Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Problema cu fabricatul in romania este relativa sa nu uitam ca motorul de 1L de pe spark a fost conceput si exista prototipul de mtz cu acel motor la uzina din Banie. Sa fim seriosi Steph atata timp cat propietarul de drept al licentei nu a aprobat modificarile si nu a aprobat prototipuri tapene ce functioneaza si in momentul de fata in uzina si au fost testate si ras testate nu ai efectiv ce face... vina nu a fost a romanilor, deparatamentul de prototipuri a lucrat chiar foarte bine si a creeat, dar coreeni nu au aprobat, degeaba zici tu ca e acelasi model de 12 ani

Edited by elprypas

Share this post


Link to post

Din pacate una dintre cele mai fiabile masini de la DW nu se mai fabrica de vre-o 7 ani...si aici este vorba de Tico...o masina cu mult depasita insa foarte fiabila.

Cat despre partea cu garantiile sunt convins ca nu vor fi probleme, iar de piese nici atat.

Share this post


Link to post

@Elprypas: Prototipul de care zici tu circula de ani buni pe strazile europei sub denumirea de Matiz II in echiparea SE. A fost conceput de Daewoo si preluat pe Spark.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu am spus ce am vazut in cadrul uzinei cand am fost in vizita acolo. Si era conceput inainte sa apara Matiz II

Share this post


Link to post

:o fftopic: Tu cand ai fost in vizita acolo?

Share this post


Link to post

Sa fie vreo 2 ani. Prototipul era acolo langa multe altele iar din spusele unora din uzina si conducerea prototipul ar fi fost conceput inainte de matizII

Share this post


Link to post

Matiz II, cu caroseria un pic redesenata si cu motorul de 1.0 in echiparea SE, adica asta: http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/fi...atiz_10_se.html este aparut in 2003 parca si este conceptia celor de la Daewoo. Au fost asamblate doar cateva in romania, pentru DWAR (eu am vazut unul albastrui cu nr. DWR in Buc).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu nu vb de caroserie eu ma refer la motorul in sine caroseria era de matiz.

Share this post


Link to post

cielo (cel putin modelele din primii ani) sunt si vor ramane unele din cele mai fiabile masini (in segmentul lor, evident) intrate pe piata romaneasca, si desfiintarea DWAR cu siguranta nu va schimba asta - fiabilitatea vine in primul rand din proiectarea foarte inteligenta a subansamblelor - iar cate probleme vom avea in continuare cu ele va depinde in mare masura de alegerea sursei de piese de schimb... de exemplu cand va "bate" un pivot - daca il schimb cu unul made in uzbechistanu' evident ca va tine cat unul de dacie - daca insa imi voi da interesul sa caut unul coreean sau chiar polonez (chiar cu dezavantajul pretului probabil mai mare) calitatea acestuia se va apropia mult de cel original

Share this post


Link to post

Matiz cu motor de 1 litru nu a depasit nivelul de prototip si nici nu il va depasi vreodata din motive pur tehnice si nu de decizia romanilor sau coreenilor .

Matiz 2 pe care le-ati vazut in Bucuresti au fost fabricate in 2001 si au acelasi motor care este acum montat pe Matiz Euro 3-4 .

Sintem de mult :o fftopic: , tpocul acesta ar trebui sa fie de stiri .

Share this post


Link to post

Acesta e Matizul 2 pentru care DWAR nu a cumparat in 2001 licenta de fabricatie din motive comerciale . Pentru cealalta intrebare montarea motorului de 1l pe caroserie de Matiz 1 este vorba de compatibilitatea unor elemente luate de la Spark care nu se pot monta pe aceasta caroserie fara modificari majore . Mai multe detalii daca vrei pe PM .

Share this post


Link to post

Deci GM a judecat si n-a vrut sa ia o fabrica cu istoric sau poate nu i-a placut locatia. Avand in vedere ca ei si-au pus problema unei fabrici dupa munti, probabil, lipsa unei cai sigure de acces spre Europa Centrala a fost hotaratoare. Se vede aici lipsa de viziune a ministrului transporturilor din '90 si pana azi, dezvoltarea infrastructurii rutiere cu prioritate.

Share this post


Link to post

Se pare ca privatizarea merge inainte :

 

Tăriceanu şi Văcăroiu au clarificat procedurile legislative pentru privatizarea Automobile Craiova

Ultima ora

 

 

Premierul Tăriceanu a anunţat astăzi că a "clarificat" aseară, în discuţia cu preşedintele Senatului, procedurile legislative care vor fi parcurse în cazul legii speciale pentru privatizarea Automobile Craiova şi că speră ca termenul de 1 septembrie pentru semnarea contractului cu Ford să fie respectat, informează Mediafax.

Privatizarea Automobile Craiova a făcut obiectul unei discuţii pe care premierul Călin Popescu Tăriceanu a avut-o, marţi, cu preşedintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, prim-viceguvernatorul Băncii Naţionale, Florin Georgescu, şi secretarul de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor Sebastian Vlădescu.

Tăriceanu a amintit că uzina din Craiova va fi privatizată printr-o lege specială pentru care este nevoie de sprijinul Parlamentului.

Premierul a insistat asupra faptului că statul privatizează Daewoo Craiova, şi nu Automobile Craiova, bazat pe considerentul că nu sunt vândute activele imobiliare ale companiei.

"Trebuie să fim atenţi la diferenţa între valoarea economică şi valoarea activelor imobiliare", a spus Tăriceanu .

Share this post


Link to post

Problema prezenţei Ford la Craiova se numeşte Renault

 

"Aşa că alternativă la ceea ce va cere Ford nu prea există! Atunci, de unde controversele printre politicieni?! Aparent, problemele sunt legate de datoriile uzinelor de la Craiova, mai ales că d-l Vlădescu a amintit, aşa ca într-o doară, că Ford doreşte să preia o companie "curată". Şi ar putea fi vorba cu deosebire nu de datoriile "cunoscute", ci de cele "necunoscute" ce ar putea apărea pe parcurs, în timp ce compania se va afla deja în curtea Ford. Evident, Ford nu va admite să preia nişte datorii cu care nu are nici o legătură!

 

Dar, mult mai probabil, explicaţia principală este alta. Şi are un nume precis: Renault.

 

Pe de o parte, firma franceză nu priveşte cu ochi buni apariţia în propria-i coastă a unui concurent redutabil de talia Ford. Cu atât mai mult cu cât Ford vine la Craiova să se implice cu toată forţa în segmentul "low cost" pentru pieţele emergente, implicare privită probabil ca o soluţie de redresare pe plan global a companiei"

 

 

articolul complet: http://www.curentul.ro/curentul.php?numar=...mp;subart=61933

Share this post


Link to post

S-a ajuns la negocierea financiara :

 

50 de milioane de euro de la AVAS pentru SIF-ul lui Staicu

Actualitate - Bogdan GROSEREANU

(citeste alte articole de acelasi autor »)

 

 

Cam atât ar trebui să ofere statul pentru a da americanilor de la FORD cota deţinută de SIF Oltenia la Automobile Craiova. Guvernul vrea privatizare până la 1 septembrie, însă trebuie să rezolve problema cu micii acţionari.

 

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a reluat negocierile cu acţionarii minoritari de la Automobile Craiova SA (ACSA) în vederea privatizării. Cel mai important acţionar după stat (care deţine 72,4% din acţiuni) este SIF Oltenia - care deţine 22,06% din acţiunile societăţii craiovene. „SIF Oltenia doreşte banii pe acţiuni sau altă compensare de la AVAS“, a declarat Teodor Buzatu, membru în Consiliul de Administraţie al societăţii de investiţii financiare. Ambele părţi ţin deocamdată secrete variantele de compensare sau plată, deşi premierul Călin Popescu Tăriceanu declara recent că speră ca privatizarea să fie finalizată până pe 1 septembrie

Cum va rezolva AVAS problema micilor acţionari?

 

 

 

Aseară, comisia de privatizare de la ACSA, singurul acţionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania (DWAR) SA, urma să se întâlnească într-o nouă şedinţă, una dintre ultimele, dacă este să ne luăm după declaraţia premierului. „Teodor Atanasiu, preşedintele AVAS, a fost delegat de comisie să negocieze cu acţionarii minoritari de la ACSA. Mai multe nu vă pot spune la această oră“, a spus ministrul Mihai Voicu, membru în comisia de privatizare. Nici reprezentanţii AVAS nu au putut da detalii despre negocierile cu SIF Oltenia. Recent, preşedintele CA de la SIF Oltenia, Dinel Staicu, afirma că va cere AVAS cu 20% mai mult pe cota deţinută de societate faţă de ceea ce vor oferi americanii de la Ford, cei care negociază preluarea pachetului majoritar de acţiuni. Evident, dacă suma va fi sub valoarea de piaţă, probabil că SIF va vrea să vândă acţiunile la preţul pieţei. SIF Oltenia are în proprietate 4,179 milioane de acţiuni cu valoarea nominală de 2,1 lei. Ieri, pe piaţă, titlurile ACSA s-au vândut cu 35 de lei. Participaţia SIF valorează pe piaţă 48,7 milioane de euro. Micii acţionari de la ACSA deţin şi ei 5,45% din titluri, valoarea de piaţă fiind de peste 16 milioane de euro.

Share this post


Link to post

Ford intarzie o luna

1 Septembrie 2007

Mihaela Dinca

 

Negocierile autoritatilor romane pentru privatizarea Daewoo ar fi trebuit sa se incheie astazi.

 

 

 

 

Reprezentantii Comisiei de privatizare Daewoo nu au reusit sa ajunga la un acord cu americanii de la Ford, singurul ofertant pentru preluarea fabricii de la Craiova, astfel incat privatizarea sa fie finalizata la termen. Daca problema datoriilor pe care le avea compania din Craiova a fost rezolvata in favoarea Ford, se pare ca statul roman are ceva probleme cand vine vorba de terenurile Daewoo Craiova, situatie ce va fi discutata luni.

 

In cazul in care terenurile uzinei vor fi incluse in tranzactie, pretul pentru actiunile companiei ar trebui sa creasca. Potrivit unor surse apropiate negocierilor, citate de Mediafax, exista inca si alte probleme care intarzie semnarea contractului. „Contractul cu Ford nu va fi semnat saptamana viitoare, pentru ca mai sunt doua puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni, cand le si vom finaliza”, au afirmat sursele citate.

 

Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de Privatizare, ne-a declarat insa ca finalizarea negocierilor nu vor depasi cu mult programul de privatizare anuntat si a negat existenta unor probleme care pun bete in roate semnarii contractului. „Nu stiu la ce probleme se refera”, ne-a declarat Vladescu. Surse din AVAS au recunoscut insa ca in stadiul actual se poate intarzia chiar si o luna.

 

Asul din maneca: oferta imbunatatita

 

Neintelegerile intre statul roman si oficialii Ford nu sunt noi, potrivit surselor citate. Pana in prezent, guvernul nu a primit o oferta imbunatatita din partea companiei americane, chiar daca termenul era de 15 august, in timp ce autoritatile de la Bucuresti nu au rezolvat problema pieselor de schimb, pe care Ford refuza sa le asigure.

 

„Nu stiu daca este vorba de doua probleme. Suntem la stadiul de finalizare a negocierilor si trebuie puse la punct foarte multe lucruri, de la oferta la conditii reciproce”, ne-au mai declarat reprezentantii AVAS. Daca privatizarea va fi realizata, Ford va investi la Craiova 675 de milioane de euro si va produce anual 300.000 de masini

Share this post


Link to post

AVAS şi Ford negociază ultimele detalii ale privatizării Automobile Craiova

Economie - Liviu FLOREA

(citeste alte articole de acelasi autor »)

 

 

Ultimele detalii ale contractului dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi Ford, privind privatizarea Automobile Craiova, urmează să fie puse la punct în cursul zilei de astăzi.

 

Totuşi, contractul urmează a fi semnat, cel mai devreme, peste două săptămâni. „Contractul cu Ford nu va fi semnat săptămâna viitoare, pentru că mai sunt două puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni (astăzi - n.r.), când le vom şi finaliza“, au declarat pentru Mediafax surse apropiate negocierilor.

 

Recent, Călin Popescu Tăriceanu, premierul României, preciza că negocierile cu producătorul american de automobile pentru Automobile Craiova pot fi încheiate în perioada imediat următoare, foarte probabil la începutul lunii septembrie, iar proiectul de lege va fi aprobat de guvern ulterior, după semnarea contractului.

 

„Negocierile sunt avansate şi sper ca înţelegerea să fie semnată la începutul lunii septembrie. Legea specială pentru vânzarea Automobile Craiova va fi aprobată de guvern după semnarea contractului de privatizare“, a spus Tăriceanu.

 

Ford va da un răspuns în două săptămâni

 

 

 

Preşedintele din Europa al Ford, John Fleming, a declarat săptămâna trecută că preţul tranzacţiei a fost stabilit, dar că mai sunt anumite detalii care trebuie discutate. Se aşteaptă ca producătorul american de automobile să facă un anunţ privind privatizarea Automobile Craiova peste două săptămâni, se arată într-un articol publicat în The Sunday Times.

 

Potrivit unor surse oficiale, AVAS negociază cu Ford o formulă juridică legată de terenurile uzinei, a căror valoare ar trebui să majoreze preţul pentru acţiunile companiei, aceasta fiind singura problemă rămasă de rezolvat înaintea semnării contractului de vânzare-cumpărare.

 

Autoritatea şi compania americană au ajuns la un numitor comun privind problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul din SUA este asigurat că nu se va confrunta, după preluarea uzinei, cu solicitări din partea creditorilor pentru vechile restanţe, şi încearcă să clarifice situaţia activelor imobiliare ale companiei.

 

 

 

Americanii vor face investiţii de 675 de milioane de euro

 

 

 

Cu toate că valoarea investiţiilor pe care le va face Ford la uzina din Craiova nu a fost făcută publică, The Sunday Times notează că gigantul american va investi 675 de milioane de euro (457 de milioane de lire sterline).

 

John Fleming a afirmat că, după finalizarea contractului de privatizare, Ford va avea nevoie de o perioadă cuprinsă între 12 şi 15 luni pentru a adapta fabrica să producă modele de maşini aparţinând companiei americane. Oficialul Ford a refuzat să spună ce maşină va fi produsă la Craiova, însă noul model Fiesta, care va fi prezentat la salonul de la Frankfurt, este cel mai probabil candidat.

 

Autorităţile de la Bucureşti au preluat controlul Daewoo Automobile Craiova după prăbuşirea Daewoo Motor din 1999 şi au mandatat AVAS să vândă 72,4% din acţiunile companiei, atât cât deţine statul român. SIF Oltenia deţine 22,06% din acţiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind deţinute de mai multe persoane fizice şi juridice. La început, Ford era aşteptată să concureze cu General Motors, pentru Automobile Craiova. GM s-a retras din cursă la începutul acestui an, asemenea Renault şi altor companii care şi-au expimat interesul pentru achiziţionarea fabricii din Craiova.

 

Astfel, singura ofertă primită de guvernul de la Bucureşti pentru Automobile Craiova a fost cea venită din partea Ford. AVAS a anunţat, în urmă cu trei săptămâni, că a solicitat Ford să îmbunătăţească oferta financiară pentru Automobile Craiova şi că trecerea societăţii în proprietate privată va fi efectuată pe baza unei legi speciale. Oferta financiară îmbunătăţită pentru preluarea Automobile Craiova va fi depusă după ce reprezentanţii constructorului american şi ai statului român vor agrea forma finală a contractului de privatizare. Reprezentanţii Ford au prezentat premierului Tăriceanu şi Comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, în luna iulie, oferta tehnică pentru preluarea fabricii, anunţând că în 2012 cheltuielile anuale ale companiei în România se vor ridica la un miliard de euro. Fabrica din Craiova are o capacitate de producţie de 300.000 de maşini anual

Share this post


Link to post

Se rezolva si problema pieselor de schimb

 

Cine pune mâna pe pământurile producătorului român de automobile?

 

Daewoo stă pe 100 de milioane de euro

Actualitate - Valentin TUDOR

(citeste alte articole de acelasi autor »)

 

 

Negocierile dintre statul român şi compania Ford, pentru privatizarea societăţii Automobile Craiova SA, se apropie de final. În ciuda detaliilor furnizate până acum de oficialii de la Bucureşti, nimeni nu spune cu exactitate dacă producătorul american va cumpăra doar uzina cu liniile de producţie existente sau şi terenul aferent.

 

 

 

Comisia de privatizare şi reprezentanţii Ford s-au întâlnit luni pentru a discuta ultimele detalii ale contractului de privatizare, care urmează să fie semnat în zilele următoare şi nu pe 1 septembrie, aşa cum declarase premierul Călin Popescu Tăriceanu. Întârzierile au fost cauzate de problemele legate de datoriile producătorului român de automobile faţă de bugetul statului şi de obligativitatea Ford de a produce piese de schimb pentru autoturismele marca Daewoo aflate în circulaţie, lucru cu care americanii dădeau semne că nu sunt de acord. În cele din urmă, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, acţionarul majoritar al ACSA, şi Ford par să fi rezolvat problema. „Ford va asigura în continuare piese de schimb, aşa cum prevăd reglementările europene în domeniu. În ceea ce priveşte datoriile, Ford va cumpăra o companie curată“, a declarat deputatul liberal de Dolj, Mihai Voicu, membru în Comisia de privatizare a Daewoo. Întrebat ce se va întâmpla dacă Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală va câştiga în final procesul prin care cere 750 de milioane de dolari de la Daewoo România, Voicu a spus că „există mecanisme de asigurare“, fără să detalieze acest lucru.

 

Americanii nu vor pământ

 

Deşi până la semnarea contractului ar mai fi doar o săptămână, după spusele lui Mihai Voicu, oficialii de la Bucureşti evită să spună clar ce anume va cumpăra Ford de la statul român. Potrivit deputatului de Dolj, oferta financiară depusă de americani, pe care reprezentanţii AVAS nu o cunosc încă, nu include şi averea imobiliară a Daewoo. „Cei de la Ford nu sunt agenţie imobiliară. Pe ei nu-i interesează terenurile, oferta lor nu este pentru terenurile care nu ajută la procesul de producţie. Probabil vor cumpăra terenul de sub fabrică şi pe cel din curte“, a precizat Voicu. În ceea ce priveşte celelalte terenuri, nu puţine la număr, acesta a declarat că se vor întoarce la stat printr-un anumit mecanism. Care deocamdată rămâne secret.

 

Ce terenuri mai deţine DAEWOO

 

Averea imobiliară a producătorului român de autoturisme este impresionantă. Aproape 50 de hectare de teren răspândite în marile oraşe ale ţării. Cea mai mare suprafaţă de teren deţinută de Daewoo este în Timişoara, peste 20 de hectare. Pământul este în proprietatea SC Mecatim, producătorul defunctului Lăstun, la care Daewoo România deţine aproximativ 80% din capitalul social. Societatea mai deţine teren şi în Bucureşti, circa patru hectare, Iaşi, Constanţa, Braşov şi Cluj, toate reprezentând centre zonale de vânzări. Ţinând cont că terenurile respective se află de regulă la marginea oraşelor, unde se pot dezvolta proiecte imobiliare, valoarea unui metru pătrat ar putea ajunge la câteva sute de euro sau chiar o mie de euro în cazul Bucureştiului. La un preţ mediu de 200 de euro pe metrul pătrat, cele 50 de hectare de pământ ale Daewoo ar valora 100 de milioane de euro. Este de înţeles în această situaţie de ce statul ar dori ca aceste terenuri să rămână în proprietatea sa. În cazul vânzării la o parte din aceşti bani ar avea dreptul şi SIF Oltenia, condusă de Dinel Staicu, care doreşte să-şi vândă participaţia de 22% din acţiunile ACSA.

 

Alte neclarităţi

 

În timp ce directorul Ford Motor Europe, citat în publicaţia The Sunday Times, a declarat recent că negocierile au fost încheiate şi preţul a fost convenit, urmând să fie soluţionate şi restul chestiunilor aflate în discuţie, preşedintele Comisiei de privatizare Daewoo, Sebastian Vlădescu, a declarat că oferta financiară nu a fost deschisă încă.

Share this post


Link to post

Ok, sa speram ca se tin de cuvant americanii si livreaza in continuare piese pentru Daewoo. Ca tocmai ma gandeam daca n-ar fi bine sa vand Matizul, cat inca e pe val :rolleyes: .

Share this post


Link to post

Au anuntat aseara (4 sept) ca vor produce la Craiova un nou model Ford special destinat sa rupa fundu la Logan,deja banuesc ca o sa fie un fel de Fiesta da cu portbagaj cum este Fiatu ala Linea :lavolan:

Share this post


Link to post

A anuntat FORD asta? Si-au dat diversi "specialisti" cu parerea. Deocamdata afacerea nu s-a perfectat.

 

:spumelagura: "Au anuntat aseara..." :rolleyes:

Share this post


Link to post

Bag de seamă că aici se produce o concurenţă între draci...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...