Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor,

De cateva zile ma confrunt cu 2 probleme la Nubira mea si anume:

1 porneste foarte, foarte greu, adica min 5-6 secunde dat la automat, indiferent ca motorul e cald sau rece. Bujiile au 5k km si fisele vreo 20k km, deci nu ar trebui sa fie din asta. In rest functioneaza corect si pe benzină si pe gpl. Ce ar trebui sa verfic, sa fie vreun injector care nu mai închide corect si curge benzina in camera de ardere,sa ii fac o curățare a injectoarelor ?

2 nu mai functioneaza AC-ul, ledul se aprinde, dar nu porneste compresorul, inainte pornea cand avea chef, dar acum se pare ca i-a pierit tot cheful, deci iau in calcul ipoteza ca ar fi un contact imperfect in modulul de climatizare. Voi ce credeti ?

Multumesc anticipat de ajutor !

Share this post


Link to post

salut!

1. se poate sa ai vreun injector infundat, pe gpl porneste la fel de greu?

2. verifica intai daca mai ai freon in instalatie, daca nu ai du-te si incarca si vezi daca ai pierderi.. apoidupa daca totul e ok te apuci de electrica.

daca vrei suna-ma si mai dezbatem.

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor, Mircea, prima problemă am rezolvat-o astăzi, era vorba de membrana de la plamanul de gpl, am schimbat toate piesele de pe acolo nu doar membrana care era crăpată si acum porneste perfect.

Edited by Marian_MYT

Share this post


Link to post

Salutare. Exista vreo posibilitate sa se potriveasca o planetara de la leganza la nubira 2? sau cea de la cielo?

Stie cineva, a mai incercat?

 

 

Edited by catalinxjoker

Share this post


Link to post

cielo in nici un caz! poate leganza dar nu cred, s-ar putea sa fie mai groase la butuc.

Share this post


Link to post

De 1-2 luni, am probleme cu mersul la rece pana in 2000 rpm. Cu ambreiajul apasat sau scoasa din viteza, se accelereaza greu, innecat; bagata in viteza merge ceva mai bine.

Am zis sa fac o reinnoire la fise si bujii.

1) Fisele cred ca le-am schimbat degeaba -> am cerut originale si mi s-au dat unele "Made in Korea" cu 65lei. Pe cele vechi am gasit valorile astea:

 

20140907_093146.jpg 20140907_093443.jpg 20140907_093836.jpg 20140907_093955.jpg

 

Ce rezistente ar trebui sa aiba fisele noi? pe toate cele noi am gasit 12-13k ohmi, mai putin pe asta :-/ .. n-oi fi masurat eu bine:

20140907_094506.jpg

 

Din ce am citit, e bine ca rezistenta sa fie cat mai mica, deci daca nu erau intrerupte (si s-au reparat cat timp le-am invartit eu dandu-le jos) le-am schimbat degeaba, nu?

Ironia e ca masina nu mai dadea in nas asa rau (poate din cauza ca fusese pornita de 1min pana sa ma plimb eu sa testez).

 

2) Am descoperit un furtun TOPIT (nr 2) pe care nu stiu sa-l localizez in cataloagele cu piese, ma poate ajuta cineva? cred ca prin el circula ulei.

Face contact cu un furtun de la instalatia de GPL (nr 3) prin care nu stiu ce circula de se infierbanta asa urat. La nr. 1 s-a topit foarte putin izolatia.

 

20140907_092442.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post

Prin furtunul de la GPL circula apa fierbinte. Furtunul pe care l-ai gasit topic am impresia ca este de la epuratorul de gaze, dar nu-mi dau seama exact, pleaca din capacul de culbutori?

Share this post


Link to post

Salut lowlife,

daca nu gasesti furtunul respectiv la magazin cauta furtun pentru radiator de tico (ca solutie provizorie).Se taie pe din doua si rezulta doua bucati de schimb ambele cu cot la aproape 90 de grade.Se vand la 10/14 ron

Varianta originala ar fi ( http://www.pieseautoradacini.ro/motor/24150-furtun-ventilatie-carter-lacetti-kalos.html )

Edited by tester5

Share this post


Link to post

Multumesc, tester5! am intrebat pe la mai multe magazine si nimeni nu mai aduce piese originale Daewoo Nubira :( initial avusesem impresia ca furtunul merge pana jos, nu mi-am dat seama ca e afectat doar cotul. Am facut rost de un cot aftermarket.

Share this post


Link to post

Va salut, vin si eu cu o problema tare ciudata, mai exact totul a inceput cand ventilatorul auxiliar sa ars, cei drept intr-un mod tare crunt adica s-au deslipit magnetii si s-au frecat de rotor pana a luat foc.

ok cumparat ventilator montat la loc PAUZA, bun poate s-a ars vreo siguranta...verific nimic...ceva relee nimic, am schimbat mufele intre ele porneste am schimbat relee am schimbat sigurante nimic nu vrea, am verificat poate este un fir intrerup nimic le-am "sunat" zic eu ca pe toate in toate combinatiile posibile nimic, numai am ideei !!! :scarpin:

am atasat schema poate mai aveti vreo idee ceva :)

post-18971-0-83384000-1412013809_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Releu, siguranta sau cablaj... zic si eu, altceva nu are ce sa fie. Ai verificat firele pt continuitate?

Share this post


Link to post

Schema e putin ciudata, dar are un spil: in mod normal, ventilatorul auxiliar este alimentat (in serie) cu cel principal. Daca acesta din urma este defect, ventilatorul aux. nu functioneaza doar daca cupleaza releul viteza mare.Verifica ventilatoarele alimentate direct la baterie si releele prin alimentarea bobinelor tot la baterie. Apoi, verifica cu un ohmetru starea contactelor. Atentie la releul serie-paralel care are 5 pini!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

:aplauze: sa rezolvat multumesc de ajutor :) ...ce pot sa spun decat ca noaptea nu este ca ziua :mrgreen: daca vedeam de aseara ca firul de - sta si face atingere doar cand vrea el pana acum era gata dar asa este cand lucrezi noaptea(si nervos), se pare ca siguranta nu a cedat dar probabil din cauza sertizari proaste a firului de masa acesta a cedat atunci cand ventilatorul a luat-o razna asa ca a cedat fix in carcasa de plastic care protejaza papucii de - si +. bine ca nu a fost mai rau :D

Share this post


Link to post

Pentru problemele care m-am confruntat de vina era vasul de la antigel fisurat!

Share this post


Link to post

Salut,

 

Revin si eu cu o problema care ma sacaie de cand a venit frigul (evident la instalatia gpl) si anume : la prima trecere de pe benzina pe gpl cu motorul rece se ingatuie cam 2 secunde ca si cum nu s-ar alimenta, asta in cazul in care e in turatie, daca e la relanti deja se opreste. Injectorul de gpl nr 4 l-am schimbat deoarece pierdea gaz, dar s-a dovedit ca nu e de acolo. Daca motorul este cald sau afara sunt temperaturi peste 15 grade trece pe gaz fara nicio prbolema, doar cand motorul este rece se manifesta problema asta. Tipul de la service mi-a spus ca e posibil ca celelalte injectoare de gpl sa fie infundate de la parafina bagata in gpl (eu alimentand gpl de la Rompetrol) si mi-a recomandat sa alimentez din alta parte, dar momentan nu am vazut nicio diferenta. Daca aveti idei despre cum as putea sa remediez aceasta problema le astept cu mare interes. Multumesc de ajutor !

 

Share this post


Link to post

Salutare! Va deranjez cu o problema aparuta cu ceva timp in urma,dar "agravata" azi. De ceva timp ,circa cateva luni,aleator,dimineata,cu motor rece,masina are fluctuatii de ralanti. E vorba de o Nubira 2 din 2007,cu instalatie de gaz BRC. Azi insa parca a luat-o razna masina,in sensul ca ori de cate ori aveam ambreiaj+frana apasate si luam de volan,mai mai ca se oprea motorul si evident,se aprind si martorii in bord. Problema e prezenta si pe benzina,dar se manifesta ceva mai slab. Am zis ca e vreun furtun de vacuum iesit,vreun furtun fisurat si trage aer fals,dar...nu. Azi a fost o zi ploioasa si cu cati mai multi consumatori aveam porniti,cu atat se agrava situatia si apareau fluctuatii mai mari. Am ajuns acasa si am facut un test: pe faza scurta,ambreiaj + frana apasate, instalatia de climatizare pe treapta 2 si miscat de volan...in momentul in care am actionat si incalzirea oglinzilor,parca au luat-o dracii. Se ducea pana in 200 de ture,cateodata se opreste chiar. Aveti idee de la ce ar putea fi problema? Mentionez ca am curatat acum ceva timp corpul clapetei de acceleratie si nu vreau sa dau crezare mecanicului meu care zice ca problema ar putea fi din motorasul pas cu pas . Asta nu mai e Dacie sa imi permit sa le iau prin eliminare.

 

Si m-ar interesa,daca stie cineva,ce protocol de comunicare OBD2 este prezent in modelul meu de masina (de exemplu KWP FAST,CAN 11bit 500kb,ISO 9141 )

Edited by cicisxn

Share this post


Link to post

Verifica daca IAC-ul functioneaza (il scoti de pe corp si urmaresti daca cuiul se misca la punerea contactului cu cheie). Apoi incearca un reset urmat de idle-learn (functionare pe benzina, bineinteles). Daca sustii ca nu sunt probleme de curatenie la corpul clapetei si prizele de vacuum sunt etanse, s-ar putea ca mecanicul sa aiba dreptate.

KWP2000; ISO 9141.

Share this post


Link to post

Multumesc !

 

Share this post


Link to post

Nubira 2 euro 3 nu are IAC, are MTIA.

 

Ceea ce poti incerca este o initializare a relantiului:

 

 

 

Idle Learn Procedure (Nubira2)

-Turn the ignition ON for 5 seconds.
-Turn the ignition OFF for 5 seconds.
-Turn the ignition ON for 5 seconds.
-Start the engine in park/neutral.
-Allow the engine to run until the engine coolant is above 185° F (85°C ).
-Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
-Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
-If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).
-Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
-Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
-Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete.

 

Share this post


Link to post

Scuze pt. confuzie. Asa este, seamana mai mult ca si solutie tehnica cu Dacia "injectata". Procedura idle learn este in schimb aceeasi cu Cielo Euro3.

Edited by smv

Share this post


Link to post

La cielo din '96 care e procedura de invatare ralanti? Am si un dintr-asta si cam face figuri cand si cand

Share this post


Link to post

Buna ziua,

De cateva zile am o problema la nubira 2/2003. Pun contactul, se aprind toate becurile dar cand invart cheia sa porneasca motorul liniste totala. Nu se aude nimic.

Scot cheile din contact, repet operatiunea si motorul porneste. Nu se opreste in trafic, nu am alte probleme si bateria este de 2 ani,

Multumesc anticipat pentru orice parere.

 

Mircea Balan

Share this post


Link to post

Cred ca sunt probleme la contactul cu cheie sau imobilizatorul nu se acordeaza stabil cu transponderul (daca masina are asemenea dotare - atentie la sursele perturbatoare, ex. alimentatoare in comutatie aflate in functiune). Daca nu se aude nici un zgomot de aclansare de la solenoidul electromotorului, contactorul acestuia iese (in aceasta situatie) din sfera suspiciunilor.

Share this post


Link to post

Cred ca sunt probleme la contactul cu cheie sau imobilizatorul nu se acordeaza stabil cu transponderul (daca masina are asemenea dotare - atentie la sursele perturbatoare, ex. alimentatoare in comutatie aflate in functiune). Daca nu se aude nici un zgomot de aclansare de la solenoidul electromotorului, contactorul acestuia iese (in aceasta situatie) din sfera suspiciunilor.

Multumesc pentru parere.

 

Mircea Balan

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...