Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Deci se pare ca nu va fi numai Fiesta

 

 

 

Ford va produce doua modele de masini in Romania

17 Iulie 2007

 

 

Anuntul a fost facut azi de premierul Calin Popescu-Tariceanu.

 

 

 

 

 

Potrivit acestuia, compania s-a angajat ca 60% dintre componentele folosite sa provina de pe piata romaneasca.

 

Premierul s-a declarat multumit de planul de investitii al producatorului american care va investi la Craiova 675 de milioane de euro.

Share this post


Link to post

Cand se vehicula cifra de 1 miliard investitii se banuia un pret de achizitie de 500 miloane la o fabrica care face, dupa unii, 800 milioane. La cifra asta se intelege ca se va plati undeva pe la 300 milioane (macar atat si tot ar fi bine), iar diferenta ar reprezenta scutirile de impozite acordate concurentei. Genul acesta de privatizare cu un singur ofertant aplicat fara exceptie la toate marile privatizari cred ca ne-a costat cat tot sistemul nostru de autostrazi. Doar la Petrom, dupa un an, in care noul proprietar abia ca-si identificase toate activele si n-a facut altceva, decat sa strice calitatea benzinei marcii pe care o cumparase, valoarea companiei a crescut de 3x, adica cu aproape costul autostrazii Bv-Bh si daca ar externaliza benzinariile mostenite ar putea continua autostrada pana la B !

Apropo, Ford vrea sa vanda divizia Volvo, ca n-are bani si o vinde in usoara pierdere !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta seara la TVR a fost directorul Ford Europa - J.Fleming - care a spus ca Ford intentioneaza sa produca mai multe modele la craiova, intre care unul nou, in curs de finalizare la momentul acesta,proiectat in Marea Britanie. Eu presupun ca este vorba de un Fiesta Sedan. E doar o parere proprie. Fleming a mai declarat ca productia Ford la Craiova va atinge 300.000 de unitati pe an in 2011, dintre care cam 90% vor fi destinate exportului, si ca numarul de angajati va creste.

 

Un lucru care m-a surprins pe mine a fost ca Fleming a insistat sa nu se pun accentul pe cat va plati Ford pentru D.A. Craiova ci pe cat va investi. Asta ma face sa cred ca o va lua pe bani putini, cum s-a mai procedat pana acum(exact ce spunea Tolin)!

 

Una peste alta, parerea mea ca pentru cumparatorul roman mare sfaraiala nu va fi, ci poate chiar din contra, cred ca va insemna disparitia de pe piata a masinii de 5000de Euro care este Matizul. Posed asa ceva si sunt foarte multumit de el! Oricum, John fleming a subliniat ca mai sunt pasi de facut si probleme de rezolvat pana la preluarea efectiva a uzinelor. Alt lucru interesant de urmarit mi se pare relatia pe care o va avea uzina de la Craiova cu GM -se stie ca in prezent la craiova se produc subansamble pentru General Motors, adica motoare si cutii de viteze. Dupa cum se bat Ford cu caramida in piept ca vor sa faca 300k de masini pe an probabil vor inceta curand aceste colaborari. Se spunea in interviu ca este foarte posibil pentru Craiova sa fie intre primele 3 fabrici Ford din Europa.

Share this post


Link to post

J.Fleming a fost foarte corect, degeaba se va exporta 90% din productie, RO nu va pupa ceva din profit, asa ca tot cu investitia va ramane, pretul platit pe fabrica va merge precis la datoria Daewoo de la finante. In conditiile acestea, fabrica poate sa ajunga prima FORD din UE, atata timp cat muncitorul roman nu va fi platit de la minimum 6$ pe ora, cat are muncitorul de care fuge FORD.

Nici consumatorul roman nu are de ce sa fie multumit, Fiesta nu este o alternativa la Logan, poate noul modelul sedan, doar,daca este proiectat de catre acelasi designer englez si va fi pus sa aleaga intre doua uratenii.

Singurul roman fericit, cei din Craiova ar fi fost multumiti cu oricare investitor, este singurul care s-a zbatut pentru aceasta privatizare, adica unicul concesionar al marcii Ford in RO si al retelei de service. Daca acestuia ii se dubla pana acum averea in RO pe durata unui an, la cat va ajunge aceasta in 2012 alaturi de Ford Romania ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Si eu sunt de parere ca romanul de rand cumparator de masina noua nu va avea multe de castigat dupa urma cumpararii fabricii de catre Ford. Nu cred ca Fiesta se va ieftini considerabil daca va fi produsa in Romania oricum taxe vamale nu se platea pentru ea.

 

Tot Chevroletul saracul era o alternativa pentru veniturile romanilor. De exemplu eu sunt tanar si nu pot inca face un credit mare singura mea alternativa era Matziul de 5300 de euro care nu o sa mai fie asa ca trebuie sa ma reorientez catre Spark, Logan sau Aveo pentru ca nu prea cred ca Ford va face ceva si pentru buzunarul meu. Ar fi bine sa inceapa GM sa faca Aveo si poate si Spark in Polonia ca sa mai scapam de 10% din pretul de baza. Oricum cica sunt interesati sa faca o fabrica de la zero in Europa de Est:

http://www.masini.ro/stiri-detalii,3266,1,...eral-Motors.htm

 

Oricum mi s-ar parea aiurea de tot sa construiasca GM o fabrica in Romania cand putea sa cumpere una care avea deja tehnologia lor.

Share this post


Link to post

Ford va produce, la Craiova, doua modele in premiera pe piata europeana

 

Ford va produce, la Craiova, doua modele în premiera pe piata europeana. Declaratia a fost facuta, astazi, de premierul Calin Poescu Tariceanu dupa sedinta extraordinara de guvern. Seful executivului a mai spus ca 60% din componentele autorismelor Ford pentru Europa vor fi produse în România. Însa, 94% din masini vor fi exportate.

 

În opinia premierului Tariceanu, privatizarea Automobile Craiova, va avea efecte economice mai importante decât privatizarea Bancii Comeriale Române.

Premierul Tariceanu a declarat, marti, ca oferta tehnica a Ford pentru Automobile Craiova, prezentata de presedintele companiei, este extrem de detaliata si consistenta, raspunde cerintelor guvernului, iar pretul oferit nu reprezinta o prioritate, ci efortul investitional.

'Este un proiect industrial de anvergura. Urmarim efectele economice pe care le poate genera o astfel de întreprindere, nu ne concentram pe pret, luam în calcul efortul investitional al companiei care va fi de 675 milioane euro, cu 300 mii autoturisme produse anual si cu dublararea numarului de locuri de munca', a afirmat Tariceanu.

Premierul a spus ca guvernul vrea sa creeze un al doilea pol al industriei auto în România. 'Analistii economici considera ca industria auto este cel mai puternic motor al cresterii economice pentru ca un loc de munca în aceasta industrie genereaza alte patru în industriile conexe', a explicat acesta.

Guvernul este interesat sa acorde tot sprijinul companiei Ford, alaturi de care îsi doreste un parteneriat, având în vedere implicatiile economice ale privatizarii societatii de la Craiova, a mai precizat premierul. 'Privatizarea Automobile Craiova este mai importanta decât cea a BCR, pentru care s-a obtinut o suma record în Europa de Sud Est, din perspectiva efectelor economice colaterale', a sustinut Tariceanu.

Presedintele Ford Europa, John Fleming, i-a prezentat, luni, premierului Tariceanu oferta tehnica a companiei Ford pentru pachetul de actiuni de 72,4% detinut de stat la Automobile Craiova.

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.

 

Sursa: http://www.themoneychannel.ro/articol_1586..._europeana.html

 

LE: sa fim seriosi, Ford este un producator mult mai potrivit pentru piata europeana decat Chevrolet - si cum Romania este in UE, trebuie sa gandim in perspectiva.

Edited by artanis

Share this post


Link to post

Ei hai sa fim seriosi si sa zicem mersi ca luat cineva fabrica asta si ca n-a avut soarta lui ARO ca s-ar fi putut si asa!...Si daca 60% din componente se vor produce aici asa cum zice presa pai eu zic ca e foarte bine...In ceea ce priveste profitul Ford pai asta, oricare investitor ar fi venit tot al lui ar fi fost profitul asta!! E normal nu!!??....Daca citesc bine topicul asta in urma cu ceva timp ne era teama sa nu cumva sa ramanem fara stapan la CRaiova acum parca cautam nod in papura ca a luat-o Ford...Eu unul vad partea buna a lucrurilor adica locuri de munca ale industriei pe orizontala, exportul unui produs finit industrial (asta a ajuns o raritate in ultima vreme pentru Romania) o retea de service pentru Ford similara celei pentru Daewoo..Imi pare rau de Daewoo Matiz er o masinuta excelenta ceea ce n-as putea saspun despre Spark (acre nu mi place nici de frica) dar acuim asta e Ford si tot inainte !!...S-auzim de bine! :) ))

Share this post


Link to post

GM va intra in fabrica Zastava din Serbia, s-a anuntat ieri.

Share this post


Link to post

In serbia vor produce Opel.Si tot GM studiaza oportunitatea unei investitii de la zero in europa de est.De ce cred ca o vom rata?

Share this post


Link to post

Pentru ca noi nu aveam "ground zero", la noi totul are o incarcatura istorica !

Share this post


Link to post

Am vazut o stire la tv,ca o divizie GM(imi scapa numele) va investii in Romania, intr-o fabrica de sisteme de injectie pt noile motoare diesel,la Iasi,parca.

Share this post


Link to post

Ford ar putea muta productia modelului Fiesta in Romania

 

Concernul auto american Ford ar putea muta productia modelului de mici dimensiuni Fiesta din vestul Europei in Romania. Compania intentioneaza sa fabrice un nou model de autoturism aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a declarat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa, intr-un interviu acordat TVR. Conform analistilor din piata, modelul vizat ar putea fi Fiesta, cel mai vandut model Ford la nivel local.

Costurile de productie mai mici din Romania decat cele din Europa de Vest ar fi principalul motiv al deciziei Ford de a delocaliza productia modelului Fiesta.

 

"Modelul de care vorbea Fleming va fi cu certitudine noul Fiesta, care va fi fabricat in exclusivitate la fabrica de la Craiova. Compania cauta in acest moment o platforma industriala noua pentru acest model", a declarat pentru Business Standard Dan Vardie, directorul fondator al revistei Autoshow. Actuala generatie de Fiesta se asambleaza in uzinele din Valencia, Spania, si Cologne, Germania. Ford a vandut in 2005 modelul Fiesta in 323.000 de exemplare. Viitoarea generatie a modelului urmeaza sa fie lansata anul viitor.

 

Intentiile Ford pentru fabrica de la Craiova

 

Capacitatea de asamblare a fostei uzine Daewoo se va ridica la 300.000 de exemplare pe an din 2011, conform oficialilor Ford. Capacitatea ar putea fi majorata peste aceasta valoare daca piata o va cere, crede directorul Autoshow.

 

"Pentru inceput, in 2008, capacitatea de productie a fabricii de la Craiova va fi de 150.000-160.000 de unitati. In afara de Fiesta, concernul american ar putea produce si un al doilea model in Romania", a adaugat Vardie. Acest model ar putea fi pick-up-ul Ford Ranger, care in prezent este asamblat in Statele Unite din cauza lipsei capacitatilor de productie in Europa, crede directorul Autoshow.

 

"Ford Ranger genereaza volume de vanzari de 30.000 de unitati la nivelul intregii Europe", spune Vardie. Noul Fiesta va beneficia de pe urma costurilor mai reduse asociate fortei de munca din Romania, insa nu va avea un pret semnificativ mai mic decat actuala generatie sau decat masinile similare din segmentul sau, crede Vardie. Actuala Fiesta are preturi de pornire de 10.000 de euro cu TVA, la fel ca si concurentii sai directi, modele precum Renualt Clio 3 sau Volkswagen Polo.

 

"Parerea mea este ca la Craiova nu va fi produs un concurent direct pentru Dacia Logan. Va fi vorba de un model de mici dimensiuni, cu preturi apropiate, insa, de Logan", crede si Mihai Heimann, presedintele grupului de presa Auto Mondial Media.

 

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.

 

Proiecte

 

Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane de euro la Craiova, pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei.

 

Concernul american spune ca va transforma uzina intr-una dintre cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de un miliard de euro pe an din 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.

 

Compania va exporta aproximativ 90% dintre masinile pe care le va produce anual la fosta fabrica Daewoo, iar dintre motoare, 70% vor fi destinate pietei externe.

 

http://www.themoneychannel.ro/articol_1596...in_romania.html

Share this post


Link to post

Nu stiu sa fac rip la un .RAM dar va recomand cu caldura arhiva media a celor de la antena 3, emisiunea biz bazar de Luni 23 Iulie 2007. De la minutul 30 incolo este o analiza a ofertei Ford pentru Automobile Craiova.

 

http://www.antena3.ro/videocal.php?em=biz

 

 

Daca este cineva priceput in a face un rip la acea emisie si sa taie portiunea referitoare la Ford si DWAR este rugat sa o faca.

Share this post


Link to post

Placerea anal-istilor romani de a-si da cu presupusul, ca-i mai simplu decat a te informa.

Share this post


Link to post

Eu nu stiam ca Carol Thomas de la J.D Power Automotive Forecasting (JDPA) e roman :rolleyes:

Share this post


Link to post

Oricum, datul cu presupusul este o boala care se ia.

Share this post


Link to post

Numai ca una este sa-si dea cu parerea un ziarist auto roman, si alta e cand emite prognoze si analize J.D. Power...

Share this post


Link to post

Acum intrebare: Ce se va intampla cu noi, proprietarii de Woo-uri? Daca astia nu mai fabrica piese? Hai ca cei cu Matiz se mai descurca, fiind inrudit cu Spark-ul de 0.8, dar ceilalti?

Share this post


Link to post

Piese se vor gasi si peste 15 ani...uite-te la piesele de oltcit ca gasesti in multe magazine.

Share this post


Link to post

Corect, piesele de oltcit nu au fost facute la Craiova? Idee era ce o se se intample cu garantia, cu piese originale, ca asa se poate apuca SC Gheorghita SRL sa faca piese, dar ai incredere? Ma intreb, daca Ford nu vrea sa isi asume responsabilitatea pentru piese si garantie, noi ce facem?

Share this post


Link to post

Fii atent aici la o smecherie: Daewoo Auto Romania avea actionari pe Daewoo Coreea si A.C.S.A., ceea ce s-ar cam traduce prin Automobile Craiova S.A. ACSA se ocupa inclusiv cu producerea si comercializarea pieselor de schimb pt. Oltcit, ca nu avea toate oole intr-un singur cos (al Daewoo). Piese se vor gasi cit timp va exista cerere pentru ele.

Share this post


Link to post

Piese de schimb oricum se gasesc mai bune sau mai proaste aduse de alti importatori decit fabrica , dar fabrica are datoria sa asigure toate piesele de schimb , nu numai cele cerute in mod obisnuit .

Cu asta nu vrea Fordul sa se complice .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...