Jump to content

Recommended Posts

Probabil s-a gripat ventilatorul, el ar trebui sa se invarta usor la mana (ai grija sa nu bagi degetele pe acolo cand e pus contactul!). Poti sa incerci sa-l demontezi, desfaci, cureti, ungi (daca se poate...) sau sa-l inlocuiesti cu unul nou. Masina poate merge si doar cu unul dar AC-ul va merge mult mai slab iar in caz de urcat pe munte s-ar putea sa se incinga motorul.

Share this post


Link to post

Va salut. S-a incalzit (foarte tare) roata fata stanga de doua ori (decembrie 2009). Am demontat etrierul si l-am curatat, nu au mai fost probleme, dar in ultimul timp se aude un zgomot din zona rotilor fata , in special cand virez la dreapta. Ar putea fi rulmentii uzati, sau au ramas fara vaselina. Stie cineva ce serie au. Masina este din 2002 si nu i sa schimbat lichidul de frana, pt ca au zis in service ca este curat??????. Va multumesc .

Share this post


Link to post

Înainte să iei de bun ce-ţi spun alţii, ai consultat graficul reviziilor periodice?

Dacă nu ai manual găseşti aici. Vezi şi topicul cu graficele.

Schimbă atât service-ul cât şi lichidul de frână.

Share this post


Link to post

Am verificat graficul de revizii si sunt de parere ca daca producatorul a stabilit anumite operatii de verficare sau inlocuiri de piese sau lichide, acestea ar trebui respectate. Dar revin cu problema (zgomotul la rulare) aparuta la roti - sunt rulmentii ? Masina are 79.000 km. Daca sunt rulmentii, stie cineva seria lor.

Share this post


Link to post

De 1 saptamana incoace mi se tot ducea apa din instalatie...de lunea trecuta si pana azi am bagat cam 1.5 litri,am tot cautat locuri pe unde ar putea curge dar fara nici un rezultat,tot timpul parchez masina pe locuri uscate sa vad stropi sau balti,dar nu sunt...Si inca ceva,la pornire,dimineata se aude un scartait la motor(asemanator cu scartaitul curelei de la alternator dar mai incet ca intensitate),cam 10 secunde iar apoi se opreste.Face asa doar cand e motorul f. rece!

Share this post


Link to post

Comanda de comutat aerul de pe cald pe rece, daca o mut pe cald, la mutarea pe rece da tot aer cald.

Daca las comanda pe rece si sta masina o zi, merge iar pe rece.

Face asa indiferent daca e oprit sau pornit aerul conditionat.

Am fost la service (nu reprezentanta) si au spus ca are freon cat trebuie, dar nu i-au dat de cap.

Stie cineva care este problema, va rog?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Danutz1987: Probabil ai fie un por pe undeva pe la radiator sau caloriferul de incalzire (daca masina nu scoate fum mult alb, uleiul e curat si merge ok...).

@Stone: Ai probabil un volet de aer blocat/gripat, sau selectorul defect. Selectorul trebuie scos din lacas si verificat daca misca cablul, daca asta e ok ai de desfacut jumatate de bord ca sa ajungi la voletii de aer cald/rece.

Share this post


Link to post

Salut

@Danutz: Am avut si eu cateva probleme cu apa,daca te ajuta asta eu am schimbat vasul de expansine era crapat langa un furtun de retur,o teava de plastic de la circuitul mic (calorifer) furtunele sunt imbinate nu am inteles exact de ce,si pompa de apa la o revizie ca facea un pic de zgomot la pornire. Tureaza motorul mai tare (pe loc) ar trebui sa cedeze ceva sau sa se vada pe unde curge.

@Stonebone:La mine nu schimba daca merge venilatorul pe treapta 2 sau 3,am desfacut eu pe acolo dar sunt numai furtune de aer asa ca m-am lasat pagubas,acum trec de pe rece pe cald cu ventilatorul oprit sau pe treapta 1. Daca reusesti sa rezolvi problema sa-mi spui si mie.

Bafta

Share this post


Link to post

am si eu o nelamurire...la nubira 2 sunt 2 electroventilatoare la radiatorul de apa...pornesc amandoua deodata sau unu e doar pt clima...

recent la o verificare facuta de mine am constatat ca cel din partea pasagerului e gripat(blocat) ..am circulat prin oras si trafic ... temp apei e normala... pana gasesc unul la sh sau nou (am vb de unu nou dar imi vine peste cateva zile comanda) apropo ...cine ma poate servi cu unul la sh(poate stiti vreo nubira 2 la dezmembrat)

Edited by sandybell

Share this post


Link to post

Am verificat graficul de revizii si sunt de parere ca daca producatorul a stabilit anumite operatii de verficare sau inlocuiri de piese sau lichide, acestea ar trebui respectate. Dar revin cu problema (zgomotul la rulare) aparuta la roti - sunt rulmentii ? Masina are 79.000 km. Daca sunt rulmentii, stie cineva seria lor.

 

Salut.Daca ti ai incins roata s-a r putea sa fi ramas rulmentul fara vaselina.Daca e ca la nubira 1 e 80 lei bucataptr fara si 40 lei ambii(pe o parte) pe spate.Daca face in viraje mai mult ca sigur rulmentii.Intai ridica masina pe cric si vezi daca are joc.

Share this post


Link to post

am si eu o nelamurire...la nubira 2 sunt 2 electroventilatoare la radiatorul de apa...pornesc amandoua deodata sau unu e doar pt clima...

Pornesc ambele odata si au doua viteze LOW si HIGH in functie de temperatura lichidului de racire sau presiunea freonului in instalatia de AC (la folosirea AC). Nu este unul pt AC si unul pt racire. Daca ai unul gripat nu e recomandat sa mergi asa deoarece:

1. Nu ai capacitate de racire suficienta

2. AC-ul va merge la capacitate mult redusa.

3. Celalalt ventilator nu va avea viata f lunga pt ca va merge majoritar pe HIGH ca sa compenseze lipsa celuilalt

4. Masina va deveni mult mai zgomotoasa, ventilatoarele pe high fiind mult mai galagioase decat pe low.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Acum 5 minute pornii masina si acel zgomot se auzi si mai accentuat, iar vreo 10-20 secunde masina scoase un fum alb,apoi nimic...Acel scartait dura cam 30 secunde azi,in rest masina merge ok,dar tot consuma apa+ulei :( Zicea cineva mai sus ca este de la pompa de apa,dar acel scartait se aude exact in partea opusa a motorului!

Share this post


Link to post

Ia sa verifici tu daca nu cumva ai apa in pistoane... adica o garnitura de chiulasa prajita. Distributia masinii cand a fost facuta? S-a schimbat si pompa de apa? Cureaua de accesorii cum se prezinta?

Share this post


Link to post

Distributia are cam 10 k,la fel si uleiul,nu am schimbat pompa de apa,cum verific daca este apa in pistoane sau garnitura arsa?Cureaua de accesorii nu stiu cum este,mie mi s-a parut ok..  

Share this post


Link to post

Scoate bujiile dupa ce merge un pic motorul si vezi ce culoare au. Verifica daca scapa presiune din motor in vasul de expansiune (scoate bule de gaz in vas). Cureaua de accesorii se schimba o data cu cea de distributie. Similar si pompa de apa, sau macar la 2 distributii facute o data. Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Masina are 79k km,scoate ceva bule mici si multe in vasul de expansiune,mai ales cand turez motorul...bujiile inca nu am reusit sa le scot pt ca nu gasesc cheia potrivita,o sa  cumpar maine una,dar bujiile cred ca sunt ok,masina porneste la sfert!

Share this post


Link to post

Bujiile ti-am spus sa le scoti ca sa observi daca-ti ajunge apa in pistoane. Cureaua de accesorii si cea de distributie trebuiau schimbate din 2006, la varsta masinii trebuia sa ai 2 schimburi de distributie pana acum.

Share this post


Link to post

Masina a apartinut senatului si a stat din 2005 pana in 2007,apoi a fost vanduta catre Porsche romania si iar a stat,am cumparato eu in 2008,am avut ceva probleme cu inmatricularea si a stat si la mine pana in 2009,cand am inmatriculato am schimbat distributia+uleiul+filtrele.Cu apa snt 90% lamurit de ce o pot pierde,dar  acel scartait la pornire de ce ar pute fi cauzat?

Share this post


Link to post

De cateva saptamani am observat ca la plecarile de pe loc facute mai in forta se aprinde, pentru o secunda, martorul pentru frana de mana. 39000000.gif Nu stiu daca reprezinta o problema reala ... Mentionez ca acum 2 luni am schimbat sabotii de frana spate si de atunci frana de mana prinde mai sus.

Share this post


Link to post

Verifica nivelul lichidului de frana.

Share this post


Link to post

Cu apa snt 90% lamurit de ce o pot pierde,dar  acel scartait la pornire de ce ar pute fi cauzat?

Incearca sa identifici zona. Eu as zice ca e de la cureaua de accesorii, dar pe ne-auzite, pot fi si alte cauze, functie de cum se aude si mai ales de unde.

Share this post


Link to post

Observai ca atunci cand apas ambreiajul se opreste scartaitul...

Share this post


Link to post

cand apas ambreiajul se opreste scartaitul...

Rulmentul de presiune e uzat.

Share this post


Link to post

Ce probleme ar putea fi la zgomot (huruit metalic) la virare spre stanga in mers, model Nubira 2 CDX LPG din 2006?

Share this post


Link to post

Eu ma gandesc ca ar putea fi aparatoarea din spatele discului de frana. Asa patisem cu Dacia dupa ce ii echilibrasem rotile, Gigel ala de la service a lovit din greseala aparatoarea si freca pe interiorul jantei. S-a rezolvat tragand de tabla aia. Acum nu stiu cat de tare se aude la tine, la mine huruia ca dracu.

 

Daca huruitul nu se aude asa tare poate fi si de la planetara, o articulatie busita (pivot, bucsa) sau de la rulment.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...