Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Cutiile si motoarele de pe logan unde sunt fabricate?

Share this post


Link to post

Spania frate Tommy la capsuni acolo se fac si motoare :) )

@Smailmiami cred ca mai trebuie sa citesti un Ziarul Financiar, un Wall Street Jurnal (RO) si cred ca ajunge lista .

Nu vreau sa intru in polemica, mai bine informeaza-te si mai vorbim .

 

PS> chiar daca esti din Craiova sa stii ca deciziile cu privire la soarta uzinei se iau tot de la centru, adica de la Bucuresti :D

Share this post


Link to post

Motoarele si cutiile de pe Logan se fac la Pitesti/Colibasi. Ca informare, in curand se va da in folosinta la uzina Colibasi o noua linie de asamblare cutii de viteze pentru toata gama Renault si Nissan.

Singurul motor importat este cel 16V.

Share this post


Link to post

Am scapat de francezi :)

www.automarket.ro/stiri/renaultnissangm-game-over-964.html

Share this post


Link to post

@CPOP o singura remarca la ce ai spus tu, motoarele NU se fac la Colibasi ci se asambleaza din CKDuri .

@Satori esti pe langa, nu are nici o legatura cu DWAR alianta RENO-NISSAN cu GM .In continuare raman 4 firme in cursa pt Craiova dar romanasii merg pe 20 OCT in Koreea, oare de ce ? :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Repet, productivitatea Daewoo este mica, mai mica decit cea de la Dacia, deci nu este nevoie de oameni mai multi ci mai putini si mai bine calificati .Datele APIA zic asa:

DACIA-71329buc la 12532 angajati deci 5.69 masini/angajat

DAEWOO-15974buc la 3747 angajati deci 4.26 masini/angajat

Productivitatea Dacia este cu 33% mai mare .

 

 

Productivitatea nu creste daca dublezi numarul de angajati si nici daca scazi numarul lor, in proiectarea oricarei uzine exista un nr optim de angajati in functie de volumul productiei, in 1998 DAR avea 5000 de angajati si producea peste 50k masini pe an iar acum are 3600 si produce mai putin de jumatate .

Corect si nu prea. Pentru a obtine un randament cat mai mare al uzinei trebuie expluatat la maxim capitalul avut.

 

Exista costuri fixe (legate de amortizarea utilajelor, chirii, electricitate, incalzirea halelor, salariile personalului administrativ! etc) si exista costuri variabile (piese, salarii muncitori, componente, materii prime etc). Interesul este ca costul fix mediu sa fie cat mai mic, deci productia sa fie cat mai mare. Va puteti imagina ca uzina are acelasi aparat administrativ si la 3600 muncitori si la 5000, deci eficienta scade si la fel si marja de profit. Cand a fost construita uzina probabil a fost proiectata pentru o productie optima de x cutii de viteze, y motoare, z automobile. Daca productia se situeaza sub aceste cote atunci nu este bine. Mai pe scurt problema este ca fabrica sa fie expluatata la capacitate maxima nu ,,cat personal sa fie disponibilizat''.

 

In concluzie cine vrea sa cumpere fabrica trebuie sa se asigure ca:

1. poate folosi fabrica la capacitatea reala si optima de productie (probabil mult mai mare decat cea actuala)

2. Dispune de forta de munca necesara desfasurarii acestui prosces

3. Exista siguranta in legatura cu viitorul financiar (si de ce nu, trecutul) fabricii

 

PS: Acum eu mai cumpar sau nu actiuni la DAR?

Share this post


Link to post
@Satori esti pe langa, nu are nici o legatura cu DWAR alianta RENO-NISSAN cu GM .In continuare raman 4 firme in cursa pt Craiova dar romanasii merg pe 20 OCT in Koreea, oare de ce ? :D

 

Nu-s pe langa din 2 motive:

- nu poti sa fii pe langa cand postezi de rau despre Reno :D

- daca cei doi s-ar fi unit, era clar cine lua uzina si tu aveai un dric cu crapatura pe capota

Share this post


Link to post

@AndreiB nu-ti recomand sa iei actiuni DWAR, mai ales ca sunt in groapa avand datorii de 550mil $ :D

@Satori tot nu era clar cine lua uzina, si GM si Reno sunt interesati asa ca ...

 

Sincer nu cred ca Reno are ce face cu fabrica de la Craiova ,sunt prea multe modificari de facut acolo pentru a iesi Logan de pe banda :) )

Share this post


Link to post

Daaaa... foarte multe. Ignori banda, bagi Gheorghe, le dai (ce napolitane sunt alea) de mancare si... iese Logan. MCV. muciciuciuvehicule.

 

 

LE: Joe erau. Antifonare cu ursuleti.

Share this post


Link to post
@CPOP o singura remarca la ce ai spus tu, motoarele NU se fac la Colibasi ci se asambleaza din CKDuri .

Motoarele se asambleaza folosind piese / componente fabricate atat in Romania cat si in Turcia, Spania, Franta.

Asamblarea si testarea pe banc se fac la uzina Colibasi.

Nu cred ca gasesti undeva in lumea asta o fabrica de motoare unde sa intre lingouri de metal si sa iasa motoare full echipate.

Dar aici discutia este despre DWAR Craiova. Inchei, nu vreau sa poluez topicul cu produsele de MuCaVa!

Edited by cpop

Share this post


Link to post
@Smailmiami cred ca mai trebuie sa citesti un Ziarul Financiar, un Wall Street Jurnal (RO) si cred ca ajunge lista .

Nu vreau sa intru in polemica, mai bine informeaza-te si mai vorbim .

 

PS> chiar daca esti din Craiova sa stii ca deciziile cu privire la soarta uzinei se iau tot de la centru, adica de la Bucuresti :D

Ziarul Financiar il citesc, WSJ nu ... nu vad legatura, mi s-a parut destul de clar ca romanii au cumparat DW de la coreeni si problema datoriilor a fost stinsa astfel incat viitorul investitor sa nu mai aiba problema asta, eventual sa ramana romanii sa isi bata capul cu asta, daca-o fi si-o fi. Cine era nebun sa isi puna problema sa ia DW cu datoriile nesolutionate (isi faceau 2 fabrici noi-noute la banii aia) si guvernul era constient de asta. Daca ai tu un link cu vreun articol recent in care GM-ul isi pune problema datoriilor as fi curios sa il citesc ...

 

Chiar daca se luau deciziile in Craiova, chiar daca se luau la 2 pasi de mine, nu cred ca prima grija a DW era sa ma informeze pe mine, deci e totuna daca se iau la Bucuresti sau la Craiova, ca oricum vorbesc din ce citesc ...

 

Cutiile si motoarele de pe logan unde sunt fabricate?

 

Cred ca sunt facute la francezi, dar chiar daca erau facute cap-coada la Pitesti problema sta asa: cutiile de la Pitesti se pun pe Loganuri, si fiecare Logan creste numarul de masini produse, deci creste productivitatea/muncitor, dar la Craiova sunt produse doar cutii si motoare pentru GM, si sunt exportate ca atare, deci daca faci calculul la productivitatea DWC de masini/muncitor iesi prost, pentru ca peste o treime sunt angrenati doar in producerea de motoare si cutii, n-au treaba cu masinile. Deci de aia spun ca la prima vedere DW pica mai prost la productivitate fata de Dacia, dar nu e asa.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

1.

http://www.wall-street.ro/articol/Companii...ilioane-de-euro

http://www.wall-street.ro/articol/Companii...pierdut-licenta

De aici o sa intelegi ce este cu datoria DWAR fata de coreeni .

 

2.

Dacia Pitesti asambleaza cutii de viteze si motoare la fel ca si Craiova, nu se pun numai pe Logan ci si pe Dacia Pick-up .Productivitatea Dacia este mai mare pentru ca stau francezii cu biciul pe muncitori. Nu contest faptul ca 1/3 din muncitorii DWAR produc CV si motoare dar marele castig nu vine de acolo ci de la vanzarea de automobile .

Share this post


Link to post

BogdanG,articolele de acolo citeaza articole mai vechi din 2005 care nu mai sint de actualitate.

Share this post


Link to post

". Suma creantelor pe care grupul Daewoo pretindea ca le-ar fi avut la DWAR a fost estimata de cei care au facut calculele la circa 500 de milioane de euro. Avocatii romani au spulberat insa pretentiile lichidatorilor coreeni. Legea 71/16 iulie 1994, pentru atragerea de investitori straini în industrie, dedicata firmei Daewoo, spune raspicat ca, „in cazul în care, într-o perioada de 14 ani, calculata de la data înmatricularii, societatea comerciala îsi reduce capitalul social astfel încât participarea investitorului strain coboara sub minimul de 50 de milioane de dolari SUA sau se dizolva voluntar, ea va fi obligata la plata tuturor impozitelor si taxelor ce i s-ar fi aplicat pe întreaga durata de functionare, în lipsa facilitatilor de care a beneficiat, inclusiv a celor de care a fost dispensata în perioada de scutire“.

 

Calculele aratau ca, in aceasta situatie, statul roman ar avea o creanta mai mare decat cea a coreenilor asupra societatii Daewoo si, potrivit legii romane, recuperarea creantelor statului are prioritate. "

 

Eu am de fapt impresia ca datoriile alea imense au facut ca Daewoo Koreea sa dea faliment. Acum creditorii au incercat sa recupereze banii, dupa cum zic ei 500 mil$ (datoriile), dar nu au scos decat atat cat s-a putut de la statul roman. Nu mai e nici o datorie.

Share this post


Link to post

@Scorpion Nu cred ca in 2005 a ajuns DWAR inapoi la stat .

@Esperatul, da si nu .De aici incepe dilema DWAR. Statul a zis exact ce ai citat tu, daca vreti banii ne platiti si voi subventiile acordate de noi, adica acele scutiri de taxe vamale din 1995, TVA etc etc. Taxele datorate statului de coreeni sunt mai mari, este foarte corect DAR nici coreeni nu mai trimit incoace subansamble pentru producerea de automobile .Deci fara piese ce face DWAR ? Treaba e foarte complicata tocmai de aceia tot se fac vizite in Corea .

@Smailmiami DWAR produce in jur de 50.ooo motoare si 30.ooo masini deci 80.ooo, iar Dacia pitesti produce peste 100k masini si are o cifra de afaceri de 1.2 miliarde euro fata de 500 milioane Euro cit preconizeaza DWAR sa faca in 2006(200 mil in 2004) .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

N-ai de unde sa stii ce au negociat ei in spatele usilor inchise. Cert e ca DWAR avea datorii mari la alte divizii Daewoo (GB, etc), ingineriile financiare ale coreenilor le-au depasit pe cele tehnice. Eh, o creanta se poate cumpara si pe 1 dolar sau pe a zecea parte din valoarea ei, dobandind calitatea de creditor. Statul roman nu avea nici un interes sa bage fabrica in procedura de faliment (valoare de vanzare scade mult, fenomene sociale, etc) si sa treaca la recuperarea datoriilor, ce ar fi depasit probabil valoarea evaluata a societatii. Probabil ca ambele parti s-au bazat pe faptul ca celalalt nu poate face vreun pas decisiv, si totusi.. totul era o problema de pret pina la urma? Nu m-ar mira nici o noua manevra cu GM-ul, evident pregatita in prealabil.. si ca sa nu-si scoata bani dintr-un buzunar si sa-l bage in altul printr-o eventuala.. taxare, sa o ia curata si deloc patata. Mie nu mi-e clar deloc daca acum daewoo romania mai are datorii enorme sau nu, pentru ca datorii oricum are orice companie de nivelul asta.

Share this post


Link to post

Foarte corect dar am impresia ca a fost o magarie la mijloc, ma uit in TOP 100 companii din RO si la sfarsit se spune asa DWAR a iesit din top bla bla desi in 2004 era :( Adica in 2005 nu a vandud sau cum ? Si mai este o problema, in Top 100 2005 ultima companie are o cifra de afaceri de 92mil E deci DWAR nu a facut atit desi a vandut 20528 masini, ce naiba pina si Porsche Romania este pe locul 14 cu o cifra de afaceri de 561 mil E .

Ca economist mie nu-mi miroase a bine, pe undeva se spune ca au fost in 2005 pierderi de 10mil E, pai ce legatura au pierderile cu cifra de afaceri, chiar daca balanta comerciala este cu minus nu inseamna ca cifra de afaceri este mica .Exista firme care sunt pe minus dar au cifre de afaceri de miliarde, Dacia de exemplu .

In 2006 dir DWAR a zis ca in 6 luni firma a avut o cifra de afaceri de 260 mil E, este hilar ce se intampla .

Eu zic ca statul roman face o alta marlanie, eu cred ca ei vor sa tina fabrica pina la expirarea licentelor, Cielo in 2006, Nubira II in 2007 si Matiz in 2009. Dupa cum se stie Matiz este cea mai vanduta masina DWAR si am impresia ca statul vrea sa invioreze putin vanzarile. Deja conducerea DWAR a anuntat ca va creste productia si va angaja muncitori .Este clar ca se coace ceva. In acelasi timp Nick Reilly a spus raspicat ca vrea sa cumpere in 2006 60-70k motoare si din 2007 peste 100k motoare, pai atunci ce sens are ca statul sa dea fabrica .Este simplu sa faca putina ordine (cum si Berceanu a inceput sa faca la Tarom) si poate devenii o afacere profitabila .Ramane de vazut .

Share this post


Link to post

Cred ca publicul este interesat de ce model nou va iesi pe portile fabricii, decat de cat de profitabila sau neprofitabila este D.A.R.

Share this post


Link to post

Daca nu ar aparea ca profitabila, publicul nu va avea ce vedea iesind pe portile fabricii. Deoarece vor fi inchise.

Share this post


Link to post
1.

http://www.wall-street.ro/articol/Companii...ilioane-de-euro

http://www.wall-street.ro/articol/Companii...pierdut-licenta

De aici o sa intelegi ce este cu datoria DWAR fata de coreeni .

 

2.

Dacia Pitesti asambleaza cutii de viteze si motoare la fel ca si Craiova, nu se pun numai pe Logan ci si pe Dacia Pick-up .Productivitatea Dacia este mai mare pentru ca stau francezii cu biciul pe muncitori. Nu contest faptul ca 1/3 din muncitorii DWAR produc CV si motoare dar marele castig nu vine de acolo ci de la vanzarea de automobile .

 

1.

Stai linistit ca stiam si asa ce este cu datoriile. Articolele tot nu arata reticentele lui GMDAT (ca potential cumparator) in privinta datoriilor, eu nu vad asa ceva. De ce ? Pentru ca problemele se opresc la romani. Poti sa imi spui de ce au cumparat romanii DW Craiova, mi se pare CLAR ca pentru a rezolva problema. Sa nu imi spui ca vor sa faca un bacsis, sa scoata profit. Daca tot spui ca esti economist, atunci ar trebui sa intelegi. Viitorul investitor la DW Craiova nu va avea nici o treaba cu datoriile DW Craiova fata de firme din grupul Daewoo.

 

2.

Nu inteleg ce treaba au motoarele de pick-up, ca si alea se pun tot pe masini, nu le exporta stand-alone.

Discutia a plecat de la productivitatea de masini / muncitor, acum o dai pe castig ? Normal ca daca o treime din muncitori produc si exporta cutii si motoare productivitatea de masini / muncitor nu da corect ... E clar. Si in plus fac vreo 300k de motoare, nu 50k ...

Share this post


Link to post

Am vazut de curind in presa, un articol in care se spunea ca fabrica va fi cumparata de Ford.Ati auzit si voi de chestia asta?

Share this post


Link to post

La prima vedere, din declaratii, ei ar parea in pole-position. Sa speram totusi ca GMDAT nu renunta si marca Daewoo va continua la Craiova ...

Share this post


Link to post

@smailmiami si ce fac cei de la DWAR cu 300k motoare ? GM cumpara doar 60-70k si fabrica doar 30k masini, restul de 200k motoare unde sunt ?

Daca fabrica ar face 300k motoare ar avea o cifra de afaceri de peste 300 mil E cit au ei .

Nu cred ca Ford are ce face cu fabrica de la Craiova mai ales ca GM-DAT chiar are nevoie de aceasta fabrica .Nu mai zic de puterea lui GM care de 75 de ani este tot pe locul 1 .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Chiar habar n-am ce fac cu 300k de motoare[ si cutii]. Eu ma gandesc ca le vand, dar, posibil, sa fie niste masochisti carora sa le placa sa faca motoaaaare. Oricum, voi cauta articolul sau comunicatul cu cifra respectiva ...

 

Ford n-are ce face cu fabrica de la Craiova ... Asta e tare. Ai auzit de relocarea capacitatilor de productie ? Eu am inteles ca ideea ar fi sa inchida fabrica de la Valencia si sa faca Fiesta la Craiova, chestie spusa de William Ford jr., sau daca nu, sa produca masini hibride ...

 

Despre GM (cu parere de rau), are niste pierderi foarte mari si inchid la fabrici pe capete ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Good joke, si VAG are probleme, Opel AG si mai mari de ce nu ar avea GM ? GM este o companie atit de mare incat nu conteaza si oricum aici e vorba de GM-DAT nu de GM :D .Oricum asta nu-i impiedica sa cumpere o fabrica si alta chestie, vanzarile FORD in RO sunt de ras iar GM-DAT a inceput sa vinda bine, e plin de Kalos si AVEO pe strazi, Fieste mai putine .

Problema Romaniei este una de logistica, aici nu merita sa produci nimic in masa pentru export pentru ca e greu si scump de transportat dar deja intram in alte discutii .

O sa vedem ce o sa se intample cu fabrica, eu sincer i-mi doresc GM, nu suport Ford, iar masinile lor nici atat .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...