are la ABS, mai mult ar conta la ESP.

Share this post


Link to post

@mr Una e sa pui toate rotile cu acelasi talon, alta e sa pui 2 asa si 2 altfel. Din ce am vazut, la multe masini se dau variante de anvelope de ex. 185/65/15 pentru vara si 175/65/15 de iarna. E cu totul alta mancare de peste, nu? :)

Share this post


Link to post

In ziua de azi, nici nu incape discutie in procurarea a patru anvelope cu aceleasi dimensiuni, nu vad rostul variatiei gumelor intre cele doua punti. Acum, fiecare cum crede.

Share this post


Link to post

Tocmai ca in ziua de azi..cand e criza..remember? :-?

Share this post


Link to post

Pai daca o ia in aratura ABS-ul o ia si ESP-ul, daca exista, ca folosesc aceeasi senzori. Eu am o eroare din asta (de fapt, doua, una pe fiecare roata din spate) la ABS de cand am pus-o pe dyno. Rotile din fata aveau 180km/h si alea din spate stateau si calculatorului cu cele trei creiere ale lui i s-a parut ciudat :D . O pastrez de control, n-am sters-o cu vag-comul (am o clona 908) ca vreau sa verific daca mecanicii la revizie fac scanarea sau doar o factureaza :D

 

Roti de dimensiuni diferite duc la aceeasi treaba, insa e posibil sa fie totusi in limitele tolerate, intrucat oricum rotile nu se invart cu aceeasi viteze in viraje. S-ar putea deci sa mearga strict dpdv al erorilor, daca e safe sau nu e alta discutie.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Daca pina si rotile le punem de patru feluri/dimensiuni ... n-avem ce comenta la alte chestii.

Share this post


Link to post

La Clio 3, de exemplu, din fabrica vine cu 175/65r15, o dimensiune foarte rara si, implicit, scumpa. Asadar majoritatea a adoptat solutia de compromis, montand anvelope si jante de Logan, de 185/65r15, ce se gasesc pe toate drumurile si, bineinteles, sunt mai ieftine, practic, cu banii pe care i-ai da pe 4 anvelope pe dimensiunea standard iti iei 4 anvelope+jante de Logan. Si au rezolvat problema. Atata doar ca nu sunt trecute in carte, dar cum in talon nu se mai trec rotile acuma, sanatate.

 

@mr: sunt multe erori ce pot ramane memorate in calculatorul masinii, detectate la un eventual test, dar pot fi si neimportante, de exemplu testerul a vazut la vechiul meu Clio cum am incercat odata sa pornesc stergatoarele, insa erau blocate de gheata, anomalia in aceasta situatie ramanand memorata. Nu mai zic daca uiti radioul pornit se descarca bateria si, la prima incercare de a porni masina, se reseteaza multe prin calculator si ramane cine stie ce eroare, eventual denumita pompos "general electronic fault". Normal ca nu are rost sa ii comunici clientului ca ai gasit atata lucru, el putand fi un batut in cap care sa te frece la cap o ora pe chestia asta, ca poate e in garantie si ca i se strica stergatoarele, sau ii crapa electronica, etc. Asadar, si in service, e valabila regula "vorba e argint, tacerea e de aur".

Share this post


Link to post

Am mai scris si pe topicul de anvelope din sectiunea Tico&Matiz. Diferenta calculata la raza intre 155/65/13 si 155/70/13 e de 0.75cm. Deci 1.5 cm la diametru. S-ar putea sa sara in ochi daca ai diferente intre punti, dar nu cred ca e problematic.

 

Eu am luat iarna trecuta anvelopele cu 155/70/13 ca doar de-alea am gasit la momentul respectiv si nu au am avut probleme. Dar daca ai optiunea de a lua dimensiunile standard nu ezita. La mine a fost solutie de compromis.

Probleme mai mari apar si daca alea de 155/65 de pe spate sunt de vara.

Share this post


Link to post

Pardon, mie mi-a dat 1.55 cm :P (((70/100) x 155) - ((65/100) x 155)) x 2.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Eu am luat datele de aici.

Acolo rezultatele sunt asa:

155/65/13 - Radius : 10.5 in

155/70/13 - Radius : 10.8 in

 

Diferenta 0.3 in = 0.3 * 2.54 = 0.762.

La diametru * 2 = 1.524.

 

Adevarul pica la fel ca intotdeauna undeva la mijloc :P

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Eu am facut din cap, 65, 70 etc reprezinta inaltimea talonului in procente din latimea benzii de rulare.

Share this post


Link to post

Reinnoiesc rugamintea mea pentru un sfat: am in acest moment masina incaltata cu doua anvelope aproape noi pe fata (sunt romanesti, am ramas uimit cand am vazut!) si doua Michelin uzate mai mult de 50% pe spate... Din pacate, singurele anvelope de iarna pe care le-am gasit sunt Rockstone:

 

http://www.achat-pneus.fr/pneus-rockstone/s210/?largeur=225&hauteur=55&jante=17

 

Credeti ca e mai sigur sau mai periculos cu astfel de cauciucuri?

Multumesc

Share this post


Link to post

Merg fara probleme.

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns, Tommy. Nu stiu daca ai observat, Rockstone sunt chinezesti, citisem nu de mult pe undeva ca niste teste facute in Elvetia au aratat ca anvelopele de iarna ieftine pot fi chiar periculoase... cum cu masina asta umblu cu copiii, sunt cam circumspect... Tu ai folosit asa ceva sau ai citit despre ele? In principiu, si eu cred ca o anvelopa noua, chiar cea mai ieftina, este mai buna decat una de marca uzata, dar cum nu am folosit niciodata anvelope chinezesti...

Share this post


Link to post

Eu nu recomand produse chinezesti decat daca vrei sa fii un beta-tester...

 

Daca tii masina un minim de 3-4 ani atunci merita sa investesti in niste cauciucuri bune. testate de mine si bune: GY Ultragrip, Michelin Alpin, Vredestein.

Nu recomand, din experienta, Debica Frigo sau Dunlop Wintersport M3.

 

La Clio 3, de exemplu, din fabrica vine cu 175/65r15, o dimensiune foarte rara si, implicit, scumpa. Asadar majoritatea a adoptat solutia de compromis, montand anvelope si jante de Logan, de 185/65r15, ce se gasesc pe toate drumurile si, bineinteles, sunt mai ieftine, practic, cu banii pe care i-ai da pe 4 anvelope pe dimensiunea standard iti iei 4 anvelope+jante de Logan. Si au rezolvat problema. Atata doar ca nu sunt trecute in carte, dar cum in talon nu se mai trec rotile acuma, sanatate.

 

@mr: sunt multe erori ce pot ramane memorate in calculatorul masinii, detectate la un eventual test, dar pot fi si neimportante, de exemplu testerul a vazut la vechiul meu Clio cum am incercat odata sa pornesc stergatoarele, insa erau blocate de gheata, anomalia in aceasta situatie ramanand memorata. Nu mai zic daca uiti radioul pornit se descarca bateria si, la prima incercare de a porni masina, se reseteaza multe prin calculator si ramane cine stie ce eroare, eventual denumita pompos "general electronic fault". Normal ca nu are rost sa ii comunici clientului ca ai gasit atata lucru, el putand fi un batut in cap care sa te frece la cap o ora pe chestia asta, ca poate e in garantie si ca i se strica stergatoarele, sau ii crapa electronica, etc. Asadar, si in service, e valabila regula "vorba e argint, tacerea e de aur".

 

Laur, te contrazic un pic. Eu am aceeasi dimensiune pe Modusache si au mers doar pe fata. Pe spate nu au incaput. Asa ca acum am 4 buc Michelin Alpin 185x60 R15. Conform talonului ar fi trebuit sa fie 185x55 R16 dar deh...

Share this post


Link to post

Eu am 2 anvelope chinezesti de iarna , Infinity Winter Hero de cand am masina. N-am avut nicio problema cu ele, am intrat in zapata, tractiune buna, precizie buna la viraje (sunt asimetrice). Anul trecut am vrut sa iau inca 2, n-am gasit si am luat 2 tigar. Am pus tigar-ele pe fata, ca erau noi, si winter hero pe spate ca erau deja la a doua iarna. Dupa 3 zile am pus tigarul pe spate pentru ca tractiunea oferita de ele era inferioara (masina avand cuplu mare patineaza mult daca nu-l poate pune pe sol). Anul acesta am montat chinezariile tot pe fata!

Alx, ai sa ramai surprins, dar multe firme de renume isi echipeaza masinile de noi cu anvelope chinezesti ;)

Share this post


Link to post

Daca tii masina un minim de 3-4 ani atunci merita sa investesti in niste cauciucuri bune. testate de mine si bune: GY Ultragrip, Michelin Alpin, Vredestein.

Nu recomand, din experienta, Debica Frigo sau Dunlop Wintersport M3.

Eu despre cele bolduite am parere taman pe dos. Nu schimb GY-urile ca nu cred ca tin masina pina la iarna viitoare, in caz contrar le aruncam direct. Eu oricum inca merg pe dunloape de vara, macar vreo 2 zile :)

 

EVF, orice anvelopa pe o anume vreme are propriile limite, asa ca poti sa ai si cea mai buna anvelopa de iarna, pe zapada sau polei nu e ca pe uscat.

Daca diferentele dintre anvelopele de vara sunt uriase, intre cele de iarna nu e la fel.

Share this post


Link to post

sper sa ai dreptate, pana la ora asta sunt singurele diponibile pe care le-am gasit.

Multumesc celor care mi-au raspuns!

Share this post


Link to post

Eh, un E92.

 

Azi pe la vulcanizari era nebunie, cred ca a fost cea mai proasta zi cu putinta la schimbat :)

Share this post


Link to post

Mah, astea-s observatiunile proprii. Dunloapele le-am testat pe Auris. Pare rau sa zic dar asta estem. In schimb Wintersport 3D par a fi bune pe un lexus is220d - testate de un prieten.

Share this post


Link to post

Laur, te contrazic un pic. Eu am aceeasi dimensiune pe Modusache si au mers doar pe fata. Pe spate nu au incaput. Asa ca acum am 4 buc Michelin Alpin 185x60 R15. Conform talonului ar fi trebuit sa fie 185x55 R16 dar deh...

Modus nu e Clio 3 (desi multe repere de la Modus au ajuns mai tarziu pe Clio 3), asa ca nu te contrazic in aceste constatari.

 

Oricum, n-am sa inteleg de ce multa lume recomanda anvelope cat mai inguste iarna, de parca ar merge numai pe zapada, uitand ca la noi problema nu vine neaparat de la zapada (pe care mergi doar cateva zile pe an de cele mai multe ori), cat de la gheata/polei, si acolo e bine sa ai suprafata de contact cat mai mare. Ideal e sa pui dimensiunea standard si aia e.

 

Debica Frigo nu recomand nici eu, desi pe zapada se comportau mult mai bine decat BFGoodrich-urile de pe Megane (bine, si Clio era mai usor si mai inalt), insa pe umezeala era sa iau un pom in brate la un viraj mai strans, ca sa nu mai zic ca erau destul de moi pe flancuri si asta se simtea in stabilitate si in feeling-ul directiei.

Eu primul lucru la care ma uit la o anvelopa de iarna e cat de moale/tare e pe laterale, Tigar-urile sunt cele mai prastie din acest punct de vedere, ca sa nu zic de profilul adaptat mai bine pentru drumuri curate decat pentru zapada, dar, oricum, isi fac mult mai bine treaba fata de o anvelopa de vara in aceleasi conditii.

Share this post


Link to post

Deci, pana acum, o opinie pro si una contra...

O parere transanta, maitre, svp.? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Am vazut undeva un test facut de autobild in 2006, si Tigar (15") iesisera pe locul 13 din 16... pe 12 fiind Michelin Alpin PA2.

 

In reviewuri nu am incredere, sunt foarte subiective (daca ai avut unul foarte prost si treci la unul bunisor ti se pare minunat), si opiniile sunt diametral opuse uneori. Prefer teste si masuratori. Cateva siteuri

 

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

http://www.autoexpress.co.uk/products/total_tyre_guide_2007/213177/tyre_test.html

http://tcs.ch/touring/fr/home/club/presse/mitteilungen/tcs-winterreifentest.html

Share this post


Link to post

Pai cred ca pe TCS spuneau ca sunt chiar periculoase... pe aici e o nebunie totala, pe unde intrebi de pneuri de iarna, se poarta de zici ca-i injuri air buticele de pneuri nu mai raspund la telefon!

De Rockstone nu am auzit chiar nimic, de asta imi este teama, Nankang, de exemplu, am vazut ca era clasat onorabil pentru un pneu chinezesc in niste teste nemtesti.

Edited by EVF

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...