Jump to content

Recommended Posts

Nu. Doar buzunarul :P

Din experienta proprie, pe nubira cel mai bine merge benzina de 95. Cu 99 sau 100 mie imi consuma intotdeauna mai mult cu 1-2 l %.

Share this post


Link to post
Daca ai fi citit acest topic ai fi vazut ca solutia exista demult si incercata de cel putin 3 membri: schimbarea/strunjirea discurilor frana fata.

 

Salut

 

Revin cun un update cu privire la problema tremuratului din volan cu toate ca "andreib" spusese ceva legat de strunjirea discurilor de frana fata. Am fost la service si au verificat problema si surprinzator nu era problema de discuri ci instalatia de franare avea foarte mult aer. Cand spun foarte mult inseamna chiar foarte mult. In plus, dezechilibrul la franare intre dreapta si stanga era de mai mult de 50% dupa verificarea pe stand. Mi-au aerisit franele si au completat cu vreo 2 bidonase de lichid de frana iar acum problema a disparut. Deci, daca aveti tremurat in volan la franare, verificati mai intai daca nu cumva aveti aer in instalatie inainte sa desfaceti discurile.

 

Bafta !!

Share this post


Link to post

Ma bucur ca s-a rezolvat. Sper ca au folosit lichid de frana calumea, cel cu care vine masina din fabrica fiind destul de prost. Dupa 2 ani era negru pacura iar frana devenise tare elastica.

Share this post


Link to post

Pai nu vad care ar fi legatura intre aer in sistemul de franare si tremuratul volanului ...

Share this post


Link to post

am si io o intrebare : de ce imi moare motoru la relantiu pe gaz ? ... am fost la gaz cu ia , am dat relantiu mai mare la gaz , am skimbat bujiile si tot moare ... sa fie cumva din cauza la GAZ ??? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Vezi aici mai degraba.

Share this post


Link to post
Pai nu vad care ar fi legatura intre aer in sistemul de franare si tremuratul volanului ...

 

 

Nu stiu nici eu, ideea e ca discurile nu erau ovalizate. Dupa ce au aerisit frana si au completat lichidul de frana au pus-o pe stand si au testat-o. Testul a fost OK iar la probele "de strada" pe care le-am facut cu baiatul de la service am remarcat ca tremuratul a disparut. Deci cauza se pare ca ar fi fost aerul din instalatie. Cine stie, vreun ventil care nu inchidea bine.

 

@andreib - Sincer sa-ti spun nu stiu ce lichid de frana au folosit (nu-mi aduc aminte producatorul). Stiu doar (si sper sa nu ma insel) ca au pus lichid DOT4

Share this post


Link to post

Iti tremura doar cand puneai frana sau si in mers ?

Share this post


Link to post

Multam de raspunsuri, o sa ma uit sa vad daca e vre-un surub nestransa sau un contact aiurea. N-a mai facut de atunci nici o figura, e drept ca nici nu am mai mers cu ea la viteze mari constant.

 

Am incercat faza cu tinutul la 4000 de ture pe loc si nu a facut. Am tinut-o doar vreo 2 minute ca se uitau trecatorii la mine ca la urs :) )))

Share this post


Link to post

Salut! Am si o intrebare in legatura cu Nubira II (EURO 3). La 5 600 km am schimbat tabloul de bord (in garantie) ptr. ca ambele kilometraje s-au oprit. De fapt la drum mai lung dupa 40-50 km se opreau. Uneori, a doua zi functionau ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Dupa inca vreo 10000 km pe la 15600 km am patit aceeasi chestie. Iar am inlocuit tabloul (tot in garantie)... Intrebarea e: asa e la masina asta sau am avut eu un ghinion teribil? La ce sa ma astept in viitor? Ati mai auzit de asa ceva? A, ambele tablouri, originale, Made in Korea...

Share this post


Link to post

Tabloul de bord l-am schimbat si eu din cauza unui indicator de temp apa mai rebel... Si ghici ce... Si la asta nou e lafel (la rece nu indica corect temperatura lichidului de racire). Auzisem ca unii dadeau vina pe resetatul in mers al contorului resetabil dar nu stiu ce sa zic... Este stiut ca exista o problema dar nu prea au gasit o solutie optima.

Share this post


Link to post

@CristiV

Lasa-l in pace, subscriu la sindromul descris de Andreib. La rece, acuma iarna, zici ca a murit indicatorul de temperatura a apei, si in ~500 de metri ajunge la temperatura de regim. Ciudat, dar m-am obisnuit cu el.

Cat despre tabloul de bord, in simulacrul de carte care mi l-a dat samsarul la cumparare erau 3 chestii schimbate la masina in garantie: Un releu de faruri, pompa de benzina si tabloul de bord al indicatoarelor. Si culmea, chiar s-a umblat la cadranul ala pentru ca s-a uitat montarea suruburilor din partea de sus, alea la care trebuie sa ajungi cu varful surubelnitei indreptat in sus (ca s-a umblat sa se dea inapoi kilometrajul sau de altceva, asta n-o mai stiu...).

Cu asta de pe masina nu am constatat decat lag-ul la indicarea temperaturii lichidului de racire iarna. Vara urca destul de liniar acul.

Share this post


Link to post

La primul tablou n-am avut decat problema kilometrajelor dar la al doilea, simultan cu problema kilometrajelor, aparuse si o problema cu indicatorul temperaturii lichidului de racire: dupa pornire ramanea la zero sau urca foarte putin chiar si dupa 20 de minute dar daca opream motorul si apoi imediat puneam contactul, indicatorul urca pana la nivelul normal. Asta pe care il am acum are deja vreo 800 de km si vad ca functioneaza normal desi... are si el o ciudatenie: indicatorul de temperatura urca normal dar dupa ce ajunge la temperatura de regim coboara un pic (cred ca atunci cand deschide termostatul) si apoi urca din nou. Numai la vechea Dacie se intampla asta! Pe de alta parte, toate tablourile noi se pun cu zero km dar se noteaza in carte nr. de km la care s-a afectuat inlocuirea. Chestia asta are si o parte buna, am senzatia ca am masina noua...

Edited by CristiV

Share this post


Link to post
Iti tremura doar cand puneai frana sau si in mers ?

 

 

Numai la franare

 

 

@CristiV - Si mie mi s-a blocat kilometrajul la un moment dat Cel de jos s-a blocat la 999,9 si odata cu el si cel general. Mi s-a intamplat o singura data, prin vara dar dupa ce l-am resetat si-a revenit. De atunci nu l-am mai lasat insa sa ajunga la 999,9.

Iar in legatura cu indicatorul de la apa, sila mine face la fel, motorul se incalzeste dar acul ramane jos. Opresc motorul, pun contactul din mou si pornesc iar acul urca la nivelul "normal" - ca nu stiu ce poate insemna la masina asta nivel normal, la mine sta undeva intre un sfert si jumatate, nu a sarit niciodata peste jumatate

Edited by vladiopa

Share this post


Link to post

Mergi la garantie si reclama asta, poate termostatul nu inchide bine, motiv pentru care ai asa consum.

Share this post


Link to post
Iar in legatura cu indicatorul de la apa, sila mine face la fel, motorul se incalzeste dar acul ramane jos. Opresc motorul, pun contactul din mou si pornesc iar acul urca la nivelul "normal" - ca nu stiu ce poate insemna la masina asta nivel normal, la mine sta undeva intre un sfert si jumatate, nu a sarit niciodata peste jumatate

 

Sub rezerva ca indicatorul poate arata gresit desi temperatura este OK, normal insemna undeva deasupra liniutei de la jumatate (ora 3). Daca indicatorul arata corect atunci temperatura este prea jos si intr-adevar trebuie verificat si inlocuit termostatul. Operatiunea este foarte simpla si nu dureaza mai mult de 5-10 min. Este posibil ca termostatul sa nu functioneze cum trebuie sau sa nu etanseze perfect atunci cand este in pozitia inchis. Treaba asta poate ridica consumul chiar cu 1 l/100km in oras (stiu pentru ca am patit-o in garantie termostatul meu fiind defect de la bun inceput dar eu nu mi-am data seama; masina fiind noua credeam ca asa e la astea...).

Edited by CristiV

Share this post


Link to post
Acuma' va intreb si eu cam ce merita la 11.000, Nubira2 sau vreun Passat(Audi A3) de vreo 2 ani??Eu unul as sti ce sa fac cu banii... 8)

 

 

Distinse domn unde gasesti dumneata Pasat, Audi A3 de 2 ani la pretul de 11000 de euro. Sa fim seriosi

Share this post


Link to post

@64ely

Vezi ca tocmai ai dat reply la un post din 28 mai 2004, :) ) la cineva care nu a mai postat pe forum de vreo 6 luni...

Si asta e un topic de probleme tehnice, nu de contre pe teme financiare. Ai dreptate cu pretul, dar mai uita-te si la data posturilor din cand in cand. Numai bine!

Share this post


Link to post
Sub rezerva ca indicatorul poate arata gresit desi temperatura este OK, normal insemna undeva deasupra liniutei de la jumatate (ora 3). Daca indicatorul arata corect atunci temperatura este prea jos si intr-adevar trebuie verificat si inlocuit termostatul. Operatiunea este foarte simpla si nu dureaza mai mult de 5-10 min. Este posibil ca termostatul sa nu functioneze cum trebuie sau sa nu etanseze perfect atunci cand este in pozitia inchis. Treaba asta poate ridica consumul chiar cu 1 l/100km in oras (stiu pentru ca am patit-o in garantie termostatul meu fiind defect de la bun inceput dar eu nu mi-am data seama; masina fiind noua credeam ca asa e la astea...).

 

 

Atunci sa dau si eu o tura prin service. Asa cum am spus, mai sus de ora "3" nu a urcat niciodata. Mai mult, nici nu a ajuns acolo vreodata desi motorul pare cald. Acum mie mi se pare totusi ciudat, la Logan cand se incalzeste motorul si dau drumul la caldura nu pot sta in masina, frige aerul, la Nubira mi-a fost frig pe autostrada in ungaria cu ventilatia la maxim

Share this post


Link to post

Problema tipica a indicatorului se manifesta in felul urmator: mergi cu masina iar indicatorul nu se ridica decat pana pe la prima liniuta. Opresti motrul si pornesti din nou iar acul se ridica instant la jumatatea intervalului (intre liniuta 2 si 3, pe la jumtate). Daca nu asa se intampla si la tine iar acul nu se ridica mai deloc atunci ai o pb la termostat.

 

SI ca observatie: da, nubira nu baga cine stie ce caldura dar nici nu mori de frig in nici un caz (Asta la -15 grade cat sunt in is).

Share this post


Link to post

Salut,

Sunt al doilea proprietar al unei frumoase nubira 2. Astazi am facut si eu revizia de 30.000km. Pana acum masinuta a mers doar cu ulei Daewoo 10W30, dar domnii de la service mi-au spus ca ei pun doar 5W40 Aral. Motivul pentru care va scriu este ca pentru prima data mi s-a apins astazi martorul "Check" in bord de 3 ori, ultima data ramanind aprins. Am oprit motorul, i-am dat o pauza de 10 minute, apoi am pornit spre casa si nu s-a mai aprins. Uleiul asta nu e pe gustul masinii? Ar trebui sa ma ingrijorez si sa sun la service cum scrie in manualul masinii? Sau sa stau si sa vad ce se mai intampla?

Va multumesc anticipat pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Uleiul care il folosesti este unul dintre uleiurile nerecomandate spre a fi folosite in orice daewoo. Cu toate acestea problema legata de aprinderea check-ului nu cred sa aiba legatura cu uleiul. Daca te duci la service cere o diagnoza si spune-le sa-ti comunice codurile de eroare stocate de ECM (computerul masinii) ca sa putem sa ne dam cu parerea in legatura cu motivele erorii.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Daca imi aduc bine aminte, la prima revizie (cea de 6 luni pe care am facut-o in decembrie) baiatul ala de la service mi-a pus ulei Shell 5W40. Din ceea ce spune andreib inteleg ca totusi uleiul asta nu este recomandat pentru motorul de Nubira. Sincer sa fiu nu am citit recomandarile din cartea masinii insa ma gandeam ca astia de la service nu se apuca sa arunce orice fel de zeama in motor. Apropos, daca tot s-a adus in discutie, de ce nu e recomandat acest ulei 5w40 ?

 

Si o alta intrebare: are cineva idee cat costa o diagnoza pe computer undeva in Bucuresti ? Am auzit niste preturi pe la City Center dar sunt de-a dreptul exagerate. M-ar interesa sa aflu ce erori a inregistrat masina de cand am luat-o si pana acum.

Share this post


Link to post

Pentru nubira este recomandat ulei 5w40, 5w30. Problema legata de marca de ulei s-a discutat in alte secetiuni, iar ARAL s-a dovedit a avea consecinte nefaste asupra daewoo. Service-ul pune orice tip de ulei in functie de contractul care il are cu distribuitorii si nu in functie de calitatile produsului.

Share this post


Link to post

Astia de la service pun in motor orice zeama au la vanzare.

In cartea masinii ai sa gasesti un tabel cu uleiuri. Verifica temperaturile care sunt de regula in .ro si ai sa vezi ca 5w40 este uleiul care acopera o plaja de temperaturi specifica Romaniei.

Pentru marca uleiului iti recomand sa citesti topicul cu uleiuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...