Jump to content

Recommended Posts

Banuiesc ca, cu 140 km/h ai mers mai mult pe autostrada. Poate ai prins ceva vant lateral si la viteza asta cu siguranta masina se comporta ca o barca. A fost incarcata (bagaje, persoane)? Oricum e curios pentru o masina noua. Sau ar trebui schimbat... soferul?! :-?

Share this post


Link to post
E normal sa turez la 4000 motorul ca sa mearga cu 140 km/h? La 140 a inceput sa se balanseze de am pus instinctiv piciorul pe frana, e normal???

Iti pot confirma ca Nubira ruleaza la 140km/h in treapta V la 4000 rmp. Restul: get used with your new boat!

Share this post


Link to post

Naghis, la viteza de peste 140 la ora ce pretentii ai ? Asta e viteza de autostrada, nu de facut manevre bruste cu volanul. Ce masina ai condus ca sa se comporte cumai vrea tu la vitezele astea ? Pentru a imbunatati stabilitatea, pune-i anortizoare Sachs pe gaz,cred ca sunt cele mai dure amortizoare. Dar confortul urban vaavea serios de suferit. Bara de ranforsare dintre amortizoare nu te ajuta in problema ta, deci nu dabanii pe asa ceva.

Share this post


Link to post

@naghis : Poti incerca jante mai mari cu cauciucuri mai late si cu garda mai mica. Poti opta pentru amortizoare sport , dar nu vad rostul la o masina berlina noua menita pentru confort.

La partea de stabilitate nici leganza nu sta foarte bine, la viteze de peste 130, nu cred ca e masina stock care sa iti permita sa faci viraje bruste la viteze de peste 110.Apropo , poate tu ai confundat suspensia moale cu ruliul . Eu din cate am vazut la Daewoo masinile stau f bine cand vin vb de ruliu (inclinare laterala).

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Nubira e barcuta destul de tare. Modificari ce pot fi aduse masinii pentru a reduce ruliul/tangajul (in special la manevre mai bruste) tin de:

1. jante mai late, cu ET mai mic (Chiar si cu cauciucurile standard) sau jante mai mari cu cauciucuri mai inguste (195/55r15 dimensiune standrad 2)

2. Arcuri si amortizoare sport-> sacrifici mai tot confortul pe drumurile denivelate ale patriei

Share this post


Link to post

Cum ai mers cu ea de ti s-a parut instabila la 140? Cum adica a inceput sa se balanseze la 140? singura asa? :) Eu am mers si cu 200 cu ea si ma simteam in siguranta, dar asta nu inseamna ca la vitezele alea faceam jonglerii cu volanul. Cand mergi cu > 140km/h tii drept de volan si atat.

Stabilitatea in viraje mie mi se pare foarte ok, atata timp cat nu faci balans cu ea (sa iei brusc stanga-dreapta) ca atunci s-ar putea sa ai surprize neplacute.

Confirm si eu cele 4000rpm la 140km/h in tr5. Este normal.

Share this post


Link to post

Si eu am mers si mergeam frecvent cu nubira la viteze de peste 140 si niciodata nu mi-a balansat. Evident, conteaza si drumul pe care mergi! Daca ai facut asta de exemplu, pe soseaua de centura a Bucurestiului, sunt portiuni unde balanseaza si la 70 kmh. Referitor la stabilitatea pe viraje, eu unul doar o data am rupt aderenta puntii spate la Nubira, pe un viraj in ac de par pe Dealul Negru, abordat foarte tare, cu acceleratia la podea. La capitolul acesta, desi amortizoarele sunt moi si setate pentru confort, te ajuta foarte mult faptul ca masina este destul de lata si de joasa si ca are suspensie independenta pe spate.

Share this post


Link to post

Si mie mi se pare chiar confortabila la viteze mari, am rulat peste 1000 de km pe autostrada, evident, nu la noi si a fost realmente o placere. E doar poate o senzatie de balans pt ca asa e proiectata suspensia pt confort vs sportivitate. Mie imi place senzatia la viteza, mai ales la damburile de pe A2, e asa gen roller-coaster. De cand am pus alte jante cu ET 35 si 195/55/15 nu pot spune ca se simte diferenta, deci nu cred ca asta e o solutie.

Share this post


Link to post

Salut! Am si eu o mica problema cu Nubira mea: sub curelele de la motor exista un scut de plastic care la mine este mereu murdar de ulei (sub masina nu este niciodata pata de ulei). Am intrebat la service cand am facut reviziile de 10k si 20k si ei m-au intrebat daca pierde ulei. Eu le-am zis ca pierde cam 300 - 400ml la 5000 km si ei au zis ca nu este o problema si ca este un semering (cred ca asa se scrie) de la distributie. Ideea este ca eu nu merg foarte mult cu masina si pana acum am facut 20k km dar am schimbat uleiul la fiecare 5000 de km pentru ca se implineau 6 luni. Oricum am vazut la joja ca pierde mai mult ulei la drumuri lungi (900km pana in grecia) sau cand merg pe drumuri proaste la viteze mici multi kilometri.

Ce sa fac? sa ii pun sa remedieze problema, sau sa o las asa pentru ca aceeasi mecanici au zis ca daca dai distributia jos nu o sa mai fie la fel motorul, dar eu banuiesc ca le este doar lene, sau poate nici nu trebuie sa dea distributia jos.

Share this post


Link to post

Poate fi semeringul de la distributie sau cel de la palier. Ai facut distributia la masina? Daca nu, cumpara curele si role si fa si distributia si inlocuieste si semeringurile cu pricina. Manopera e aceiasi. E tare asta cu "daca dai jos distributia nu o sa mai fie la fel motorul" :) )

Share this post


Link to post

Eu vroiam sa astept sa fac 60.000 de km ca sa fac distributia, nu am decat 20.000. Dar ca o paranteza, manopera si ce mai trebuie nu intra in garantie? Masina are un an si vreo opt luni.

Share this post


Link to post

Manopera si simeringul ar trebui sa intre in garantie DAR nu cred ca iti vor schimba si cureaua in garantie asa ca mai bine sa fii tu pregatit cu o curea, sa nu o puna inapoi pe cea veche.

Share this post


Link to post

Aaa, ai masina in garantie? Bineinteles ca-s obligati sa remedieze in garantie, pe cheltuiala lor! So pe ei! Si spune-le ca daca demonteaza cureaua vor trebui sa o inlocuiasca sau sa-ti scrie in carnetul de service sub stampila ca rezista pana la 60.000 km sau 3 ani, altfel nu ridici masina din service.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Salut! Cred ca sunt la primul meu post pe acest topic si din pacate e legat de o problema.

De circa o luna am observat ca se opreste ventilatia singura si porneste dupa cateva secunde (sau zeci). La inceput intreruperile erau rare si de scurta durata dar intre timp au devenit din ce in ce mai dese pana cand ventilatia a murit de tot. Pe parcurs am observat ca la prima ora dimineata totul era ok dar o data cu incalzirea motorului apareau intreruperile. Cireasa de pe tort e faptul ca nu mai functioneaza nici geamurile si nici dezaburirea ( luneta ).

Am verficat toate sigurantele si sunt ok, dar nu am tensiune pe siguranta din dreapta jos pe panoul de sigurante din masina. Am mai verificat contactul si e bun. La un moment dat, cand functiona, am reusit sa reproduc defectul scotand siguranta de pe circuitul IGN2 (Aprindere2) de la motor.

Are cineva scheme electrice de la Nubira 2 E3, sau vreo sugestie? Ca se pare ca instalatia electrica e o amestecatura intre cea de la Nubira1 si cea de Lacetti..

Eu suspectez un contact prost pe undeva, si cum programare la service am sambata urmatoare iar afara e cam cald, as mai investiga putin :)

Multumesc

Share this post


Link to post

Din pacate o problema similara cu ventilatia am avut si eu, iarna trecuta. La mine nu mai mergea ventilatia deloc, pe nici o treapta dar toate celelalte functionau. Problema nu am putut sa o remediez decat prin dublarea circuitului (nu am gasit locul in care era intrerupt firul. Schema electrica o gasesti in manualul de nubira 2. Multa bafta. Eu zic sa incepi cu sigurantele din ambele cutii si releele existente, masurate toate pe rand.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Incepe prin a verifica toate contactele de masa.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsuri.

 

@andrei : O sa mai caut pe site, dar acolo gasisem doar nubira1 si lacetti.

@mircea: Masa cred ca e buna ca daca pun un + de la siguranta de la bricheta pe siguranta care nu are curent, functioneaza toate accesoriile. Problema e cu consumul deoarece aeroterma, geamurile, dezaburirea consuma destul de mult si nu pot sa iau permanent curent de pe alt circuit.

Share this post


Link to post

Nici sa nu faci asta! Verifica sigurantele principale atunci, si chiar daca par bune inlocuieste-le.

Share this post


Link to post

Nici mie nu-mi place sa umblu cu improvizatii dina astea :) . Ma gandeam ca poate s-a mai lovit cineva de problema asta si a reusit sa identifice cauza.

O sa inlocuiesc sigurantele, si daca tot nu merge, o sa incerc sa ma lipsesc de masina pana ajung in service...

Share this post


Link to post

Nu am reusit sa mai ajung la service asa ca intr-o seara am demontat cam jumatate de bord si prin spatele ceasului am gasit un "splice pack" cam ars... Splice pack-ul e denumirea din manualul de Lacetti, iar pe schema e trecut Sxxx in ambele manuale (si in cel de Nubira). Arata ca un conector mama dreptunghiular, cu 20 pini, in care conectorul tata e folosit pentru a scurtcircuita anumiti pini intre ei, rolul lui practic fiind de lega intre ele 4-5 fire.

Din cauza unui contact prost s-au incalzit vreo 2 papuci din conector pana s-a topit plasticul de pe langa ei si s-a decalit materialul din care erau facuti. Rezultatul -> circuit intrerupt. Urmeaza sa lipesc firele intre ele ca nu cred ca gasesc "splice pack" de cumparat...

Cred ca circuitul electric este cam subdimensionat (sau la limita minima), cu papuci de 3mm si cu fire cam subtiri pentru curentii destul de mari de acolo (alimentarea motorului de ventilatie pe primele 3 trepte plus alte circuite).

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu o problema cu martorul '' check engine'' la o Nubira 2 din 2003 (83000 km la bord)...am vazut ca a mai fost in discutie. Am facut un drum mai lung de 1800 km si cand ajungeam in viteze de 120 martorul se aprinde dupa care se stinge foarte repede daca accelerez pana la 140 sau putin mai greu in cazul in care franez...

Masina se comporta normal in rest, am completat si uleiul (poate mai mult decat necesar). De curand am schimbat filtrul de aer.

Ce poate sa fie...

Share this post


Link to post

Senzorul TPS dereglat sau sonda lambda indica amestec incorect.Trebuie sa mergi la service pentru a pune testerul pe masina.

Share this post


Link to post
Senzorul TPS dereglat sau sonda lambda indica amestec incorect.Trebuie sa mergi la service pentru a pune testerul pe masina.

 

Am mers ieri la munte si in treapta a 3-a a inceput sa mearga in suturi. Acceleratia o tineam constanta si aveam in jur de 2500-3000 rpm (50-60 km/h). Cand am vazut ca "se ineaca", i-am dat a 2-a si am turat-o mai tare. Nu mai facea probleme, asa ca i-am dat inapoi a 3-a si a inceput din nou. Suturile erau la fel de puternice. Am turat-o in a 3-a si si-a revenit un pic, dar apoi cand am revenit la <3000 ture iar a inceput. Am tras-o pe dreapta si am deschis capota. Motorul mergea rotund. Am turat-o pana cand ECM-ul a taiat injectia si apoi am mai turat-o de 2-3 ori pana la 4000-5000 de ture. Apoi am plecat si a mers ceva mai bine, masina zvacnind doar usor la inceput, apoi n-a mai facut deloc.

 

Mentionez ca eram 5 persoane in masina, fara bagaje si cu aerul conditionat pornit. Am oprit aerul dupa ce a inceput cu zvacniturile si l-am deschis mai tarziu pentru putin timp. Nu a mai zvacnit puternic indiferent daca aerul era pornit sau oprit.

 

Pe drumul de intoarcere au mai fost cateva zvacnituri mici, apoi din cand in cand s-a mai aprins martorul check engine, chiar si la viteze mici de 50-60 la ora. Martorul se stingea si se aprindea aleator, chiar daca acceleram sau luam piciorul de pe acceleratie nu parea sa tina cont de asta. Am mers si cu viteza constanta si martorul tot asa, se aprindea, apoi dupa cateva secunde se stingea.

 

Cand i-am facut ITP-ul mi-au spus ca sonda lambda revine mai greu la valoarea initiala (nu stiu exact ce inseamna asta), dar ca a trecut testul de noxe, deci nu am de ce sa o schimb. Acum banuiesc ca este tot vina ei, asa ca am cumparat una si vreau sa o schimb. Daca stiti si alte cauze posibile pentru ce mi s-a intamplat va rog sa imi spuneti.

 

Multumesc!

 

Ches

 

LE: Injectoarele cred ca sunt curate, folosesc un aditiv de curatare din 5000 in 5000 de km si in afara de prima data cand am luat masina si a tremurat nitel dupa ce l-am pus, nu a mai dat nici un semn ca ar fi ceva murdar. Folosesc numai benzina MOL 95 si Petrom 95 (foarte rar, cand nu gasesc MOL).

Edited by ches

Share this post


Link to post

@ches

Ai exact aceleasi simptome ca la a mea cand a picat sonda lambda, numai ca la mine mortul de la groapa nu s-a mai intors, lucky you. Schimb-o, de la ea sunt smuciturile la regim constant de mers, la mine si fumega la esapament ca un diesel puturos. Daca o turam si mergeam cu ea turata cam 20 de sec. la 4000 de ture intra programul de functionare de urgenta, adica nu mai tinea cont de senzori ,mergea dupa niste valori prestabilite, dar era ceckengine aprins in bord.

Banuiesc ca tot Euro2 e si a ta, dupa anul de fabricatie. Schimb-o pana moare de tot. Vezi ca e destul de bine incotopenita pe evacuare, cu grija la extragerea ei. La service aveau o cheie speciala, cu o despicatura in lateral, scoteau firul sondei pe acolo dupa ce o deconectau si o scoteau bine-merci, dar home-made e mai greu cu scule universale. Totusi daca poti du-te sa o schimbe cineva care are scule de service.

Numai bine

Share this post


Link to post

Multumesc Adi_Iacob de confirmare si sfaturi :) .

 

Am incercat eu sa o inlocuiesc in parcare dar n-am reusit. Cred ca trebuie o cheie de 20 sau 22 pe care nu o am in dotare. Pare destul de simplu de inlocuit: am scos scutul ala de protectie a galeriei de evacuare, apoi am avut acces direct la sonda lambda. Am dat cu niste degripant si daca aveam cheia potrivita cred ca reuseam sa o scot... Cum singura cheie mare pe care o aveam era una franceza de pe vremea lui bunicul nu mi-am mai batut capul si o sa iti urmez sfatul si ma duc la service.

 

Ca o informatie suplimentara, am dat 190 RON pe sonda lambda (GM originala) cumparata direct de la service. Banuiesc ca puteam sa o scot ceva mai ieftin daca umblam mai mult, dar cum duminica plec din oras vreau sa o fac cat mai repede si sa dau cateva ture sa vad cum merge.

 

PS: Masinuta e tot Euro 2 :)

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...