Jump to content

Recommended Posts

Esti sigur ca doar de curand face? La mine pana nu o opresc complet(pe loc) nu scade turatia la cea de relanti.

Share this post


Link to post

Este normal sa creasca turatia daca faci asa. Foloseste frana de motor si nu o mai scoate din viteza in mers.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

Sorin de curand imi face... cam o sapt. Inainte daca o scoteam pe liber la semafor nu facea asa: se decelera usor pana la 800 de rot/min

Alex.T de ce este normal sa faca asa daca o dau pe liber????? Pana acum la nici o masina care o scoti pe liber in mers nu am vazut sa faca acest lucru , iar tie ti se pare normal10000000.gif

O sa ma gandesc ce ii pot face...singurul lucru care imi e in cap ar fi acela ca initializarea IAC poate nu este cum trebuie. Daca rez ceva va tin la curent.

Share this post


Link to post

N-ai motive să o laşi "pe liber" în mers, are dreptate @Alex.T.

Dacă aveai niţică răbdare sau suficientă curiozitate, folosind funcţia căutare ai fi găsit răspunsul la întrebarea ta, mai ales pentru că s-a discutat destul de mult pe marginea acestei probleme. Uite un răspuns dintr-o pagină anterioară a acestui topic, la o întrebare similară ;)

Share this post


Link to post

Si la mine parca sta turata la 1500 daca o scot pe liber la viteza mai mare si coboara singura la 850 cand viteza scade spre 0. It's normal.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Salut,

Pffff...faza cu liber e OK, stiu ca nu e deloc indicat. Daca si voua vi se manifesta la fel e OK. Ce e ciudat ca inainte nu facea, dar m-am linistit daca mai sunt Nubira care fac la fel. Incerc sa merg la Daewoo Pitesti si sa vad daca are ceva pene. Nu am pus niciodata diagnoza pe ea.

Apropo baieti: O alta problema care ma sacaie pe creier : Cu motorul oprit daca iau usor de volan se vede ca are un joc mic. Precizez ca masina are doar 64000 de km si toate bucsile fata sunt schimbate de 2000 de km, geometria facuta. Exista vreo bucsa de teflon cumva care se schimba??? Un coleg imi spunea ca ar fi rulmentul din spatele volanului??? Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Salut.Vezi sa ni fie de la crucile cardanice,in special cea de langa caseta de directie.La mine a avut acelasi lucru.Bafta!

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Buna ziua domnilor.Am o problema cu aeroterma(suflanta cum este denumita in manual) care nu vrea sa mai functioneze pe nici o treapta.Am verificat siguranta acesteia din panoul ce se afla in compartimentul motor dar se pare ca totul este ok.Din ceea ce am observat in manual,releul suflantei nu se afla in nici una dintre cele 2 cutii cu sigurante iar uitandu-ma sub bord (sofer) am gasit mai multe relee printre care si cel de semnalizare.Imi puteti spune unde as putea gasi releul aerotermei?Precizez faptul ca aeroterma nu a scos nici un miros precum cel de incins sau vre-un zgomot,ci pur si simplu nu a mai vrut sa porneasca dintr-o data.

 

As mai aveao dorinta...ca cineva sa faca o poza la cutia cu sigurante aflata in compartimentul motor.Ma intereseaza pozitia releelor.

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Salut,

Am avut aceeasi problema cu aeroterma in iarna. A inceput sa nu mai mearga pe tr1 si tr2, iar apoi intr-o dimineata ma lasat complet. Schimbat sigurante din tabloul de la motor, schimbat relee intre ele nimic. Am luat un coleg electrician, dupa 1 ora de verificari la fire la tot se intampla urm faza: Daca lega aeroterma pe direct la baterie mergea pe fiecare treapta. Daca o alimenta de la firul din spate de la comutator nu functiona. In cele din urma a legat-o pe firul de la CD-player. Firul ei l-am izolat si l-am lasat asa.

In prima faza am banuit butonul de comutare, apoi am desfacut toata partea stanga sa ajung la acel rezistor al aerotermei.

Verifica cu cineva inainte sa cumperi ca sa nu dai banii pe vreo piesa care ar putea fi buna.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru raspuns.Cand ai spus "Daca o alimenta de la firul din spate de la comutator nu functiona." te referi la comutatorul de trepte?Rezistentele de treapta presupun ca sunt in acel modul de comanda.Sunt electronist amator asa ca nu va pune problema verificarii acestora si a modulului,doar ca prefer sa cunosc cat mai multe detalii inainte de a desface.Acum mi-a spus tatal meu ca aeroterma a cedat imediat ce a ajus cu butonul de comanda in dreptul treptei 3.

 

Sambata vroiam sa schimb casetofonul cu un MP3,cu ocazia aceasta voi verifica cablurile si daca tot nu reusesc sa-i dau de capat, voi desface modulul sa verifica partea electronica

Share this post


Link to post

Recent un amic mi s-a plins ca are o problema cu suflanta la un VW Caddy. Am decoperit ca e o problema frecvent intilnita la VW care se manifesta prin "nefunctionarea" suflantei pe treptele 1, 2 si 3 din 4 posibile. Pe scurt, e vorba de un bloc de rezistente. Din ce spune colegul nostru, se pare ca si la tine ar fi suspecta rezistenta respectiva. Piesa este asta :

 

Rez.JPG

 

PS: Solutia cu modulul respectiv mie mi se pare total idioata insa, cum ziceam, o gasim si la case mai mari. Este inacceptabil sa bagi in bord o sursa de caldura de genul asta, mai ales ca functionarea suflantei se face in peste 75% din timp pe treptele 1 si 2.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da la acel comutator de trepte ma refer. Are o mufa care vine in spate, iar curentul care venea pe el era f mic...ciudat. Alimenta direct de alta sursa, mergea perfect pe fiecare treapta. Trebuie sa desfaci acel tablou de comanda : buton actionare cald rece, cel de pozitii de orientare a aerului, si cel de trepte aeroterma. Nu incerca sa fortezi pt ca e acel cablu de actionare cald rece, si mie nu mai imi muta pe rece inapoi. Dar am pus niste ulei si acum e totul OK. Fa-i cateva probe inainte de a-l monta la loc daca il desfaci. Sper sa rezolvi.

Referitor la rezistentele de treapta ...cred ca cel mai bine ar fi sa te uiti in manualul de reparatie: Fie sunt in cutia de la motor, fie in stanga jos ( asa am la nubira2 ). Le poti verifica primele. Dar nu cred ca se ardeau amandoua in acelasi timp.

 

Ce a postat Salex este rezistorul de la aeroterma pe care eu l-am suspectat primul. Toti spuneau ca el este ars, deoarece altfel ar trebui sa mearga macar pe 4 -cica legat direct. Dar nu merge nici pe 4. Acel rezistor pentru Nubira2 era 80 RON. Noroc ca nu l-am luat. Iar ca sa ajungi la el se desface cutia de depozitare din partea dreapta. Colegul meu l-a probat verificand daca are tensiune imediat dupa el. Daca era ars cred ca nu mai scotea nimic dupa el.

Share this post


Link to post

"rezistentele de treapta"-> presupun ca sunt cele ce limiteaza curentul/tensiunea de cadere pe aeroterma.Acestea nu ar trebui sa fie in modulul de comanda(cel cu butoane)?Unde spui ca sunt in stanga jos?

 

Modulul de comanda l-am mai dat jos,deci nu va pune o problema

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Am avut si eu probleme cu aeroterma (nu mergea pe nici o treapta) si problema era de la un conector din bord, cam prin spatele ceasului. Carcasa de plastic a conectorului si izolatia firelor erau topite, iar solutia a fost de a lipi toate firele impreuna (conectorul este de fapt un distribuitor - intra un fir sau 2 de + si ies vreo 4 sau 5).

Share this post


Link to post

Ce a postat Salex este rezistorul de la aeroterma pe care eu l-am suspectat primul. Toti spuneau ca el este ars, deoarece altfel ar trebui sa mearga macar pe 4 -cica legat direct. Dar nu merge nici pe 4.

100% corect. Daca citesti precizarea pe care am facut-o vis-a-vis de VW-ul amicului o sa vezi ca mizeria respectiva functioneaza la fel si se comporta la fel atunci cind se defecteaza. Treapta 4a (sau ultima, in functie de producator poate fi a 5a) este "pe direct". Celelalte trepte sint alimentate din asta prin intermediul unei termo-rezistente de protectie. Cind asta se duce (suprasolicitare sau lipsa ventilatie) atunci pica toate vitezele suflantei cu exceptia ultimei.

 

"rezistentele de treapta"-> presupun ca sunt cele ce limiteaza curentul/tensiunea de cadere pe aeroterma.Acestea nu ar trebui sa fie in modulul de comanda(cel cu butoane)?Unde spui ca sunt in stanga jos?

Modulul de comanda l-am mai dat jos,deci nu va pune o problema

Din pacate, NU ! Adica nu se afla in blocul de comanda ci in apropierea motorului suflantei (cum ziceam, este necesara o racire asigurata tocmai de aerul de la suflanta). Exceptia o fac modelele cu climatizare electronica insa acolo e alta poveste.

 

PS: Nu cred ca in stinga jos ci in dreapta jos ... sub torpedou.

Share this post


Link to post

La toate masinile cu variatie a vitezei ventilatorului "pe trepte" se gaseste grupul asta de rezistente.

 

Primele 3 prin ele si tr4 pe direct (uneori si cu releu separat cum e la Cielo)

Si montarea pe traseul de aer este pentru racirea rezistentelor (de aceea au si radiatorul acela)

Share this post


Link to post

Ai mai jos pozitia reulului pentru suflanta, iar rezistentele pentru aeroterma am cautat in manual, dar nu am rabdare10000001.gif .

 

Si poza21000000.gif

post-25081-127860870693_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut.Va multumesc frumos baieti.Din intamplare am verificat ieri acel releu si este functional,aeroterma nu functioneaza pe nici o treapta.Maine dupamiaza sau sambata ma arunc in ea.Cand m-am bagat sub bord in partea dreapta unde este aeroterma am observat o componenta rosie in care intra o mufa cu mai multe fire,acolo sa se regaseasca rezistentele?Oricum,primul lucru care il voi verifica va fi alimentarea modului si daca acesta functioneaza.Daca din el pleca tensiune,voi purcede la urmatoarele verificari.

Sper sa ii dau de capat cat mai repede.

 

O seara frumoasa.

Va voi tine la curent cu rezultatul

Share this post


Link to post

Cand am desfacut la a mea parca rezistorul despre care am vb noi avea partea de jos cu rosu.

Bafta la rezolvarea problemei.

Share this post


Link to post

Cumnatul meu a avut aceeasi problema la Nubira II, la aeroterma (nu mai functiona deloc...) si cauza a fost... cablajul, "impuscat" undeva... L-a schimbat cu totul (o gramada de "cablaraie"..). Cost: parca 900 RON @-) ! Sper sa nu ajungeti acolo...

[Later Edit]Solutia, daca intr-adevar este cablajul defect, si din cate am auzit, este sa se traga un "+" direct de la baterie pe undeva pe circuitul de comanda al aerotermei...

Edited by nino

Share this post


Link to post

Confirm lucrul pe care il spune Nino, si anume ca este posibil k. cablajul sa fie impuscat. La mine nu dedea deloc curent pe cel de la aerotema. Se poate verifica usor acest lucru.

Share this post


Link to post

Verificarea nu pune probleme,sper doar sa-i dau de capat si sa scap fara sa schimb vre-o componenta...pe vremurile astea...

Share this post


Link to post

Buna seara.Acum am terminat cu masina.Am noroc,se pare ca blocul de rezistente este ok,l-am ferificat,testat si functioneaza corespunzator.Cum ati spus mai multi,problema pleaca de la lipsa alimentarii modulului dar...totusi este alimentat dar nu are destul curent,posibil sa apara un curent rezidual iar cablul sa fie impuscat undeva...Eu voi incerca sa-i dau de capat iar daca nu reusesc...vin cu un releu comandat de un consumator ce primeste curent doar la punerea contactului (sa nu uit din intamplare aeroterma pornita cu motorul oprit) iar alimentarea ce o trec prin releu o voi lua direct de pe baterie sau de la vre-un fir gros ce ajunge in bord.

 

Am facut punte direct si la releul de sub bord,se pare ca acesta este pentru viteza cea mai mare...dupa cum scrie si in imaginea postata de cosmin25.

 

Va multumesc frumos,va voi tine la curent.

Share this post


Link to post

Am curatat si eu clapeta de acceleratie in weekend-ul trecut si am dat cu spray din abundenta si in galeria de admisie. Iesea un jeg... Am consumat un spray intreg, dar sunt multumit de rezultat: masina se comporta mai bine in frana de motor si relantiul este mai rotund. Bineinteles ca am curatat si IAC si am facut idle learn.

 

Azi vreau sa schimb cardanul de la directie (intre volan si caseta de directie). M-am chinuit de cateva ori, dar nu puteam sa fac parghie suficienta pt a deztepeni surubul din compartimentul motor si imi scapa cheia cand fortam. Azi vine un amic cu un arzator mic cu butelie ca sa incing bine surubul asta nenorocit. Sper sa mearga...

 

@dariomario - a inceput sa-mi faca si mie fix cum zici tu (la fix 50km/h are o vibratie usoara stanga-dreapta, si ff putin la 80km/h. Faza ciudata e ca nu face intotdeauna! Cateodata face, cateodata NU, fix in aceeasi treapta de viteza, acelasi drum, aceleasi conditii, aceeasi viteza).

Eu doar ce-am schimbat bascule, bielete, jantele pe fata, discuri si placute + facut geometrie, deci nu cred ca e de-acolo. Singurul factor ce-a mai ramas ar fi cauciucurile, chiar mi-au zis baietii de la vulcanizare ca au o usoara oscilatie.

 

Eu am patit-o pe DN1 la 70km/h. Amplitudinea miscarii era de aprox 1-2 cm stanga-dreapta. M-am speriat, am tras pe dreapta si am dat cu WD40 pe cardanul de la volan. Dupa aia n-a mai facut. In concluzie am cumparat cardanul de care aminteam mai sus, 280 RON. Am inteles de la Dumitru Cristian ca asta ar fi principalul suspect si ii dau dreptate avand in vedere cum s-a comportat masina dupa ce i-am dat cu WD40. Multam Cristi!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Buna ziua.Astazi am rezolvat problema,gata...am clima :D .

 

Va multumesc frumos pentru ajutor si sugestii

Edited by catalin_gym

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...