Jump to content
Sign in to follow this  
sorin77

Hotiile Cu Gpl

Recommended Posts

Am citit aici ca la unele statii de alimentare cu GPL nu se respecta compozitia.

Se mai baga si proprilena, care este foarte nociva pentru motor.

Stie careva din voi mai multe detalii legate de proprilena si efectele ei negative asupra motorului?Cum ne putem da seama de o astfel de manareala la pompele de GPL????

Share this post


Link to post

Propilena are urmatoarele efecte negative asupra GPL auto:

- cifra octanica mica (aprox. 85), deci in proportie mai mare poate cauza autoaprindere si detonari in galeria de admisie

- este coroziva si poate forma depuneri

- produce noxe

Din aceste motive, continutul de propilena, etilena etc. nu trebuie sa depaseasca 5%, de preferinta 0%. GPL-ul de extractie nu contine propilena, insa cel de rafinarie va contine intotdeauna un oarecare procent.

 

Deci nu stiu cum s-ar putea detecta un procent prea mare de propilena, poate prin sesizarea autoaprinderii, sau a exploziilor in galeria de admisie (care pot fi date insa si de o instalatie prost reglata). Poate s-ar putea detecta si cu o testare a gazelor emise.

Edited by sp67

Share this post


Link to post

in articolul respectiv se facea la un monet dat trimitere la o asociatie. Cred ca bine ar fi sa bagam GPL de la unul din membrii asociatiei, adica un producator cat de cat cu nume si cu un oarecare standard de calitate.

Share this post


Link to post

Daca Butan Gas si Rompetrol fac parte din asociatia minune(ARGPL) atunci dece cind alimentez de la Rompetrol masina ori nu trage -- in cel mai bun caz ori , mai grav , nu'mi tine ralantiul si "da in nas" .

 

Aceeasi chestie s'a intimplat de curind si cu GPL de la Butan Gas ... e destul de aiurea sa ti se opreasca motorul in mers cind ai servodirectie , servofrina , etc . -- ATENTAT LA SIGURANTA CETATEANULUI si a TRAFICULUI . :spumelagura:

 

... si daca ma gindesc ca instalatia mea e una Lovato montata/reglata de fabrica si agreata de Butan Gas cu filtre schimate si "plaminul" purjat cu regularitate atunci :spumelagura: "roadele" colaborarii prin ARGPL incep sa se vada ... "plaga" se extinde .

 

Sa vedem acum cind si Petrom/OMV o sa boteze GPL-ul cu propilena ca urmare a minunatei asocieri ... oricum cred ca se vede la esapament fumul rezultat din arderea propilenei . :spumelagura:

 

Iar pentru cei de la Butan Gas sa va fie RUSINE , am avut impresia ca sinteti firma serioasa . X(

Share this post


Link to post

Despre butan gas s-a mai discutat. In general sunt putine statii pe care scrie butan gas si care au si butan gas inauntru. In general sunt butelii inchiriate. E un Butan pe undeva pe Brancoveanu care este beton, n-am avut niciodata probleme, merge de numa-numa

Share this post


Link to post

concluzia pe scurt cu butangas: sunt doar 2 statii oficiale (din pacate site-ul lor nu merge acum).

una din ele este pe mihai bravu, la intersectia cu calea vitan.

cealalta nu stiu unde este, cert e ca orice alta butelie mare pe care scrie butangas nu e originala, si e posibil sa fie cu probleme.

Share this post


Link to post

Mai demult cautand pe net despre informatii despre GPL, am gasit teoria cum ca GPL-ul e facut din amestec exclusiv de propan, respectiv butan in procent variabil in functie de temperatura.

Acum constat ca la pompa mai are adaugat un oarecare procent de propilena, etilena etc.

Oare la ce alte combinatii ne mai putem astepa sa fie prezente in compozitia GPL la pompa?

Share this post


Link to post

Am observat ca in TM a crescut nejustificat pretul la GPL. Se intampla la fel si in celelalte judete ale tarii?

 

In urma cu o saptamana si ceva cam asa erau preturile

CRIMBO 18.300 lei/l

LUKOIL 18.300 lei/l

SystemGAS 19.500 lei/l

 

Acum am remarcat ca au sarit astfel

CRIMBO 19.800 lei/l

SystemGAS 20.200 lei/l

 

Aveti idee de ce se petrece chestia asta?

Totusi nu cred ca au trecut baietii pe GPL de iarna doar inca nu a dat asa frig mare ca sa cred ca au schimbat compozitia GPL-ului la pompa.

 

Doar ca o remarca: De 2 sapamani m-am intors din Croatia din vacanta. Acolo GPL-ul este mai ieftin ca in RO!!!

1l GPL face 3,006 kune adica 14.800 lei

 

Eu am schimbat kune la 7,23kune pt 1 Euro (35.600lei) , adica 4.923 lei o kuna.

Share this post


Link to post

A crescut si in Bucuresti, cel putin la butangas cu 1000 lei, acum e 18.500. La Rompetrol in Ploiesti era 16.500 acum o luna.

Ca o observatie, si in Rep Moldova era mai ieftin, dar acolo toti combustibilii erau mai ieftini si probabil mai prosti.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Pt cei din Bucuresti pot sa va recomand cu placere o statie gpl ( PANEBO) de langa pizzeria Capriciosa. 1 litru de gaz este 16 000 de lei. Chiar daca pare putin, nu am avut surprize pana acum, mai mult masina trage mai bine si consuma mai putin. Succes

Share this post


Link to post

Nu alimentati de la ROMPETROL(sos fundeni)!

Am alimentat vineri pt a pleca la mare, a mers(daca se poate spune "a mers) super execrabil.

Share this post


Link to post

Preturile la gaz au crescut din lacomia patronilor, alimentata de scumpirile din ultimele luni la benzina si motorina.

In Brasov, Crimbo Gaz e 16.400, chiar in ultima luna s-a ieftinit: a fost 17.500, dupa o saptamana 16.900, apoi 16.700 iar duminica am avut placuta placere sa alimentez cu 16.400; nu am avut niciodata probleme cu acest tip de gaz (merge de rupe, chiar pot spune ca nu simt diferenta benzina-gaz). Tipul de la statie mi-a spus ca au ieftinit pt. ca si furnizorul a redus pretul.

In Constanta am alimentat acum o luna de la statia "oficiala" Crimbo Gaz cu 17.500, si am aflat ca se ofera abonamente (nu stiu in ce conditii, probabil taximetristi sau daca alimentezi lunar peste o anumita suma) pt. care litrul costa 16.000.

In schimb, in aceeasi perioada, fiind plecat in concediu, am alimentat cu acelasi tip de gaz din Roman cu 17.500 si Piatra Neamt cu 19.000.

Concluzia e ca variatiunile preturilor sunt cauza adaosului mai mic sau mai mare practicat de distribuitori.

Share this post


Link to post

Problema preturilor la gaz nu depinde de distribuitor din pacate. Nu am reusit sa aflu de ce difera asa de mult, un singur nene mi-a spus ca "difera de la zona la zona, in functie de puterea de cumparare". Cel mai bun gaz pe care l-am depistat eu este de la Bullrom. La statia din Galati daca iau cu sa zicem 18000, la Buzau e 16500 in aceeasi zi. Pa valea Prahovei e o singura statie, tot sub 17000. La Rompetrol la Galati, de unde alimentez in proportie de 90% (card fill&go), nu scade sub 18500, ba uneori trece si de 19000. Asta la cateva zile. De ce? Nu cunosc.

Calitate:

1. Bullrom

2. Rompetrol

3. Petrom

Preturi (de la ieftin la scump)

1. Bullrom

2. Petrom

3. Rompetrol

 

In privinta calitatii nu sunt diferente foarte mari. Cu masina turata se misca foarte bine cu oricare. Dar parca mai bine cu Bullrom.

Nu am observat hotii la gpl. Esapamentul e alb, si cred ca as simti olfactiv diferenta.

 

Off topic dar nu foarte tare :)

 

Un sfat daca mi se permite:

Pe gaz motorul merge mai bine turat, datorita minusului de putere. Eu nu fac depasiri decat cu a 4 sau a 3 depinde de viteza de mars. Adica n-o prea las sub 3500. Am observat o scadere de consum si nu mai am senzatia acea de lag. Indiferent de unde am alimentat... In rest 130-150. Daca ar fi masluit gazul, nu cred ca as avea "vana"...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...