Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Anvelope Iarna/vara

Recommended Posts

Cred ca andreib a facut o simpla confuzie, banuiesc ca se refera la Semperit Speed Grip 2. Acum, din punctul meu de vedere, fara a fi avut recent vreuna din cele doua, as merge pe Semperit. Ambele apartin concernului Continental insa Semperit este brand "quality" pe cind Barum e "budget". Din ce am vazut eu in ultima vreme, se pare ca Semperit obtine rezultate foarte bune la testele comparative fiind pozitionata in zona GY UG8, Michelin Alpin 4 sau Dunlop WS4

Share this post


Link to post

Recomand Kelly Winter ST. Anvelope probate, fara ABS! Absolut "lipitoare" de asfalt umed si cu polei. Anvelope la pret bun si cu performante, din teste, foarte bune.

Share this post


Link to post

Poveste: am avut pe Volvo 4 Nokiane WR , unul l-am bulit si am ramas cu 3. Faza e ca am uitat sa cumpar cand inca se gasea modelul WR si acum nu mai gasesc.

Gasesc in schimb modelul WR G2, care e next generation dupa WR. Au acelasi indice 107V.

 

Intrebare: credeti ca e vreo problema daca iau doar unul (sa merg cu 3 WR + 1 WRG2) ... sau e musai sa iau 2 WRG2-uri?

Mentiune: cele 3 WR-uri ar fi cu doar 1 an mai batrane decat cel nou.

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Au profilul diferit, nu mai zic de compozitie/uzura diferita. Eu as lua doua WRG2 noi si le-as pune pe fata iar celalate trei le-as rula pe spate (pe rand, bineinteles :) )

Share this post


Link to post

Personal as merge pe doua (perechi) nu doar pentru aspect sau vreo regula, mai bine zis pentru echilibru mai ales de rotatia se face intre punti (fata -spate).

 

Sper sa nu fie cazul, insa posibil sa ai nevoie de al ramas, pe fata, sau chiar rezerva.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Mda... multzam fain, o sa iau doua si le pun pe fata. Cica si la lege tot asa scrie. Chiar acum plec.

Share this post


Link to post

Sustin in totalitate punctul de vedere al lui Wolfman. Mergi pe 2 de acelasi fel pe punte chiar daca intre punti exista diferente. Contrazic putin opinia lui Viktor, comportamentul depinde foarte mult de masina. In cazul meu, in timp am reusit sa identific necesitatile/particularitatile fiecarei punti si, folosind anvelope diferite (inclusiv profile diferite), am imbunatatit comportamentul masinii

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Probabil ca pe spate sa nu se simta atit de mult, nu am facut teste insa, sint de perere ca pe puntea tractoare (sper ca folosit termenul corect) sa fie observate diferentele.

Share this post


Link to post

Eu as pune cele noi pe spate, indiferent ca e awd, rwd sau fwd. Fata cand pleaca e mai usor de controlat decat atunci cand pleaca spatele.

Share this post


Link to post

Trilema asta o am si eu, am cinci anvelope de vara Michelin PS2, 225/45R17, adancime profil :doua 5-6mm, doua 2-3 mm (pe astea le trag pe dreapta in primavara) iar al cincilea aproape nou (7 mm). Oscilez intre a cumpara 4 buc. GY Eagle F1 Asy 2 sau sa iau doar doua noi iar cele trei Michu sa le rulez pe puntea spate (cel nou cu cate unul din cele cu 5-6 mm). Problema ar fi ca as avea pe puntea spate anvelope cu uzura inegala (diferenta de 2-3 mm) si nu stiu cum se comporta ABS-ul/ESP-ul in situatii critice. Ma tenteaza sa cumpar 4 bucati noi, mai ales ca am o oferta la 492 ron/buc,

Share this post


Link to post

Prea bune anvelopele alea, exact pe alea am pus si eu ochii, doar ca doua de 245, inca nu m-am hotarat daca 17 sau 18. La banii aia le-as lua toate 4.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

BfGoodrich-urile mele au ajuns de toata jena. Joi noapte, umed pe jos, in S-ul de la fantana de la Unirii luat mai in forta, am reusit sa aprind usor martorul de ESP in bord, ceea ce imi arata ca am niste plastice, nu anvelope de iarna. Nici pe zapada nu-s mai grozave, iarna trecuta am ramas impotmolit in parcare.

Intr-adevar, recunosc ca doua veri au stat pe balcon si poate alta ar fi fost situatia, dar, ce a fost a fost.

Prin urmare se impun alte anvelope de iarna.

De data asta vreau si jante la ele, sa nu mai stau sa tot mut anvelopele de vara. Ca sa mai diminuez din costuri, le iau pe 15, intrucat am si dimensiunea de 195/65 R 15 trecuta in carte si utilizata pe versiunile mai basic. Jantele vor fi de tabla, nu-mi mai trebuie de aliaj. La jante am gasit doar la 250 de lei bucata, intrucat au dimensiunea la prezoane 5x114,3x66, dimensiune 6.5J15 si ET 47, ce mai sunt prezente doar pe Fluence.

Ale dracu' curve de francezi, nu puteau pune aceeasi dimensiune la prezoane ca la VW Golf sau Passat, sa pot sa le iau ieftin de la dezmembrari...

Aliaje nu mai vreau. Tablele, daca se indoaie, opresc la prima vulcanizare si gasesc un Gigel cu 2 ciocane sa mi le faca boboc, cum faceam binemersi pe vremea Clio-ului si a Matizului. Cum arata la exterior, mi se rupe, de la volan nu se vad jantele.

Asaaa, deci am rezolvat problema jantelor, raman anvelopele ce le voi pune pe ele. Ma vor ajunge cam 1000 de lei jantele, deci mai raman cam 1000 de lei pentru anvelope. Nu mai mult. Noroc ca pe 15 sunt simtitor mai ieftine decat pe 16.

BfGoodrich nu mai vreau, de altfel nu mai vreau sa dau pe anvelope mai multi bani decat trebuie. De Debica Frigo 1 am fost supermultumit pe Symbol, n-am stiut ce-i ala lopata in cele 4 ierni cat le-am folosit si au mai fost incaltate de urmatorul proprietar si in a 5-a iarna, de si-a facut cruce omul cand a vazut cat de usor merge pe ulitele de pe la tara, la Liesti (unde isi face veacul acum Clio. Insa sunt vechi ca model si nu cred ca se mai fabrica.

Prin urmare, ma cam uit spre Debica Frigo 2, Barum Polaris si putin spre Sava Eskimo. Nu mai vreau anvelope de iarna cu profil slick, am deja dintr-astea, vreau cramponate. Prefer sa-mi consume 1 litru de benzina in plus la suta de kilometri, dar sa nu mai ajung sa pun lanturile pe roti, sa-mi sara un lant, sa-mi agate un burduf de planetara, un flexibil de frana si sa-mi sparga un carenaj cand sare. Ca sa nu mai zic de schimbatul burdufului de planetara la service, cand monteaza Dorel planetara la loc si uita sa puna ulei in cutie...

Stiu ca ce caut acum sunt spre gama low, insa nu vreau sa dau mai mult de 250 de lei per anvelopa 195/65 R 15, sa le tin cam 5 ierni si sa pot iesi din nameti si in ultima iarna (fac cam 5000 de km/iarna). BF-urile le inlocuiesc cam degeaba acum, ca si profil sunt de-abia la jumatatea vietii, dar s-au intarit foarte mult. Masina intentionez sa o tin 10 ani si cca 150 de mii de km, adica pana in 2019, intrucat nu vad rostul de a o schimba mai repede, de asta investesc si in jante.

Am postat aici pentru a afla si alte pareri referitor la anvelope de iarna destul de budget care sa fie suficient de cramponate (dar nici ca Sava Eskimo ICE, totusi...) si alte idei.

 

Share this post


Link to post

Mersi de pareri. Vredestein-ul nu sare prea mult din buget, mai ales ca nu mi-ar strica un flanc ceva mai rigid, pe Clio se simtea diferenta intre Bridgestone-urile stock de vara si Debica, cu cele din urma trageai de volan azi si intra in viraj maine. Ramane sa le pipai si eu, sa vad cum se prezinta ca si desen, daca sunt santurile suficient de largi intre crampoane.

 

Singurul atu al BF-urilor ce a mai ramas, e ca nu simt nici o diferenta la stabilitate sau consum fata de Goodyear Efficientgrip-urile de vara. BF-urile probabil le voi pune pe bursa, sau, daca nu, le tin o vara pana le fac praf si le arunc direct. Aderenta insa este foarte proasta, anul trecut, cand urcam serpentinele de la Brasov catre Predeal, la 2-3 grade peste zero si asfalt uscat, in viraje mai in forta cam intra controlul tractiunii, si am doar 110 CP. Nu mai zic de facut balans in zapada mica, etc...

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

La tine merg si jante de Kia Ceed / Hyundai I30 sau Mazda (5x114.3) , poate gasesti pe forum-uri, site-uri de licitatii, etc (de verificat dimensiunea gaurii centrale).

250 lei o janta de tabla mi se pare cam exagerat.

Sava Eskimo S3 excelente, raport calitate/pret optim.

Bafta!

Share this post


Link to post

@laurentiun83: Aceeasi dilema am avut-o si pe masina sora-mii (Lacetti): Sava Eskimo S3 sau Debica Frigo. Le-am gasit la aproape acealasi pret, deci am luat Sava, fiind dupa parerea multora ceva mai bune.

 

Pe Epica am pus in urma cu 2 ani Nokian WRG2 si nu pot sa spun ca m-au dat pe spate, ba chiar pe flescaiala mi se par destul de slabe. Dupa 2 ierni, mai au 6mm profil, deci mai duc inca 2-3 ierni prin rotatie. Eu le tin numai la boxa, acolo temperatura variaza relativ putin indiferent daca e iarna sau vara. NU recomand hotelurile de anvelope decat daca mergeti acolo si vedeti exact in ce conditii sunt tinute. Vara, in majoritatea depozitelor de tabla in care le tin se fac 40 grade...

Share this post


Link to post

Hotel de anvelope nu voi plati cat timp am unde sa le depozitez in casa la Galati. :)

 

In concluzie, oscilez intre Sava si Semperit. La Sava stiu profilul, sunt de ani de zile prezente pe piata si am avut ocazia sa le pipai, ramane sa vad Semperitul.

 

 

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Daca ar fi sa te iei dupa review-uri, Semperit are niste rezultate extrem de bune in cazul Speed Grip2

Share this post


Link to post

Si BfGoodrich avea niste referinte extrem de bune cand le-am cumparat eu, intr-adevar, in prima iarna au mers foarte bine, din pacate insa s-a stricat treaba incepand cu a doua iarna.

In nici un review n-ai sa gasesti indicatii privind evolutia in timp a anvelopelor pentru ca, oricum le-ai pastra, dupa 2-3 ani tot incep sa se intareasca.

Eu practic vreau acum niste anvelope cum erau Debica Frigo directional pe care le-am avut pe Clio, fabricate in toamna lui 2004, care s-au dovedit foarte bune si in iarna 2009-2012, fara a avea insa aderenta relativ scazuta pe umezeala si flancurile destul de moi. Plus ca, vorbesc si de o cu totul alta masina, mai joasa, cu 200 de kg mai grea si cu 35 cp in plus, iar asta conteaza foarte mult, simt diferenta cand cobor din Megane si urc in Matiz, de exemplu.

Recunosc oricum ca, Debica, fiind pe 14, au incaput in debara, unde au stat la intuneric si racoare toata vara, in timp ce BF-urile, pe 16, n-au mai incaput si au stat pe balcon.

In fine, noile gume vor fi achizitionate pe la jumatatea lunii, mai am timp berechet sa ma documentez.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Barum Bravuris 2 am avut pe nubira si acum sunt pe kangoo. S-au dovedit a fi mult mai bune decat debica pe asfalt si decente pe zapada (nu exceptionale). Ca idee am avut si un set de dunlop winter response care nu au fost cu nimic mai grozave decat barumurile (cu toate ca au costat aproape dublu).

Share this post


Link to post

Semperit wintergrip am eu pe masina. Au ceva ani insa cand le-am cumparat am fost impresionat, parerea mea e ca sunt peste sava, fulda, barum, debica...etc.

La momentul respectiv mi s-au parut si peste dunlop wintersport m3, dar poate sunt subiectiv totusi, fiind primele anvelope de iarna pe masina.

 

 

Share this post


Link to post

Intr-un final mi-am luat si eu anvelope de iarna, plus jante dedicate.

Jantele le-am luat de pe ocazii, de tabla, au fost 400 de lei setul, sehascanoi :D , tot de pe un Megane 3 au fost luate, doar ca sunt pe 15. Comparativ, KFZ-urile noi pe 15 costau 250 de lei bucata si in scurt timp ar fi aratat la fel ca cele de le am acum, adica murdare. :D

Anvelopele au fost Pirelli Winter Carving Edge 195/65 R 15 91T http://www.shopmania.ro/anvelope/p-pirelli-winter-carving-195-65r15-91t-20688311, la 250 de lei bucata, dot 2512 luate de pe net si livrate prin curier. Cu tot cu montaj, toata distractia m-a dus la 1500 de lei, practic mai ieftin fata de cei 1600 de lei pe care i-am dat in urma cu 3 ani pe 4 bucati BfGoodrich pe 16, fara jante. Indicele de viteza T inseamna ca pot merge cu ele maxim 190 km/h, dar cum viteza maxima a masinii mele este 194 km/h, nu-mi fac griji ca voi depasi viteza lor maxima.

Le-am luat la probat pana la Fundulea, eroarea la vitezometru este tot de 5 km/h ca si la cele vechi, sunt putin mai zgomotoase si directia e putin mai moale, dar in rest e ok. Sunt echilibrate ok, pana la 170 la ora nu vibreaza nimic, doar zdrangane la gropile aparute mai nou pe bucata cimentata. Consumul la 100-110 e la fel ca la cele de vara, de la 120 la ora in sus incepe sa creasca cam cu un litru fata de cele de vara.

Le mai tin montate pe masina vreo 3 saptamani, timp in care oricum nu voi merge prea mult cu ea, dupa care la inceputul lui aprilie le duc la depozitare in apartament la Galati, la umbra, ca sa nu am surprize iarna viitoare. Oricum, profilul e mult mai agresiv fata de BfGoodrich-uri, asa ca sper sa nu mai apelez la lopata.

post-79-0-80532100-1362846733_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Seamana al naibii de mult cu Kleber Krisalp sau cu vechiul profil de la Fulda Kristall Montero. Pot afirma ca n-am avut nevoie de lopata cu niciunul dintre ele. Sa le stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Multumesc !

 

Special am optat pentru un profil mai cramponat avand in spate experienta pozitiva cu Debica Frigo Directional din 2005, pe Clio, care si-au facut treaba onorabil inclusiv in iarna 2009-2010, cand mai aveau suficienta carne pe ele.

Intentionez si pe acestea sa le tin cam 5 ierni (n-am in plan sa schimb masina mai repede si nici n-are rost) si vreau sa le pot folosi binemersi pana in ultima clipa, de aceea am luat si jante, ca sa nu le mai stresez cu jantat/dejantat. Asta ca sa nu mai vorbim de manopera anuala de montaj de 200 de lei, dupa 2 sezoane pot sa spun ca mi-am amortizat jantele de tabla si nici nu mai stau la coada pe la vulcanizari. In plus, elimin si riscul deteriorarii vreunei anvelope la montaj.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...