Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Mda,prima conditie a fost indeplinita.

Share this post


Link to post

Va spun eu cum va fi: o sa cumpere Ford-ul si o sa faca Fiesta la Craiova din 2008 si o sa avem concurenta Logan-Fiesta.

Share this post


Link to post

Fiesta este o masina mica si scumpa, n-are cum sa fie concurenta la nivelul persoanelor fizice.

Share this post


Link to post

Asta este si parerea mea. Uitandu-ma pe site-ul Ford cea mai ieftina Fiesta este aproximativ 9100 Euro (cu toate taxele,7585 CIP) cat Logan Amibition. Dacia insa este superioara din mai multe privinte cum ar fi: este mult mai mare si are portbagaj adevarat (Fiesta e in 3 usi #-o ), are ABS, aer conditionat, motor mai puternic, airbag pentru sofer, CD-Player, jenti de aliaj, etc.

 

Singurele avantaje ale Fiestei dupa parerea mea sunt: design-ul mai reusit, si probabil calitatea si fiabilitatea (spun astea ca vorbim despre Ford vs Dacia insa nu am nici un argument dar probabil asa este).

 

Chiar daca o sa se fabrice in Romania nu cred ca o sa scada foarte mult preturile la Fiesta (taxe vamale din cate stiu eu nu se platesc nici acum), oricum nu indeajuns de mult incat sa se apropie de preturile Logan-ului. Asa ca Logan-ul nu cred ca are de ce sa-si faca probleme din privinta asta.

Share this post


Link to post

Numai ca pana la data cand ar iesi prima Fiesta de pe portile uzinei de la Craiova, deja va fi fost aparuta noua generatie, care este anuntata intr-un an de-acum incolo...

Share this post


Link to post

Sper ca nu sunt off topic dar in viitor va creste numarul masinilor mici care se strecoara mai usor si se parcheaza mai usor + se va miscsora numarul celor care-si fac aprovizionarea cu porci, cartofi, rosii de la parinti si rude de la tara si au nevoie de portbagaje mari. Cred ca masinile in 2 volume hatchback vor fi mai cautate decat cele in 3 cel putin in marile orase. Cred ca si Dacia ar trebui sa scoata un Logan hatchback peste cativa ani.

Share this post


Link to post

cica CHIAR va veni ford la craiova...DAR nu stiu ce vor fabrica aici

Share this post


Link to post

La Daewoo Automobile Craiova, coreenii au primit facilitati cat valoarea investitiilor:

 

http://www.gandul.info/articol_16383/la_da...estitiilor.html

Concluzia care se desprinde din acest articol si din comentariul din subsol:

1. facilitatile fiscale s-au scos pentru Daewoo si au ramas pentru Renault

2. radu vasile, vodcaroiu si "cioara din ferentari" aka florin georgescu au pus Daewoo Automobile Craiova pe butuci... (intentionat am scris asa numele alcoolicilor de mai sus)

Share this post


Link to post

Fals, cel putin concluzia ta nr 2.

 

Facilitatile fiscale au fost valabile pentru DAR intre anii 1994 si 1999. Oare e coincidenta ca exact in acelasi moment s-au apucat de produs in .ro? Sa o creada Mutu, probabil ca daca se mentineau facilitatile si acum masinile erau importate.

 

Aceleasi facilitati au intrat in vigoare in 1999 prin Ordonanta 67 pentru Renault - Dacia si se termina in 2006.

Share this post


Link to post

Oricum, discutia se cam prelungeste inutil. Daewoo a avut facilitati fiscale, ca altfel nu venea, Renault a avut si are, ca altfel nu venea, iar investitorul (dea Domnu sa fie GM) care va veni la Craiova va avea ... O idee buna a celor de la Dacia mi s-a parut intotdeauna sistemul de rate (ex: creditare de pana la 10 ani), iar o idee proasta a celor de la Daewoo mi s-a parut aceea ca (in conditiile in care pe piata locala a aparut o masina cocurenta serioasa) n-au ieftinit deloc masinile (Matizul macar la 5000 si Cielo la 7000).

Share this post


Link to post

Din pacate asa e. Iar sistemul de rate la woo a fost mereu pacatos.

Share this post


Link to post

Problema e alta, odata cu integrarea in UE (sau invers) nu se mai acorda facilitati, este una din conditiile europene .Bun sa vedem cine o sa mai fie interesat fara facilitati de fabrica de la Craiova. Si mai este o problema cea legata de disponibilizarea angajatilor, nu este o placere pentru nici un investitor sa dea afara mii de oameni .Cheltuiala cea mai mare este cea cu salariile pentru orice intreprindere, asa ca sa vezi marsuri de strada la Craiova .

Share this post


Link to post

Hei, hei, in '98 erau singurii care aveau un sistem de rate, astfel am putut sa-mi iau si eu tico-ul ca bani cash nema. Ca am dat pe el aproape 8000 de $ (dobanda totala pe 3 ani la suma creditata a fost de 50%), e alta poveste dar atunci nu aveai de ales.

 

Din cate stiu eu, Daewoo a fost primul producator ce s-a zbatut pentru credite, si pentru asta trebuie sa-i multumim!

 

Si mai este o problema cea legata de disponibilizarea angajatilor, nu este o placere pentru nici un investitor sa dea afara mii de oameni.

 

Gresesti Tractoristule, reducerea numarului de angajati atunci cand productivitatea muncii si profitabilitatea ei nu sunt suficiente este cea mai la indemana metoda. Din aceasta cauza, la toate privatizarile se pune conditie in contract o perioada in care investitorul nu are voie sa faca disponibilizari.

Share this post


Link to post

Cred ca tu gresesti, nu am zis ca NU este cea mai simpla metoda, este cea mai simpla, este foarte usor sa dai oameni afara DAR nu este cel mai placut. Apar probleme sociale, vezi Brasov (Tractorul si autocamioane), Hunedoara, Valea Jiului .Toate disponibilizarile in masa au creat probleme sociale si destabilizarea micro-economiei.

Share this post


Link to post

Nu compara, bre, Tractorul, Autocamioane sau industria mineritului cu uzina de la Craiova! La Craiova chiar exista capabilitati de productie la standarde moderne, nu monumente ale tehnicii de dinainte de razboi.

Share this post


Link to post

Foarte corect dar exista si multi oameni care stau degeaba, iar un investitor adevarat va face prima data ordine care incepe cu a da oamenii afara.

Share this post


Link to post

Eu bag sama ca moderatorii de pe la sectiunea asta si-au luat concediu !Sau si-au gasit de lucru la job!!! :D

Share this post


Link to post
Foarte corect dar exista si multi oameni care stau degeaba, iar un investitor adevarat va face prima data ordine care incepe cu a da oamenii afara.

Chiar este insuficienta de oameni la Daewoo ...

Share this post


Link to post

Un investitor adevarat, daca avem noroc de asa ceva, va investi. Va creste capacitatea uzinei, o va diversifica. Si deci va avea nevoie de oameni. Ce-i drept, calificati.

Problema oamenilor care stau degeaba prin uzine private s-a cam dus.

Share this post


Link to post

Repet, productivitatea Daewoo este mica, mai mica decit cea de la Dacia, deci nu este nevoie de oameni mai multi ci mai putini si mai bine calificati .Datele APIA zic asa:

DACIA-71329buc la 12532 angajati deci 5.69 masini/angajat

DAEWOO-15974buc la 3747 angajati deci 4.26 masini/angajat

Productivitatea Dacia este cu 33% mai mare .

Share this post


Link to post

Bogdan, tu ai citit ce am scris? Sau postezi de dragul de a ma contrazice?

 

Era vorba de ce se va intampla dupa, nu ce este astazi. Vad ca faci parte dintre cei care considera ca profitul creste datorita economiilor la fondul de salarii, nu prin marirea productivitatii.

Daca tot ai cifre, te-ai uitat la reno la sectia de cercetare, design etc cati angajati are? In Franta, bineinteles. Profitul nu se face prin decimarea capitalului uman. Ci prin cresterea capacitatilor acestuia si INVESTITII, care se traduc in multi, multi bani. De investitori cacaciosi (si aici nu ma refer la reno) care taie fabricile cu autogenu' si trimit oamenii acasa suntem satui.

Atata timp cat daewoo va produce fiind preluata de o firma mare, ar trebui sa speram la marirea capacitatii de productie si implicit noi locuri de munca. Cresterea ratei somajului in zona nu este o solutie, nici pentru fabrica nici pentru statul roman.

Iar noi ceilalti sa speram la o noua masina "nationala" de calitate, care sa aduca concurenta si in acest domeniu.

 

Si apropos de cei care lucreaza la Daewoo, de unde ai tras concluzia ca stau degeaba? Sunt cuvinte grele, nu le mai folosi asa usor... Nu ai cum (si nici dreptul zic eu), sa le apreciezi munca. No offense.

Share this post


Link to post

Productivitatea nu creste daca dublezi numarul de angajati si nici daca scazi numarul lor, in proiectarea oricarei uzine exista un nr optim de angajati in functie de volumul productiei, in 1998 DAR avea 5000 de angajati si producea peste 50k masini pe an iar acum are 3600 si produce mai putin de jumatate .

Presedintele GM-DAT a spus clar ca nu va prelua niciodata uzina cu 3600 de angajati de fapt a zis ca nu va prelua nici o uzina cu 3600 de angajati .

 

Pot sa le apreciez munca foarte simplu prin prisma calitatii produselor, adica toata lumea se plange de scaderea calitatii la Cielo si tu-mi spui ca nu am voie sa le apreciez munca, sa fim seriosi .

 

Lucrurile se complica si mai mult deoarece licenta expira, vanzarile merg prost, creditorii bat la usa pt cele 550milioane $ datorie si cel mai important nici o banca comerciala din RO nu doreste sa crediteze DAR .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Vorbim de marirea productivitatii prin interventia investitorului. Investitor e ala care investeste, adica baga bani la greu. NU CE ESTE AZI. Azi fabrica asta este a nimanui. Ce naiba Bogdane, e a treia oara cand spun asta. Scaderea calitatii are o suma intreaga de motive. Dar si aici este o comparatie subiectiva te asigur.

Nu numarul de muncitori a dus la asta. Ci poate motivarea acestora si calitatea materialelor. Crezi ca daca vor pleca 1000, calitatea va creste?

Uite-te la profilul meu. Am vazut chestia asta de 15 ani incoace in Galati. In timp ce combinatul scuipa afara cateva mii pe an, Damen angajeaza constant. Nu vreau sa intru in amanunte, ca sa nu ne departam de subiect. Crede-ma, pentru ca lucrez in domeniu. Dar nu e locul aici.

Si ce daca GM nu vrea sa ia fabrica cu oamenii care sunt acum? Poate sa avem si noi parte de o firma grea cu ocazia asta.

Iar cu aprecierea muncii, e asa cum zic eu. Ai dreptul, dar n-ai reperele necesare.

 

Bun, si daca tot discutam, care e parerea ta? Cine o va lua pana la urma?

Share this post


Link to post

Daca aveam raspunsul jucam la 6/49 si cistigam :) )

Problemele la DWAR sunt multe, in primul rand sunt legate de creditori CARE in mare parte au fost identificati ca fiind firme care au apartinut DAEWOO si nu au fost preluate de GM-DAT.Statul korean pentru a ajuta industria a salvat aceste firme de la faliment si acum este creditorul acestor firme, implicit al DWAR.Statul corean a linistit statul roman spunand ca nu vrea sa destabilizeze bla bla, va produce repere pentru a merge productia etc. Baieti buni coreeni astia .

GM-DAT insa are licenta DAEWOO si pe 20oct pleaca o delegatie romana in coreea pt a mai negocia ceva.

Acum sa raspund la intrebare, GM-DAT ar vrea uzina dar nu si datoriile, datoriile nu sunt la GM-DAT ci la alte firme la care le-a dat cu picioru cum ne da si noua acum .Presedintele GM-DAT a zis clar ca nu vrea uzina populata, deci tb facute disponibilizari .Opel AG are unele mici probleme in Germania, nu prea mai merge treaba si pica tot pe capul GM deci mai au si alte probleme .

DACA statul roman ar putea rezolva problema datoriei de 550 mil $ prin reesalonarea acesteia cred ca GM-DAT ar fii interesata de uzina. Atita timp cit nu se stie care sunt conditiile de plata, statul corean zice ca el garanteaza dar totusi nu vrea si banii inapoi ?

Deci hai sa le punem pe locuri :

1. GM-DAT

2. Renault care si-a luat teapa cu fabrica din IRAN care nu se mai face :) )

3. Ford, nehotarati dar poate iese ceva

4. Chery MADE in CHINA nu-mi inspira nimic asa ca ...

 

Eu inca sper la un AVEO MADE IN ROMANIA dar ...

Share this post


Link to post
... GM-DAT ar vrea uzina dar nu si datoriile ... . DACA statul roman ar putea rezolva problema datoriei de 550 mil $ prin reesalonarea acesteia cred ca GM-DAT ar fii interesata de uzina. Atita timp cit nu se stie care sunt conditiile de plata, statul corean zice ca el garanteaza dar totusi nu vrea si banii inapoi ?

Eu cred ca postul asta al tau isi avea rost acu vreo 3 luni. Tu n-ai citit ce s-a scris ? Pai la dreaqu i-au mai cumparat romanii ? Ca sa ii vanda dupa 3 luni ? Care o fi rostul ? Iti spun eu, tocmai de-aia, ca sa stinga problema datoriilor uzinei si s-o vanda la o firma mare care sa nu aiba probleme cu asta ...

 

In legatura cu productivitatea uzinelor, iar dai lipsa de informare ... In vezi cate motoare si cutii se exporta ... Daca la productia de masini se lucreaza in 2 schimburi, la motoare se lucreaza in 3 schimburi (si au momente in care ii cheama si in week-end) ...

 

Si Ford sunt foarte hotarati, cel putin eu asa deduc de prin declaratiile de presa ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...