Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Power Windows Mod

Recommended Posts

Desi totul este discutabil, mie mi s-ar parea normal sa se poata face doar pana la blocarea usilor din inchiderea centralizata (sa nu-mi spui ca Honda aia nu avea asa ceva).

Cum insa optimizarea asta se aplica in foarte putina cazuri, imi permit sa nu ma bag. Daca aveti copii mici (spre mijlocii) pe care vreti sa-i abandonati prin masina sau caini jucausi cu care sa procedati asijderea, spuneti si poate consumam putina energie creatoare :)

Share this post


Link to post

Spre exemplu, eu nu mai am deschidere centralizata, ci doar inchidere. Asta datorita faptului ca am vrut sa-mi montez alarma care sa fie controlata de pe cheie, in consecinta a trebuit din motive de securitate sa dezactivez deschiderea automata din cheie, pentru ca altfel daca se forta butucul se dezarma si alarma.

 

Eu raman putin suspicios la punerea geamurilor pe always-on.

Share this post


Link to post

Sunt oarecum curios care e chestia cu "motive de securitate" (eventual din... motive de securitate poti sa-mi dai un PM :D )

Cat despre suspiciunea, poate o exprimi :) , ca inca mai lucrez la butoanele alea si n-as vrea sa-mi dau foc masinii :(

Share this post


Link to post

Pai am zis deja, daca se forteaza butucul sa se deschida fara cheie, automat si alarma s-ar fi dezactivat.

Share this post


Link to post

Pai da, dar "centralizata" functioneaza si de la butonul cheii, adica de pe cheie, nu numai rasucind cheia in broasca, adica cu cheie.

Tamper-switch-ul de la usa soferului care iti da posibilitatea sa "dezarmezi" cu cheia este complet separat de circuitul de telecomanda. Asta ar insemna ca, la un montaj corect, chiar la inlaturarea switch-ului ala, ar trebui sa ai si deschidere centralizata de la buton, evident daca ai cheie cu butoane :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Exact, nu m-am facut clar inteles. Functioneaza doar de pe cheie deschiderea centralizata, a fost scoasa doar din butuc.

Share this post


Link to post

Pai, acum ca ne-am lamurit revenim. Mi mi s-ar parea suficient de "normal" ca:

- daca usa este blocata (de pe cheie :) ) sa se intrerupa alimentarea (permanenta) a circuitelor de inchidere a geamurilor (similar butonului de lock d ela sofer, dar pe toate geamurile)

- daca usa este deblocata (tot de acolo :D ) sa se alimenteze circuitele alea in mod normal (adica... permanent)

 

Ca veni vorba: esti pregatit pentru momentul in care ti se va descarca bateria de la cheie?

Share this post


Link to post

Ma gandesc la momentul asta cam o data pe luna cand imi aduc aminte :D

Sincer, sper ca dupa scoaterea bateriei sa nu se auto-armeze la loc. Cand resetez ECM-ul si scot borna negativa nu are tendinte de armare de capul ei. Ce-i drept e dezarmata inaintea scoaterii bornei. O sa testez (curand) sa vad ce se intampla cand scot borna.

 

 

edit:

cu ocazia resetarii ecm am testat ce se intampla. daca alarma e dezarmata si scoti borna, la cuplare nu se intampla nimic. daca scoti borna cand alarma urla, tace imediat dar la cuplarea bornei revine direct cu piuitoarea. asadar nu are baterie ca sa urle daca schimbi borna dar are baterie care tine minte status-ul. sau poate doar un condesator.

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post

He, he, ziceam de: masina "armata" de unde vrei tu, ti se termina bateria de la cheie si vrei sa intri...

Share this post


Link to post

In ceea ce priveste strapul facut de abramburel ( :osanale: preainvatatule) la mine, pot spune ca fonctioneaza perfect!!! Am deschis si inchis de multe ori toate patru geamurile in acelasi timp, cu motorul oprit si pana acum a tinut si nu mi-a facut figuri! (asta fara sa ma gandesc macar ca ar putea fi o solicitare prea mare pentru instalatie).

Cat priveste treaba cu copii mici sau caini lasati in masina, pot spune din proprie experienta ca motorasul de la geam e al naibii de puternic: intr-o zi cand mi-asteptam consoarta in masina, m-am jucat la geam si am pus... destu' la bataie! Vreau sa va zic ca dupa ce mi-am scos destiu' din geam, mi-am jurat sa nu mai fac niciodata asa ceva!!! - doare de nu se poate!!!

 

@abramburel

ce se aude cu luminita din butoanele de la geamuri??

Share this post


Link to post
O chestie inteligenta referitoare la subiect am vazut la un accord. Comanda geamurilor putea fi actionata (la toate 4) chiar si dupa oprirea motorului si scoaterea cheilor din contact, dar doar pana la deschiderea usii soferului.

Ceva similar avem noi la nivelul pozitiilor care raman aprinse pana la deschiderea usii soferului.

Mai departe las discutia in seama "electronistilor" :)

 

La Epica au fixat "bug"-ul si poti ridica geamurile dupa ce ai oprit motorul.

Share this post


Link to post

Pai chiar e bug? Adica... cum e la majoritatea masinilor si ce motiv ar fi avut sa nu respecte aceasta majoritate in caz ca nu au facut-o?

Share this post


Link to post

Domnilor!

Super ingenioasa chestie; treaba asta descoperita de senior Abram Burel (multumindu-i pe aceasta cale pentru dimerul montat pe matizul meu)

...dar!

Cum alarmele au devenit ceva aproape banal nu ar fi mai fain ca sa mestereasca treaba cu geamurile din alarma? In sensul cand armezi sa inchida si geamul care a fostl lasat deschis?

Nu stiu, voi ce ziceti?

Eu am avut mai demult un bmw si in momentul in care incuiam masina (cu cheia) se inchideau si geamuri si trapa si apoi se incuiau usile.

Oare pentru cei care au inchidere centralizata din cheie nu s-ar putea cupla si geamul sa sa inchida?

Share this post


Link to post
Pai chiar e bug?

 

Eu asa as zice. Din moment ce e o chestie care ne deranjeaza si am vrea sa fie altfel din motive evidente -> bug.

 

Daca constructorul ne arata clar ca e un feature si nu a facut economie la componente electronice, atunci poate fi catalogat undeva la mijloc.

Share this post


Link to post

Pai pe mine numa deranjeaza :D chiar deloc. Eu zic ca nu e bug. Economie nu au facut... e doar o sarma :D

Share this post


Link to post
Am gasit la un moment dat intr-un manual de utilizare explicatia pentru care geamurile nu sunt actionate asa, si doar prin contact. Ei ziceau acolo ca in eventualitatea ca lasi un copil mic sau un animal in interior (nu ca ar fi bine asa ceva) si reuseste sa "trepaduseasca" pe butoane sa nu cumva sa isi prinda diverse "componente" (gat, labe, maine, picioare, fiecare unde se aplica :) ) si sa se raneasca.

O precautie destul de sanatoasa din partea producatorile, asa ca daca sunteti in situatii aseamanatoare si intentionati sa faceti modificarea poate luati si aspectul in considerare.

 

Mestere, in ziua in care tata a luat masina de la deale am patit o faza cum ai relatat mai sus: eu bagasem mana pe geam pt nush ce iar el ridica de buton geamul !!! Cocluzie: m-a durut aproape o zi mana dreapta, de mi se invinetise locul in care m-a presat geamul. Nu e de joaca cu geamurile electrice- am patit- fara sa vreau- o faza rusinoasa, dar care mi-a schimbat complet ideea de a ma mai juca cu butoanele asa, d-aiurea! b-(

Share this post


Link to post

La mine daca este actionat geamul soferului pe auto si intalneste obstacol se opreste imediat si pe deasupra mai si coboara 5-10 cm.

Daca e actionat manual pana la "primul click" atunci nu se opreste pana cand nu se da drumul la buton.

Share this post


Link to post

Asta e sistemul cel mai bun: vrei inchidere automata - fii brutal, vrei sa il pigulesti - mangaie-l. Ceva asemanator e simulat la alte masini prin impuls lung si impuls scurt. Altii au ales varianta pe invers, deh francofoni :D

Am mari sperante ca in vara asta voi duce la bun sfarsit proiectul asta :)

Share this post


Link to post

La noi (Aveo, Kalos, Lacetti), nu se poate face cumva, ca atunci cand se incuie masina si se tine mai mult apasat pe buton, sa se inchida geamurile, si atunci cand se descuie, si se tine mai mult apasat sa se lase jos ? Toate geamurile in ambele cazuri. Marea majoritate a masinilor au chestia asta.

Edited by Alinutz

Share this post


Link to post

Chestia cu apasatul mai mult nu cred ca merge. Asta ar insemna sa... manipulezi "centrala" de inchidere, ceea ce ar putea fi pernicios. In schimb, s-ar putea face la o adica sa "incerce" inchiderea la incuiere si deschiderea la descuiere, in cel din urma caz, daca temperatura interioara e mai mare decat "ceva" si, daca s-ar putea, sa nu ploua :)

Evident toate astea la un nivel... abstract :D

Dar poate, cine stie, vor deveni intr-o buna zi realitate :)

Share this post


Link to post

Pai si cele care au acest sistem, care sa fie oare principiul ? Ideea e simpla, ti apasat mai mult pe inchidere se inchid toate geamurile (electrice) iar daca ti pe deschis mai mult, se deschid toate geamurile (evident, electrice) ... :-?

Share this post


Link to post

Pai, cele care sunt facute asa, sunt... facute asa :) Adica, sistemul de inchidere este prevazut cu functiile astea auxiliare din constructie. Nu e nici un "principiu", ci... proiectare.

Share this post


Link to post

:-? si nu-i putem pune si noi cumva acest "plugin" ? :D

Share this post


Link to post

As vrea sa fac si eu pe un aveo 2008...merge facut?are vreun efect asupra bateriei?Poate sa imi dea cineva mai multe explicatii?Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...