Jump to content
Sign in to follow this  
ASIMO

Chevrolet - Reset Ecm / Idle Learn

Recommended Posts

Daca scoti postarile din context, n-are cum sa inteleaga cineva.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nu am spus-o cu rea credinta. Am vrut doar sa stiu daca faza cu borna sau siguranta face parte din procedura de reset. Te rog sa nu ma intelegi gresit.

Β 

Β 

Β 

(modificare post)

P.S.

Scuze! Din neatentie am nimerit... off-topic!

Edited by DIO

Share this post


Link to post

Pai, zicea ca daca ne-am plictisit sa desfacem borna (desfa capota, ia o cheie fixa, etc., plus pusul la loc), poate ne vine mintea la cap si o sa scoatem doar siguranta F16 din blocul aflat in cabina (oricum tot o sa trebuiasca sa deschidem usa :D ), care e responsabila printre altele si cu alimentarea ECM. Adica se poate proceda fie intr-un fel, fie in celalalt cu aceleasi rezultate: resetarea ECM.

Na, ca am refacut contextul ;)

Share this post


Link to post

Ce fraieri sant astia de la daewoo.Oare de ce nu indica mecanicilor sa scoata siguranta? si le spune sa dea reset cu ajutorul scanerului sau luand borna negativa a bateriei.

Share this post


Link to post

Pai, aia, daca nu e ceva de facut cu cheia franceza, nu pricep.

Share this post


Link to post

E mult mai simplu sa ai o metoda comuna pentru "manevrele electrice", decat sa zici "daca vrei sa faci aia, scoti Fx, daca vrei ailalta, scoti Fy,...".

Pana si mie :D mi se pare mai usor sa desfac bateria decat sa scotocesc dupa o anume siguranta. Cu toate ca varianta asta din urma iti permite sa asculti in continuare muzica :)

Share this post


Link to post

Bag si eu o intrebare daca nu-i cu suparare: la mine, in timpul rulajului daca o las la punctul mort, turatia motorului este undeva intre 1000 - 1200. Cum am oprit efectiv, hopa si turatia revine la normal. Chestia este ca nu face mereu asa, doar de obicei! Sa inteleg ca necesita un reset sau nu are km suficienti facuti incat sa priceapa calculatoru' cum sta treaba? (p.s. masina are 4.400 km)

Edited by nexxus

Share this post


Link to post

Si la mine face la fel, daca procedez cum zici tu. La fel face si la Nova. Inca nu am gasit ratiunea pentru care lucru asta se intampla. Asta presupunand ca cineva a avut una cand a gandit chestia. Singurul lucru la care ma duc cu gandul este ca se incearca o mentinere a motorului intr-o plaja de turatie mai "probabila" de reluare a sarcinii, daca te hotarasti sa o bagi din nou in vreo viteza.

Oricum, remediul e altul. N-o mai lasa la liber. Pentru masinile moderne cu injectie nu e nici o sfaraiala. Precum vezi, daca mergi cu ea asa, nu numai ca consuma corespunzator regimului de realanti, ba chiar si peste. Daca insa mergi in frana aproximativa de motor, consumul este zero. Am spus "aproximativa", pentu ca nu e nevoie sa retrogradezi vitezele, doar ia piciorul de pe acceleratie. Am constatat ca in orice viteza ai fi, va trebui sa scoti din viteza abia cand turatia ajunge taman la pragul de care zici. Deci aia e turatia la care motorul suporta o sarcina de rulaj liber.

Share this post


Link to post
Whenever the battery cables, the engine control module (ECM), or the ECM fuse is disconnected or replaced, the following idle learn procedure must be performed:

Mai bine mai tarziu decat niciodata: Mi-am amintit ca am deconectat bornele bateriei in urma cu cateva luni (fara sa stiu ca este necesar idle learn) si am incercat azi initializarea, dar nu am respectat timpii impusi cu exactitate si cred ca nu mi-a reusit.

Β 

1. Timpii de 5 sec. trebuie respectati cu strictete? Presupun ca aceste 5 sec. inseamna "start procedura". Daca se accepta o abatere de 1-2 sec. inseamna ca poti declansa procedura accidental.

Β 

2. Daca o declansezi accidental, conform parerilor de mai sus inseamna ca poti invata motorul altceva decat isi propune procedura de idle learn. Cred, totusi, ca este doar un reset si, cu exceptia A/C, alte lucruri nu ar avea importanta (dezaburitorul, spre exemplu). Gresesc?

Share this post


Link to post

In privinta asta, manualul de serivce nu zice ceva. Banuiesc ca cele 5s sunt un minim, dar precis exista si un maxim. La fel si cu declansarea accidentala. Nu stiu de ce producatorul nu semnalizeaza intrarea si iesirea din procedura pe becul de Check. Putea sa faca o conventie. Dar cum ea nu este mentionata in manualul de utilizare, precis ca mizeaza pe un act constient si deliberat, desi hazardul este stapan aici.

Share this post


Link to post

Ce am descoperit aseara: nu mai trage cum trebuie dupa 4000rpm :) Parca toate maximurile mele s-au mutat mai jos pe scara rpm. Mai ma joc nitel asa si ii dau din nou reset.

Share this post


Link to post

Nu cumva s-a mutat si limitarea mai jos?

Sau s-a facut trotineta mai lenesa?! :)

Share this post


Link to post

Injectoare,precatalizator,catalizator... INFUNDAT(E) :D

Share this post


Link to post

Nu, nu, eu ziceam de Kalos! :P

Ii dau reset si ii trece. Pun pariu :)

Share this post


Link to post

Ar fi bine dar... ramane de vazut.

Share this post


Link to post
Injectoare,precatalizator,catalizator... INFUNDAT(E) :D

Β 

Hai mai las-o ... asa repede la 20k si ceva...la caterinca doar... :)

Share this post


Link to post

Nu e caterinca, este wishlist-ul for XMas :P ... dar nu se combina Bella la asa ceva :)

Share this post


Link to post

Te poti convinge in cateva minute dupa ce da-i resetul :)

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

One more q: incepi procedura de reset cand motorul e rece si o termini cand e cald? :) Sau poti sa o faci direct la cald?

Share this post


Link to post
Hai mai las-o ... asa repede la 20k si ceva...la caterinca doar... :)

Nu e caterinca ... vazut caz concret, de la mers subturat si alimentat de la cele mai dubioase benzinarii. Dupa 20k km ii facea motorul ca un U650 in brazda adanca. Curatat injectoarele si avut motor ca si nou. Dupa asta omul s-a convins,i a schimbat stilul si punctele de alimetare. Acum are 40k km si n-a mai patit-o. Si atentie: nu i-au schimbat filtrul de benzina, doar l-au scurs !

Share this post


Link to post

Cel mai bine e sa dai resetul la cald pentru a nu tremura pe linga masina.

Share this post


Link to post
Curatat injectoarele si avut motor ca si nou.

Β 

Pai atunci pentru prevenire se recomanda solutie de "desfundat" injectoarele cel putin o data la 10k?! :)

Hai ca o dadui si :o fftopic:

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

offtopic si gata:

Metoda naturala: mersul turat pe o distanta suficienta este cea mai buna solutie. Si la bujii si la sondele lambda.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

nu am reusit sa inteleg exact, la ce se face acest reset ? este obligatoriu' la o anumita perioada ? e recomandat acest reset ? trebuie facut de cei de la service ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...