Jump to content

Recommended Posts

Am avut cateva zile cand la temperaturi foarte scazute la fel pateam si eu: trecerea pe GPl se facea mult mai greu iar daca incercam sa comut manual GPl-benzina-GPl - comuta pe GPL pentru cateva secunde apoi revenea pe benzina.

Trecerea "normala" pe mers GPL se facea dupa ~7-8km / 15-20 de minute.

Asta am patit timp de o ~saptamana la temepraturi sub -10 grade, in drum spre munca. Dupa amiaza totul era normal.

Dupa ce au trecut zilele friguroase totul a revenit la normal si nu a mai facut asa - instalatia tot BRC din fabrica.

Share this post


Link to post

Ce ulei pentru servodirectie se pune de obicei la Nubira 2 ?

Share this post


Link to post

salut. stie cineva codurile pentru becurile de bord / modul comanda AC? mi s-au ars becurile de la modulul de AC, plus un martor de la bord si vreau sa le schimb cu leduri (m-am saturat sa tot caut becurile alea si sa nu le gasesc). Am incercat cu led smd, soclu T5, b8.5d si nu se potrivesc. Stiu ca sunt 2 sau 3 tipuri de socluri diferite - un tip pentru AC, si 2 pentru bord. Are cineva idee daca se gasesc leduri cu tot cu soclurile respective? sau ce model de led se potriveste ca inlocuitor? am mai pus intrebarea asta si pe topicul dedicat "bord tuning", dar am vazut ca nu prea mai este activ in ultima vreme, si nu am primit nici un raspuns - de fapt am primit - modificare lumini bord nubira 2 - 200 euro :) - nimic despre tipul de bec sau led-ul corespondent. apreciez orice informatie. multumesc

Share this post


Link to post

Ce ulei pentru servodirectie se pune de obicei la Nubira 2 ?

 

Conform manual: DEXRON II D sau DEXRON III. Cantitate: 1 litru.

Share this post


Link to post

Salut!!Am o nubira II 2003,16 16V.De ceva vreme mi se aprinde in bord martorul "check".De la ce poate fi?Astept unele raspunsuri! salut

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit printre noi. Singurul raspuns pe care il poti primi pentru intrebarea ta este: pune masina pe un scanner dedicat. Aprinderea martorului "check" poate avea mai multe cauze, ghicitul in cafea sau datul cu parerea nu ar fi metode recomandate in cazul asta.

Share this post


Link to post

ms pentru sfaturi!Dar unde pot pune masina pe scanner?

Share this post


Link to post

Asta, cu precizie, nu stiu sa iti spun. In principiu orice service dotat cu Scan 100. Pentru probleme generice, chiar si o interfata universala ar putea sa iti ofere ceva indicii.

Share this post


Link to post

ok.Maine o sa ma duc sa vad ce rezolv.O sa te anunt ce am facut.multumesc din nou! !

Share this post


Link to post

@petryk92: Pentru inceput poti sa verifici starea bujiilor.

Share this post


Link to post

Lumina de la comanda AC nu are siguranta separata asa ca probabil ai becurile arse ,sunt becuri T5 si se schimba relativ usor.

 

Un mini-tutorial?Eu nu am reusit sa desfac pe acolo :)

 

Inca ceva,de vreo 2 luni imi urca foarte greu masina in ture atat pe gpl cat si pe benzina.Bujiile au 10k maxim ,dar fisele sunt cele originale si masina are 10 ani.Ar mai trebui verificat/reglat ceva?Precizez ca acum 1 an am segmentat motorul,schimbat tot garnituri supape,cuzineti...

Edited by Danutz1987

Share this post


Link to post

Am reusit sa demontez comanda de la climatizare,am scos beculetele si maine merg sa cumpar unele noi.Doar unul era ars..Daca tot desfac acolo as incerca sa schimb si becurile care sunt arse de la martorii din bord,ce becuri trebuie sa cumpar?

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am o Nubira 2 2007 SX GPL (144.000 Km) si de cateva zile mi se intampla ceva ciudat. Mai ales cand motorul este cald la accelerari bruste (mai ales in treptele 2 - 3) incepe sa tremure foarte tare si accelereaza foarte greu. Daca accelerez lent pare ca merge mai bine. Pe benzina comportamentul este foarte putin sesizabil dar exista. Dupa o astfel de serie de trepidatii se aprinde martorul Check si ramane aprins. Uneori dupa pornire se stinge dar la o noua serie de trepidatii se aprinde din nou. In plus la relanti are cate o intrerupere la cateva secunde. O sa o duc maine (sper) sa schimb filtrul GPL (pentru prima data).

 

Va rog sa ma ajutati cu o idee.

Multumesc,

Share this post


Link to post

Poti sa ai probleme pe partea de aprindere (bujii, fise, bobina), probleme cu senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie sau ceva pe la instalatia de gaz. Daca se simte mai ales pe gaz, atunci mai mult ca sigur de la asta este.

Share this post


Link to post

Am inlocuit doar becurile de la rotitele de la climatizare,bordul nu m-am apucat sa il desfac pt ca nu stiu ce beculete imi trebuie.Din pacate am pierdut o chestie din aceea verde din cauciuc de vine acoperit becul cu ea si la magazin au zis ca nu pot aduce...Stie cineva de unde se pot procura?Si in continuare vreau sa stiu ce tip de beculete sunt martorii din bord!

Edited by Danutz1987

Share this post


Link to post

Multumesc pentru idei ches.

 

Se pare ca face si pe benzina. Oricum sambata sunt programat la o revizie pentru GPL. Problema mea ar fi ca nu gasesc pe nimeni in Pitesti care sa faca un diagnostic in week-end sau in timpul saptamanii seara (sunt navetist si nu am timp). O sa va spun cum se rezolva (daca se rezolva).

Share this post


Link to post

Filtrele (sunt 2) la GPL se schimba la fiecare 10.000km. Daca nu le-ai schimbat niciodata pana acum e posibil sa-ti fi creat probleme mai serioase/scumpe la instalatie (injectoare murdare/terminate). Oentru 2 filtre de 50 lei ambele e posbil sa trebuiasca sa schimbi o rampa de cateva milioane bune. Instalatia e cea originala (BRC)?

 

Oricum, verifica si fisele (sa nu fie oxidate sau crapate si sa aiba rezistenta sub 10kohmi). Bujiile imi imaginez ca le-ai schimbat cu cele recomandate de producator la 20.000km.

Share this post


Link to post

Multumesc,

Da, instalatia este cea originala BRC.

O sa merg acum la service pentru revizie la instalatie, sper sa nu fie foarte grav, si apoi sa fac si un diagnostic. Va tin la curent.

Edited by Dang

Share this post


Link to post

Tocmai am revenit de la service (am gasit si in Pitesti niste oameni draguti care nu vor sub nici o forma sa primeasca bacsis).

Am schimbat filtrele de gaz si bujiile - aceeasi problema. Dupa aceasta am decis sa schimb si fisele - problema rezolvata.

 

Multumesc pentru sfaturi

Share this post


Link to post

Am o nubira2 2001 si mi-a intrat rugina in fetele de praguri cel stanga e gaurit.Aveti idee de unde pot achizitiona noi fete de praguri?Am inteles ca se poate rezolva si cu chit fibra dar nu cred ca este cea mai buna idee,avand in vedere faptul ca nu vreau sa o vand.Multumesc.

Share this post


Link to post

Partea interioara a pragului cum este ?

Ma refer la partea care se afla sub masina s-au partea din habitaclu.

Daca sunt bune se poate rezola in mai multe feluri Depinde de tine cum si unde vrei sa repari pragurile.

Share this post


Link to post

Partea interioara este buna,rugina este doar pe partea exterioara langa aripa.Acolo cred ca a aparut mai usor din cauza ca sare de la roata,mai ales sarea din dezapezirile drumurilor noastre.Partea de sub masina si habitaclu sunt in regula.Ideea e ca vreau sa nu se mai vada gaura aia ruginita si daca as gasi prin buzau ar fi bine ca este mai aproape,in plus de asta nu prea vreau sa pun autogenul pe ea ca am auzit ca strica tot tratamentul caroseriei(daca o fi avand asa ceva!).

Share this post


Link to post

Inteleg ca pragul este afectat de rugina numai in partea din fata. Pentru asta nu trebuie schimbat pragul. Aparatul de sudura autogen pe tabla caroseriei este tot atit de nociv ca si sarea , acidul , etc ducind la ruginire rapida in zona sudata. In acest caz trebuiesc folisite metode in care tabla sa fie cit mai putin arsa.

1. Cu aparat electric de sudura cu gaze inerte dar este mai complicat pentru ca trebuie sa mergi in service sau atelier dotat cu asa ceva.

2. Folosind nuturi POP. Poti sa o faci si singur. Cauti o bucata de tabla zincata de 0,5 - 0,7 mm de dimensiune adecvata (mai mare decit zona gaurita sau afectata de rugina) ca sa poata prinde niturile in material sanatos). Va trebui sa dai si aripa jos daca gaura este aproape de aripa. Cu un flex la care ai montat un disc abraziv (nu de carbon pentru taiat) cu care cureti pragul pe linga gaura pe suprafata care va fi acoperita cu petecul. Se grunduieste atit pragul cit si petecul. Dupa uscare 20-30 min se pune pe marginea petecului mastic sau silicon (cu simt de raspundere) se aplica pe zona deteriorata si se preseza. Pe marginea petecului se executa gauri si se fixeaza cu nituri pop. Stringerea niturilor impreuna cu masticul sau siliconul ermetizeaza ansamblul. La finalizare se uniformizeaza zona cu ciocanul incercind sa ingropi cit de cit niturile. De aici iara ai doua variante. 1. Aplici un nou strat de grund dupa uscare antifon. Lasi sa se usuce bine citeva zile dupa care aplici un starat de vopsea asemanatoare cu masina. 2. Nu mai aplici grund ci chit. Slefuiesti grunduiesti si vopsesti. Dar cel mai bine ar fi prima varianta. Antifonul este din acela la tub care se gaseste la magazinele cu vopsepe auto. ( Tabla zincata este puternic negativa si previne oxidarea in zona respectiva). Toate operatiile sun valabile pentru o gaura care nu depeseste 40-50 cm. Sper ca ai inteles.

Share this post


Link to post

De o zi mi se aude un barait in zona portbagajului doar in mers drept, daca iau putin de volan dispare. Aveti vreo idee de la ce?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...