Jump to content

Recommended Posts

Multumesc frumos Mircea.. o sa inlocuiesc si alea...si daca tot asa face...ii dau foc :D DD

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Acum ceva timp am sesizat un "vajait" pe sub capota la viteze de peste 120 km/h. Am observat ca un plastic de sub bara e flenduri si cred ca din cauza lui face asa. Imi puteti spune, va rog cum se numeste piesa respectiva, poate si un pret orientativ? Va multumesc. Chiar daca "vajaitul" nu e din aceasta cauza, va rog totusi sa-mi spuneti cum se numeste piesa.

 

P.S. Si-a pus cineva pe vreun Daewoo scut metalic pentru motor ? Am gasit pe forum un link de la cineva care vinde asa ceva si sunt curios daca merita banii!

nubira_bara_Fata.jpg

Edited by scoopy

Share this post


Link to post

Nu stiu exact cum se numeste dar nici eu nu am reusit sa-l gasesc in magazine. E un semiscut (se prelungeste si in spate) si vine din 2 bucati. Daca afli cat costa/de unde poate fi luat sa ne spui si noua :) .

Share this post


Link to post

Mie mi l-au schimbat acum 2 ani cand am facut distributia la Sama service. Nu stiu de unde l-au cumparat, dar stiu ca au dat 25RON/bucata, deci 50RON tot. Iarna asta am resusit sa sparg din nou o bucata. Incercati un telefon la Radacini Gara de Nord, poate aduc pe comanda. Sau la un service Daewoo. In mod obisnuit la magazine nu aduc.

 

Acum vin si eu cu o mare rugaminte, poate ma puteti ajuta:

Am incercat azi dimineata sa inlocuiesc sabotii si tamburii spate. M-am apucat cu roata care avea tamburul cel mai ruginit si la care stiam ca o sa-mi ia mult pana il dau jos. Am reusit sa montezi sabotii noi, am pus la loc toate arcurile, am setat pe minim surubul de la auto-reglare si am incercat sa pun tamburul nou. Nu reusesc sub nici o forma sa pun tamburul la loc pentru ca loveste de saboti. Aveti vreo idee de ce nu merge? Heeelp!

Edited by ches

Share this post


Link to post

cine poate sa ma ajute ? de ce intrerupe masina cand se incalzeste motorul si cand e rece merge perfect ?mai mult daca o turez peste 3000 rpm imi da in nas?iti multumesc anticipat!!!

 

 

am o nubira 2 din 2001 si am aceleasi probleme pe care le-ai enumerat si tu. la rece merge f bine. cum se incalzeste, incepe distractia - intrerupe f rau, daca accelerez brusc , da violent in nas (ca si cum ar merge in 2 sau 3 pistoane), iar consumul e incredibil de mare, 14- 15 in oras (nu bucuresti) si 11 - 12 afara; si asta la mers ok, schimbat viteze intre 2500 - 3000 rpm, viteza maxima pe extern 130 - 140 (mediu 120).

am incercat si mers sportiv, atat cat imi permite masina la momentul asta, adica schimbat viteze la 4000 - 5000 rpm, timp de o saptamana in care mi-am propus sa ii distrug motorul pt ca m-am saturat de ea, si degeaba; jale totala, la fel de prost si de costisitor functioneaza.

 

am fost la 5 mecanici, si la daewoo la fabrica la service-ul lor si am schimbat la piese la masina asta de m-am saturat - pompa benzina, sonda lambda, fise bujii, bujii, 3 tipuri de ulei, valvoline, daewoo, castrol - toate cu 5w40, am facut reset ECM asa cum am vazut si pe forum acesta, verificat si schimbat IAC, si multe alte verificari si teste.

 

ultima "inovatie" a mecanicilor - de schimbat modulul electronic de aprindere; dar nu prea mai am chef de schimbat nimic pt ca deja la cate piese am schimbat la ea imi luam alta. dati-mi si mie, va rog, cateva idei, daca exista. poate doar asa mai scap de frustrarea (de idiot) pe care o am ca nu i-am dat foc dupa primele incercari, inainte de a mai baga o gramada de bani in ea.

 

mentionez ca s-au mai schimbat pe masina asta, 2 injectoare, segmentare acum 10.000 km (chiar daca, compresia era peste 13, dar incepuse sa consume ceva ulei - nu mai stiu exact cat, dar oricum era exagerat - inainte de saptamana "sportiva", daca se poate numi asa). toate "reparatiile" de care vorbesc s-au facut dupa verificari si consultari cu mai multi mecanici, si prieteni care au auto asemanatoare si care merg intr-un mod violent cu ele , neavand nici un fel de probleme legate de functionare sau consum exagerat.

 

cred ca mai sunt si alte detalii pe care as putea sa le furninez, dar in momentul acesta e tot ceea ce imi vine in minte, reamintirea lor mi-a crescut tensiunea si pulsul. am mai mult de 1 an de cand incerc sa ii dau de cap.

 

scuze daca am detaliat prea mult si pentru offtopic. search-ul forumului nu returneaza prea multe info in acest moment. mersi si astept pareri, daca sunt.

Share this post


Link to post

Bobina (modulul de aprindere) si fisele trebuiau schimbate de la inceput, problema pare sa fie aprindere defectuoasa... Eventual incearca sa imprumuti o alta bobina de la cineva si sa vezi cum merge dupa aia.

Share this post


Link to post

 

Acum vin si eu cu o mare rugaminte, poate ma puteti ajuta:

Am incercat azi dimineata sa inlocuiesc sabotii si tamburii spate. M-am apucat cu roata care avea tamburul cel mai ruginit si la care stiam ca o sa-mi ia mult pana il dau jos. Am reusit sa montezi sabotii noi, am pus la loc toate arcurile, am setat pe minim surubul de la auto-reglare si am incercat sa pun tamburul nou. Nu reusesc sub nici o forma sa pun tamburul la loc pentru ca loveste de saboti. Aveti vreo idee de ce nu merge? Heeelp!

Intai trebuie sa impingi pistonasele la minim, cu ajutorul unei surubelnite late solida (daca nu reusesti va trebui sa slabesti un pic aeristorul), montezi sabotii si apoi sa dai autoreglajul la minim. Dupa aceasta operatie masori cu un subler interiorul tamburului si exteriorul sabotilor montati si reglezi surubul pana cand obtii o diferenta in minus de 2-3 mm. Apoi montezi la loc tamburul si gata. Daca tot ai desfacut acolo, refa si reglajul rulmentilor si pune-le vaselina. Spor!

 

Xrynth, un motor cu acea compresie si fara o diferenta mai mare de 10% intre cilindri nu se segmenteaza... Se inlocuiesc semeringurile de supape sau chiar si numai tipul de ulei...

Verifica cum stai si cu furtunele de vacum si etanseitatea admisiei.

Share this post


Link to post

Aveti vreo idee de ce nu merge?

 

Observ ca surubul de auto-reglare ii setat deja pe minim, singurul lucru ce nu permite tamburului sa intre sint sabotii, adica, nu-s pe centru (sint deplasati intr-o parte sau alta - prea sus sau prea jos).

Share this post


Link to post

Intai trebuie sa impingi pistonasele la minim, cu ajutorul unei surubelnite late solida (daca nu reusesti va trebui sa slabesti un pic aeristorul), montezi sabotii si apoi sa dai autoreglajul la minim. Dupa aceasta operatie masori cu un subler interiorul tamburului si exteriorul sabotilor montati si reglezi surubul pana cand obtii o diferenta in minus de 2-3 mm. Apoi montezi la loc tamburul si gata. Daca tot ai desfacut acolo, refa si reglajul rulmentilor si pune-le vaselina. Spor!

 

Multumesc de sfaturi, o sa incerc in dimineata asta sa vad ce iese.

 

Reglajul rulmentilor am incercat sa-l fac anul trecut (acm maxim 6000-7000km). Problema e ca facandu-l fara comparatorul ala, ci doar la ochi, nu este precis. Astia ziceau in manualul de service ca daca la miscare tras-impins inapoi comparatorul arata joc >0.05mm se inlocuieste rulmentul. Ori 0.05mm este f f putin. Tu ai vreo metoda mai buna de reglare fara scula aia?

Share this post


Link to post

Dap.cand il montezi, strangi piulita canelata pana la maxim, apoi o desfaci circa 1/4 tura pana se potriveste siftul de blocare la prima gaura. Foarte important sa-i pui suficienta vaselina acolo. Vezi ca era si un tutorial pe sectiunea potrivita.

Share this post


Link to post

Dap.cand il montezi, strangi piulita canelata pana la maxim, apoi o desfaci circa 1/4 tura pana se potriveste siftul de blocare la prima gaura. Foarte important sa-i pui suficienta vaselina acolo. Vezi ca era si un tutorial pe sectiunea potrivita.

 

Multam, am facut exact cum mi-ai spus pt reglarea jocului.

 

Am incercat sa imping pistonasul, dar nu a vrut nici de al naibii sa intre. Aerisitorul este cam ruginit si gripat si desi am incercat cu WD40, nu am reusit sa-l deztepenesc. Am fortat destul de tare, mai tare de atat nu as forta pt ca la roata cealalta mi l-au rupt acum 2 ani cand am schimbat lichidul de frana...

Pana la urma am reusit sa montez tamburul nou cu sabotii vechi. Insa se aude cum freaca usor sabotul pe tambur. Macar pot sa merg cu ea si asta imi va permite sa ma duc pana la mecanic. Trebuie schimbat si pe partea cealalta si nu ma mai bag, pt ca vad ca nu e de mine. Cu ocazia asta voi schimba si lichidul de frana si aerisitorul rupt.

 

Multumesc inca o data pt ajutor.

 

Paste fericit!

Share this post


Link to post

Bobina (modulul de aprindere) si fisele trebuiau schimbate de la inceput, problema pare sa fie aprindere defectuoasa... Eventual incearca sa imprumuti o alta bobina de la cineva si sa vezi cum merge dupa aia.

 

 

ai mai intalnit problema asta de esti asa sigur de solutie? o sa caut o bobina care merge, la cineva, sa fac si testul asta cu toate ca nu mai stiu ce sa cred. fisele sunt aproape noi, mai putin de 6 mii km; bujiile de asemenea. mersi.

 

Xrynth, un motor cu acea compresie si fara o diferenta mai mare de 10% intre cilindri nu se segmenteaza... Se inlocuiesc semeringurile de supape sau chiar si numai tipul de ulei...

Verifica cum stai si cu furtunele de vacum si etanseitatea admisiei.

 

 

asa am zis si eu cand am vazut compresia prima data, si am "amanat" segmentarea in prima faza, dar masina cosuma ulei destul de mult , cam 1 L la 1000km, si cum alta solutie nu imi dateau in legatura cu consumul de ulei am decis sa fac segmentarea pana la urma. cand au desfacut motorul au zis ca segmentii de ungere erau dusi. (nu am o experienta asa vasta in domeniul mecanicii, asa ca...intelegi). problema cu consumul de ulei s-a rezolvat, dar cea "arzatoare" cu mersul "dupa cum are chef" al masinii, nicidecum.

 

ce ulei recomanzi pentru nubira 2 16v? eu am folosit valvoline, daewoo si castrol, toate cu 5w40. acum sunt din nou pe valvoline.

 

au fost verificate si vacumurile si admisia, crede-ma, nu stiu ce dr... nu s-a facut la masina asta; si asa cum am zis, nu e vb doar de o singura persoana care a "vazut" masina asta, de un an si jumatate de cand am problema asta. de asta am si zis ca ultima solutie prezentata e schimbarea bobinei - sincer e cam ultima "investitie" majora care mai e de facut in masina. daca nici dupa asta nu merge, sunt convins ca toti vor veni cu aceeasi solutie - da-o altuia sau da-i foc.

 

daca ai mai auzit pe cineva care a avut problema asta si a gasit rezolvarea sau daca ai idee care ar fii o solutie la nenorocirea asta, as fii recunoscator. mersi pentru reply.

Share this post


Link to post

Pe scaner a fost pusa vreodata cand o apuca dracii? Pe langa ce a sugerat Wolf mai sus (eventual incearca cu bobina altcuiva sa vezi daca functioneaza, inainte sa dai banii pe una noua) eu as fi verificat pe scaner indicatiile sondei lambda. A ea n-a facut asa timp de 3 ani cat am avut-o :)

Referitor la segmentare... eu as fi inlocuit semeringurile la supape si apoi marca si eventual tipul de ulei. Am vazut cu ochii mei o Nubira cu peste 600000 km la bord, multi in oras, si care consuma de la schimb la schimb 1 litru de ulei. Vezi ca este un topic mare cu uleiuri, conteaza si marca si tipul si cat de des il schimbi. Eu am mers cu Valvoline 5 w 30, apoi OMV Bixoil 5 w 40 si dupa el Mol Syn com 5 w 40, cu niciunul nu mi-a consumat ulei sau n-am avut alte probleme.

Share this post


Link to post

ai mai intalnit problema asta de esti asa sigur de solutie? o sa caut o bobina care merge, la cineva, sa fac si testul asta cu toate ca nu mai stiu ce sa cred. fisele sunt aproape noi, mai putin de 6 mii km; bujiile de asemenea. mersi.

 

Fix problema ta am intalnit-o la doi colegi (unul cu Nubira iar celalat cu Mondeo 1.8 benzina 2004), bobina de aprindere a fost de vina in ambele cazuri (dupa inlocuirea ei si a fiselor motoarele mergeau excelent), pe langa asta mecanicul le-a spus ca o bobina defecta omoara si fisele de bujii, ceea ce mi se pare destul de ...bizar. Oricum, sunt convins ca e o problema de aprindere si daca vei pune o bobina OK vei scapa de probleme. Apropo de ulei, eu pun MOL 5W40 la Leganza (2000 cmc, 16V) si e OK, nu-l consuma aproape deloc intre schimburi.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Referitor la segmentare... eu as fi inlocuit semeringurile la supape si apoi marca si eventual tipul de ulei. Am vazut cu ochii mei o Nubira cu peste 600000 km la bord, multi in oras, si care consuma de la schimb la schimb 1 litru de ulei. Vezi ca este un topic mare cu uleiuri, conteaza si marca si tipul si cat de des il schimbi. Eu am mers cu Valvoline 5 w 30, apoi OMV Bixoil 5 w 40 si dupa el Mol Syn com 5 w 40, cu niciunul nu mi-a consumat ulei sau n-am avut alte probleme.

 

 

..tocmai datorita inutilitatii "investitiilor" pe care le-am facut in masina asta din cauza mecanicilor am ajuns sa nu mai suport ideea de a mai schimba ceva la ea; dar am sa fac rost de o bobina de la un prieten care are o nubira asemanatoare si care merge ok si o sa incerc si asta; o sa schimb si fisele chiar daca, asa cum am zis, sunt aproape noi.

 

Pe tester a fost pusa, si atunci am si schimbat sonda lambda, pt ca mi s-a spus ca o sonda care nu merge in parametrii poate avea acel efect asupra modului de functionare a motorului (da in nas, cand se incalzeste) - asta a fost printre ultimele pe care le-am schimbat (in acelasi timp cu pompa de benzina). sunt lucruri despre care mai am idee in mecanica, dar sunt altele despre care doar imi pot da cu parerea citind si urmarind o logica normala; despre acestea din urma am preferat sa urmez sugestiile unor oameni mai "avizati" - cel putin asa i-am crezut eu atunci.

 

cat despre ulei, raman pe valvoline deocamdata; ti-am zis, mi se pare ca merge cel mai ok motorul, si are si un zgomot mai redus fata de celelalte. schimbul il fac la 9 - 10.000 km, dar l-am schimbat si la 7000.

 

va multumesc amandoura pentru sugestii si am sa revin in zilele urmatoare dupa ce fac testul cu o alta bobina.

Edited by xrynth

Share this post


Link to post

am o nubira 2 din 2001 si am aceleasi probleme pe care le-ai enumerat si tu. la rece merge f bine. cum se incalzeste, incepe distractia - intrerupe f rau, daca accelerez brusc , da violent in nas (ca si cum ar merge in 2 sau 3 pistoane), iar consumul e incredibil de mare, 14- 15 in oras (nu bucuresti) si 11 - 12 afara; si asta la mers ok, schimbat viteze intre 2500 - 3000 rpm, viteza maxima pe extern 130 - 140 (mediu 120).

am incercat si mers sportiv, atat cat imi permite masina la momentul asta, adica schimbat viteze la 4000 - 5000 rpm, timp de o saptamana in care mi-am propus sa ii distrug motorul pt ca m-am saturat de ea, si degeaba; jale totala, la fel de prost si de costisitor functioneaza.

 

am fost la 5 mecanici, si la daewoo la fabrica la service-ul lor si am schimbat la piese la masina asta de m-am saturat - pompa benzina, sonda lambda, fise bujii, bujii, 3 tipuri de ulei, valvoline, daewoo, castrol - toate cu 5w40, am facut reset ECM asa cum am vazut si pe forum acesta, verificat si schimbat IAC, si multe alte verificari si teste.

 

ultima "inovatie" a mecanicilor - de schimbat modulul electronic de aprindere; dar nu prea mai am chef de schimbat nimic pt ca deja la cate piese am schimbat la ea imi luam alta. dati-mi si mie, va rog, cateva idei, daca exista. poate doar asa mai scap de frustrarea (de idiot) pe care o am ca nu i-am dat foc dupa primele incercari, inainte de a mai baga o gramada de bani in ea.

 

mentionez ca s-au mai schimbat pe masina asta, 2 injectoare, segmentare acum 10.000 km (chiar daca, compresia era peste 13, dar incepuse sa consume ceva ulei - nu mai stiu exact cat, dar oricum era exagerat - inainte de saptamana "sportiva", daca se poate numi asa). toate "reparatiile" de care vorbesc s-au facut dupa verificari si consultari cu mai multi mecanici, si prieteni care au auto asemanatoare si care merg intr-un mod violent cu ele , neavand nici un fel de probleme legate de functionare sau consum exagerat.

 

cred ca mai sunt si alte detalii pe care as putea sa le furninez, dar in momentul acesta e tot ceea ce imi vine in minte, reamintirea lor mi-a crescut tensiunea si pulsul. am mai mult de 1 an de cand incerc sa ii dau de cap.

 

scuze daca am detaliat prea mult si pentru offtopic. search-ul forumului nu returneaza prea multe info in acest moment. mersi si astept pareri, daca sunt.

 

incearca sa schimbi senzorul la apa de pe chiuloasa eu lam schimbat este 26 lei eu lam schimbat si nu mai intrerupe la cald iar cu treba cu datul in nas schimba senzorul de la axul cu came la mine astea au fost si acum merge bine nu uita dupa ce le schimbi sa stergi defecteledin memorie.bafta

Share this post


Link to post

Am observat si la altii acea problema cu bolturile de la etrier. Evident ca Nubira mea nu face exceptie! Unde ati rezolvat problema (eventual un service din bucuresti) si cat v-a costat ?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Bolturile de la etrier la Nubira nu fac zgomot decat daca n-au vazut in viata lor vaselina. Vezi la Tutoriale, la schimbat placute frana fata cum se greseaza. Zgomotul enervant de tacanit metalic la denivelari este cauzat la Nubira de bieletele antiruliu din fata. Le poti verifica sa vezi daca au joc virand la maxim rotile si tragand de ele.

Share this post


Link to post

Zgomotul nu se mai aude absolut deloc daca tin frana putin calcata. Mi-a spus si un mecanic ca axele glisiere(bolturile) de la etrier fac asa si mi-a aratat ca misca cu mana ceva acolo si se auzea tare de tot. Solutie ?

Share this post


Link to post

solutia? demontezi etrieri si dai cu vaselina pe glisiere,daaaaaaaa!!!! :scarpin: probabil nu au vazut vaselina de ceva timp..

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Daca ii dau cu vaselina nu se mai aud ? Asta nu e solutie de durata daca au joc acolo!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

cati km are masina?...imi este destul de greu sa cred ca au prins joc...dar oricum,sa stii ca nu iti ia decat max 1h sa demontezi etrieri si sa gresezi alea sa vezi daca are efect sau nu..

Share this post


Link to post

Totusi daca gresati glisierele eu as zice sa cautati vaselina speciala de temperatura inalta... Daca dati cu smacolina normala e posibil sa va treziti cu etrierii blocati dupa cateva frane mai zdravene.

Share this post


Link to post

Zgomotul nu se mai aude absolut deloc daca tin frana putin calcata. Mi-a spus si un mecanic ca axele glisiere(bolturile) de la etrier fac asa si mi-a aratat ca misca cu mana ceva acolo si se auzea tare de tot. Solutie ?

 

Eu zic totusi sa schimbi glisierele alea...nu sunt o avere eu am schimbat la mine si am gasit GM cu 100lei/set(4buc). Da ai grija cand le schimbi sa dai si ceva vaselina...preferabil vaselina grafitata si termorezistenta. Dar sfatul meu este sa te uiti putin si la bieletele antiruliu ... eu am schimbat la mine glisierele si tot se auzea un mic "cloncanit" si am schimbat si bieletele antiruliu si e ok acum.

Edited by FeryGL86

Share this post


Link to post

Glisierele se greseaza cu vaselina din seu de oaie sau cu vaselina pe baza de cupru. Repet, la nubira, daca se respecta operatiunile de intretinere si se greseaza periodic glisierele, nu-si fac joc si nu produc zgomotre, zgomotele de pe fata sunt in 99% din cazuri cauzate de bieletele antiruliu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...