Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Pai exact aici este smecheria, pe traseu se mai pierd citeva mii de m2 si cineva mai face citeva milioane de euro .

Eu sincer cred ca cea mai buna afacere pt statul roman era sa vanda numai 51% din companie SAU pur si simplu sa pastreze uzina si sa fabrice in continuare masini dar sub licenta, exact cum ZAZ in Ukraina poate asambla Chrysler 300C,MB E klasse, Opel Vectra C,Astra H, Chevrolet AVEO, Lacetti, Evanda si in continuare modelele Daewoo Lanos si Tacuma .

Nu este nici o afacere pentru statul roman ca FORD sa fabrice aici pt piata europeana, in afara de banii primiti acum care sincer sunt de ras nu vad nici un alt avantaj.

Taxe si impozite platea si DAR, banii facuti de FORD oricum vor fii trimisi afara iar pentru piata romana nu vor fabrica nici o masina low budget.

Tragand linie este clar ca Reno a facut cea mai buna afacere pentru ca profiturile de pe urma Loganului sunt uriase, cheltuielile cu transportul sunt minime pt ca majoritatea masinilor produse la Colibasi se vand in tara.

Share this post


Link to post
Nu este nici o afacere pentru statul roman ca FORD sa fabrice aici pt piata europeana, in afara de banii primiti acum care sincer sunt de ras nu vad nici un alt avantaj.

Taxe si impozite platea si DAR, banii facuti de FORD oricum vor fii trimisi afara iar pentru piata romana nu vor fabrica nici o masina low budget.

Dar beneficiile sociale ale preluarii fabricii nu le vezi? Locuri de munca, impozite platite etc? DWAR avea datorii imense catre stat.

Sa pastreze statul fabrica? Ma umfla rasul! Ai vazut tu afacere gestinata de stat bine? De-aia traiesc bine Roman si Tractorul, de-aia a murit ARO, de bine ce a gestionat statul p-acolo...

Share this post


Link to post

Pana la urma singurii pagubiti suntem tot noi populatia. Cativa meseriasi s-au imbogatit cu comisioanele si noi ramanem sa platim ca fraierii taxele in continuare si sa mai platim si profitul Ford care tot se va duce in America si noi iar ramanem cu ochii in soare

 

Intrebarea mea era alta...eu cu cine votez...hic...asta pardon va rog sa ma iertati...Eu ca posesor de Matiz de unde mai imi cumpar piese domne?

Share this post


Link to post

Mircea, iti dau dreptate cu o exceptie, Roman Brasov(ROVA). Au prins baietii niste contracte cu armata USA si nu numai, au facut niste autobuze supertari cu motoare MAN euro 3 si euro 4, etc.

Share this post


Link to post

DA exista afaceri gestionate bine de stat, R E N A U L T este gestionata de statul francez .

Nu exista beneficii sociale, acum sunt mai multi muncitori decit vor fii in viitor .

DWAR avea datorii catre stat DAR era a statului, deci :) )

Adica vrei sa spui ca Petrom nu mergea bine? Mergea foarte bine DAR a trebuit privatizata repede pt niste comisioane .

ARO era mort de prin 88 toamna, mai mari junghiuri pe 4 roti in afara de ARO nu am vazut.

Share this post


Link to post

Vorbeam de statul roman, nu? ROVA e o companie mica, care doar ne arata ce se putea face la Brasov (

Share this post


Link to post

BogdanG , fabrica nu mai poate fabrica pentru vinzare in Uniunea Europeana ( deci si in Romania ) , automobilele Cielo si Nubira .

Cu o singura masina si un acord de livrare motoare si cutii viteze limitat , nu mai putea merge mult timp singura .

Regulamentele de emisii si de securitate sint din ce in ce mai restrictive , asa ca numai cei mari pot rezista .

Eu stiu ca noi romanii sintem mari si tari , dar aici nu era cazul .

Share this post


Link to post

Nu chiar, in europa se vand fara probleme masini EURO 3 noi, oricum nu despre asta vorbeam, eu spuneam altceva mai sus. Se pot asambla masini sub licenta, exact cum s-a facut pina acum, faptul ca se pot produce motoare si cutii de viteze este un atu. Deci se putea discuta altfel cu GM sau chiar cu VW si se putea asambla Touaregul aici de exemplu sau TT-ul .

Este mult mai simplu sa vinzi si sa nu te mai intereseze, guvernul se schimba si cum o mana spala pe alta nu sunt probleme pe viitor .

Share this post


Link to post

Cu scuzele de rigoare, dar asta nu este topic de stiri?...

 

"Ford va produce la Craiova o serie de vehicule cu emisie de dioxid de carbon de sub 100 de grame, a spus John Fleming, preşedintele Ford Europa, într-un interviu acordat The Money Channel. "Am anunţat ca vom veni cu o serie de vehicule cu emisie de dioxid de carbon foarte mică. Automobilele de la Daewoo vor fi primele autovehicule care se vor încadra în aceasta categorie, cu o emisie sub 100 de grame de dioxid de carbon", a spus Fleming.

El a adăugat că preţul maşinilor ce urmează să fie produse la Craiova vor fi moderate, totul depinzând de solicitările clienţilor. "Vom pune la dispoziţia clienţilor maşini pe care şi le doresc, fără ca aceştia să plăteasca foarte mulţi bani. Vom avea tehnologii de vârf în privinţa motoarelor uşoare, totul depinde de ce-şi poate permite clientul şi de legislaţia UE", a adăugat oficialul Ford.

 

Fleming a adăugat că se va folosi de profesionalismul angajaţilor de la Craiova, însă va aduce specialişti şi din afara ţării. El făcut asigurări că, după ce se vor face investiţii în tehnologie şi resurse umane, fabrica va fi schimbată radical, fapt ce va deveni vizibil în următorii 2-3 ani.

 

"Este nevoie de forţă de muncă pregătită. Suntem la inceput, dar ca firmă ştim de ce este nevoie pentru a ajunge la un nivel de profesionalism foarte dezvoltat, ştim ce inseamnă pregătirea oamenilor, ce este necesar pentru ca aceştia să absoarbă noile tehnologii. Vom atrage şi specialişti din alte parţi. Ne vom ocupa de pregătirea şi perfecţionarea resursei umane, vom conlucra cu autorităţile locale. La Craiova, toată lumea va avea de câştigat. Vom schimba fabrica, vom introduce noi echipamente, vom face o fotografie a felului în care arată fabrica şi vom arăta schimbări în următorii doi-trei ani", a precizat Fleming.

El a adăugat că nu se teme de concurenţă, considerând că aceasta aduce plus de calitate şi avantajează clientul. "Nu mi-e teamă de concurenţă. Vin chinezii şi ceilalţi, va fi o piaţa dificilă, trebuie să ne adaptăm şi să ne diferenţiem prin design", a afirmat Fleming.

Sursa - The Money Channel

Edited by Leone

Share this post


Link to post

Un mare plus pe care il vad eu, este exportul a peste 250000 de masini si motoare anual, care nu poate decat sa fie benefic balantei si asa dezechilibrata grav a importurilor/exporturi.

Share this post


Link to post

Poate cel mai detaliat articol despre proaspata privatizare de la Craiova. Dupa parerea mea:

 

"Ford: In 2011 vom avea un rulaj de 1 mld. euro la Craiova

Constructia unei uzine noi ar fi costat tot peste 700 milioane de euro, dar ar fi durat mai mult, au explicat reprezentantii producatorului auto Ford.

Reprezentantii celui mai mare producator de automobile din Statele Unite, Ford, au semnat ieri contractul de preluare a uzinei din Craiova pentru suma de 57 de milioane de euro impreuna cu cei ai statului roman, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

"Noua uzina va permite companiei Ford sa-si extinda capacitatea de productie si sa dezvolte un automobil care va putea fi comercializate pe un numar mare de piete", a declarat pentru ZF John Fleming, presedintele si directorul executiv al Ford of Europe.

Fabrica de la Craiova este prima uzina pe care Ford o achizitioneaza in ultimii 30 de ani in Europa, excluzand centrele de productie din Rusia si Turcia.

"Venirea unui al doilea investitor strategic, dupa Renault la Pitesti, va avea o contributie economica importanta atat la nivelul bugetului local, cat si la nivelul tarii, prin atragerea altor producatori de componente si majorarea productiei celor deja prezenti", a declarat primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu, care a facut parte din delegatia Romaniei la Frankfurt. Tariceanu a mai spus ca un loc de munca intr-o uzina de automobile inseamna alte patru in industria furnizoare de componente.

"Cresterea numarului de angajati la Craiova va determina si imbunatatirea conditiilor de viata din regiune, prin majorarea bugetului local. Cate tari din Europa de Est nu si-ar dori o asemenea investitie? Productia de automobile reprezinta o coloana industriala foarte importanta pentru dezvoltarea economica a unei tari", a subliniat Ta riceanu.

Achizitia uzinei de la Craiova, cumulata cu investitiile ce va fi derulate de catre compania americana, va duce investitiile totale ale Ford la peste 730 de milioane de euro, in conditiile in care presedintele Ford of Europe anunta cheltuieli de pana la 1 miliard de euro pe piata locala.

"Constructia unei fabrici de la zero ar fi durat mult mai mult decat procesul de achizitie a uzinei de la Craiova si implicit modernizarea acesteia. Cu toate acestea, costurile unui greenfield ar fi fost similare cu pretul de achizitie al Automobile Craiova cumulat cu cel al investitiilor ce vor fi realizate in urmatorii ani", a subliniat Fleming. Fabrica de la Craiova va avea un rulaj de 1 miliard de euro in 2011, estimeaza Fleming.

Contextul actual ii permite in schimb producatorului american sa inceapa productia la Craiova in mai putin de un an, lucru imposibil in cazul unei investitii de la zero. Mai mult chiar, in conditiile in care toate celelalte fabrici ale constructorului lucreaza la capacitate maxima, achizitia uzinei de la Craiova este un pas important in a sustine cererea de pe piata mondiala.

"Achizitia uzinei din Craiova ne va permite sa ne extindem capacitatea de productie, in conditiile in care in toate uzinele din Europa lucreaza la capacitate maxima, in trei schimburi, a declarat John Fleming.

La uzina din Craiova Ford intentioneaza sa asambleze doua modele, incepand cu a doua jumatate a anului viitor. Noile modele, un automobil de clasa mica, care cel mai probabil va utiliza platforma tehnica a lui Fiesta va fi lansat in toamna anului viitor, in cadrul Salonului Auto de la Paris. Cel de-al doilea model, un automobil comercial de sub 3,5 tone va fi lansat in aceeasi perioada.

Potrivit reprezentantilor Ford, productia modelelor Daewoo nu va fi sistata si nici cea a componentelor de schimb pentru modelele fabricate la Craiova. Numele noii companii care va detine in Romania actuala Automobile Craiova nu a fost inca stabilit de catre oficialii Ford.

"Vom discuta cu reprezentantii General Motors pentru a nu opri productia actuala a uzinei. Modernizarea uzinei si configurarea acesteia pentru noile modele este un proces care va dura mai mult de jumatate de an", a declarat Fleming.

Legea cu privire la fabricarea pieselor de schimb, pentru modele care au iesit din fabricatie mentioneaza un termen de zece ani in care acestea sa fie fabricate, potrivit primului ministru, Calin Popescu-Tariceanu.

Potrivit declaratiilor lui Lyle Watters, directorul de strategie al Ford Europe, in urmatoarele sase saptamani va fi adoptata legea speciala care acopera riscul unor eventuale datorii ale Automobile Craiova care ar putea aparea ulterior.

"Uzina din Craiova va deveni cea mai mare din Europa de Sud-Est, cu o productie anuala de 300.000 de automobile si 300.000 de motoare, valoarea investitiei Ford fiind una semnificativa", a mai spus primul ministru.

Contractul de privatizare a fost semnat de Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare si secretar de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, si de negociatorul-sef al Ford, Lyle Waters.

La evenimentul din Germania au participat premierul Calin Popescu Tariceanu, ambasadorul SUA in Romania, Nicholas Taubman, precum si Brent Valmar, din partea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

 

Seful Renault: Concurenta Ford este benefica

Aparitia concurentei prin venirea Ford la Craiova este benefica, dar in Romania se va resimti in urmatoarea perioada o crestere a costurilor care ar putea face tara mai putin atractiva pentru investitorii straini, a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault - Nissan la Salonul Auto de la Frankfurt. Compania franceza a fost si ea interesata de fabrica de la Craiova, insa nu pentru a realiza Logan, ci pentru prima fabrica din Europa de Est a marcii nipone Nissan. Dupa ce si-au manifestat interesul in toamna anului 2005, un an mai tarziu, la salonul auto de la Paris, Ghosn a spus ca nu mai este interesat de Craiova."Avem o fabrica la Pitesti care lucreaza la capacitate maxima si care se va extinde foarte mult in urmatoarea perioada. Avem si un centru tehnologic - Renault Technologie Roumanie exportam o buna parte din componente in tari precum Iran si suntem cel mai mare angajator (din industria auto - n. red.). Cred ca este de ajuns", a explicat Carlos Ghosn. In prezent, cea mai mare parte a furnizorilor Renault au activitati de productie in Romania, investitiile efectuate pana acum de acestia depasind cateva sute de milioane de euro. O buna parte dintre furnizorii traditionali ai Renault sunt si furnizori ai Ford, analistii estimand ca americanii vor atrage o dezvoltare a activitatii acestor furnizori in Romania. (Ionut Bonoiu)

 

Angajamentele Ford si AVAS din contractul de privatizare

Prin investitii in valoare de 675 de milioane de euro, prevazute sa fie realizate intr-o perioada de patru ani, Ford s-a angajat sa asigure la Craiova o capacitate de productie anuala pentru un numar de 300.000 de autoturisme si 300.000 de motoare, corespunzator unor venituri de 2,8 miliarde de euro, din care 2,5 miliarde de euro realizate din export, potrivit unor surse din Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Compania americana a inclus in planul de afaceri proiecte care vizeaza realizarea la Craiova a 48.000 de autoturisme in primul an de productie, a 245.000 de unitati in anul 2011 si a 300.000 de masini in anul 2013, din care pentru export a prevazut un procent de 80-90%. "Pe langa necesarul de componente pentru productia din Romania, Ford va exporta si piesele necesare montajului unor modele din alte uzine de asamblare achizitionate din tara, pentru a atinge un grad general de integrare de 60%", au afirmat sursele citate.

Toate cheltuielile Ford pentru piese si servicii prevazute sa fie realizate in Romania se vor ridica la 250 mil. euro in 2008, urmand sa creasca la 700 mil. euro in 2011 si la un miliard de euro in 2012. Prin planul de afaceri, Ford are in vedere cresterea numarului de angajati la Automobile Craiova, de la 3.900 de persoane in 2008 la 7.000 de salariati in 2011.

Producatorul american a prevazut si investitii de doua milioane de euro pentru programe de protectia mediului.

Statul plateste eventualele prejudicii. Statul va suporta in totalitate eventualele prejudicii suferite de Ford prin preluarea Automobile Craiova, legate inclusiv de procedurile initiate de Directia Regionala Vamala Craiova, fara ca valoarea despagubirilor sa fie limitata la 50% din pretul de cumparare, conform legislatiei in vigoare.

Potrivit Legii 137/2002, daca statul ar trebui sa suporte despagubiri pentru incalcarea obligatiilor sale din contractul de privatizare, valoarea acestora nu poate depasi cumulat 50% din pretul platit de cumparator.

Ford a cerut insa in negocierile pentru privatizarea Automobile Craiova ca statul sa raspunda pentru eventuale prejudicii fara ca valoarea despagubirilor sa fie limitata in vreun fel, au declarat surse din AVAS.

"Ford a solicitat ca statul sa raspunda pentru intreaga dauna suferita de cumparator, prin extinderea raspunderii vanzatorului dincolo de limite. Solicitarea Ford a fost inclusa in proiectul de lege pentru privatizarea Automobile Craiova printr-un articol in care se arata ca, prin derogare de la Legea 137/2002, AVAS este autorizata sa suporte in totalitate prejudiciile, cu respectarea limitarilor si conditiilor din contractul de privatizare", au afirmat sursele.

Prejudiciile pe care AVAS va fi obligata sa le suporte se refera la cele rezultate din operatiuni care nu au fost dezvaluite Ford sau din contaminarea istorica a mediului, la tranzactia incheiata in noiembrie 2006 intre Daewoo Romania si Daewoo Motors Company, prin care statul a rascumparat actiunile, la garantii legale pentru produse introduse de Automobile Craiova si/sau Daewoo Romania inainte de transferul dreptului de proprietate sau ulterior, daca au fost realizate dupa un model sau proces de productie introdus anterior acestei date, precum si la eventuale incalcari ale Legii 71/1994 privind acordarea unor facilitati suplimentare pentru atragerea de investitori straini in industrie, in cazul Daewoo Romania.

Totodata, prejudiciile se refera si la eventuale defecte existente ale produselor Automobile Craiova sau ale celor pe care Daewoo Romania le-a introdus pe piata inainte de transferul dreptului de proprietate sau ulterior, daca au fost realizate dupa un model sau proces de productie utilizat anterior acestei date, precum si la oricare dintre procedurile administrative sau civile initiate de catre Daewoo Automobile Romania sau de catre autoritatile vamale (Directia Regionala Vamala Craiova) in legatura cu recuperarea facilitatilor fiscale acordate Daewoo Romania si aflate pe rolul instantelor la data transferului dreptului de proprietate.

AVAS va prelua participatiile minoritare si le va vinde Ford. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va prelua participatiile actionarilor minoritari ai Automobile Craiova pe care le va vinde ulterior catre Ford la pretul la care producatorul american va achizitiona uzina, au declarat surse din AVAS.

"Dupa semnarea contractului (de privatizare, n.red.), AVAS va incheia unele acorduri cu actionarii minoritari ai Automobile Craiova prin care va prelua participatiile acestora in schimbul unor actiuni la alte societati detinute de stat", au afirmat sursele citate. Actiunile obtinute de la actionarii minoritari vor fi vandute companiei americane la acelasi pret cu cel din contractul de privatizare, respectiv de 4,1556 euro, au spus sursele. "Cel putin jumatate din titlurile obtinute de la actionari minoritari ai Automobile vor fi gajate, in scopul garantarii obligatiilor investitionale si de restructurare asumate de Ford", au adaugat sursele. Actionarii minoritari ai Automobile Craiova sunt SIF Oltenia, care detine 22,06% din titluri, si mai multe persoane fizice si juridice, cu 5,5%. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina.

Automobile Craiova si Mecatim vor fuziona cu Daewoo Romania. Activitatile Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim Timisoara care nu au legatura cu productia de autoturisme vor fi transferate intr-o noua societate care va fi detinuta de stat, Ford urmand sa preia actiunile la fabrica auto, au declarat pentru MEDIAFAX surse din AVAS. Restructurarea celor trei companii va avea loc prin fuziunea prin absorbtie a Automobile Craiova si Mecatim Timisoara de catre Daewoo Automobile Romania, care ulterior va fi divizata in doua societati.

AVAS va schimba actiunile detinute la societatea principala cu titluri pe care Ford le detine la entitatea secundara, fara plata vreunei sume.

Ford va putea instraina actiunile detinute la Automobile Craiova. Producatorul american Ford va putea instraina, in primii patru ani de la data finalizarii privatizarii, actiunile detinute la Automobile Craiova fara acordul AVAS, catre o firma detinuta in totalitate de companie si care va respecta obligatiile asumate prin contractul de vanzare-cumparare.

Totodata, grupul Ford va fi obligat ca pe o perioda de patru ani de la data finalizarii tranzactiei sa notifice AVAS in legatura cu orice fuziune sau divizare a Automobile Craiova."

Sursa - Ziarul Financiar

Share this post


Link to post

"S-a semnat si versiunea romana a contractului dintre Ford si Statul roman

 

Astazi s-a semnat versiunea romana a contractului de preluare a uzinei din Craiova pentru suma de 57 de milioane de euro, contract ale carui parti contractuale au fost Ford si statului roman.

Semnatarii contractului au fost Lyle Watters, din partea Ford Europa, si Sebastian Vladescu, din partea Ministerului Economiei si Finantelor.

Versiunea in limba engleza a fost semnata miercuri in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Tariceanu a mentionat in conferinta de presa de la Craiova ca, in negocierile pentru privatizarea Automobile Craiova, statul a cerut ofertantilor sa prezinte un proiect ambitios.

General Motors nu a oferit insa un proiect incurajator: "Prin proiectul pe care mi l-au propus cei de la General Motors, mi-am dat seama ca ei intentionau sa tina in viata fabrica, sa asigure supravietuirea ei", a declarat Tariceanu.

Actiunile la Bursa ale Automobile Craiova au crescut la ora 13:20 cu 1,63%, ajungand la 24,90 lei/actiune. Dupa inca 10 minute, valoarea actiunilor crescand cu 4,08% fata de pretul de deschidere, ajungand la o valoare de 25,50 lei/actiune."

 

Sursa - Ziarul Financiar

Share this post


Link to post

Efectele venirii Ford: Nemtii de la Kirchhoff vor produce componente la Craiova

 

Compania Kirchhoff, cel mai mare producator german de piese pentru Ford, va investi la Craiova, pentru constructia unei uzine care va produce componente pentru masinile constructorului american, a declarat presedintele Consiliului Judetean Dolj, Iom Prioteasa, potrivit NewsIn.

 

„La sfarsitul saptamanii trecute am avut o intalnire cu cea mai mare firma germana producatoare de piese Ford. Este prima firma interesata sa vina la Craiova dupa ce Ford a cumparat Automobile Craiova. Ne-au spus ca Ford i-a chemat aici si le-a spus foarte raspicat ca daca doresc in continuare sa colaboreze cu Ford trebuie sa investeasca la Craiova“, a spus Ion Prioteasa.

 

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/339...la-Craiova.html

Share this post


Link to post

O treaba buna pentru oamenii din Craiova si imprejurimi. Zona se va dezvolta mult. Ma rezum la a spune ca e un castig pentru oamenii de acolo nu "pentru tara" " pentru buget" si alte gogomanii.

Share this post


Link to post

Verde la privatizarea Automobile Craiova - datoriile fabricii au fost anulate irevocabil

 

Decizia ca datoriile de 800 de milioane de euro ale companiei Daewoo Automobile Craiova sa fie anulate, data prin sentinta Curtii de Apel Bucuresti la data de 27 iunie 2006, este de marti definitiva si irevocabila, a declarat pentru NewsIn, consultantul financiar Ionel Blanculescu.

 

http://www.hotnews.ro/articol_86334-Verde-...-irevocabil.htm

Share this post


Link to post

Oops...

 

"IP/07/1467

 

Bruxelles, 10 octombrie 2007

Ajutoare de stat: Comisia deschide o investigaţie aprofundată privind un potenţial ajutor pentru privatizarea producătorului român de automobile Automobile Craiova

Comisia Europeană a deschis o procedură formală de investigaţie în temeiul normelor în materie de ajutor de stat din Tratatul CE privind un potenţial ajutor în cadrul privatizării Automobile Craiova (fosta Daewoo România) şi vânzarea acesteia către Ford Motor Company în septembrie 2007. De asemenea, Comisia a solicitat României să suspende acordarea oricărui ajutor ilegal până la luarea unei decizii de către Comisie privind compatibilitatea ajutorului. Autorităţile române au condiţionat privatizarea de îndeplinirea anumitor cerinţe, în special realizarea unui nivel de producţie minim de 200 000 automobile în cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea unei activităţi curente timp de patru ani şi menţinerea tuturor foştilor angajaţi ai Automobile Craiova şi Daewoo România. Comisia trebuie să verifice dacă aceste condiţii au condus la un preţ de vânzare mai mic decât cel care ar fi fost obţinut în cazul în care privatizarea ar fi fost necondiţionată, caz în care, ar putea să existe anumite elemente de ajutor de stat. În plus, România pare să fi schimbat condiţiile privatizării într-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor. Deschiderea unei investigaţii acordă părţilor interesate posibilitatea de a prezenta observaţii privind măsurile în cauză. Aceasta nu aduce atingere rezultatului procedurii.

 

Comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes, a declarat: „Comisia sprijină pe deplin România în politica sa de privatizare. Cu toate acestea, trebuie să asigurăm un proces de privatizare deschis şi transparent fără niciun ajutor de stat ilegal. În acest caz, am preocupări legate de faptul că s-ar putea să existe o încălcare a normelor privind ajutoarele de stat.”

 

Daewoo Automobile România a fost creată în 1994. În 2000, societatea-mamă Daewoo a intrat în faliment iar majoritatea filialelor au fost vândute. Cu toate acestea, nu a fost găsit niciun investitor pentru Daewoo România din cauza situaţiei sale critice din punct de vedere al datoriilor. Prin urmare, Daewoo România a fost preluată în 2006 de statul român şi a fost redenumită Automobile Craiova. Întreprinderea nu produce în prezent niciun automobil ci are doar o activitate de comercializare a pieselor de schimb.

 

O nouă tentativă de vânzare a întreprinderii a fost lansată la începutul anului. Ca urmare a unei licitaţii publice, Ford Motor Company s-a dovedit a fi singura întreprindere care să prezinte o ofertă irevocabilă şi astfel a câştigat licitaţia. Negocierile tehnice şi financiare au început în iulie 2007 şi acordul de vânzare-cumpărare s-a semnat la 12 septembrie 2007.

 

Agenţia română de privatizare AVAS a impus anumite condiţii în contractul de privatizare. În special, ofertantul declarat câştigător trebuia să asigure realizarea unui nivel de producţie minim de 200 000 automobile în cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea unei activităţi curente timp de patru ani şi menţinerea a 3900 foşti angajaţi ai Automobile Craiova şi Daewoo România.

 

În plus, a fost semnalat faptul că guvernul român a adoptat o lege specială pentru privatizarea întreprinderii Automobile Craiova. Se pare că legea prevede anularea datoriilor producătorului de automobile şi prevede o garanţie privind plata datoriilor către celelalte filiale ale fostei întreprinderi Daewoo. În cadrul procedurii de licitaţie nu s-a oferit asemenea măsură celorlalţi potenţiali ofertanţi.

 

Comisia îşi exprimă preocuparea privind faptul că este posibil ca privatizarea întreprinderii Automobile Craiova printr-o licitaţie supusă unor condiţii să fi condus la un preţ de vânzare mai mic şi ar putea să implice astfel un ajutor de stat. Condiţiile vizau să asigure menţinerea unui anumit nivel de producţie şi ajutorul ar putea astfel să sprijine Automobile Craiova. Acest avantaj ar fi fost finanţat prin venitul de vânzare la care statul a renunţat. Mai mult, dacă s-ar dovedi că noul investitor a beneficiat de o anulare a datoriilor de către stat, odată ce situaţia datoriilor Automobile Craiova a împiedicat în mod vizibil un anumit număr de investitori potenţiali să prezinte o ofertă, atunci investitorul în cauză ar fi obţinut, de asemenea, un ajutor de stat."

 

Sursa - http://europa.eu (presse releases)

Share this post


Link to post

Comisia Europeana in acest caz nu are treaba si isi cauta de lucru pe la Craiova. Sincer cred ca la momentul de fata comisia ar trebui sa-si concentreze atentia in alte directii.

 

LE: Oare comisia s-a auto-sensizat sau au depus reclamatii frantujii de la byreno?

Share this post


Link to post

La ce cum s-au comportat pana acu, si la ce "istoric" au, pare mai plauzibila varianta a 2a! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Comisia Europeana in acest caz nu are treaba si isi cauta de lucru pe la Craiova. Sincer cred ca la momentul de fata comisia ar trebui sa-si concentreze atentia in alte directii.

 

LE: Oare comisia s-a auto-sensizat sau au depus reclamatii frantujii de la byreno?

 

pai asta e rolul comisiei, sa permita libera concurenta in europa. Nu trebuie sa isi caute alta treaba. cat despre venirea daciei la mioveni, atunci nu eram in uniunea europeana deci nu avea de ce sa ii intereseze ce facem noi.

Share this post


Link to post

Guvernul ar putea discuta miercuri propunerea de suspendare a proiectului de lege privind privatizarea uzinei Automobile Craiova. Comisia guvernamentală care s-a ocupat de privatizarea fostei fabrici Daewoo a transmis Executivului un memorandum referitor la modalitatea în care Automobile Craiova a fost vândută concernului american Ford.

 

Surse din cadrul comisiei au declarat pentru Rompres că memorandumul are legătură cu investigaţiile iniţiate de Comisia Europeană, care verifică dacă statul român a condiţionat vânzarea Automobile Craiova către concernul american de îndeplinirea unor cerinţe, acceptînd în schimb o sumă mult mai mică decât valoarea reală a uzinei de la Craiova. Normele europene interzic orice formă de ajutor din partea statului cînd este vorba de privatizări.

 

Antena 3

 

http://www.antena3.ro/Guvernul-ar-putea-su..._40517_ext.html

Share this post


Link to post

o fi bagat reno strambe :) )

Share this post


Link to post

Ma miram sa fie atat de simplu. Si cu piscoturile si cu sampania cum ramane ...cine le plateste? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Am fost azi cu un coleg la Radacini Giurgiului sa cumparam un Matiz si spunea nenea ala de la receptie ca inca se mai fabrica Matizuri. ( Ieri am dat comanda si azi am ridicat masina )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...