Jump to content

Recommended Posts

In urma unei revizii mai amanuntite efectuate ieri s-au descoperit mai multe probleme la Nubira din dotare - verificare facuta la Autolabell - Autofit Brasov. Intre timp am primit si o oferta de pret pentru reparatii de la ei:

 

- bieleta antiruliu fata dreapta - cost pentru ambele 25 ron x2 piesele si 50 ron manopera + 80 geometria - e ceva de speriat ce a scazut calitatea pieselor - bieletele sunt schimbate acum 10.000 km - Delphi parca. Inca mai am garantie la ele, dar au fost schimbat prin Piatra Neamt si nu merita un drum pana acolo doar pentru asta.

 

- semering palier - m-a lovit si pe mine problema ce o descria AndreiB anul trecut prin aprilie. Curge putin ulei pe la semering, sa zic pierderea ar fi cam 300 ml / 10.000 km. Plecat tremurat am simtit doar atunci la plecari de pe loc cu masina incarcata. cost: 40 ron semering + 300 ron manopera (demontarea cutiei de viteza). Intrebarea mea in legatura cu aceasta problema e ce riscuri sunt daca o las asa (in afara de pierderea uleiului), in special pentru discul de ambreiaj? Schimbarea semeringului implica automat si schimbarea kitului de ambreiaj?

In cazul in care ar trebui sa schimb kitul de ambreiaj, ce parere aveti de kitul Valeo de la Nicubarbu? Are un pret decent, 270 ron, dar nu cunosc date despre calitatea acestuia.

 

- si beleaua cea mai mare - caseta de directie.

La o inspectie vizuala, pe sub masina, s-a observat pe burduful axului cardanic fata stanga o pata unsuroasa, cam pe jumatate din suprafata burdufului (jumatatea din dreapta) -> scurt mi s-a spus caseta de directie schimbata - 1600 ron caseta, cu cedara la schimb a casetei vechi, 175 ron manopera de schimb, 150 curatat sistem servo, 50 lichid servo directie.

Evident fara investigatii mai serioase am refuzat oferta de reparatie pentru caseta. Acasa am inspectat atent burduful respectiv.

 

post-3149-127503348292_thumb.jpg

Am observat o scurgere unsuroasa (dar mai veche, pentru ca deja e depusa o pelicula de praf, semn ca nu curge continuu) incepand din spatele pompei de frana, chiar la iesirea coloanei de directie din habitaclu (punctele 4 si 6 din imagine), ce se situeaza chiar deasupra burdufului axului cremalier stanga.

Exista vreo conducta prin zona ce ar fi putut cauza scurgerea (in special la iesirea din habitaclu a coloanei de directie, in spatele pompei de frana)? Banuiala mea e fie ca a curs ceva lichid de frana (nivelul din vas a scazut cu cativa milimetri fata de maxim) sau ar fi cauzat de un Dorel de service, la un schimb mai vechi de lichid de frana / filtru benzina...

Lichidul de servodirectie nu a scazut deloc, caseta nu bate, nu are jocuri, directia functioneaza in parametri absolut normali (din punct de vedere al utilizatorului).

Incerc diseara sa fac ceva poze cu scurgerea.

 

Pasul urmator ar fi spalarea completa a motorului si urmarirea atenta a scurgerilor, dar pentru asta trebuie sa caut un spatiu adecvat, undeva pe la tara, deci mai dureaza cateva saptamani.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Curata bine zona respectiva si vezi daca mai apare. Acolo e un semering unde intra axul volanului in caseta de directie si care se poate inlocui. Si nu stiu dece, dar am impresia ca sigur gasesti caseta mai ieftina de cat ti-au spus ei. Bieletele antiruliu la 25 de ron sunt facaturi probabil, te sfatuiesc sa cumperi unele originale, insa atentie ca Andrei imi povestea ca a gasit originale mai lungi...

Daca ti-a scapat ulei pe la semeringul de palier, in mod cert discul de ambreiaj este contaminat, iar vremea in care acestea se spalau cu benzina prin fereastra de vizitare a trecut, deci da, e recomandabil sa schimbi si kitul de ambreiaj.

Share this post


Link to post

Deci, eu merg de vreo 20.000km cu simeringul ala stricat, dar a inceput sa piarda semnificativ deci va trebui schimbat. Riscuri nu cred sa fie majore deci poti amana fara griji ca se intampla ceva grav. Il schimbi cand incepe sa piarda mai serios.

 

Cat despre castea de directie: nu-ti fa NICI un fel de griji. La mine curge pe la axul volanului de la 20.000km (acum avand 90.000) si in tot acest interval a scazut de la max la min nivelul din borcan... Daca te uiti pe caste a e unsa serios de ulei la mine... Nu are nici un sens sa schimbi caseta pentru atata lucru! Eventual cauti un kit de reparatie si schimbi simeringurile de la axul volanului.

 

Cu bieletele antiruliu ai grija, sunt infecte. Eu am luat GM cu holograma si erau cu 1.5cm mai lungi decat cele originale. Am renuntat si am pus bielete antiruliu de ne-origine care erau de aceeasi firma si lungime ca si cele originale... Deocamdata tin si le am de cca 10.000km.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri!

Ca si concluzie, pentru moment o sa schimb semeringul + kit ambreiaj. Ce ziceti de kitul valeo de la nicubarbu? Costul total duce pe la 600 ron.

Referitor la caseta de directie, lichidul nu a scazut deloc din vas, la temperatura de lucru e la nivelul maxim. Cred ca cel mai bine e sa curat si sa urmaresc scurgerile.

Bieletele de pe masina sunt Delphi, au costa acum un an 75 ron bucata, dar nu au tinut decat 10k. La nicubarbu se gasesc bielete tot de 25 de ron. O sa le schimb asa si ma consolez cu faptul ca masina nu va mai circula pe drumurile noastre prea mult timp. In august ma mut in Germania, dar pana atunci trebuie sa pregatesc masina pentru TUV, problematic fiind ca nu se accepta niciun fel de scurgeri. Solutia ar fi o igienizare chiar inainte de a merge la teste.

Share this post


Link to post

Bieletele de 25 ron de la nicubarbu au aceleasi inscriptii ca si cele care vin din fabrica si cel putin la mine au tinut.

De ambreiaj chiar nu stiu ce sa zic, nu cred ca ar trebui sa aiba ceva in neregula kitul respectiv...

Share this post


Link to post

Valeo fac piese cu un raport calitate pret bun. Eu am rolele intinzatoare si cureaua de accesorii de la distributie Valeo si nu am avut probleme. Cat despre scurgerea pe la simering te sfatuiesc sa faci ce a zis andreib si anume sa o lasi in pace daca curge putin. La a mea curge f f putin de cand am luat-o, dar in 50mii km nu am observat pe joja o scadere a nivelului. In schimb rulmentul de presiune suiera destul de tare, dar nici pe ala nu cred ca-l schimb din moment ce nu mai vreau sa tin masina f mult.

 

Eu personal cred ca o sa vand masina asa si ii voi spune celui care o cumpara ce trebuie sa-i faca. Asa scap de o bataie de cap si omul care o ia o sa stie ca si-a pus piesele singur.

 

Daca pleci in Germania cred ca va fi mai simplu/ ieftin sa vinzi Nubira aici si sa iti cumperi un Opel ceva, mai ales ca diferenta de pret intre o Nubira vanduta aici si un Vectra de 1.6 cumparat de acolo din 2007-2008 nu e asa de mare.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Buna seara,

Va rog sa-mi spuneti daca este posibil care sunt codurile pentru rulmentii de la roti ?

Trebuie sa schimb rulmentul de la roata stanga fata si nu stiu daca este bine sa-l schimb si pe cel din dreapta care nu este uzat.

Ce tipuri de rulmenti recomandati ?

Share this post


Link to post

 Cum se manifesta uzura bieletelor antiruliu si cum se detecteaza acasa? :) Ee le suspectez ca ar fi daramate,dar mi-e frica sa nu ne cumpar degeaba :)

Share this post


Link to post

 Cum se manifesta uzura bieletelor antiruliu si cum se detecteaza acasa? :)

 

Troncanit metalic, infundat.

La mine a fost destul de greu de diagnosticat. Pe drum, doar la denivelari sau gropi mai mici se auzea troncanind. Masina a fost intai la dealer-ul IATSA: verificare pe elevator, bagata la statia ITP - test frana, directia, amortizoare ... nimic. Nu era nimic sesizabil.

La urmatorul service la fel, inspectia masinii nu a indicat nimic, toate pareau in regula, dar au bagat masina pe canal si 6 oameni au balansat puternic masina stanga-dreapta in timp ce seful de service era in canal - doar asa s-a descoperit ca bieleta e dusa, pana atunci principal suspect fiind un palier amortizor.

Share this post


Link to post

Am si eu ceva dus la articulatii pe partea dreapta (probabil tot bieleta). Cand merg incet pe piatra cubica sau gropi se aude o bataie metalica (dar pare destul de pronuntata, nu infundata). Daca merg cu roata pe o portiune extrem de valurita (denivelari) la fel, se aude o bataie de fiecare data cand masina se balanseaza. Pe partea stanga am observat ca bataia este mult redusa, daca nu inexistenta.

 

Ar putea fi bieleta, ce parere aveti? Dupa schimbarea bieletei trebuie refacuta geometria?

Trebuie s-o duc in service dar mi-e si groaza, ca de fiecare data cand merg cu ea zic idiotii aia ca n-are nimic, totul e ok.

Share this post


Link to post

Pare a fi bieleta din ce descrii. Incearca sa balansezi masina de coltul dreapta si asculta daca ai un zgomot, ca un ticait.

Obligatoriu schimbate in pereche + geometrie.

Am fost programat ieri la schimbul bieletelor dar baietii de la augsburg nu au livrat inca piesele la service, asa ca trebuie sa revin in dimineata aceasta. Deviz 50 piese + 50 manopera + 80 geometria.

Daca vrei sa le schimbi, ia-le din service, la cat de proaste sunt bieletele macar sa poti beneficia de garantie de 18 luni. Diferenta de pret e nesemnificativa, cativa lei doar.

Share this post


Link to post

Diagnosticarea tot la Augsburg ai facut-o? se pricep baietii?

Doar 50 lei costa 2 bielete?

Share this post


Link to post

Eu tind sa cred ca nu e obligatorie geometria... Bieletele alea antiruliu care nu fac decat sa conecteze bara antiruliu de amortizor nu vad cum ar influenta geometria... Influenteaza daca gasesti ca mine unele cu 1 cm mai lungi doar...

 

La bieletele de directie e clar ca trebuie geometrie, dar la astea antiruliu cred ca ai putea sa nu o faci si nu ai avea pb...

Share this post


Link to post

Ar putea fi bieleta, ce parere aveti?

Ar putea fi si bucsele de la bara stabilizatoare. Sfatul de mai sus e foarte bun, cumpara piesele de la service (daca se poate) numai dupa ce se identifica exact problema.

Share this post


Link to post

Diagnosticarea tot la Augsburg ai facut-o?

Doar 50 lei costa 2 bielete?

 

Din ce am vazut pe comanda, bieletele au fost comandate de la Augsburg, pret exact 26 ron bucata (cum am mai spus, manopera e 25 ron de schimb).

Din ce am mai cautat pe la magazine, tot pe la acelasi pret - nicubarbu 27 ron. Am avut inainte pe masina Delphi la 85 ron parca bucata si nu au tinut nici 10k.

Or fi astea no name (JC parca era scris pe cutie), dar ai garantie si te doare'n papuci, te duci si le schimbi si gata.

Share this post


Link to post

Ar putea fi si bucsele de la bara stabilizatoare. Sfatul de mai sus e foarte bun, cumpara piesele de la service (daca se poate) numai dupa ce se identifica exact problema.

Le-as schimba cu mare drag, numai sa-mi gaseasca exact care e problema. Dupa cum am mai zis, am mai reclamat o usoara bataie in service si toti au zis ca e "beton" si ca n-are nimic. Acum s-a agravat.

ps: care e diferenta intre bieletele antiruliu si cele de directie? In cazul meu care ar putea fi de vina? :)

Care e cum? :) http://www.ivanyicom.ro/?action=buy&product_id=228#p-search-1-antiruliu

 

Ar putea fi problema si de la bascule? alea cum se manifesta cand sunt duse?

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Cand se uzeaza bucsele de la bascula intai incep sa bata infundat iar apoi apare o trancaneala continua...

Share this post


Link to post

Daca ii fac balans la masina se aude un pacanit=bieletele antiruluiu,dar tot de la ele este posibil sa se auda pocnituri cand virez si sunt gropi pe carosabil?

Share this post


Link to post

La gropi mici / denivelari trebuie sa auzi un troncanit, dar nu obligatoriu doar la virare.

Pocnituri la virare suna a planetara dusa, dar ar trebui sa fie prezente si pe drum fara gropi la virare.

Edited by Juliaen

Share this post


Link to post

 Nu e planetara,stiu cum suna aia :) Intradevar,unde sunt gropi mici ,multe si dese se aude acel pacanit...Mai am o intrebare: pot schimba eu,acasa bieletele fara sa mai merg la service?Afecteaza cu ceva daca nu fac geometria?

Share this post


Link to post

Geometria la roti face diferenta dintre o masina si o caruta.

Share this post


Link to post

 pot schimba eu,acasa bieletele fara sa mai merg la service?

Daca ai spatiu unde, ceva chei + WD40 (nu e chiar usor sa desfaci suruburile, sigur sunt intepenite bine), de ce nu?

Nu e complicat, dar e destul de dificil / incomod de lucrat la ele fara canal / elevator.

Share this post


Link to post

 Nu e planetara,stiu cum suna aia :) Intradevar,unde sunt gropi mici ,multe si dese se aude acel pacanit...Mai am o intrebare: pot schimba eu,acasa bieletele fara sa mai merg la service?Afecteaza cu ceva daca nu fac geometria?

Poti schimba acasa bieletele antiruliu,iti trebuie o cheie de 14 si una de 15 sa tii contra in fata burdufului,sau daca sunt uzate binisor poti sa le scoti de acolo si pe nuca surubului sa strangi un mops de instalatii,la montare bagi roata sub prag si ridici discul de la frana cu cricul sa pui bieleta in suruburi,iar cu geometria nu are nici o treaba,spor la treaba!

Share this post


Link to post

Pentru rulmenti fata : cod catalog piese 09267-39005. Eu am montat rulmenti FAG de la dealer (amandoi), pentru geanta pe 14", cu codul FAG 713 6441 70, serie rulment F-803 646 RDL-G1 , F 046, 100 lei/buc. Trebuie presa pentru montarea acestora, nu se bate cu ciocanul pentru ca sare vaselina de la role (am folosit o menghina de 150 mm si dornuri). Este foarte important sa se respecte momentul de strangere a piulitei de planetara (vezi cartea SERVICE), eu am schimbat bucsile si am strins cu levierul piulita, sa uzat rulmentul de pe stanga dupa 10.000 km. Trebuie cheie dinamometrica de la 5-25 daNm.

Problema : masina are 79.500 km si ambele suruburi (cap de INBUS de 5) de la senzorii de ABS sau rupt (am folosit chiar MoS2, nu am incercat cu WD 40). Cu un aparat de sudura si 2 piulite de 6 se pot scoate prin interior dupa demontarea fuzetei.

Share this post


Link to post

Geometria la roti face diferenta dintre o masina si o caruta.

 

Geometria nu este necesara daca nu ai facut-o cu articulatiile proaste. Daca ai facut-o cu articulatiile proaste este neaparata nevoie sa o faci din nou. Iti spune unul care a patit-o cu bucsele de bascula (mi-au zis ca masina n-are nimic, am facut geometria, am vazut ca se tocesc caucuiucurile neuniform, am fost la altii si au vazut ca bucsele de bascula sunt duse si le-am schimbat fara sa mai fac geometria, asa ca s-au tocit in continuare pana am refacut geometria).

 

Cat despre ce zice tolin, nu sunt de acord cu el: diferenta intre o masina si o caruta o fac articulatiile si rulmentii. Geometria este diferenta intre a da 1 milion sa o faci si a da 4-5 milioane sa schimbi cauciucurile ;) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...