Jump to content
Sign in to follow this  
sixone

Injectoare + Gpl

Recommended Posts

Am si eu o problema cu injectoarele, cred. Acum aprox. 6 luni mi-am montat instalatie GPL pe masina, care merge exceptional. Pornirile fiind cald afara le-am facut in general pe gaz iar de mers tot pe gaz a mers in 99% din timp. Cum o sa vina un sezon rece va trebui pornita pe benzina, problema e ca pe benzina porneste foarte greu, se opreste, merge in 3.. etc, pana la urma dupa cateva minute isi da drumul (asta daca-i cald afara; daca e frig, aproape ca nu merge). Problema de la injectoare.. am zis ok.. le schimb, dar cei de la service mi-au zis ca dupa un an de zile o sa am din nou aceleasi probleme daca merg doar pe gaz; ca-i recomandat sa merg un plin de gaz, unul de benzina..

 

Acum intrebarea este.. Daca-mi pun injectoare noi si merg in 90% din timp pe gaz (sa zic ca iarna mai merg si pe benzina) chiar se vor strica intr-un an? Defapt care-i fenomenul, ce se intampla?

Share this post


Link to post

Am o cunostinta care are un cielo executive cu gpl din fabrica cam de 2 ani...Masina porneste initial pe benzina dupa care la prima decelerare la 2500 rpm trece automat pe gaz...

99% din carburantul folosit a fost gazul in conditiile in care pana acum are aproximativ 40k facuti...Si nu l-am auzit sa se planga ca porneste greu sau ca are probleme cu injectoarele...

Sfatul meu : schimba injectoarele sau mai bine curatale daca poti, caci probabil sunt cormatate si nu-ti fa probleme ca trebuie sa mergi un plin gaz si unul benzina...poti sa mergi linistit numai pe gaz.

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

nu chiar un plin pe gaz unul pe benzina... eu pornesc pe benzina dimineata si merg pe benzina pana se ridica un pic acul la temperatura, apoi toata ziua doar pe gaz si seara cand ma intorc acasa, cu circa 1 km inainte de a ajunge, comut pe benzina. Si eu aveam aceleasi probleme ca si tine, dar de cand o trec seara pe benzina si merg un pic cu ea asa, nu mai face fite. A... si am curatat si IAC-ul!

Share this post


Link to post

Au tendinta de a se bloca pe inchis.Ai si releu care opreste pompa de benzina cand merge pe gpl?

Share this post


Link to post

Nu conteaza daca o trec pe benzina cu 1km inainte de a opri. In primul rand nu prea merge pe benzina.. hai sa zic ca se taraste 1km.. ; dar cand o opresc oricum face la fel.

 

ovi_jer: nu cred ca am nici-un releu la pompa de benzina, cum aflu asta? din cate am observat cand au montat instalatia au tras niste fire la fiecare injector care banuiesc ca le intrerupe... la pompa de benzina nu cred au umblat. instalatia am montat-o la majore international (ceva in genu asta..).

 

ok, si unde se pot curata injectoarele? cat costa si mai ales da rezultate curatarea?

Share this post


Link to post

Da nu ai releu pe pompa de benzina pentru ca cei de la majore nu monteaza.Da rampa jos si pune presiune de aer pe ea si tensiune pe inejctoare pe rand.Poate ai vreunul blocat inchis.

Share this post


Link to post

Faptul ca n-am releu e de bine sau de rau? :rolleyes: Adica e bine sa ajunga benzina pana la injectoare sau nu? Sau nu conteaza?

Oricum o sa incerc asta maine si in cazul in care gasesc unul blocat, cum se poate debloca?

Share this post


Link to post

E bine ca nu ai pentru ca nu sta rampa goala.Isi da drumul dupa cateva deschideri la presiune mare.

Share this post


Link to post

Problema asta o am si eu. Dupa 10000 km de mers pe gaz, s-au infundat injectoarele in asa hal incat practic nu mai puteam sa plec cu masina. Motorul pornea la prima cheie, dar trebuia sa-l tin din pedala ,altfel murea. Se tura cu greutate pana pe la o mie si ceva de ture, iar daca incercam sa-l turez mai mult , incepeau sa se auda detonatii in admisie. Practic nu puteam sa ma deplasez decat la turatie de relanti. Noroc ca pe gaz functiona normal, iar dupa un anumit timp se deblocau si injectoarele si puteam trece si pe benzina. Solutia a fost sa circul numai pe benzina si sa o turez cat de mult imi permitea traficul si cutia automata. Totodata i-am pus si un flacon de solutie pt. curatat injectoare (Casite) si i-am facut plinul de benzina. Acum cand am consumat circa o jumatate de rezervor, vad ca si-a revenit aproape complet. Dupa ce voi consuma benzina din rezervor, voi reincepe sa merg si pe gaz, avand grija sa o trec in mod regulat si pe benzina, in special la pornire pana se incalzeste motorul si in momentele in care va fi nevoie sa turez mai mult motorul . Ma gandesc si sa folosesc in permanenta solutie pt. curatat injectorele. La cat de putina benzina consum, nu mi se pare o cheltuiala exagerata ca la fiecare plin sa mai dau inca o suta de mii pe un flacon cu solutie. Sper in acest mod ca injectoarele sa se mentina curate cat mai mult posibil. Am mai cumparat si un IAC nou si un filtru de benzina, pe care sper sa-mi fac timp sa le montez cat mai curand.

Share this post


Link to post

Salut,

 

25.000 de km GPL. La mine raportul e 99% GPL, 1% benzen. Cu alte cuvinte, nu merg pe banzina decat pana scot masina din curte si eventual daca raman fara gaz pe drum. Daca vreau sa merg pe benzina, sunt ceva poticneli , maxim 5 km, dupa care reintra in normal.

 

Parerea mea este ca daca pornirea este facuta pe benzina (cand oricum amestecul e mai bogat) nu exista nici un motiv pentru distrugerea injectoarelor - sau cel putin nu in 25-30k KM. De ce se infunda? Pentru ca se incing foarte tare in timpul mersului, iar daca in mod normal se racesc prin trecerea benzinei, cand mergi pe GPl nu mai trece nimic prin ele, si se depun toate porcariile - mai ales ca acum si benzina e cu "E-uri" (parerea mea).

 

De altfel, cred ca mersul un rezevor pe gaz unul pe benzina nu face decat sa dea calculatorul peste cap.

 

So eu zic ca injectoarele lui Sixone s-au infundat pentru ca oricum aveau o vechime, la care s-a adaugat nefunctionarea lor din cauza utilizarii GPL.

 

Ca sa sumarizez, toate masinile pe GPL au ceva probleme cu injectoarele. Dar nu in fiecare an, sau la fiecare 10k (decat daca au ceva km seriosi la bord, cand e posibil sa cedeze in 10 k, dar nu vad de ce ar mai ceda si dupa curatare/inlocuire)

Edited by cdorob

Share this post


Link to post

Pai e simplu de vazut :sant supuse aceluiasi tratament.Daca sant noi se infunda mai greu daca sant vechi mai repede.

Share this post


Link to post

aceeasi problema o am si eu ...

La mine treaba e ca face aiurea cand o pornesc prima data. In turatie merge bine, iar daca o opresc si o poirnesc iar porneste super. nu stiu ce sa mai fac ... am pus de toate am incercat in toate felurile... ma gandeam sa dau injectoarele jos si sa incerc sa le curat cu spray de curatat IAC-ul (Carb cleaner), dar nu stiu cum as putea face asta fara sa afectez nimic...

Share this post


Link to post

Mda.. injectoarele mele nu straluceau nici inainte de a-mi monta instalatia gpl. Bun.. acum dilema e daca sa-mi cumpar injectoare noi, dat fiind faptul ca merg pe gaz in proportie de 99% sau sa incerc sa le curat pe astea?

Problema e ca pe benzina nu porneste mai deloc sau foarte greu.

Share this post


Link to post

Sixone - curata'le cu ultrasunete nu da banii pe altele noi . [-X

 

Eu pornesc pe benzina si apoi cind se incalzeste trec pe gaz ... iar cind ma apropii de casa trec pe benzina .

Cam la 800 - 1000km parcursi pe GPL merg cam jumate de rezervor pe benzina . ;)

Share this post


Link to post

Am utilizat spray Carb cleaner, la carburator si am fost uimit cat de eficient dizolva depunerile pietrificate de gume/mazga/etc.

Acum la Cielo nu am carburator ci injectoare.

Daca as goli una sau doua doze de Carb cleaner in rezervor la circa 10-12 l de benzina,

oare pot obtine efectul de curatare a injectoarelor? dupa ce pornesc masina si rulez sa zic 30-50km??

Oare pot strica ceva?

Oricum daca as face una ca asta nu cred ca motorul o sa mearga prea rotund cel putin pana se arde solutia Carb cleaner.

Astept parerea voastra ...

;)

Share this post


Link to post
Am utilizat spray Carb cleaner, la carburator si am fost uimit cat de eficient dizolva depunerile pietrificate de gume/mazga/etc.

Acum la Cielo nu am carburator ci injectoare.

Daca as goli una sau doua doze de Carb cleaner in rezervor la circa 10-12 l de benzina,

oare pot obtine efectul de curatare a injectoarelor? dupa ce pornesc masina si rulez sa zic 30-50km??

Oare pot strica ceva?

Oricum daca as face una ca asta nu cred ca motorul o sa mearga prea rotund cel putin pana se arde solutia Carb cleaner.

Astept parerea voastra ...

;)

Carb cleaner (daca este vorba de spray-ul minune) are in compozitie substante volatile care se vor evapora in rezervor fara sa-si faca efectul.

arunca o privire aici

Share this post


Link to post

nu neaparat sa pui in carburant, dar poti sa dai cu spray direct pe injector. Alimentam injectorul cu tensiune si dam cu spray pe unde ar trebui sa treaca benxina si poate se curata.merge oare? Cerem ajutorul lui ovi_jer poate ne ajuta!

Share this post


Link to post

Vreau sa ma lamuriti si pe mine cu privire la niste legende ;) :

Cate tipuri de injectoare sunt disponibile pentru motoarele de Cielo (multipunct,8 valve)

Daca ai 1 sau 2 injectoare defecte e musai sa le inlocuiesti pe toate 4 sau merg inlocuite punctual.

Listati avantave/dezavantaje. Merci in avans

Am auzit pe niste amici ca pe Cielo (8 valve) s-ar pune 2 tipuri de injectoare: unele mai economice, cu debit mai mic respectiv altele cu debit mai mare si deci nu asa de economice.

Eu am schimbat doar 2 dintre injectoare, si ambele baga ceva mai mult debit decat cele care le am pe masina (verificat pe standul de simulare). Am intrebat la magazin daca sunt injectoare de mai multe tipuri la Cielo dar ei mi-au spus ca existe numai un singur tip de injectoare pt Cielo (8 valve). In plus tipul de la magazin a tot insistat ca e musai sa le schimb pe toate 4 la fel. Neavand banii, am schimbat numai 2, dar deocamdata imi merge bine masina. E drept ca mi-a sarit un pic consumul, dar deocamdata nu stiu cui sa atribui consumul mai mare: injectoarele nu sunt toate noi ? ...ori temperaturilor scazute de afara ... ori benzinei de 98 cu care am facut ultimul plin... :-?

Share this post


Link to post

Injectoare diferite pentru sohc nu sant poate numai daca vrei sa pui de dohc :D

Problema consumului se rezolva asa .

Share this post


Link to post
Acum intrebarea este.. Daca-mi pun injectoare noi si merg in 90% din timp pe gaz (sa zic ca iarna mai merg si pe benzina) chiar se vor strica intr-un an? Defapt care-i fenomenul, ce se intampla?

O sa incerc sa explic sumar de ce se infunda injectoarele la o masina care functioneaza preponderent pe gaz.La functionarea pe gaz temperatura din imediata vecinatate a injectorului este mai mare decit la funct. pe benzina deoarece nu mai exista fenomenul de evaporare a combustibilului in poarta supapei de admisie, fenomen care se produce cu absortie de caldura atit de la supapa cit si de la galeria de admisie si deci temperatura din jurul injectorului este mai mare.In plus de asta injectorul nu mai este racit de benzina care il parcurge.Supraincalzirea injectorului face ca fractiunile usor volatile din benzina aflata in injector sa se evapore in interiorul rampei injectoarelor, in injector raminind efectiv numai fractiunile grele care tot datorita temperaturi vor craca devenind depozite solide pe partile interioare ale injectorului si intr-un final (nefericit) vor determina intepenirea elementului mobil al injectorului (cuiul injector ). Montarea unui releu care sa opreasca pompa de benzina atunci cind mot. func. pe gaz are si avantaje ,pompa de benzina nu se mai uzeaza inutil, dar si dejavantaje , nemai circulind benzina prin rampa temperatura injectorului va creste si mai mult determinind infundarea mai rapida a acestuia.Personal recomand adaugarea in benzina a aditivului pt curatat injectoare marca 2+2 (nu am nici o leg cu firma care produce sau vinde ) pt ca am observat ca in foarte multe cazuri a dat rezultate bune. :thumbl:

Share this post


Link to post

Stie cineva sa-mi spuna la Cielo EIII cu GPL pompa de benzina se opreste la functionarea motorului pe gaz?

Eu merg cu masina astfel:

-pornirea pe benzina pana se incalzeste motorul (indicatorul de temp la jumate);

-la drum mai lung de 50 km, merg 50km pe gaz-5km pe benzina;

-inainte cu aprox 1 km de oprire comut pe benzina.

Acum va mai intreb: e bine, e rau? (ma intereseaza in special chestia cu 50km pe gaz-5km pe benzina)

Multumesc anticipat pt raspunsuri.

Share this post


Link to post

vezi ca s-a mai discutat pe topicul despre GPL pentru CheWoo-uri. Aici nu s-a vorbit decat despre combinatia injectoare-GPl, respectiv modul in care sunt afectate injectoarele de functionarea pe GPL

Share this post


Link to post

M-a pus necuratu' si am schimbat marca solutiei de curatat injectoare pe care o folosisem la penultimul plin. Ca sa fac economii :wallbanger: am bagat la ultimul plin "Master", in loc de "Casite" de care fusesem foarte multumit. Am reusit, cred, sa blochez un injector , care vad ca se incapataneaza sa nu-si mai dea drumul, desi am forjat motorul la drum lung, la peste 4000 de ture. Simptomele ar fi relanti instabil (numai pe benzina), chiar cu motorul cald si lipsa de putere, pe care banuiesc ca o "simte" si cutia automata, care schimba vitezele la turatii mai mari decat o facea in mod normal. Cum pot sa ma conving daca intradevar unul dintre injectoare este blocat ? Sa scot pe rand alimentarea fiecarui injector ? Si daca depistez injectorul blocat , ce se poate face pt. deblocarea lui, pt. a evita o curatire cu ultrasunete in service ? Ma gandesc sa schimb solutia de curatat injectoarele si sa-i dau cateva chei injectorului blocat . Am inteles ca e o metoda ce poate da rezultate. :scarpin:

Share this post


Link to post

Poti sa iti dai seama care este scotind mufa la fiecare injector cu motorul pornit.Da rampa jos si pune presiune de aer pe ea si tensiune pe rand la fiecare ca sa isi dea drumul.Daca nu ai presiune de aer mare poti incerca cu pompa de umflat rotile sau compresor auto.De obicei treaba asta o poti face numai in 2-3 persoane .

Share this post


Link to post

Din spusele mecanicului am 3 injectoare care "curg" si masina merge bine cand e rece, dar cand se incalzeste nu mere deloc bine ( probabil amestec bogat din cauza injectoarelor care scapa benzina si deci merg si cu benzina si cu gaz ). Am cumparat un injector aproape nou si mai imi raman 2 de cumparat pt cand o sa mai fac rost de bani. Ideea e ca daca am un injector "de rezerva' vroiam sa fac un experiment. Adica sa il dau jos si sa incerc sa il desfund cumva ... poate cu presiune de aer sau ceva de genul asta, dar problema e ca nu stiu daca pot alimenta injectorul direct de la baterie ( nu stiu amperajul la care rezista) si care este polaritatea! please help me !!!

 

@ ovi_jer: vezi ce face presiunea prea mare de alimentare cu gpl? glumeam ... poate ma ajuti cu un sfat.

 

multumesc mult!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...