Jump to content

Recommended Posts

In cazul asta se cere un upgrad de separare a celor sisteme. cel putin eu unu cam catre asta as inclina. daca totusi is la comun sa alimenteze ambele pompe, nici macar separator a lichidului nu are?

Share this post


Link to post

Aha, nu stiam aspectul asta. E bine atunci ca am schimbat recent lichidul de frana :D

Share this post


Link to post

Au facut o mare brinza injinerimea asta cu un 2 in 1. Primul factor neutru (cel putin din punctul meu de vedere) ii contaminarea lichidului de frina prematur redat de unu din cele doua sisteme, care pe care. S-apoi riscul de a ramine si fara frine si fara ambreiaj. De retin bine, la unele modele, separatorul din rezervor ii perforat la baza ceea ce permite compensarea lichidului intre camere ce atrage un mare zero in cazul unei defectiuni. Ca se pierde echilubrul X-ului in frina ii o treaba, da' se pierde si cealalta jumatate a X-ului s-apoi ciuciu frine, cu exceptia aleia de urgenta (cu cablu constipat) s-apoi astfel o opresti cu botu-n gard .

Share this post


Link to post

Se practica des treaba asta, devine un standard sa nu mai puna vas separat. Multe masini mai noi sunt asa, si nu inteleg de ce, ca nu era atat de scump un vas suplimentar...

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu-i o noutate, inca de prin anii '80 sau chiar mai inainte se mergea pe 2 in 1 si tind a crede ca fu readus pentru a face economie de plastice, ca grad sporit de eficienta sigur nu are, dimpotriva.

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor . Detin o Nubira II de 4 ani de zile . Am avut neplacerea sa mi se fisureze in mers un furtun de la lichidul de racire in zona alternatorului . Am schimbat furtunul , iar dupa 2 zile au inceput defectiunile : In mers au aparut 2 trei intreruperi ale radioului de aprox . 1 sec , urmata de picarea turometrului dar cu revenirea la normal dupa scurt timp . A mai durat o zi pana i s-a stricat alternatorul , dar am reusit sa o aduc acasa cu 9.5 V pe baterie . Am reincarcat bateria , am pornit-o din nou pt a masura si a fi sigur ca nu exista incarcare , cand am facut rost de alternator si am vrut sa o duc la service sa mi-l schimbe , nu a mai vrut sa porneasca . Tot ce se mai intampla este ca da un rateu cand se opreste demarorul . Scateie are , benzina pana in filtru are ,iar pompa scoate aproape 1 l la 2 invartiri de chei . Am chemat pe cineva cu scaner care mai facuse diagnostic la Nubira si nu s-a putut conecta pe calculatorul masini sub nicio forma . S-a mai confruntat cineva cu astfel de simptome simultan ?

Share this post


Link to post

A demontat/desfacut cineva pana acum alternatorul? trebuie sa-i schimb rulmentul ca huruie. Se merita sa-mi bag eu nasul sau il duc la atelier specializat?

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Mi-s de parere a-l lasa la mila unui atelier. Nu ca in regie proprie nu ar putea fi rezolvat, doar ca ii mai migalos pe linga care sa-ti procuri toate cele gen extractor, presa, rulmentii in sine ... Cel putin ei au au la indemina tot ce le trebuie plus un stand de testare. In plus, orice alta suspiciune referitor la piesa x ori y ar putea face fente in viitorul apropiat sa fie remediata. In litera si spiritul RC-ului daca tot ajunge intr-un atelier specializat.

Share this post


Link to post

Sunt doi rulmenti. Unul dintre ei este turnat, cel putin asa a fost in cazul meu. Daca e asa si la tine, va fi ceva mai delicat de scos din carcasa. In momentul asta, eu m-as limita la a-l demonta si a-l duce la niste meseriasi seriosi. Evident, cu acordare de garantie la lucrare si tot ce trebuie !

Share this post


Link to post

Fiind zilele astea libere nu l-am demontat de pe masina, inca. Conform desenelor explodate de pe site-ul Radacini, ambele tipuri de alternator au un singur rulment. Traim si vedem. Cei de la atelierul de reparatii revin la munca pe 7 abia...

Share this post


Link to post

De doar un rulment indica nu-mi ramine decit sa iau in calcul lagarul, pe lagar (in spate) ca fiind cel de-al 2-lea punct de sprijin al rotorului, altfel nu-mi ies calculele . Mi-s curios rau ce si cum cu alternatorul ala.

Share this post


Link to post

Poate ca difera de la Leganza la Nubira. M-am uitat si eu pe schitele de Nubira 2 si, dupa parerea mea, lucrurile stau asa:

1. Pentru cel de 85A: Rulment (sigur) piesa 17. Eu presupun ca si piesa 6 este tot rulment ! (ala de care ziceam ca e turnat in carcasa !)

2. Pentru cel de 95A: Rulment (sigur) piesa 10. Ca mai sus, piesa #6

Sunt la fel de intrigat ca si Viktor ! Daca au pus lagar in loc de rulment ... nu mai zic nimic !

LE: Eu as apela la un service specializat pentru ca: 1. sigur colectorul trebuie rectificat (merge si cu pila + smirghel) . 2 aproape sigur trebuie schimbati carbunii/periile. 3. la un reper la care se intervine ff rar, e foarte posibil sa mai gasesti si alte surprize !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Operatia a reusit, pacientul respira dar greu :)))

Am dat jos alternatorul, l-am desfacut si am gasit asa: rulmentul (6023) din carcasa din fata era praf, zornaia intr-un mare fel si rulmentul din captul opus al rotorului (6000) avea ceva uzura si parea ca mai merge. Evident, le-am schimbat pe amandoua. 

Rulmentul din capacul frontal sta (sau statea) intr-un fel de colivie a.i atunci cand l-am scos s-a desprins si o parte din buza care inchide colivia. Nu stiu cum naiba au facut astia in fabrica dar nici in vreun atelier specializat nu aveau cum sa-l schimbe altfel. Rulmentul mic de la capatul opus e intr-o camasa din plastic. Am cumparat rulmenti Timken, aia din alternator erau japonezi, alternator facut in Koreea 🙂

Bun, am pus alternatorul la loc, am schimbat si cureaua de accesorii (o aveam prin garaj) si motorul a pornit dat sta la ~2200 rpm si dupa aprox. 30 de sec incepe si variaza intre 1600 si 2200 rpm. Si merge asa... Ce ... (stelute multe si injuraturi) sa-i fac? Sta aprins si becul de check engine in bord, semn ca undeva nu-i bine. Am luat la puricat toate mufele pe care le-am desfacut, sunt ok, am mai dat cu niste spray de contacte. 

Alternatorul incarca ptr ca indica 14,3v cu motorul pornit. Momentan nu am gasit pe cineva cu diagnoza. Un prieten mi-a recomandat sa verific masa intre alternator si motor/caroserie. 

 

Pareri? Idei?

Share this post


Link to post

Nu e masa, ca nu aprinde checkul... vezi vreo mufa de pe la clapeta, sau undeva prin zona alternatorului.

Share this post


Link to post

Am curatat mufa de la debimetru, debitmetrul in sine. Am scos si mufa de la clapeta si i-am dat cu spray de contacte. Am pornit motorul si fara mufa de la debitmetru, se accelereaza in hopuri, deci nu e de acolo. I-am dat si reset la ECM si tot degeaba.

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post
12 minutes ago, mike.omega said:

Am dat jos alternatorul, l-am desfacut si am gasit asa: rulmentul (6023) din carcasa din fata era praf, zornaia intr-un mare fel si rulmentul din captul opus al rotorului (6000) avea ceva uzura si parea ca mai merge. Evident, le-am schimbat pe amandoua. 

Rulmentul din capacul frontal sta (sau statea) intr-un fel de colivie a.i atunci cand l-am scos s-a desprins si o parte din buza care inchide colivia. Nu stiu cum naiba au facut astia in fabrica dar nici in vreun atelier specializat nu aveau cum sa-l schimbe altfel.

1. Sunt doi rulmenti, m-ai linistit ! Desi, din schema, rezulta ca e un singru rulment, asa cum ai zis

2. La asta m-am referit ca e turnat. Si eu mi-am pus aceeasi intrebare insa am renuntat sa imi bat capul. Important este ca se poate inlocui.

Pentru problema actuala, presupun ca alternatorul este principalul vinovat. In absenta unei diagnoze, poate apelezi la cineva cu un osciloscop. Sa nu fie pacaleala aia 14,3V

Share this post


Link to post

Vezi si conexiunile port-debitmetru si clapeta daca ai demontat pe acolo.. Marefer la imbinari si coliere. O gura sanatoasa de aer fals.

Share this post


Link to post

De dragul discutiei, atasez si poze cu alternatorul desfacut. Tind sa cred ca e modelul de 95A, desi pe el nu scrie nimic. Dar daca ma apuc sa compar cu schitele explodate, seamana mai mult cu ala de 95 :))))

Totul este etans pe admisia de aer. Altfel nu cred ca s-ar fi turat motorul (rotund). 

IMG_20190102_110821_resize.jpg

IMG_20190102_110829_resize.jpg

IMG_20190102_110838_resize.jpg

IMG_20190102_112242_resize.jpg

IMG_20190102_112251_resize.jpg

IMG_20190102_114616_resize.jpg

IMG_20190102_114632_resize.jpg

Share this post


Link to post

La cielo spre ex. datele aferente alternatorului sint gravirozate (cu puncte) pe cantul suportilor de montaj. Uneori greu de observat de nu-i curatata bine zona.

Share this post


Link to post

La Nubira e inghesuiala si nu am acces la umarul ala mare ce sta pe blocul motor. Si asa m-am bagat sub masina pana la mama naibii ca sa scot si sa bag la loc surubul ala lung cu care se fixeaza alternatorul la partea de jos. 

Share this post


Link to post

M-am exprimat aiurea adineaori. La alternator faceam referire nu la blocul motor.

 

IMG_20190103_170115.jpg

Share this post


Link to post

Da, nici inscripitie de genul asta nu am gasit.

Intre timp am rezolvat problema cu turatia motorului. Blonda de mine a smuls o mufa de la clapeta de acceleratie, cel mai probabil cu maneca cand mi-am bagat mainile dupa alternator. Am pus mufa la loc si totul a revenit la normal 😄

Share this post


Link to post

Clasic :)) E bine ca e totul bine.

Share this post


Link to post
La 03.01.2019 la 16:23, mike.omega a spus:

Operatia a reusit, pacientul respira dar greu :)))Am dat jos alternatorul, l-am desfacut si am gasit asa: rulmentul (6023) din carcasa din fata era praf

Rulmentul este  6203 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...