Jump to content

Recommended Posts

Salut

 

Am dat cu un spray degripant unde intra axul volan in habitaclu si a mers dar dupa o zi a reaparut problema (cred ca nu sray-ul nu era foarte bun si se usca), asa ca apoi am dat cu degripant si pe partea din interior si pe exterior si apoi am aplicat si vaselina din belsug inclusiv pe locul unde axul volanului intra in caseta de directie (sau pompa de servo, nu prea ma pricep). Pana acum (deja 3 zile) merge foarte bine.

 

Multumesc Andrei,

Share this post


Link to post

Cu placere. Singura problema este ca vaselina aia va prinde praf in timp si va trebui curatat/uns din nou. Oricum, un remediu mult mai ieftin decat schimbarea coloanei de directie :) .

Share this post


Link to post

Seara buna tuturor!

 

In primul rand multumesc lui Dang pentru sugestiile formulate. Am aplicat din belsug WD 40 pe crucile cardanice de la coloana directiei si rulmentul de la intrarea in caseta de directie (daca rulment este sau cuplaj?!). Rezultatele sunt fantastice! Se manevreaza foarte usor directia dupa aceasta operatiune. Si eu care ma gandeam la o alta pompa sau repararea celei existente?! Sunt extraordinar de benefice forumurile!!!

Si pentru ca tot sunt aici, va mai rog daca aveti o sugestie legata de urmatoarea problema: am montat acum 2 ani un modul ridicare geamuri pentru cele 4 geamuri. De ceva vreme la armarea alarmei cel din dreapta fata nu mai este ridicat. Geamul poate fi ridicat din comanda de pe usa dar la actionarea telecomenzii de la alarma nu reactioneaza in niciun fel (nu se aude nici macar acel zgomot de verificare a starii geamului asa cum se aude la celelalte 3). Sa se fi ars oare circuitul din modulul ridicare geamuri care comanda acel geam? Sau sa fie oare vreun releu de vina? Contacte imperfecte?! Daca ati avut probleme de genul acesta, va rog ceva sugestii.

 

Merci mult!

Share this post


Link to post

eu cu problema cu blocatu volanului la anumite intervale am fost a service si mia zis ca erau murdare capetele de bara si au curatat alea si intradevar a mers bine, ca de la alea ziceau ei ca facea asa... acuma nu stiu cat mau vrajit si cat a fost pe bune dar sa stiti ca asa miau zis mie...

Share this post


Link to post

Cum sa fie murdare capetele de bara? =)) alea au burdufi, sunt aproape perfect etanse... poate ai burdufurile rupte... ca altfel nu vad cum

Share this post


Link to post

jur ca asa mia zis... "e de la capetele de bara, le-am degresat, leam curatat si merge bine acu". nu am inteles nici eu legatura dar asa mia zis... merge bine intradevar... da tot nu imi dau seama ce aveau alea...

Share this post


Link to post

sal 4 all am si eu o nubira 2 si am vazut zilele astea ca am farurile murdare pe interior nu ma intrebati ca nu stiu de ce ,ideea e daca le pot spala sau daca le pot curata cu ceva? pt ca am observat ca afecteaza si la vizibilitate noaptea

Share this post


Link to post

Le dai jos, scoti becurile, le speli cu apa calda, le clatesti cu apa demineralizata amestecata cu alcool, le usuci bine si pe pui la loc.

Share this post


Link to post

Salut

 

Am dat cu un spray degripant unde intra axul volan in habitaclu si a mers dar dupa o zi a reaparut problema (cred ca nu sray-ul nu era foarte bun si se usca), asa ca apoi am dat cu degripant si pe partea din interior si pe exterior si apoi am aplicat si vaselina din belsug inclusiv pe locul unde axul volanului intra in caseta de directie (sau pompa de servo, nu prea ma pricep). Pana acum (deja 3 zile) merge foarte bine.

 

Multumesc Andrei,

 

 

Ce spui tu mi se pare c-am dubios ,referitor la axul intermediar .Iel face legatura intre axul de la volan si caseta. Acest ax este compus din doua cuplaje care sunt la capete.Unul este la caseta (care se uzeaza mai repede)si celalalt este prins axul pricipal(cel de la volan).Ieu am schimbat acest ax de vreo 2 ori(fac taxi)din cauza jocului de la volan,dar nici odata axul acela nu sa blocat in anumite zone.Iel nu are cum sa se blocheze. Recomandarea mea este sa te duci la un servis caci tu sar putea sa ai probleme cu caseta .Cu bine

Share this post


Link to post

Sigur e de la spray ul w40 caci asa am patit si eu.Am pus niste ulei de servodirectie si a mers cam 2 luni.Daca mergi prin praf uleiul se imbacseste si problema apare din nou.Mai tarziu s-a creat joc in volan ducand la schimbarea crucilor.Am vazut pe undeva ca merge pus peste cruci cauciucul de la bieletele de directie de la dacie ca sa impiedice praful sa se mai aseze pe cruce dupa ce dai cu ulei.Nu am incercat insa.Bafta!

Share this post


Link to post

Ce spui tu mi se pare c-am dubios ,referitor la axul intermediar .Iel face legatura intre axul de la volan si caseta. Acest ax este compus din doua cuplaje care sunt la capete.Unul este la caseta (care se uzeaza mai repede)si celalalt este prins axul pricipal(cel de la volan).Ieu am schimbat acest ax de vreo 2 ori(fac taxi)din cauza jocului de la volan,dar nici odata axul acela nu sa blocat in anumite zone.Iel nu are cum sa se blocheze. Recomandarea mea este sa te duci la un servis caci tu sar putea sa ai probleme cu caseta .Cu bine

Nu e deloc dubios, e buba la nubira, atat la 1 cat si la 2. Nu este singurul trecut prin asta. La tine pur si simplu au aparul uzurile acelui arbore intermediar mai rapid decat gripajul. Uite aici dovezi: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=5236

 

Dupa ce curatati cu WD 40, repetati operatiunea la cateva zile, urmata de o gresare a articulatiei respective. Folositi vaselina la spray de preferinta si rotiti volanul in timp ce gresati. La fel, repetati operatiunea la cateva zile.

Share this post


Link to post

Partea mai proasta cu WD40 este ca ataca garniturile (de la substantele alea degripante) si in timp nu va mai merge solutia. Eu am schimbat cuplajul pentru ca garniturile lagarelor dinspre compartimenul motor au crapat si s-au spart in timp (3 ani am aplicat WD40 de cate ori a fost nevoie). Solutia cea mai eleganta e cea care mi-a dat-o Mircea si anume sa ung bine cu vaselina si sa pun un burduf de planetara peste culpaj, intre caseta de directie si peretele de foc. Eu deja montasem axul cand am vazut sfatul de la el, asta e :) .

Share this post


Link to post

Cand o accelerez brusc, se ineaca,trepideaza de 2-3 ori sau da in nas.

Trebuie sa o iau usor ca sa accelerez.

A mai patit cineva asa ceva?

Share this post


Link to post

Cand o accelerez brusc, se ineaca,trepideaza de 2-3 ori sau da in nas.

Trebuie sa o iau usor ca sa accelerez.

A mai patit cineva asa ceva?

 

 

verifica aprindere :-bujii, fise , bobina

Share this post


Link to post

Sunt bune, peste 3000 de ture merge brici.

Ma gandeam sa nu am probleme la sonda lamda ca pe asta nu stiu sa o verific.

 

Sanatate!

Share this post


Link to post

Partea mai proasta cu WD40 este ca ataca garniturile (de la substantele alea degripante) si in timp nu va mai merge solutia. Eu am schimbat cuplajul pentru ca garniturile lagarelor dinspre compartimenul motor au crapat si s-au spart in timp (3 ani am aplicat WD40 de cate ori a fost nevoie). Solutia cea mai eleganta e cea care mi-a dat-o Mircea si anume sa ung bine cu vaselina si sa pun un burduf de planetara peste culpaj, intre caseta de directie si peretele de foc. Eu deja montasem axul cand am vazut sfatul de la el, asta e :) .

Am patit si eu o singura data treaba asta, dupa ce am fost plecat 1 luna de zile din tara si masina a zacut in fata blocului in soare. Cand am venit mergea servodirectia cu galme si mult mai greu. Am aplicat cu incredere wd-40 pe crucea de sub volan si pe cea de la motor, de deasupra casetei de directie. Efectul a fost instant si de durata (la 2 ani de la operatiune inca nu revenise problema, cu toate ca a mai stat o data vreo 2 sapt in soare, nemiscata).

In cazul meu, cel putin, n-am observat sa atace garniturile. :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut.

Am si eu o mica problema pe care sper sa o rezolv cu ajutorul vostru.

De ceva vreme (1 an si mai bine) martorul luminos de pe bord conform caruia portbagajul este deschis nu mai functioneaza corect. Pe scurt cu toate ca portbagajul este inchis el mi-l arata ca ar fii deschis. Pana acum 2 saptamani problema o rezolvam prin incercari dese de a inchide portbagajul (uneori chiar brutale), dar acum orice as face nu reusesc sa fac becul de pe bord sa se inchida, decat prin deconectarea bateriei, ca solutie temporara.

Cred ca din acest motiv mi s-a dus si bateria, asa ca pana nu rezolv problema nu pot lua o baterie noua.

Sunt recunoscator celor care ma pot ajuta.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Pai verifica contactorul care sesizeaza inchiderea portbagajului. Daca nu ma inseala memoria este in broasca de pe capota.

Share this post


Link to post

Atunci verifica cablul care merge la contactor. Stiu ca avea o trecere cam dubioasa pe balamaua stanga a capotei. Vezi ca mai mult ca sigur ai un scurt circuit, de-aia ti se si descarca bateria repede...

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Astazi de dimineata am sesizat un lucru ciudat, motorul parea mult mai zgomotos decat de obicei.

La o verificare in compartimentul motor nu am sesizat nimic schimbat, dar cand am plecat la drum am sesizat ca in habitaclu zgomotele de sub capota se aud mult mai puternic ca de obicei, ca si cum ar fi o gaura intre habitaclu si compartimentul motor. Nici nu stiu cum sa descriu mai bine, e similar zgomotului ce se auzea la dacii in radio din cauza fiselor cu grafit. La relanti nu e sesizabil (doar mersul normal al motorului) dar in accelerare se aude suplimentar acel zgomot (sincronizat cu turatia motorului).

In schimb la drum nu am observat nicio modificare a comportamentului, merge absolut normal, atat pe gpl cat si pe benzina.

Ciudat, zau! Am fost la service dar m-au programat pentru miercuri abia.

A mai intampinat cineva o problema similara? Masina are 54.000 km, distributia schimbata acum un an la ~44.000 km.

Share this post


Link to post

Salutare,

Am reusit sa rezolv problema legata de "martorul luminos-portbagaj deschis" prin curatarea intregului circuit de inchidere al portbagajului.

Din pacate acum ma confrunt cu alta problema: geamul din fata-dreapa nu se mai deschide, cu toate ca el functioneaza in sens invers( se inchide-asadar nu e o problema legata de motoras).

El merge inchis de la butonul din dreapta, dar de la sofer nu merge deloc.

Aveti idee care ar fii cauza problemei?

Share this post


Link to post

Butonul probabil. Desfa consola si incearca cu alt buton, daca merge, ai si dovada.

Share this post


Link to post

salut

ma ajuta si pe mine cineva ?

am montat pe masina instatie xenon si am observat ca mi se aprinde si halogenele (ceata) chiar daca sunt pe pozitia oprit headbang2.gif

multumesc

Share this post


Link to post

Ai umblat la tabloul de sigurante din masina, cel de la picioarele soferului?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...