Jump to content

Recommended Posts

sincer la asta ma gandesc si eu, avand in vedere ca tevile din calorifer care pleaca de la tur spre retur sunt mult mai groase si in felul asta apa petrece mult mai putin timp in radiator.

Share this post


Link to post

Nu asta am vrut sa spun. M-am referit la suprafata echivalenta prea MICA a radiatorului (pt. motor !) pe care l-ai achizitionat si montat in locul celui original. Este ca si cum acasa inlocuiesti caloriferul dintr-o camera cu unul mai mic (nu neaparat dimensional ci cu tevi mai putine; cum se spune - cu metri patrati mai putini). Bineinteles ca va fi mai frig, fiindca acesta nu este capabil sa transmita (prin convectie) cantitatea de caldura necesara pentru a compensa pierderile de caldura ale respectivei camere.

Share this post


Link to post

Am inteles ideea, chiar am numarat tevile si sunt tot atatea la numar ca la vechiu radiator, doar ca sunt rotunde si cu diametru mai mare, fata de celelalte care sunt plate si mult mai subtiri, cred ca o sa incerc sa lipesc vechiul radiator sa il pun provizoriu sa vad cum se comporta.. tot sper ca sa defectat senzorul de la apa... incerc sa le iau prin eliminare

Share this post


Link to post

Nu radiatorul este cu probleme,indiferent cat de prost ar fi este totus nou curat. transferul termic este mai bun decat al oricarui radiator vechi indiferent cat de "original" ar fi acesta din urma

Senzorul, cablajul sau indicatorul

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Eu radiatorul l-am etansat tot cu solutia de la Tytan, dupa curatare. Odata desfacute lateralele din plastic, nu va mai fi etans, ever!

 

Si la mine acul trece de 1/2 dar asta dupa ce am schimbat senzorul cu mufa care face click. Atentie! Mie imi montasera intr-un service un senzor care avea carcasa din plastic mai mare cu 1 mm sau 2 si mufa nu mai facea click si nici contact tot timpul. La cel mai mic nu am ajuns ca l-as fi schimbat si pe ala. Desi acul trecea de jumatate, ventilatoarele nu porneau. Am apelat la un tip cu un termometru (din ala de pune un punct laser pe obiect si iti spune temperatura) folosit la HVAC de obicei si mi-a masurat temperatura de pe radiator la intrare. Cand ajunge la 90 pornesc ventilatoarele. Acum acul ajunge sus, aproape de rosu vara in ambuteiaje. Eu merg asa cu masina :mrgreen:

Share this post


Link to post

Odata desfacute lateralele din plastic, nu va mai fi etans, ever!

Exagerezi. Am un radiator facut din 2: de la unul am luat fagurele, de la altul lateralele. Au trecut fix 8 ani de cand am facut asta si nu are nicio problema de etansare !

 

In orice caz, sunt de acord cu florinellll, nici eu nu cred ca este o problema de radiator. Chiar am vrut sa scriu zielele trecute ca, cel putin pana acum, eu nu am vazut Daewoo cu motorul in mintile lui si cu probleme de racire. Daca mai iau in calcul si temperatura de afara precum si faptul ca indicatorul o ia razna la +100km/h ... cu atat mai putin imi vine a crede ca radiatorul este vinovat. Ca fapt divers: in urma cu vreo 2 ani, venind pe A2, la ultimul popas dinainte de Bucuresti am scos mufele ventilatoarelor si am uitat sa le pun la loc. Am traversat Bucurestiul pe ruta Dristor, Mall Vitan, Unirii, Universitate, Cismigiu, Eroilor, Regie, Iuliu Maniu, A1 FARA a avea ventilatoarele conectate. In acest timp temometrul (digital, auxiliat) mi-a indicat temperaturi ce s-au apropiat de, dar nu au depasit, 100*C. Caldura "furata" de calorifer precum si racirea prin radiator au fost suficiente pentru a nu-mi provoca alte neplaceri.

 

Prin urmare, eu as mai investiga putin inainte de a decide ca radiatorul nu este in regula.

 

Share this post


Link to post

La Nubira lateralele, din plastic, se prind pe carcasa radiatorului cu niste picioruse. Acest picioruse le dezdoi la desfacere si trebuie sa le indoi la refacere ca din fabrica. Poate ca nu am reusit eu...

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Asa se pare ca stau lucrurile :) . Eu am reusit si nu doar la un radiator.

Share this post


Link to post

se pare ca senzorul de temp. este singurul vinovat, fapt care imi tine si radiatoarele pornite, am tot studiat-o si la drum lung si in oras la fel face urca indicatorul spre gradatia 4 si scade. fluctueaza aiurea, iar apa pe retur este rece, termostatul clar deschide pentru ca furtunul de tur frige bine plus partea de sus a caloriferului iar in dreapta cum te uiti la masina si in dreapta jos este aproape rece poti tine mana pe calorifer.

 

sincer nici nu stiu fix pe unde se situeaza nenorociul ala de senzor stiu doar ca este sub admisie undeva...

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Daca ai putea sa monitorizezi temperatura lichidului in circuitul mic sunt convins ca problema si-ar gasi rapid o rezolvare.

Share this post


Link to post

adica, atunci cand este inchis termostatul ? sa verific temperatura in momentul ala ?

Share this post


Link to post

Nu doar atunci. Ar fi foarte util daca ai putea sa pui un senzor pe (sau chiar in) circuitul mic si sa vezi ce iti indica atunci cand ceasul de bord urca in nestire si iti pornesc ventilatoarele. Daca temperatura in circuitul mic este foarte ridicata (ceea ce ar confirma indicatiile ceasului de bord) m-as gandi ca termostatul este bolnavior. Daca temperatura din circuitul mic se incadreaza in limitele normale, senzorul e bolnavior.

Share this post


Link to post

Senzorii de temperatura a apei sunt pe chiuloasa in partea stanga (langa filtrul de aer) sub melcul de la admisie.

Share this post


Link to post

Am lasat masina (nubira 2) tatalui meu, 4 luni cat am fost plecat din tara. Ieri m-am intors si am observat ca motorul nu mai merge "rotund", da rateuri atat in evacuare cat si in filtrul de aer (cred), nu mai are putere, tremura cand accelerez de la 800 rpm pana la 2500, apoi merge bine. Am schimbat astazi bujii, fise, filtru aer, dar niciun rezultat. Merge la de urat fel atat pe benzina, cat si pe GPL. Ce sa fie? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Bobinele de inductie.

Share this post


Link to post

Se poate masura cumva bobina? Nu as vrea sa dau banii degeaba pe una... Ma gandeam sa nu fie cumva si distributia sarita de la punct... Dimineata am programare la service sa vad ce rezolv...

Share this post


Link to post

Nu cred ca se pot masura bobinele. Distributia se poate verifica usor, dar slaba sansa.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Ma ajuta un coleg,va rog, cu raportul de compresie la o Nubira 2 cu motor de 1.6 78kw, A16DMS?? Cat ar trebui sa fie in mod normal?? Multumesc !!

Share this post


Link to post

Am si eu o problema :mrgreen:

 

Trebuie sa inlocuiesc pompa de apa. Desi am schimbat-o odata cu distributia, a cedat si curge cand se incalzeste/face presiune mai mare.

 

Bun, am desfacut tot pana la fulia pe care sta cureaua de accesorii. Nu vrea sa se desfaca surubul de la fulie neam! Am incercat cu chei lungi, scurte, cu 6 laturi, cu 12 laturi, batut, uns, dat cu spray degripant, mai zic? :shock:

 

Am luat la rasfoit manualul si astia zic ca se desface surubul, deci nu are vreo necesitate in plus. Pe alt topic am gasit informatia (de la Dj Dark parca...) ca ar merge mai usor daca bag in viteza a 5-a si apas pe frana. E corect? Nu inteleg logica dar dupa 2 ore de chin nici nu o mai caut.

 

Acum vreo 3 ani cand am mai umblat prin zona asta nu-mi aduc aminte sa fi intampinat dificultati.

 

Are cineva vreo idee???

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

incearca WD40,nu orice spray degripant! daca tot nu vrea nici cu de-ala,da-i cu lichid de frana in zona aia,de mai multe ori si lasa-l macar 24 ore inmuiat in lichid de frana(poti sa mai adaugi cateva picaturi odata la 2-3 ore!) AR TREBUI sa se desfaca dupa 24 ore de stat in contact cu lichidul de frana...

altfel, e grav daca nu se desface...

ia pune si o poza cu zona iluminata bine!

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Pai WD40, acum am lasat surubul dat cu spray si mai incerc maine dupa amiaza. Poze nu am.

Share this post


Link to post

mai revino cu spray-ul cam o data la 3 ore,ca se scurge aiurea ,nu prea sta lichidul unde trebuie! de patruns... doar daca insisti si-i mai dai cate un "fas" scurt la intervale de 2-3 ore intre ele! daca tot nu vrea,toarna lichid de frana prin zona pe unde AR PUTEA sa se infiltreze la zona cu probleme...

poate vrea si incalzita zona/surubul...

cand surubul de otel e in filet/blocul motor de aluminiu atunci chiar ca-i "buba mare",pentru ca ambele materiale au tendinta sa "oxideze" ,aluminiul mai mult decat otelul,si "infloritura" aia de oxid de aluminiu odata ajunsa pe filetul surubului se comporta ca o pasta de blocare gen loctite... orice toleranta intre filetul surubului si corpul filetat este umpluta de oxidul de aluminiu... asa am rupt muuulte suruburi si chiar prezoane in blocul motor...

 

apropos: n-ai idee cum se inlocuieste distributia+simeringurile de la axul cu came si vibrochen la un tico? ma costa manopera cat piesele,si momentan chiar n-am ca$h-ul necesar...

mercy!

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Nu stiu la Tico, pe vremea cand aveam Tico nu mesteream la masina. In sectiunea dedicata nu e niciun topic? Nu ai manualul de reparatii? Fiind cu o singura axa cu came ar trebui sa fie relativ simplu :)

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...