Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Tendinta Propulsorului

Recommended Posts

@Mike

La mine diferenta intre consumul pe gaz si cel pe benzina e mai mare de 1L, e de minim 3 (extraurban)... iar cel de gaz e ca al tau.

 

In plus tu compari o masina GPL cu un motor din '96 (care nici macar cand a fost scos n-a fost de ultim racnet) si aerodinamica unei caramizi (0.34) cu un turbodiesel cu motor din 2003 care e inca top ;)

Eu as baga mana in foc ca un ceed de 109CP cu o instalatie GPL de ultim racnet spulbera la economie un turbodiesel talie/putere asemanatoare. Sau un civic 1.8 de 140CP... In plus, desi sunt destul de economice, nu trebuie sa uitam ca de fapt masinile pe GPL raman artizanale... adica sunt masini pe benzina transformate in GPL, nu masini gandite si optimizate din start pentru gaz. Nici un diesel convertit artizanal sa mearga cu ulei de floarea soarelui sau pacura n-ar mai consuma 3.9 cum scriu aia in cartea tehnica.

Share this post


Link to post
@Mike

La mine diferenta intre consumul pe gaz si cel pe benzina e mai mare de 1L, e de minim 3 (extraurban)... iar cel de gaz e ca al tau.

 

In plus tu compari o masina GPL cu un motor din '96 (care nici macar cand a fost scos n-a fost de ultim racnet) si aerodinamica unei caramizi (0.34) cu un turbodiesel cu motor din 2003 care e inca top ;)

Eu as baga mana in foc ca un ceed de 109CP cu o instalatie GPL de ultim racnet spulbera la economie un turbodiesel talie/putere asemanatoare. Sau un civic 1.8 de 140CP...

1. Instalatia ta era o stuto camila care nu cred ca a functionat in parametri optimi prea des. Nubira e3/e2 1.6 consuma cam cu 1l-1.5l mai mult pe gaz decat pe benzina.

2. Nubira a fost lansata in 1997 si sincer in afara de un raport de compresie mai ridicat, distributie variabila si eventua FSI-uri nu au aparut mari revolutii in motoarele pe benzina. Cu toate acestea tehnologiile astea sunt inglobate in f putine masini ieftine si in ziua de azi.

3. Un ceed cu cuplu maxim la 5000 este oricum impractic, mai bine mai putini cai si mai mult cuplu la turatii normale. O honda e alta mancare de peste...

Share this post


Link to post

Deviati de la subiect,ca de obicei.

In viitorul apropiat cred ca se va trece de la benzina la etanol,iar nepotii cred ca vor merge pe apa distilata :P .

Share this post


Link to post

Corect, mi se pare stupid sa arzi alcoolul.

Share this post


Link to post

In Suedia,Volvo testeaza de ceva timp masini care au motoarele adaptate sa functioneze pe etanol.

Etanol care se vinde la statiile de benzina la jumatate din pretul benzinei.

O masina care functioneaza pe etanol are randament mai bun cu 30-40% decat una pe benzina in conditiile in care consumul ramane acelasi(documentar discovery).

In Germania cei de la BMW experimenteaza la fel pe masini care functioneaza pe Hidrogen...element care se gaseste in abundenta in apa.Masina are un convertor care separa oxigenul de hidrogen singurul lucru eliminat de masina fiind oxigenul.Sau cum pisici era ca am citit acu 4-5 ani despre treaba asta si nu mai tin minte ce ziceau aia acolo.

In loc sa se discute on topic o dati in discutii gen motorina vs benzina vs gpl...tipic daewooclub :(

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Bine ca ai venit tu sa ne dezvalui cata chimie cunosti. H2 exista in apa normal (H2O) dar poate fi separat doar prin electroliza (consum mare de energie), alte metode sunt inca in cercetare sau stadiu experimental (alge verzi etc). Iar daca masina arde hidrogen nu are cum sa elimine oxigen (e oarecum logic, tine e clasa a 7-a de chimie) ci chiar apa (2 h2+o2->2 H2O ) . Masina pe hidrogen exista de ceva timp, dar atata timp cat nu ai o metoda de sintetizare hidrogen cu consum mai redus de energie muti doar poluarea de ici colea. Hidrogen pe terra in forma libera nu prea exista.

Share this post


Link to post

@Andreib

1. Strutocamila mea cu motor de 2L consuma la fel pe gaz cu Nubirele cu instalatii secventiale si motoare de 1.6. Nu cred ca a lui Mike ar lua 12 pe benzina decat in conditii extreme.

Optim neoptim, din pacate GPL-ul ramane o solutie artizanala si tocmai asta voiam sa subliniez in postul meu... Daca un gigant gen Reno sau WV si-ar pune mintea sa faca un motor pe GPL din start ar sparge fara drept de apel dieselul la economie, insa si-ar taia singuri craca de sub picioare.

2. Motorul exista pe Opel inca dinainte de '97, iar distributia variabila era deja disponibila la marci mai cu pretentii. Alt exemplu, toti constructorii renuntasera la ALDL inca din 96, multi dintre ei o facusera chiar mai inainte iar Nubira lansata in 97 inca il folosea... motorul in sine e mult mai vechi. In schimb dieselul lui Mike a fost lansat in 2003 si a fost primul de pe piata care foloseste injectoarele piezo daca nu ma insel. Si cu toate astea inca pot fi comparate la economie desi exista o diferenta de generatie neta intre ele.

3. Cuplul ala o fi maxim la 5000 insa ai 90% din el disponibil practic pe toata plaja de turatie. Valabil si la Nubira mea, cuplul e maxim la 4400 insa de la 1800 la 5500 ture ai practic disponibil mai mult de 90% din el. Chestia asta bate la fund si unele diesele...

 

 

Etanolul e bun si frumos, iar brazilia ne arata calea. Totusi, daca pentru a planta trestia de zahar se taie padurea amazoniana, atunci nu mai e totul atat de verde cum pare...

Share this post


Link to post

Nimic din cereale nu e "de viitor", deja sunt proteste din partea astora din agricultura cum ca si-asa omenirea moare de foame, nu's cereale pentru toata planeta, si noi facem combustibil din ele.

Share this post


Link to post
... nu's cereale pentru toata planeta, si noi facem combustibil din ele.

Asa, sa pastram cerealele pentru ce-i esential: "... alcoolul este viata ..."

Share this post


Link to post

Desi e un pic off-topic vreau sa clarificam niste chestii

@MR: deci motorul pe care il am eu pe Nubira nu e "state of the art", isi face treaba cu brio si deci e bun :) Dreamlike pe Focus are tot 1.6 insa 100CP(euro 4 nu euro 2 ca al meu), un motor cu tehnologie asemanatoare cu a mea. Ghici cat ii consuma?! Zilele trecute se bucura ca a inceput sa scada pe la 12, foarte interesant nu?!

Am introdus Citronelu ca termen de comparatie ca despre el pot sa zic ceva, nu pot vorbi despre OII TDI a lu vecinu ca nu il cunosc!

 

Cee'D-ul cu motor de 109CP este salvat de VVT, mie masina aia nu mi se pare cine stie ce, ba din contra parca Nubirica mea raspunde in anumite situatii mai bine. Iar consumul sare de 9% daca nu mergi subturat cum merge fratimiu :-W sau daca te si grabesti. (fara AC care la un motor de 1.4 se simte!)

Faptul ca ai 90% din cuplu disponibil pe aprox toata plaja de turatii ajuta si nu prea. Motorul tot urca greu in ture si se vede clar ca "prinde viata" dupa 3500rpm. Deci nu il compara cu un diesel, poate cu unul aspirat normal ca astea moderne sunt altceva si ai vazut si tu. Prevad ca si 1.4HDI il va face de rusine pe 1.4VVT de pe Cee'd b-(

 

@Alezz: SAAB a adus ministrului mediului (de la noi) un automobil verde care mergea pe etanol. Dupa ce au adus masina si-au dat seama ca la noi in tara etanol nu gasim in statiile peco, concluzia o trageti voi singuri :D

Despre tehnologia celor de la BMW cu hidrogen gasesti la ei pe site, dar e doar pentru imaginea de marca. AndreiB are dreptate, hidrogenul in stare pura nu se gaseste iar ca sa-l obtii e foarte complicat/scump. Plus ca sa transporti hidrogen in stare pura parca nu-i asa interesant :D

 

PS: scuze daca am deviat de la ideea topicului dar, dupa parerea mea, tendinta propulsorului trebuie comentanta si din punct de vedere al costurilor pentru ca asta ne intereseaza pana la urma.

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Din pacate, trendul este dat de catre producatorii de combustibil, iar la ei, scump inseamna castig mai mare.

Share this post


Link to post

Nici cu biodiesel-ul nu o scoatem la capat?! Am vazut o ferma/fabricuta care producea Biodiesel pe aici prin judet si ma bate un gand, dar parca n-as incerca pe diesel-ul meu :mrgreen:

Share this post


Link to post

Diesel-ul "clasic" a fost proiectat din start pentru biodiesel, mai exact ulei de alune daca am inteles eu bine. Ca deh, erau alune din belsug pe-atunci probabil. Pe un motor diesel modern, cu mii de senzori si turbina si garantie si alte cele, nu cred ca se mai poate insa baga un plin de biodiesel dupa un plin de "euro 5 alpin dizal".

 

Nu exista infrastructura pentru biodiesel, in afara pasionatilor care isi pregatesc biodiesel in instalatii de garaj.

Share this post


Link to post

Biodieselul are ca target motoarele utilajele din agricultura si motoarele transportatorilor. Utilizarea lui in amestec cu motorina de la pompe este impusa autoturismelor in proportii foarte mici, doar, pentru reducerea poluarii. Deci, excludeti biodieselul pe motoarele voastre (daca nu sunt motoare clasice), nici nu-s facute pentru acest combustibil.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Mike

Pe hartie 1.4 de pe ceed e comparabil la performante cu citronelu' tau... 0.4s mai lent la demaraj si 5km/h mai putin la viteza de varf. Comparatia nu e absurda, "senzatiile" date de diesel le-am discutat de atatea ori incat ma cam oboseste subiectul. Da, e ceva mai iute, insa nu e masina de curse, si nici ceedul nu e dric. Diferentele sunt atat de mici incat ar putea fi compensate doar cu alta calitate si dimensiuni ale pneului.

Iar faptul ca ai cuplul pe toata plaja, inseamna ca "poti foarte bine sa mergi peste 3500ture, ca nu ramane fara suflu" si nu "sa mergi sub 2500 ca tot ai cuplu" asa cum fac multi tractoristi/dacioti ;)

Nubira n-are un motor prost, insa nu e optimizat pentru GPL. Si nici instalatiile secventiale nu mai reprezinta ultimul racnet. Ia pune nubira ta pe gaz langa un citroen diesel din 2000 si vezi care iese mai bine la performante/economie...

 

Nu vreau sa reiau iar subiectul despre sportivitatea dieselului, acum vorbeam de economie. Ideea era e ca un motoras gen ceed pus pe gaz nu cred ca ar putea fi batut la economie de nici un diesel, fie el si unul mai mic si mai slab. Evident, presupunand ca preturile raman cele de acum.

Exact acelasi rationament se poate face de exemplu cu motorul 1.8 de la Honda. Pe gaz ar fi sensibil mai economic decat celebrul TDI fara sa fie mai lent. Si repet, desi ar fi motoare mai moderne tot o solutie artizanala raman. Daca ar face honda un motor optimizat pentru gpl de la ma-sa ar matura cu dieselul pe jos, la preturile actuale... Iar daca ar fi si hibrid nici nu mai vorbim :D Acum motorul e optimizat pentru benzina, care e folosita doar la pornire... eu as prefera de departe o masina cu un rezervor de 10L de benzina si restul gaz, si pentru care motorul sa fie optimizat pentru gaz cu care merg 99.9% din drum si nu pentru benzina...

 

 

Ontopic

Biodieselul s-ar putea sa fie bun daca e facut de un entuziast in garaj, din reziduuri. Insa daca il facem industrial, atunci nu avem nici suficienta teren ca sa obtinem uleiul, si oricum am arde mai multa energie obtinandu-l decat am castiga prin arderea lui in motoare... decat sa pui motorina in tractor sa ari campul de rapita mai bine il pui direct in rezervor la dizalul din garaj ;) Deocamdata.

 

Unii se chinuie sa faca etanol din celuloza la rece. Daca or sa reuseasca biocarburantii ar avea o sansa in plus, pentru ca s-ar folosi intreaga planta, nu doar zaharul sau uleiul. Insa deocamdata suntem la nivel inalt de gargara si 0 la tehnologie si investitii in cercetare.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Oricum am dao tot nu e bine :-? ?

Share this post


Link to post

@Tolin: aha, io motor din ala care ofera vibromasaj din standard nu-mi iau :) Am o colega cu o fiesta mai veche, diesel, si zici ca porneste o uzina intreaga odata cu masina ei...

@MR: hai sa nu facem aici versus-uri, nu-si au locul. Ideea ta de a concepe un motor care sa mearga pe GPL e buna dar din ce am observat eu pana acum, comportamentul GPL-ului depinde mult de temp. exterioara, ceea ce nu stiu daca poti prezice in proiectarea unui motor(parere de amator!) :D

Share this post


Link to post
@MR: hai sa nu facem aici versus-uri, nu-si au locul. Ideea ta de a concepe un motor care sa mearga pe GPL e buna dar din ce am observat eu pana acum, comportamentul GPL-ului depinde mult de temp. exterioara, ceea ce nu stiu daca poti prezice in proiectarea unui motor(parere de amator!) :D

 

Pai e deja implementata. Aici nu e mama omida, nu trebuie sa prezici, trebuie sa masori si sa actionezi in concordanta cu ce ai masurat.

Share this post


Link to post

In nr. pe ianuarie al revistei AMS, in urma unui test, masina cu cel mai mic cost al combustibilului/100 km a iesit un Ford 2.0 pe Gaz natural comprimat CNG, urmat de un Golf TDI, Prius, Opel Twinport si A3 FSI.

Citeva consumuri afisate de CB la modele Honda in 1500 km in oras:

Civic Hybrid 8.8 - 9.5

Civic 2.2 D - 9.5

Accord 2.2 - 8.7

Accord 2.0 - 12

CR-V 2.2 - 9.4

Jazz 1.4 - 7.5

Edited by adenepenthe

Share this post


Link to post

EDF-ul (electrica francezilor) se lauda cu o flota de clio pe CNG. Si se lauda cu un consum MEDIU de 6.5kg/100km. CNG-ul e in jur de 75 centi kilul, fata de 1.25 euroi litrul cat e motorina... iar consumul comparabil cu dieselul, daca nu chiar mai mic.

 

Un nene a facut turul lumii cu gaz natural comprimat

http://www.swagelok.com.fr/marches/energie...alternative.htm

 

Din pacate insa e inca destul de greu disponibil, nu sunt statii la fiecare doi pasi cum sunt cele de GPL. Si in plus in butelia aia sunt 200 bari, nu 10 ca la GPL, asa ca daca bubuie o face frumos chiar si daca nu se aprinde...

Share this post


Link to post
Citeva consumuri afisate de CB la modele Honda in 1500 km in oras:

Civic Hybrid 8.8 - 9.5

Civic 2.2 D - 9.5

Accord 2.2 - 8.7

Accord 2.0 - 12

CR-V 2.2 - 9.4

Jazz 1.4 - 7.5

 

Iti completez cu propria experienta: Civic 1.8 - 10.1 (parcurs 650km, doar Bucuresti, viteza medie 18kmh, evident (sunt 2 plinuri) - doar CB)

Share this post


Link to post

Si care e abaterea CB?

Share this post


Link to post

Singura data cand am comparat: Ultimul consum (si primul si ultimul la care fac consumul la pompa): 11.9 (11.3 pe BC)

Share this post


Link to post

Nu stiu daca tine de "tendinta propulsor" dar poate va fi folosit...

http://www.ecomagazin.ro/video-apa-sarata-...de-combustibil/

 

Un inventator american a descoperit accidental ca apa sarata poate fi folosita pe post de combustibil, inventie care promite energie aproape nelimitata din cea mai abundenta materie prima de pe Pamant, apa de mare.

 

John Kanzius, din Erie, Pennsylvania, a facut o descoperire oarecum socanta in timp ce lucra la un generator de unde radio pe care l-a dezvoltat ca o metoda alternativa de tratament al cancerului. Incercand sa desalinizeze apa de mare folosind unde radio de la acest generator, a observat aparitia de mici flacari, iar in scurt timp, cu mici modificari, a reusit sa obtina apa sarata arzand ca o lumanare intr-un tub de test.

 

Explicatia se pare ca rezida in faptul ca undele radio de la generatorul sau slabesc legaturile chimice din apa sarata si elibereaza hidrogen, cel care arde de fapt. Arderea are loc la temperaturi foarte inalte, de peste 1600 de grade Celsius.

 

Rezultatele au fost confirmate de un chimist independent, Rustum Roy, de la Penn State University, care a replicat experimentul si a facut o mica demonstratie. Conform lui Roy, aceasta ar cea mai remarcabila descoperire din ultimii 100 de ani in stiinta apei.

 

Ramane de vazut care este eficienta acestei tehnologii ca si sursa de energie, dar descoperirea ramane una remarcabila si cu un potential urias.

 

Ramane de vazut cat poate sa consume generatorul ala de unde... te pomenesti ca se transforma intr-un "perpetuum mobile"!

Share this post


Link to post

Apropo de abaterea BC-ului... la un Mondeo nou, 1.8 125CP BC-ul afiseaza 5.5 in timp ce in realitate consumul e 6.5. Masurat pe mai multe plinuri... Unii chiar fura de la mana pana la gura. Problema e ca-ti afiseaza aiurea autonomia, daca te lasi la mana lui risti sa ai pb...

 

Articolul de mai sus e tradus din pacate cu c.rul, Radux ar trebui sa se sesizeze. :D Intamplator am avut ocazia sa-l citesc intr-o revista straina. E vorba de iradiere cu microunde, si nu poate fi folosit drept carburant sau "sursa" de energie atata timp ca si microundele alea necesita energie. Insa deschide noi cai de obtinere a hidrogenului... si surprinde pe unii care se credeau experti in apa si care au descoperit ca de fapt nu stiu nimic :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...