Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Daca stai si te gandesti logic pe buna dreptate, ca Fordu nu sa se complice! In asigurarea de piese si gatantii ar trebuii sa investeasca ceva bani, de ce sa cheltuiasca cand poate foarte simplu sa se spele pe maini de o obligatie normala si morala!?

Share this post


Link to post

:o fftopic: Sa inteleg ca mai nou Logica=Nesimtire?

Share this post


Link to post

Da pentru strainii asta inseamna logica...

Share this post


Link to post

Tico nu se mai fabrica de ani buni si piese se gasesc peste tot!Sau Leganza!Ganditi-va,coreeni nu au fabricat Cielo numai la Craiova,s-a fabricat inclusiv in India {Nexia},asa ca nu asta este o problema,piesele de schimb.Apropo,azi ieseau pe poarta fabricii 2 tiruri cu Matiz!

Share this post


Link to post

Pai atat se mai fabrica la craiova matizu :( restul liniilor de asamblare si productie din ce spun gurile rele ar fi deja la rusi (sau au fost cumparate de rusi)

Share this post


Link to post

Hai, cu piesele va fi ce va fi, dar garantia? Cui te plangi daca service-ul isi bate joc de tine. Si eu am impresia ca pe ford ii cam doar in spatele garii de masinile vandute de Daewoo pana acum, inlcusiv cele in garantie.

Share this post


Link to post

Lasa nu te mai plange asta e garantiile ce sunt active se vor onora la reprezentantele curente, daca nu asta e viata eu mi-an luat cielo anu trecut si am deja 50 mii :lavolan: doamne ajuta sa mai tina faza cu garantia cat mai fac eu inca 50 mii [-O< da ca nu asta e ne vom descurca ca orice roman.

Edited by elprypas

Share this post


Link to post

teoretic - piese de schimb se fabrica 10 ani de la iesirea din fabricatie a unui model de masina... daaaaar, aici fiind Romania si Ford si GM sunt cei mai buni prieteni... exista riscul sa nu mai existe pe piata o parte din reperele facute la noi... ramanand "sursele" poloneze si coreene... dar nici acolo nu stiu care e situatia...

 

pe de alta parte cielo de ex. imparte multe repere (exceptand caroserie & stuff) cu modele GM/Opel... piese care se produc/vor produce in continuare ani buni - de producatori "alternativi"

Share this post


Link to post

Si pentru Matiz o mare parte din repere se potrivesc cu Sparkul, mai ales cele legate de motor, dar partea proasta vine la repere de caroserie, pe care daca e sa le aduci de afara, te costa o gramada si vin in cateva luni iar daca gasesti facute de SC. GIGEL S.R.L o sa se potriveasca din parti. Alta parte proasta, poate cea mai proasta, va fi cea legata de garantie si sincer cam stau cu frica in san stiind ca mai am 2 ani si 4 luni de garantie si ca s-ar putea ca astia sa se spele pe maini de noi.

Share this post


Link to post

Si daca se spala pe maini asta e cel putin modelul cielo e super usor de intretinut iar majoritatea intreventiilor sunt identilce ca la opel-uri adica modalitati si indrumari exista, si se poate face la aceasta masina intretinerea chiar si in curte sau in fata blocului nu iti trebuie facultate. Inca nu am ajuns la partea de distribuite sa vad ce si cum dar daca ma interesez si vad o data de 2 ori o fac si pe aia singur.

Share this post


Link to post

Da man, dar daca de exemplu imi pica caseta de directie(servo) care costa de te rupe, chestie destul de firava la matiz, iar serviceul imi spune ca ei nu mai asigura garantie, ca au avut contract cu Daewoo Romania, nu cu Ford, ce fac?

Share this post


Link to post

Ghinion daca nu poti sa iti asumi riscul pt placerea masini majoritatea o sa iti zica vinde-o

Share this post


Link to post

Nu este chestia de asta. Eu am platit niste bani pe masina asta, bani in care intra si garantia. Vreau sa fiu respectat ca si client. Si in plus, cine dracu mai cumpara? Ajung sa dau masina de 8 luni la juma de pret??

Share this post


Link to post

legea ce spune de garantii? - ce se stipuleaza in cazuri de-astea? sau OPC-ul?

nu are cum sa fie situatie fara iesire... si garantia sa dispara pur si simplu...

Share this post


Link to post

ramane de vazut ce si cum ne facem nervi si inima rea degeaba. timpul le va rezolva pe toate.

Share this post


Link to post

Deci DWAR nu o sa dea faliment o sa se reorganizeze nu sunt jurist dar nu imi vine sa cred ca nu este o lege care sa-i oblige sa asigure garantia. Chiar daca nu o sa o asigure prin propria retea ar trebui macar sa plateasca piesele si sa autorizeze alta retea de exemplu reteaua Opel Chevrolet ca oricum Opel, Chevrolet si Daewoo au multe lucruri in comun.

 

Nu cred ca este o idee buna sa fii pasiv si sa lasi timpul sa le rezolve e bine sa stii dinainte ca sa fii pregatit. Insa sunt peste 50 de mii masini Daewoo cu garantie in Romania si nu cred ca statul o sa lase Ford sa se spele pe maini. Dar putem sta linistiti Daewoo Craiova este inca Daewoo in apropierera cumpararii o sa aflam ce o sa se intample.

Share this post


Link to post

Haideti sa separam putin lucrurile , sint 2 probleme puse in discutie :

_ Asigurarea garantiilor ( piese cazute in perioada de 3 ani )

_ Asigurarea de piese contracost post-garantie timp de 8 sau 10 ani cit prevede legislatia .

Cred ca Ford vrea sa evite problema 2 , neavind rost sa se ocupe cu importul unor piese pe care le aduc deja altii si le poate vinde si GM-ul prin reteaua proprie .

De problema 1 nu cred ca vor s-o evite , caderile in garantie nu sint asa mari sau greu de gestionat .

Share this post


Link to post

Tocmai, eu cred ca este invers. Pe piesele pe care le-ar asigura contra cost 10 ani sa zicem ei incaseaza bani, dar pe cele inlocuite in garantie, ciuciu, nimic, trebuie sa mai scoata bani din buzunar si pentru asta, dupa ce ca au datorii de platit, fabrica de retehnologizat. Cred ca mai degraba asta nu le convine.

Share this post


Link to post

Pe tema pieselor de schimb Daewoo:

 

Masinile Daewoo inghit piese de 200 mil. euro/an

 

» Dealerii auto din Banie vaneaza piata pieselor de schimb pentru Daewoo, dupa ce uzina din Craiova va produce masini Ford.

» Ei estimeaza ca ar putea obtine un profit de peste 100 de milioane de euro, importand piese din Coreea, Polonia si Uzbekistan.

» In Romania circula circa 215.000 de masini Daewoo, care consuma anual piese in valoare de 200 de milioane de euro.

 

Dealerii auto vaneaza deja cota de piata care ar putea ramane libera in sectorul pieselor de schimb daca Daewoo Automobile Romania isi va inceta productia dupa ce va fi preluata de compania americana Ford. Piata pieselor de schimb pentru marca Daewoo poate aduce profituri de 100 de milioane de euro, apreciaza dealerii. La ora actuala, in Romania exista in circulatie circa 215.000 de masini Daewoo, care necesita piese de schimb in valoare de 200 de milioane de euro pe an.

 

continuare: http://www.romanialibera.ro/a103080/masini...il-euro-an.html

Share this post


Link to post

Deci, exact cum spuneam, daca nu vor sa mai asigure piesele necesare efectuarii operatiilor de reparare sub incidenta garantiei? Pana la urma reprezentantele Daewoo au contracte cu DWAR, dar DWAR nu o sa mai existe.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Asta sa fie problema majora asa cum am mai zis eu de atatea ori, piese sa fie ca de garantii se va ocupa sigur cineva pana la urma nu va mai faceti atatea probleme. Problema e ca o sa moara una din putinele masini fiabile existente la momentul actual, si de pierdut are tot romanul de rand.

Share this post


Link to post

Hai sa fim seriosi era cazu sa se cam opreasca productia ... Mai era putin si ajungeau masinile daewoo ca dacia 1310. Atat cielo cat si matiz si toate trebuiau sa fie trase pe dreapta de mult.

 

Si care e masina aia fiabila de care vorbesti? Cumva mtzu?

Share this post


Link to post

In principiu cam toate. Eu am apucat sa cunosc destul de bine modelul Cielo si din punctul meu de vedere mi sa parut chiar o masina f fiabila (ce inseamna pentru mine o masina fiabila? o masina rezistenta cu costuri mici de intretinere)

 

Comparatia cu dacia este total aiurea aici a fost vina firmei mama Daewoo Corea care pe vremea cand inca mai era pe picioare nu a acceptat multe din modificarile si prototipurile facute de romani ce s-au dovedit chiar bune(compartimentul de prototipuri de la Craiova a avut oameni destul de buni), iar dupa ce a dat faliment datorita licientei ce inca exista la vreamea respectiva romani nu aveau nici un drept legal sa modifice licenta existenta.

Edited by elprypas

Share this post


Link to post

Nu e problema mea! Eu stiu ca cielo s-a fabricat 12 ani ( enorm de mult ) iar matizul deja merge pe 9 timp in care in tarile cu economie de piata functionala a aparut matiz 3.0 ...

Share this post


Link to post

Corect Steph, sunt masini depasite de vreme, desi daca stai sa te gandesti in afara de sistemele de siguranta "prezente din plin" pe al nostru mtz, sunt cam aceleasi masini(Matiz I, Matiz II, Spark - cu motorul de 0.8l), dar cu toate astea nu putem sa spunem ca Matizul de exemplu nu este fiabil. Cea mai proasta chestie la el este ca a fost fabricat in Romania, de catre romani.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...