Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Daca fabrica va fi cumparata de GM DAT  [-O :) . Din cei cca 8200 euro CIP cat e Kalos Premium se vor face vreo 7.000 datorita reducerii cheltuielilor de transport si a manei ieftine de lucru cu TVA cu tot se va ajunge pe la 8.300-8.400 iar taxe vamale canci :D

Se vede de la o posta ca cei de la Dacia incep sa dardaie de pe acum

 

Luciane, ce te face sa crezi ca GM va actiona exact asa cum prevezi tu? Ce te face sa crezi ca in pretul masinii produse in .ro nu va intra si o rata de amortizare, un fond de investitii viitoare, etc? Parerea mea este ca, daca totul decurge asa cum zici tu, desi nimeni nu a zis asta, nu iese vreun kalos pe poarta fabricii sub 10k euro. In acelasi timp, dacia nu tremura (desi nu le-ar strica), pt ca chevy nu face autoutilitare, nu face berline diesel. Deci AU O CLIENTELA DIFERITA.

Share this post


Link to post
Luciane, ce te face sa crezi ca GM va actiona exact asa cum prevezi tu? Ce te face sa crezi ca in pretul masinii produse in .ro nu va intra si o rata de amortizare, un fond de investitii viitoare, etc? Parerea mea este ca, daca totul decurge asa cum zici tu, desi nimeni nu a zis asta, nu iese vreun kalos pe poarta fabricii sub 10k euro.

 

Fiecare masina care iese pe poarta vreunei fabrici poarta o cota de amortizare. Cota respectiva poate varia functie de numarul de masini pe care le prognozeaza ca vor fi fabricate/vandute astfel incat fabricantul sa-si scoata banii pe fabrica intr-o perioada de timp.

Share this post


Link to post

din Averea.

Companii

 

deschide >>

EXCLUSIVITATE. Presedintele grupului Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, se multumeste cu exporturile

„Nu ne intereseaza Daewoo Craiova“

-- Bernd Pischetsrieder, presedintele grupului Volkswagen, spune ca firma sa nu este interesata sa investeasca la Automobile Craiova. Pischetsrieder se afla in Romania, chiar de Ziua Nationala a Germaniei, intr-o delegatie din landul Saxonia Inferioara, condusa de premierul Christian Wulff. Aceasta a mai declarat, in exclusivitate pentru „Averea“, ca grupul sau este multumit de activitatea Porsche Romania, companie care comercializeaza marcile grupului Volkswagen si care ocupa prima pozitie pe piata dealerilor de masini straine din tara noastra.

 

 

 

 

Bernd Pischetsrieder, presedintele Volkswagen AG (stanga), si Brent Valmar, presedintele Porsche Romania

 

 

Domnule presedinte Bernd Pischetsrieder, este grupul Volkswagen interesat in cumpararea uzinei Daewoo din Craiova?

 

Premierul (Calin Popescu Tariceanu, n.red) m-a intrebat acelasi lucru in aceasta dimineata, mai mult sau mai putin indirect. Avem atat de multa extra-capacitate in intreaga lume incat acesta nu este un subiect care sa ne intereseze in acest moment.

 

De ce nu a cumparat Volkswagen uzinele Dacia?

 

Uzinele Dacia au fost cumparate de Renault dupa ce nu au reusit sa devina proprietarul Skoda.

 

Asa ca noi am cumparat Skoda, iar Renault Dacia.

 

Ce alte afaceri intentionati sa mai deschideti in Romania?

 

Deocamdata suntem multumiti de activitatea Porsche Romania, suntem cea mai de succes companie in domeniul importului din Romania. Ne concentram pe activitatea furnizorilor de aici din Romania – avem clienti care aprovizioneaza uzinele Audi si Volkswagen.

 

Ca om de afaceri, ne puteti explica de ce nu este Germania investitorul numarul unu in Romania?

 

Cred ca mai devreme sau mai tarziu vom fi investitorul numarul unu. Noi ne-am concentrat asupra tarilor din apropierea Germaniei, cum ar fi Polonia, Cehia si Ungaria. Dar din cate vad, vor fi si mult mai multi investitori germani in Romania.

 

Si o ultima intrebare, cum se impaca afacerile cu politica in Germania?

 

Ei bine, aceasta este una dintre cele mai dificile intrebari, pentru ca daca oamenii de afaceri sunt multumiti de politicieni, inseamna ca ceva nu este in regula, iar daca politicienii sunt multumiti de oamenii de afaceri, din nou nu este ceva in ordine. Cred ca trebuie sa existe in permanenta un fel de conflict de interese intre cele doua parti, cat timp obiectivul comun, care este o economie mai buna, este indeplinit.

 

Volkswagen reduce costurile prin concedieri

 

Recent, grupul Volkswagen a anuntat ca ar putea reduce cu pana la 14.000 locurile de munca la fabricile din Europa, in urmatorii trei ani, si a precizat ca potentialele concedieri reprezinta numai una dintre masurile luate in considerare pentru diminuarea costurilor. Al patrulea mare producator mondial de automobile are aproximativ 125.000 de angajati la fabricile din Europa. Analistii au afirmat insa ca Volkswagen trebuie sa ia masuri pentru micsorarea costurilor in Europa, pentru a mentine evolutia favorabila a actiunilor. (A.N.)

 

Porsche, cel mai mare dealer de masini straine din Romania

 

Porsche Romania este detinuta de Porsche Holding, cu sediul in Austria, care a raportat pentru prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 8,91 miliarde euro, o crestere de 25,5% fiind consemnata in Europa de Sud-Est. Ea comercializeaza pe piata romaneasca marcile Audi, Skoda, Seat, Porsche si Volkswagen. Porsche Romania a comercializat pana in luna iulie 80.000 de autovehicule in ultimii sapte ani. Porsche Romania a avut in fiecare an o cota de piata de circa 30%, pe fondul dezvoltarii retelei de dealeri. Volkswagen se mentine pe locul al treilea in topul marcilor de import, dupa Renault si Skoda. Porsche Romania dispune in prezent, la nivel national, de 21 de dealeri Volkswagen, patru dealeri Audi, 24 - Skoda si 16 - Seat. In ultimele 18 luni au fost deschise 27 de centre noi, urmand ca pana la sfarsitul anului 2006 sa mai fie deschise inca 30 de noi locatii. Desi nu are investitii directe in Romania, in tara noastra se vor produce componente pentru masinile grupului Volkswagen. Producatorul german de componente auto pentru autoturisme, Brose, intentioneaza sa deschida, pana in luna aprilie 2006, o fabrica in Romania. Compania Brose este unul dintre principalii producatori mondiali de sisteme pentru usi, ferestre si scaune pentru autovehicule. Porsche este partener cu Volkswagen pe plan european. Porsche construieste modelul Cayenne impreuna cu Volkswagen si colaboreaza si la dezvoltarea tehnologiilor hibrid pentru economisirea de carburanti. Porsche detine, in prezent, 5% la Volkswagen, si a anutat ca vrea sa achizitioneze pana la 20% din actiunile VW. (A.N.)

 

Emil Neacsu

Share this post


Link to post

cam dubios articolul!

http://www.hotnews.ro/articol_33366-Pe-la-...e-la-Nissan.htm.

 

Reprezentanti ai firmei Nissan, Japonia, au vizitat ieri Automobile Daewoo Craiova. "Delegatia a fost condusa chiar de directorul de investitii al Nissan, iar mijlocul de transport a fost asigurat de Renault Dacia Pitesti", ne-a declarat Ovidiu Cioroianu, liderul sindicatului Daewoo Craiova.

 

Cum 33% din actiunile Nissan sunt detinute de Renault Franta, ajungem exact la ideea ca nici francezilor de la Renault nu le este indiferenta Daewoo Romania.

 

In ceea ce priveste cele cateva sute de posesori de automobile Daewoo, liderul sindical ii asigura pe acestia ca pot beneficia de piese de schimb marca Daewoo pentru o perioada de inca 10 ani. Concomitent, masinile se produc si se comercializeaza purtand in continuare marca Daewoo.

 

* Cielo se produce cu drept de export in Rusia si Venezuela

* Nubira are licenta pe termen nelimitat, cu drept de export in China

* Matiz - licenta de producere expira in 2009

Edited by cpop

Share this post


Link to post

he he .. ce bine ar suna almera (sau urmasul lui) facute la craiova plus primera. Bine visez, dar poate daca vine nissan la craiova, mai devreme sau mai tarziu s-ar putea gandi sa preia si aro. Nissan are capacitati de productie in europa,pentru masini de teren? Stiu ca terrano e facut in portugalia sau spania.. parca

Share this post


Link to post
cele cateva sute de posesori de automobile Daewoo

 

cred ca a vrut sa zica cele cateva sute de mii

Share this post


Link to post

Brrr. Apocaliptic. E din Romania tara mea de vis si dor? > :)

Share this post


Link to post
Bine visez, dar poate daca vine nissan la craiova, mai devreme sau mai tarziu s-ar putea gandi sa preia si aro. Nissan are capacitati de productie in europa,pentru masini de teren? Stiu ca terrano e facut in portugalia sau spania.. parca

Vis e putin spus. Aro, care oricum era ultradepasit tehnologic din '90, a ajuns prin grija multiubitilor conducatori o epava imposibil de salvat. Nici macar forta de munca calificata nu mai exista. Ar fi mult mai simplu pentru cineva sa faca o investitie greenfield decat sa mai puna pe picioare Aro.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa spun prostii dar din cate stiu ARO e cumparat de o firma americana care intentioneaza sa produca un jeep ptr USA si Africa daca nu ma-nsel. Productia nu demareaza insa pina cand ARO nu-si va plati toate datoriile

Share this post


Link to post

Ceea ce se va intampla simultan cu zborul inaugural al aeronavei "Porcul"...

Daca cineva isi inchipuie ca se poate vinde in State o janghina precum Aro, si sa se mai si scoata profit, sa ma contacteze, am de vanzare Statuia Libertatii la un pret f.f. interesant.

Share this post


Link to post

Nenea ..daca ai citit si matale nitelus mai bine ai fi vazut ca vor sa produca un JEEP mai exact Cross Lander 244X si nu ARO-ul pe care-l stim detalii aici

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

vor dar deocamdata nea perez a cam tepuit societatea, si practic acum este in faliment. Era un topic dedicat parca aro-ului pe aici pe undeva, eventual putem discuta acolo.. :thumbl:

Share this post


Link to post

:o fftopic: Perez ala nu are bani sa treca strada si vrea sa faca gip la Campulung si sa dea statul in judecata =)) =)) .Suntem tara tuturor posibilatilor.America e mic copil pa langa ce e la noi.

Share this post


Link to post
Nenea ..daca ai citit si matale nitelus mai bine ai fi vazut ca vor sa produca un JEEP mai exact Cross Lander 244X si nu ARO-ul pe care-l stim detalii aici

Nenea, hai sa clarificam lucrurile: daca ai fi studiat matale putin problema, ai fi vazut ca tatuca Perez n-a bagat nici un banutz in tehnologie noua, iar 244X e un 244 un pic lungit si cu motor/cutie Ford. Adica EXACT aceeasi caroserie de kko, care va rugini, scartzai, dezmembra etc. in cel mai scurt timp; daca cumva nu stiai, se fac de mult Aro cu motoare VW, Renault, Toyota etc., deci nu grefarea unui motor decent era o problema.

Chiar daca si-ar plati datoriile si ar investi banii promisi, tot n-ar rezolva mare branza cu cateva milioane de dolari. Ca sa faci o masina din secolul asta la Aro, trebuie facut ce s-a facut la Oltcit si la Dacia: aruncat la gunoi toate vechiturile, adus tehnologie noua, reinstruit tot personalul etc. Asta inseamna sute de milioane de dolari. Perez nici macar n-a sugerat vreodata ca ar avea intentia sa faca asa ceva.

Crede-ma, am rude care au lucrat sau inca mai lucreaza acolo, stiu ce vorbesc. Poate confirma si Ovidiu.

Daca era ceva de facut, se mai putea la inceputul anilor '90. Ce se vede acum e doar ultimul din lunga serie de tunuri care au ingropat singurul autoturism romanesc care, odata, a fost o masina buna.

 

P.S. Scuze pt. offtopic, sper ca e ultimul mesaj pe tema asta.

Edited by sp67

Share this post


Link to post

De ce nu aveti voi rabdare pana merge domnu Presedinte in Koreea!

 

Imi amintesc ca primul Cielo l-am vazut pe TVR cand nenea Iliescu (presedinte pe atunci) a dat o tura prin Korea. Asta daca nu s-or fi transat lucrurile de cand cu vizita in SUA.

 

Apoi pe mine ma mai freaca o intrebare: Daca GM are suficiente capacitati de productie in Europa (si se stie ca are sub nume de Opel si Vauxall) de ce nu-si asambleaza Kalos-ul acolo?

 

Retoric: nu cumva cu salariile nemtilor nu le-ar mai asa de ieftin? Asa ca prefera sa il aduca din Korea chit ca platesc 10% taxe vamale!

 

La fel de retoric: de ce Renault isi inchide fabricile din vest (a se vedea cea din Belgia si cea din Spania puternic redusa ca dimensiuni) in schimb se vaita ca nu pot produce suficiente Logan-uri cata cerere exista?

 

Nu cumva, fratilor cu salarii de angajat cheltuind in vest nu iese nici o masina sub 10.000 nici macar mini d'apai compacta?

Share this post


Link to post

Ma dusei sa trec la Olt cu Daewoo cu tot

 

 

 

Statul rascumpara mandria automobilistica a Olteniei ca s-o dea dupa licuricii mari de la Ford sau General Motors

 

Surpriza s-ar putea numi petitorul Renault, care accelereaza pe ultima turnanta, propulsat de perspectiva eliminarii concurentei interne.

 

de Cristian Niculescu; cristian.niculescu@mediaon.ro

 

Presaj, feraj, montaj. In uzina Daewoo Craiova se lucreaza. Divort, partaj, iar mariaj. La Guvern se lucreaza pentru Daewoo Craiova. In varianta moderna a cantecului Mariei Tanase statul se duse, in al 12-lea ceas, sa-si treaca peste Olt mandra cu zestre care este Daewoo Craiova. Statul ii da un zlot podarului coreean ca s-ajunga, peste apa, la ginerica. Ginerica ar fi in trei variante: Ford, GM Daewoo sau Renault. Nu Dacia, Renault.

 

Pana se mai gandesc petitorii in uzina nimic nu da impresia ca lucrurile s-ar opri. Halele sunt pline cu containere imense, cat o vila cu etaj. Piesele sosite din peninsula coreeana fac 40 de zile cu vaporul. Apoi devin Matiz, Cielo, Nubira, sub mainile pricepute ale oltenilor. De fapt, despre cei 3.600 de angajati ai uzinei nici n-ai zice ca-s olteni, atat de injectati sunt cu rigoarea si disciplina patronilor asiatici. Se vede ca-s olteni din mandria cu care vorbesc despre produsul de varf pe care-l fabrica. Mandrie cu un strop de poezie nu strica. "Masina nu vede lumina soarelui pana nu ajunge la probele de pe pista de testare", spune seful protocolului, Florin Mehedinteanu. Culmea protocolului la o fabrica de automobile este ca acest om, filolog la origine, n-are carnet de sofer, dar iubeste masinile. E cam singurul din fabrica in aceasta situatie, daca nu socotim femeile.

 

Multe femei la Daewoo Craiova, peste jumatate din personal, in unele sectii. Sunt dibace, meticuloase si potrivite pentru operatiunile manuale si repetitive. La montaj, de exemplu, 90% din operatiuni se efectueaza manual. Robotii industriali fac si o gramada de treaba. Pe linia unde se asambleaza Matizul, un robot face 20 de caroserii pe ora.

 

Perfectul simplu

 

Robotii nu obosesc, oamenii da. La fiecare doua ore pauza de zece minute este obligatorie. Daca te trece nevoia sau boala, ai intotdeauna o rezerva gata sa te inlocuiasca pe linia de fabricatie. In pauze, oamenii se retrag in niste tarcuri de lemn pe care le-au mesterit din scandurile care ambaleaza containerele cu piese sosite din Coreea. Cu tot cu florile care rasar dintre fiarele otelite si reci ale utilajelor, ai impresia ca niste curti oltenesti aterizara, muica, drept in mijlocul halei. Cand vezi zorul si seriozitatea cu care se munceste, aproape crezi ca bancul cu "De ce vorbesc oltenii cu perfectul simplu? Pentru ca se cred simpli si perfecti" are mai mult decat un sambure de adevar. Angajatilor Daewoo Craiova nu le arde de bancuri, acum cand nu se stie ce le va aduce viitorul.

 

Sectia Motoare duduie

 

Confuzia asupra viitorului uzinei s-a mai destramat dupa anuntul oficial al Ministerului Economiei. Ministrul Codrut Seres confirma ca statul preia pachetul majoritar de la coreeni, in vederea revanzarii. Seres mareste tensiunea spunand ca reprivatizarea o sa fie o surpriza si pentru presedintele Basescu, care tocmai a dat o raita prin America, taman la constructorul Ford. Ford este unul dintre candidatii interesati. Alta varianta ar fi continuitatea cu General Motors Daewoo. De ce ar renunta GMD la o afacere care era pe minus acum doi ani si care, in 2004, are un profit de 70 milioane dolari, la o cifra de afaceri de 280 milioane dolari? Relatia comerciala cu (inca) partenerul din Coreea creste. In sectia de motoare si cutii de viteze se lucreaza in trei schimburi, inclusiv sambata. Volumul livarilor de astfel de componente ar fi de 48.000 motoare si 87000 cutii de viteze in 2005, fata de 41.000, respectiv 50.000 unitati livrate anul trecut. Continuarea relatiei cu GMD s-ar incadra in logica bunului-simt dar si in cea a eficientei economice. In uzina n-ar trebui sa se schimbe mare lucru.

 

Volanul politic

 

Doar factorul politic poate schimba totul. Seful statului, Traian Basescu, este un entomolog pasionat de licuricii mari din America de Nord. Premierul Calin Popescu Tariceanu este un pasionat vorbitor de franceza, colectionar si fost vanzator de Citroen. Vicepremierul George Copos este pasionat de sarade nationaliste de genul: "S-ar putea sa fie un mare investitor din Romania". Alti parlamentari de Dolj, judetul unde s-ar crea o problema sociala daca Daewoo Craiova ar sucomba, au propriile viziuni. Radu Berceanu crede ca Renault ar putea sa faca la Craiova un autoturism Renault din gamele superioare, pentru segmentul cu conturi si salarii babane. Chiar asa, ce concurenta interna ar mai avea Renault daca ar produce si la Craiova automobile sau macar piese de schimb pentru modelele exportate in Romania?

 

Trei crai de la Apus

 

Ford - Presedintele William Ford jr. ii spune presedintelui Basescu, la Detroit (SUA), ca gigantul american este interesat de o investitie in Romania. Ford n-are nici o capacitate de productie in aceasta zona a Europei si are destui bani, fie pentru un greenfield, fie pentru reorientarea productiei, la Craiova, catre un model hibrid, pe benzina si cu motor electric. Suma vehiculata pentru investitia Ford este de jumatate de miliard de dolari.

 

General Motors - Are atuul ca, tehnologic, nu trebuie sa miste prea mult lucrurile dupa o eventuala preluare a fabricii. Asta dupa ce itele financiare incurcate din triunghiul romano-coreeano-american vor fi descalcite. Daca renunta, GM pierde o uzina rentabila de doi ani incoace si cu care are relatii comerciale extrem de complexe. In plus, GM ar lasa drum liber rivalului Ford.

 

Renault - Pare solutia cea mai improbabila, dar nu e. Depinde de planul de investitii si chiar de orgoliul (antiamerican) al francezilor. Sa cumperi avantajos singurul competitor intern nu este o ocazie care se iveste zilnic. Daca va fi o licitatie, statul roman va incerca sa obtina un pret mai mare decat cele 45-50 milioane dolari pe care le va plati coreenilor pentru rascumpararea pachetului majoritar. O suma care este la indemana Renault.

 

De ce DA

 

- Dotarea tehnica este foarte buna. Daewoo era intr-un moment de maxima extindere globala cand a preluat fosta fabrica de Oltcituri. Si astazi fabricile Daewoo scot produse de inalta tehnicitate. Nu lipsa de competitivitate este cauza falimentului concernului sud-coreean. Deci, exista un potential tehnologic neexploatat al uzinei de la Craiova, care nu a reusit sa atinga intreaga capacitate de productie pentru care a fost proiectata, aceasta nedepasind vreodata 50%.

- Subutilizarea capacitatii de productie permisa de tehnologie face ca utilajele sa fie mai putin uzate. Deci mijloacele de productie au o capacitate mai mare de intrebuintare, in timp.

- Sistemul de productie de inspiratie asiatica, caracterizat de rigoare, minutiozitate, ordine. "Faceti curatenie in uzina! Nu putem vinde cand clientii vad dezordine si mizerie acolo unde producem". Este primul ordin pe care proprietarii sud-coreeni l-au dat dupa ce s-au instalat la conducere.

- Calitatea oamenilor, traditia inaltei calificari si a profesionalismului instituite inca de pe vremea francezilor de la Citroen. Din 25 de ani de existenta ai uzinei, doar in trei ani nu au existat parteneri straini. Multi fosti angajati lucreaza azi in industria auto din Italia, Franta, SUA sau Canada, in cercetare sau proiectare.

- Penetrarea pe piata auto din Romania. Cota actuala de circa 20% poate fi mentinuta chiar daca viitorul proprietar va schimba produsul/brandul.

- Reteaua de distributie este apreciabila. 80 de dealeri vand produsele Daewoo, iar service-ul este asigurat de 1.700 de tehnicieni.

 

De ce NU

 

- Eventualele datorii ale creditorilor sau ale altor terti in relatie cu Daewoo Craiova. Principalele debite ale uzinei sunt catre furnizorii din grupul Daewoo. Ministerul Economiei spune ca datoriile ar trebui preluate de catre partea coreeana, si nu de catre statul roman. Orice act juridic sau expertiza interna ori internationala initiate inainte de preluarea pachetului de actiuni sau de cooptarea unui investitor ar trebui sa precizeze ce se intampla cu datoriile.

- Procesul cu Roumanie Assurance International, care pretinde despagubiri pentru primele neachitate de uzina. Aceasta a reziliat contractul cu RAI societatea de asigurari invocand nerespectarea platii asigurarilor. Instanta a decis inceperea executarii silite a uzinei in favoarea RAI, dar aplicarea sentintei a fost apoi suspendata.

- Tergiversarea reprivatizarii deterioreaza cota de piata si credibilitatea fabricantului de automobile. Cu trecerea timpului, din ce in ce mai multi consumatori se vor reorienta catre alte marci.

 

Unanimitate politica

 

"Societatea nu dispune in prezent de un potential de productie, asa cum l-a avut anterior incheierii parteneriatului cu concernul coreean Daewoo Motors Company Limited, iar datorita situatiei financiare precare in care se afla concernul coreean, la nivel de grup, aceasta situatie a fost transferata si la societatea Daewoo Automobile Romania. Conform situatiilor contabile, SC Daewoo Automobile Romania SA inregistreaza in prezent datorii de sute de milioane de dolari catre societati din cadrul concernului Daewoo. In plus, Daewoo Automobile Romania poate pierde licentele de fabricatie pentru modelele produse in prezent - Matiz, Cielo etc. - intrucat contractele de licenta expira in luna octombrie 2005.

 

Ca parte a strategiei de atragere de noi investitori pentru SC Daewoo Automobile SA, Ministerul Economiei si Comertului negociaza prin intermediul Oficiului participatiilor statului si privatizarii in industrie cedarea de catre Grupul Daewoo Motors Company Limited a cotei de 51% din actiunile SC Daewoo Automobile Romania SA si stingerea creantelor partii coreene impotriva acestei societati comerciale."

 

Extras din expunerea de motive a proiectului de lege pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 93/2005 privind unele masuri pentru atragerea de investitori in vederea rezolvarii situatiei specifice de la Societatea Comerciala Daewoo Automobile Romania SA. Proiectul a fost votat in unanimitate de Camera Deputatilor pe 8 septembrie, in procedura de urgenta. Dezbaterile parlamentare au durat cinci minute.

 

"N-avem datorii"

 

Doar cumparatorul este problema, spune directorul de comunicare al Daewoo Craiova, Valeriu Garlea.

 

Pierdeti sau nu licentele pentru masini?

Licentele le-am obtinut prin contractele cu Daewoo Motors Company. Acest drept de a fabrica masini este mentionat in contracte, intre alte clauze. Contractele expira fara ca termenul de valabilitate al licentelor sa fie limitat in timp, efectiv. Si-apoi noi am platit niste bani pentru tehnologia de fabricatie a acestor autoturisme.

 

Care este situatia juridica exacta a fabricii?

Nici pe departe una de lichidare, reorganizare juridica sau vreo alta situatie anormala. Singurul lucru iesit din comun este ca se incearca gasirea unui nou actionar principal, in locul Daewoo Motors. Metoda folosita va fi, probabil, tranzactionarea de actiuni.

 

Cum stati cu lichiditatile?

In ultimii zece ani am achitat, ca taxe, impozite si contributii la diverse fonduri aproape 650 milioane RON, echivalentul a 338 milioane dolari, la data efectuarii platilor. In primele opt luni din 2005 valoarea a fost de peste 87 milioane RON, adica mai mult de 30 milioane dolari. N-avem datorii catre furnizori sau bugetul de stat.

 

"Banii Nostri"-05.10.2005

Share this post


Link to post

Ca o chestiune pur ipotetica, daca Renault ar prelua uzina de la Craiova si daca ar dori sa produca in continuare modelele actuale de la Craiova am putea avea in 2006 Renault Matiz si Renault Nubira?

Adica i-ar fi permis sa produca aceste 2 tipuri de masini? Intreb asta pt ca auzeam ca exista licenta de productie la matiz si nubira pana in 2009 respectiv 2008.

Ar fi FOARTE important totusi sa nu existe monopol pe piata interna. Practic monopolul ne-ar arunca inapoi in timp si pe langa neajunsurile cunoscute nu ar stimula nici progresul si probabil vom ramane cu Loganul actual pana in 2020!

Share this post


Link to post

E chiar interesant, nu sufla nimeni o vorba despre brand-ul Daewoo coroborat cu licenta; practic, dupa preluarea uzinei da catre stat, nu cred ca uzina se mai poate denumi Daewoo Auto Romania, ci ACSA sa (Automobile Craiova sa), societatea care acum detine restul de actiuni (49%).

Incurcata treaba!

Share this post


Link to post

alioooo DWR nu ARO... Thaaaaa! Facem un topic separat pentru Aro ca si de ei ne doare, altfel le ravasim... sau schimbam denumirea topicului in Soarta industriei auto romanesti...

Share this post


Link to post

GM confirma ca negociaza cu Guvernul pentru preluarea Daewoo Craiova

Reprezentantii companiei americane General Motors (GM) au confirmat, miercuri seara, ca grupul negociaza cu guvernul Romaniei preluarea pachetului majoritar de actiuni la Daewoo Automobile Romania (DWAR).

 

"Este adevarat ca exista discutii cu guvernul roman(pentru preluarea DWAR - n.r) pentru ca noi consideram ca Romania este o piata buna pentru a afaceri", a declarat intr-o conferinta de presa directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, Chris Lacey.

 

Infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo, Daewoo Automobile Romania are o intelegere cu General Motors Daewoo Auto and Tehnology, care a preluat, in septembrie 2002, o parte din activele Daewoo Motor.

 

Acordul permite Daewoo Automobile Romania sa produca sub licenta Daewoo pana in luna octombrie.

 

Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, societate la care statul controleaza 72,4% din actiuni.

 

Guvernul a mandatat, recent, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) sa negocieze cedarea de catre Daewoo Motor a cotei de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania si stingerea creantelor partii coreene fata de producatorul auto din Craiova.

 

Autoritatile au inaintat o oferta de 45 milioane euro pentru achizitionarea pachetului de 51% pe care Daewoo Motor il detine la Daewoo Automobile Romania.

 

In ceea ce priveste vanzarile altor marci GM in Romania, oficialul companiei americane a apreciat ca acestea se afla la un nivel bun, mai ales pentru Opel si Chevrolet. In ceea ce priveste marca SAAB, "vor avea loc niste schimbari in mai multe tari din regiune".

 

Lacey a precizat, de asemenea, ca "lansarea totala" a modelului Chevrolet Spark, care se doreste a fi o alternativa pentru Daewoo Matiz, va avea loc in primul sau in cel de-al doilea trimestru al anului viitor. In prezent sunt disponibile pentru piata romaneasca un numar limitat de astfel de autoturisme, in primele opt luni ale anului fiind distribuite 123 de unitati.

 

Potrivit datelor companiei, vanzarile totale ale grupului american (marcile Opel, Chevrolet si Saab) pe pietele din Europa Centrala si de Est au totalizat 209.611 unitati, in crestere cu aproape 32% fata de rezultatele consemnate in anul 2003. In primele opt luni ale acestui an, cererea totala pentru aceste modele a ajuns la 133.859 unitati.

 

Vanzarile totale de pe piata romaneasca au ajuns la 5.719 unitati in primele opt luni ale acestui an, in crestere cu 88% fata de rezultatele din intervelul similar al anului trecut. Peste 3.200 de autovehicule au fost Opel, 2.465 de unitati au fost Chevrolet, restul vanzarilor (26 de unitati) fiind asigurate de marca SAAB.

 

GM controleaza in zona centrala si est-europeana o retea formata din peste 700 de dealeri.

Share this post


Link to post

Ce sa zic ... Doamne-ajuta!

Share this post


Link to post
GM confirma ca negociaza cu Guvernul pentru preluarea Daewoo Craiova

 

E un IMEMS pas inainte :osanale: , chiar daca nu hotarator, pana acum din ce stiu, GM nu au declarat asa de clar ca ar fi interesati in Daewoo Romania! :banana:

Edited by Shenck

Share this post


Link to post

Aseara pe antena 3 la bizz bazar, se anunta ca la siab anu acesta GM ocupa spatiul de prezentare al lui Daewoo. Intrebat managerul general pt Europa centrala si de est, spuse ca, mai mult ca sigur Daewoo romania va fi achizitionata de catre GM.

Doamne ajuta.

Share this post


Link to post

Asta e una din putinele vesti bune de anul asta !!In ceea ce p[riveste economia !!.>Bine ca dupa toate vanzarile astea ciudate (Petrom , Romgaz , electrica - cum puii mei sa-ti dai mai energia pe mana altora sa-mi bag p[icioarele daca are vreio logica

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...