Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Prietene, poza aia e din salonul de la intrarea in pavilionul principal al fabricii. Daca nu stiai pina acum, la DWAR s-au asamblat Matizuri 2 de preserie (circa 18 masini, parca) prin 2002. In acel salon s-a expus si un Matiz 2 din cele fabricate atunci. Ele se folosesc astazi de catre reprezentantele zonale ca masini de serviciu (sint albe la culoare).

Share this post


Link to post

"la DWAR s-au asamblat Matizuri 2 de preserie (circa 18 masini, parca) prin 2002"

 

si de ce nu s-a continuat cu productia de serie ?

Share this post


Link to post

Se pare ca DWAR va trece in posesia statului roman.

2006_004_1_.doc

Edited by guru

Share this post


Link to post

http://www.minind.ro/

 

COMUNICAT DE PRESA

 

 

 

 

 

Delegatia romana aflata in Coreea de Sud in perioada 19-21 iunie 2006 a reusit sa deblocheze negocierile cu reprezentantii coreeni ai Daewoo Motor Co. Ltd (DWMC), referitoare la rezolvarea situatiei de la fabrica de autoturisme de la Craiova, Daewoo Automobile Romania S.A. Craiova.

 

 

 

In urma discutiilor, partenerii coreeni au acceptat propunerile partii romane privind cedarea de catre compania coreeana a cotei de 51% din actiunile SC Daewoo Automobile Romania SA Craiova si stingerea creantelor Daewoo Motor Co. Ltd impotriva acestei societati comerciale.

 

 

 

In perioada urmatoare proiectul de contract va fi aprobat de Guvernul Romaniei si Curtea Districtuala din Incheon Seul.

 

 

 

Acest lucru permite indeplinirea principalelor obiective urmarite de MEC in solutionarea situatiei de la Craiova si atragerea companiilor interesate sa investeasca in productia de autoturisme. Astfel, statul roman va prelua actiunile detinute de catre Daewoo Motor Co. Ltd, asigurand continuarea activitatii de productie si mentinerea numarului actual de angajati ai societatii cu perspectiva crearii de noi locuri de munca prin proiecte care vor fi ulterior implementate si dezvoltate la fabrica de la Craiova.

 

 

 

 

Biroul de Presa

al Ministerului Economiei si Comertului

Share this post


Link to post

Gata, s-a cumparat (sau in curs de). Cica prim-ministrul deja a contactat ambasada SUA sa le dea vestea cea mare. Nu putea sa instiinteze direct Ford sau GM, ca de ei era vorba ? Sa fie intr-un ceas bun, in orice caz !

Share this post


Link to post

Nu ar stica sa instiinteze si pe alti productori, ca GM si Ford sunt in pragul falimentului :D

Share this post


Link to post

Parafrazandu-i pe carcotasi :''I-auzi?!'' De unde o scosesi p-asta?

Share this post


Link to post

Pai de f. mult timp se tot vorbeste de imensele problemele financiare ale GM si Ford. In primul trimestru al anului GM a pierdut 323 milioane $ si anul trecut 8.6 miliarde !

Share this post


Link to post

:o fftopic: La cate fabrici are GM si FORD si cati angajati...e normal sa aibe si ani mai prosti. Si in trecut au avut ani critici, dar au trecut.

ps: Se pare ca o sa se adevereasca ce a zis cunostinta mea. :) >-

Share this post


Link to post

Da, doar ca teoria spune ca nu te extinzi in zone de risc atunci cand nu poti opri pierderile, ci te orientezi spre zone de profit.

Europenii au modificat-o si pe asta, nu te extinzi deloc, si ... tai costurile.

Share this post


Link to post

GM are de unde sa piarda, si-au permis in anii anteriori sa dea cu piciorul la 1 miliard de dolari in cercetare :) traiasca si infloreasca, Chevroletzi de Craiova sa vedem.

Share this post


Link to post

Daca e sa se orienteze pe zone de profit, atunci dupa cresterile in termeni reali astea sunt ori Europa de Est ori China, dar China e cu risc mai mare asa ca ... Chevrolet Auto Romania suna bine ???

Share this post


Link to post

Stii care-i paradoxul? Profitul nu e intotdeauna scop in sine.

 

Asta nu avem de unde sa stim noi. Ei au indicatori clari. Economia moderna (desigur nu in romania) este supermatematizata si 99 la suta e statistica.

 

Totul pe lumea asta e o "Piaţa". Mare. Unde unii joaca si altii nimeresc ca chiorii "Polivalenta".

Ca noi ne dorim .. e una, dar daca ne uitam peste cateva cifre ale vanzarilor la nivel mondial, ne dam seama ca piata in est e inca neglijabila, si asa va fi si in urmatorii ani.

 

Asta pe de-o parte, pe de alta "fiscalitatea" .. nu doarme. Aici e ceva mai usor de manevrat decat direct in productie.

 

VW produce in China, Hiunday in Turcia, Toyota are 3 fabrici in Europa si e posibil sa mai deshida una in Rusia, etc.

 

Si-atunci eterna intrebarea .. politica serveste economia.. sau economia politica? ;)

Share this post


Link to post
Si-atunci eterna intrebarea .. politica serveste economia.. sau economia politica? ;)

 

Raspuns: da.

Share this post


Link to post
http://www.minind.ro/

In perioada urmatoare proiectul de contract va fi aprobat de Guvernul Romaniei si Curtea Districtuala din Incheon Seul.

Eu zic sa ne calmam; eu am invatat la scoala ca negocierile cu coreenii nu sunt niciodata incheiate pana nu ai totul in scris, negru pe alb si cu toate patalamalele in regula - cuvantul dat are valoare zero.

Share this post


Link to post

Articol azi in Ev. Zilei

 

" General Motors(GM) negociaza cu producatorul auto ucrainean UkrAvto infiintarea unei societati mixte care sa produca automobile Chevrolet in Polonia, potrivit purtatorului de cuvant al GM, citat de Reuters.

 

 

 

 

Discutiile vizeaza fabricarea de vehicule la uzina FSO din apropierea Varsoviei, uzina detinuta de UkrAvto. In prezent, cele doua companii produc impreuna automobile Chevrolet in Ucraina.

 

GM doreste cresterea productiei de autoturisme Chevrolet in Europa, in conditiile in care cea mai mare parte a vehiculelor de acest tip vandute pe continent provin din Coreea de Sud.

 

Potrivit publicatiei Automotive News Europe, in Ucraina vor fi produse 25.000 de autoturisme Chevrolet Aveo, numarul putand creste pana la sfarsitul anului. "

 

 

Cred ca pica varianta GM in Romania.

Share this post


Link to post
"la DWAR s-au asamblat Matizuri 2 de preserie (circa 18 masini, parca) prin 2002"

 

si de ce nu s-a continuat cu productia de serie ?

Nu a vrut GM. Initial au vrut sa aduca Matiz II in Romania sub numele de Chevrolet Matiz (imediat dupa aparitia GMDAT). Ulterior au aflat ca DWAR a asamblat Matizuri II ... si ca prin contractul de licenta DWAR avea dreptul la toate imbunatatirile ulterioare ale masinii. Si au renuntat sa aduca Matiz II in Romania. Dar nici nu l-au fabricat aici ...

Share this post


Link to post

Şereş vrea să reprivatizeze Daewoo până la finele anului

 

Şereş vrea să reprivatizeze Daewoo până la finele anului

Ministerul Economiei vrea să privatizeze Daewoo Craiova până la finele anului. „Ne-am propus să anunţăm câştigătorul până la sfârşitul anului”, ne-a declarat Codruţ Şereş, ministrul Economiei. Zilele următoare, Ministerul Economiei va prelua uzina craioveană, după ce s-a bătut palma cu sud-coreenii. Daewoo va produce în continuare autoturisme sub licenţa General Motors, care a fost prelungită cu circa 3 ani. „De anul viitor, compania va trebui să producă maşini Euro 4. În aceste condiţii, privatizarea Daewoo este cea mai bună soluţie, mai ales că şi-au exprimat interesul companii de renume, precum Ford, General Motors, Renault”, a afirmat Şereş. (C.T.)

Share this post


Link to post

http://www.autorola.ro/stiri/2006/06/matiz..._la_craiova.htm

 

Matizul chinezesc ar veni la Craiova

29 iunie 2006

 

 

Compania chineza Chery Automobile si-a exprimat intentia de a participa la privatizarea fabricii de automobile de la Craiova, ne-a declarat ministrul economiei si comertului, Codrut Seres.

Firma chineza se alatura, astfel, celor trei "grei" ai industriei de profil - Ford, General Motors si Renault-Nissan - care ar putea cumpara fabrica.

Chery este "renumita" pentru un litigiu cu General Motors, care a cumparat producatorul coreean Daewoo. Americanii ii acuza pe chinezi ca au copiat modelul Matiz/Spark si il vand sub numele QQ, dar cu 3.000 de dolari mai ieftin. Litigiul este in desfasurare

Statul roman redevine proprietarul uzinei de la Craiova, fara sa plateasca. Fabrica de la Craiova isi va rascumpara si anula propriile actiuni, detinute de coreeni, pentru 60 de milioane de dolari.

"Coreenii si-au asumat integral si datoriile de aproape 550 milioane de dolari", mai sustine Seres, care apreciaza ca licitatia va fi anuntata dupa 30 iulie.

 

Sursa: Evenimentul Zilei

post-2719-1151599431_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Super! E comparatie Matiz / QQ.

Apropo, ceasurile QQ sunt 'furate' de la Aveo Sedan 2006 :D

Share this post


Link to post

ca sa impacam si daewoo(GM) si dacia(renault)........http://www.autof1.ro/index/RenaultNissan_ar_putea_prelua_20.html

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...