Jump to content

Recommended Posts

mai corect spus P.D.V.S.-ul

Share this post


Link to post

Evident ca pot. Cum mama naibii sa se opreasca motorul in frana de motor? Se poate intampla numai daca nu selectezi corect treapta de viteza. Concret selectezi 1 in loc de 2 sau 4 in loc de 3. Asta pentru ca intr-o treapta peste 2 este imposibil sa se opreasca motorul in coborare. E chestie de fizica. Corect pe panta este sa urmaresti ca turatia motorului in coborare sa nu scada sub 1000 rpm, in situatia in care scade este evident ca esti intr-o treapta prea mare si intervii corectand greseala initiala de aproximare. In frana de motor pe coborare la Nubira 1.6, turatia trebuie sa stea intre 1000 si 2000 rpm, ulterior corectand cu frana de picior sau cu schimbare de treapta (in jos daca turatia ajunge prea mica, in sus daca este prea mare). Am condus nubira 2 4 ani de zile si nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se opreasca motorul.

Share this post


Link to post

Pai la 30 km/h in treapta a 2'a nu mi se pare ca am selectat gresit treapta...In fine,recent mai facui o proba...Tot in treapta a 2'a,tot cu 30 km/h,aceeasi panta,turatia nu mai scazu sub 1600,dar cand calcai ambreiaju dupa coborare turatia scazu brusc si iarasi mi se opri motorul...

Share this post


Link to post

Fratilor, de la ce scartaie ca o carutza cand vine frigul? Se aude numai pe fata. Suspensii, bucse? Ca ma dispera,vara nu se aude nimic.

 

Nu stiu sa raspund la intrebare dar si a mea face la fel, insa numai dimineata cand plec la servici si numai daca trec peste denivelari. Masina nu are nimic defect sau uzat, am verificat la service.

Share this post


Link to post

Pai la 30 km/h in treapta a 2'a nu mi se pare ca am selectat gresit treapta...In fine,recent mai facui o proba...Tot in treapta a 2'a,tot cu 30 km/h,aceeasi panta,turatia nu mai scazu sub 1600,dar cand calcai ambreiaju dupa coborare turatia scazu brusc si iarasi mi se opri motorul...

Fa-i un reset + Idle learn precedate de o curatare de IAC, ca sa invete sa nu mai mearga pe liber.

Share this post


Link to post

 Am fost la un prieten care se pricepe,am curatat IAC,resetat ECM si apoi Iddle Learn.3 zile nu am mai lasato pe liber si acum nu se mai opreste motorul :)

 

 

Multumesc mult pt sfaturi, Domnule Mircea.

 

Uitasem sa intreb:am bagat ulei 10w40 in loc de 5w40,este vreo problema?Si, de vreo saptamana se aude ciudat ambreiajul dimineata, e mai zgomotos decat de obicei,sa fie din cauza temperaturii scazute de afara?

 

 

Share this post


Link to post

am bagat ulei 10w40 in loc de 5w40

De ce? 10W-40 este prea vascos la rece! (sper macar ca ai verificat sa fie sintetic...)

Foloseste 5w-30 sau 5w-40

Share this post


Link to post

10w40 e prea vascos. 5w40 full sintetic este uleiul potrivit pentru acest motor in conditiile climatice din Romania. Masina are motor DOHC, iar ungerea axelor cu came este in general sensibila la astfel de motoare. Daca mai folosesti si un ulei prea vascos si prost... In plus, iarna in general se merge pe un ulei mai subtire, nu mai gros, tu ai procedat exact pe dos.

Zgomotul de la ambreiaj cred ca mai degraba provine din cutia de viteze si este cauzat de uleiul ingrosat de ger.

Share this post


Link to post

Castrol Magnatec am pus,nu mai retin daca era sintetic sau mineral...Snt in dubii, sa il schimb sau nu?Am doar 2000 de km cu el!

Share this post


Link to post

De ce? 10W-40 este prea vascos la rece! (sper macar ca ai verificat sa fie sintetic...)

Foloseste 5w-30 sau 5w-40

 

10W40 este ulei semisintetic. In cartea masinii uleiul recomandat este 5W30. Cu ceva vreme in urma, alaturi de 5W30, se admitea si 5W40 (nu cred ca e mare diferenta).

Edited by CristiV

Share this post


Link to post

In cartea masinii este un tabel cu uleiuri. La temperaturi -30 - +40 grade cel mai adaptat ulei este 5w40. 5 w30 devine prea fluid peste 30 de grade, iar 10 w 40 este prea gros la frig. Altfel, cum mai spunea in trecut Tolin, daca stai numai la Polul nord ii pui chiar si 0 w 30, iar daca stai calare pe Ecuator, ii pui chiar si 15 w 40! Uleiul se alege in functie de constructia motorului si de conditiile climatice in care acesta functioneaza. E un baritai topicul despre uleiuri.

Share this post


Link to post

Nubira mea din 2005 doar in prima iarna a fost ok , dupa aia a scartait pe fata tot timpul cand este frig . Dupa n incercari pe la service am renuntat si m-am obisnuit .

 

 

Share this post


Link to post

In cartea masinii este un tabel cu uleiuri. La temperaturi -30 - +40 grade cel mai adaptat ulei este 5w40. 5 w30 devine prea fluid peste 30 de grade, iar 10 w 40 este prea gros la frig. Altfel, cum mai spunea in trecut Tolin, daca stai numai la Polul nord ii pui chiar si 0 w 30, iar daca stai calare pe Ecuator, ii pui chiar si 15 w 40! Uleiul se alege in functie de constructia motorului si de conditiile climatice in care acesta functioneaza. E un baritai topicul despre uleiuri.

 

Pana la urma marea calitate a uleiurilor sintetice, prin comparatie cu cele minerale multigrad, este mentinerea vascozitatii la variatia temperaturii in intervalul indicat pentru uleiul respectiv. Eu am avut acum trei ani o conversatie pe e-mail cu cei de la Craiova si i-am intrebat cum se face ca in trecut, pentru acelasi motor, in cartea masinii erau recomandate uleiurile 5W30 si 5W40 iar acum se recomanda numai 5W30?! Dupa un prim raspuns cam in doi peri, insistand si explicand ca totusi in Romania temperaturile de peste 30 de grade vara sunt ceva obisnuit, mi-au raspuns ca intr-adevar e bun si 5W40 dar ei recomanda 5W30 ca fiind cel optim conform unor teste de laborator facute de catre Daewoo!

 

Salut! Nu imi mai merge ventilatorul (vorbesc de cel din habitaclu) pe niciuna din pozitii 1, 2, 3, 4. Puteti sa-mi spuneti care ar putea fi cauzele? M-am uitat in cutia de sigurante dar n-am gasit decat la cea de sub capota motor, pe randul din dreapta, a doua de sus, e o chestie mare pe care scrie "30" dar e mai mare decat o siguranta obisnuita si mi-a fost frica sa trag de ea...

 

Salut din nou! Pe 11 Octombrie am scris ca nu-mi mai merge ventilatorul din habitaclu. Apoi a pornit de cla sine din nou. Pe 24 Decembrie a incetat din viata definitiv! Am fost la service si, intr-adevar Andreib si Mircea, dupa verificarea instalatiei mi-au spus ca este o intrerupere pe cablu undeva in bord. Mi-au propus, inlocuirea cablajului dar trebuie desfacut bordul si dureaza, sau alimentare printr-un alt fir pus de ei nemaifiind necesara demontarea bordului. Avand in vedere ca era 24 Decembrie ora 12:00, am optat pentru firul suplimentar si in prezent asa functioneaza. Ei m-au asigurat ca nu voi avea nicio problema, este sigur, nu e pericol de incendiu, totul va fi ca inainte, . Acum va intreb pe voi, este acesta solutie intr-adevar OK? A doua intrebare, am constatat ca acum ventilatorul, dar si geamurile electrice si cred ca si dezaburirea lunetei, merg inca de pe pozitia accesorii (inainte astea mergeau doar daca puneam contactul). Poate fi asta o problema? Trebuie sa ma intorc la service si sa le cer sa o puna pe contact? Multumesc anticipat pentru raspunsurile competente!

Share this post


Link to post

Am observat ca nu mi se mai aprinde proiectorul stanga-fata.

Stie cineva cum poate fi accesat pt verificare/schimbare bec? trebuie dat jos scutul si umblat pe sub ea?

Cred ca a intrat gheata de la zapezile astea si nu mai face contact bine, fiindca ultima data cand le-am aprins mergeau si nu le-am mai folosit de atunci pana acum cand am vazut.

Share this post


Link to post

Lym, fie pe sub masina, fie demontand farul din stanga si ajungi la el. In situatia asta ai nevoie de niste maini lungi, pe care insa stiu ca le ai :) . Pregateste-te insa cu degripant and others ca sa desfaci pe acolo.

Dupa un prim raspuns cam in doi peri, insistand si explicand ca totusi in Romania temperaturile de peste 30 de grade vara sunt ceva obisnuit, mi-au raspuns ca intr-adevar e bun si 5W40 dar ei recomanda 5W30 ca fiind cel optim conform unor teste de laborator facute de catre Daewoo!

Ca sa scape de tine. Vezi biblia uleiurilor auto pentru mai multe lamuriri. Ca fapt divers, la fosta mea nubira, cu 5w30 imi bateau tachetii la pornirile la rece, cu 5w40 nu mai am avut problema.

 

Acum va intreb pe voi, este acesta solutie intr-adevar OK? A doua intrebare, am constatat ca acum ventilatorul, dar si geamurile electrice si cred ca si dezaburirea lunetei, merg inca de pe pozitia accesorii (inainte astea mergeau doar daca puneam contactul). Poate fi asta o problema? Trebuie sa ma intorc la service si sa le cer sa o puna pe contact? Multumesc anticipat pentru raspunsurile competente!

Depinde de unde au dat acel fir. Dupa ce spui tu, au dat un + contact de la firul de accesorii la butonul de comanda al ventilatorului. Insa au alimentat cu asta tot ce inseamna aparatura electrica ce mergea doar pe contact, nu pe accesorii... Mergi la ei, sa-ti lege firul de pe un + contact valabil in pozitia ignition.

Share this post


Link to post

De cateva zile, cand pun o mica frana in marsarier se blocheaza rotile pe spate si se aude un zgomot puternic. Abia dupa ce merg foarte putin in fata pot sa revin in marsarier... Unde ar trebui sa caut problema? headscratch.gif

Modelul este Nubira 2 SX cu tamburi pe spate.

Share this post


Link to post

Daca nu mai poti "intra" in marsarier, problemele pot veni fie de la timonerie sau din cutie (unul din pinioane...). Nu vad legatura intre "intratul" in viteze si franare (blocarea rotilor...)... :scarpin:

Share this post


Link to post

Imi intra fara probleme in marsarier, necazul cu blocarea rotilor apare in timp ce merg cu spatele.

 

 

Share this post


Link to post

Zgomotul puternic la rotile spate se datoreaza defectarii rulmentilor (sunt patit cu chestia asta..., rulmentul fie face joc foarte mare, fie se "ovalizeaza" sau mai rau - cum a fost la mine - se sparge...). Acum de ce ai tu problema asta numai la mersul cu spatele, e un pic mai greu de explicat pentru mine... Poti verifica daca cilindrii de frana lucreaza corect, daca arcurile de revenire ale sabotilor nu sunt decalite... si desigur, verificarea jocurilor la rulmenti...

Share this post


Link to post

Mosgerila , cred ca ai aceeasi problema ca la mine : mi-au spalat baietii masina la servici si pe dedesupt si dupa aceea noaptea a fost ger , frana de mana trasa si gata . Nu va spun ce am patit cu una din roti ( trosnea de ziceai ca se rupe in doua ) . Probabil ca trebuie schimbat cablul de la frana de mana . Pana atunci am renuntat la frana de mana .

LA MULTI ANI TUTUROR !

Share this post


Link to post

Salutari tuturor si un an nou fericit!

 

Revin pe acest forum cu cateva mici "neajunsuri" la care sper ca pot gasi solutii, cu ajutorul vostru. Masina are 23.000 km, an.f.2008 si in general merge foarte bine, doar ca:

1. Se abureste zdravan farul din dreapta, indiferent de starea vremii, si a ramas aburit de vreo 3 luni. Am semnalat asta la service (fac revizia din 6 in 6 luni , e inca in garantie), dar au ignorat cu desavarsire aceasta problema.Stie cineva ce e de facut?

2. La 20000 km (cam tarziu) am inversat anvelopele spate-fata, in linie (au sens de rotatie) si am constatat ca cele din spate sunt puternic uzate pe interior si fac si zgomot in mers - cred ca pot sa-mi iau adio de la ele... (si sunt cam trist pentru ca sunt f.scumpe). De la acelasi service mi-au zis ca geometria pe spate este dereglata, dar ei nu pot sa o faca, echhipamentul lor fiind doar pentru fata. Imi recomanda cineva un service bun pentru geometrie spate? de asemenea sunt curios de ce s-a dereglat, sau e posibil sa fi fost asa din fabrica?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salutare!

E posibil, din pacate ca la puntea spate sa ai bucsile duse... desi la nubira ta din 2008 ar fi foooooarte ciudat acest lucru.

Share this post


Link to post

Nu cred ca s-au dus bucsile asa de repede: ori nu a fost reglata din fabrica ori ai izbit cateva gauri puternic si ai strambat ceva...

Share this post


Link to post

Maidanezu, scoate capacul din spatele farului si mergi fara el cateva zile pana sa usuca. Pentru punte mergi la Autosoft si fa o geometrie ca lumea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...