Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

Caseta De Directie, Bucsa?

Recommended Posts

Nu cred ca ati inteles despre ce joc vorbesc, la bracaj nu e pic de joc, ci misca volanul, cu ax cu tot binenteles, daca dai volanul jos, axul pe care intra acesta iese din ceva, acolo e jocul, nu e joc tras-impins, ci sus jos, stanga dreapta, de fapt pe toate directiile.

Edited by argon

Share this post


Link to post

pai daca are jos sus-jos volanul e dusa bucsa de cauciuc de la coloana de directie.nu sunt 100% sigur daca se poate schimba bucsa asta.la dacie se putea

Share this post


Link to post

sa nu mai deschid alt topic intreb aici , avand o problema legat de asta... cand virez pe loc sau in mers trosneste cateodata destul de puternic, de parca s.a rupt ceva... are cnv idee ce-ar putea fi ?

Share this post


Link to post

daca se aude exact la volan posibil sa fie de la contact.cand scoti cheia din contact are o lamela groasa care iti blocheaza volanul.daca nu se mai retrage acea lamela cand pui contactul din diferite motive iti atinge si se aude trosnind.incearca sa asculti de unde vine acea bataie.

 

 

Share this post


Link to post

daca se aude exact la volan posibil sa fie de la contact.cand scoti cheia din contact are o lamela groasa care iti blocheaza volanul.daca nu se mai retrage acea lamela cand pui contactul din diferite motive iti atinge si se aude trosnind.incearca sa asculti de unde vine acea bataie.

 

 

 

 

volanul nu se blocheaza cand scot cheia, posibil sa fie asta problema, am sa ascult atent maine sa vad de unde trosneste...

Share this post


Link to post

Tocmai ce am terminat operatiunea. Se apropie data la care expira ITP si pe langa altele, am verificat si caseta. Avea joc in partea stanga in momentul in care ajungeam la maxim dreapta. Jocul l-am rezolvat in proportie de 95% (pt cat timp oare)? Caseta asta are 35.000km, cumparata noua si completa, cu capete de bara. Cea veche a rezistat 225.000...

Pt a avea un acces facil la "patina de presiune", trebuie virat maxim stanga. Mai este imperios necesara si o cheie fixa de 14-17 , de la care se pastreaza (prin retezare) numai capatul de 17. Lungimea astfel rezultata a cheii nu trebuie sa depaseasca 12- 13 cm.

 

Da, nu a tinut mult, azi am schimbat-o. Nu m-am mai complicat cu reparatia ei, am luat alta. Bineinteles n-am mai facut prostia sa cumpar din nou una noua...am gasit una SH in perfecta stare. :)

Cand o sa am timp, cu siguranta am sa o desfac bucati sa vad ce si cum. Cel care mi-a schimbat-o (@pepinno), mi-a zis ca nu a mai vazut asa hal de caseta dupa doar (acum m-am uitat pe notite :) ), 29.900km. Greu de crezut, insa e cat se poate de reala faza. Eu personal am cumparat-o din magazin, noua, in cutie. Am asistat si la montaj, deci e exclusa vreo manevra.

 

In post-ul de anu' trecut trebuia sa fie 25000 nu 35000km...:>

Share this post


Link to post

Nu cred ca ati inteles despre ce joc vorbesc, la bracaj nu e pic de joc, ci misca volanul, cu ax cu tot binenteles, daca dai volanul jos, axul pe care intra acesta iese din ceva, acolo e jocul, nu e joc tras-impins, ci sus jos, stanga dreapta, de fapt pe toate directiile.

 

Daca este la fel ca la Tico coloana de directie trece printr-un tub. In partea opusa volanului exista o bucsa care trebuie schimbata

Share this post


Link to post

Daca este la fel ca la Tico coloana de directie trece printr-un tub. In partea opusa volanului exista o bucsa care trebuie schimbata

 

 

E la fel, aseara m-am uitat si eu, dar nu stiu daca se gaseste bucsa (care cred ca e din poliamida) ca reper separat. Am taiait 2 fasii de film cam de 5 mm latime, pe care le-am bagat prin impingere axial. Vad ca volanul nu mai are joc , dar stiu ca e o rezolvare de moment.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

...

 

Mari figuri sunt unii mecanici, mie toti mi-au zis ca nu se poate repara caseta de Tico ca-i capsulata...

 

Acum imi dau seama ce mare dreptate aveau, in fond. Forma, exprimarea, nu mai conteaza.

Share this post


Link to post

Asta toamna la itp mi-au spus ca ar fi un joc in caseta de directie si cica ar fi din cauza unei bucse de teflon de la o bieleta?!

Si am zis ca tot a venit caldura sa rezolv si problema asta. Dar nu stiu cat de complicata sau cat de costisitore ar fi problema, daca necesita sudoare sau unelte speciale. Asa ca daca a mai facut cineva astfel de operatie sa ma lumineze si pe mine.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

Daca intr-adevar e vorba te bucsa de teflon a bieletei, aia se poate schimba. Daca e cea din caseta, pregateste-te sa o inlocuiesti cu totul, fiindca reparatia nu tine mult.

Share this post


Link to post

Ieri am ajuns acasa si azi am gasit nitel timp sa desfac caseta. Cele mai mici probleme le-am gasit la faimoasa bucsa de teflon care era impecabila. Bieletele se tineau si ele, la fel rulmentul pinionului, burdufele de protectie si arcul patinei de presiune.

 

Problemele cele mai mari s-au vazut la cremaliera, cred cu tarie ca atunci cand s-au prelucrat dintii, s-a afectat intr-o mare masura "oglinda" materialului. Pinionul la fel, executat dintr-un material prost, foarte moale.Am remarcat ca s-au folosit mai multe feluri de lubrifianti, vaselina din zona rulmentului era albastra, cea din bielete, portocalie. In interior, nu se poate preciza, insa cu siguranta una de foarte proasta calitate. Imi cer scuze pentru calitatea fotografiilor, asta s-a gasit la indemana. :) Am incercat sa le pun in ordine...

post-18181-0-16561900-1302108751_thumb.jpgpost-18181-0-07685200-1302108772_thumb.jpgpost-18181-0-17893600-1302108822_thumb.jpgpost-18181-0-29518800-1302108882_thumb.jpg

post-18181-0-47015800-1302109056_thumb.jpgaici se vede calitatea vaselineipost-18181-0-15108500-1302109030_thumb.jpg

post-18181-0-34144400-1302109087_thumb.jpgpost-18181-0-40903900-1302109107_thumb.jpg

Sper sa se vada uzura...post-18181-0-24250600-1302109125_thumb.jpgpost-18181-0-89331300-1302109156_thumb.jpgpost-18181-0-30362300-1302109177_thumb.jpg

Pozitia de lucrupost-18181-0-80352800-1302109192_thumb.jpgpost-18181-0-37527900-1302109226_thumb.jpg

post-18181-0-45726300-1302109251_thumb.jpg La centru, jocul era mult mai mare.post-18181-0-55263700-1302109279_thumb.jpg

Piese, in ordine: siguranta pinion, siguranta bucsa teflon, pinion, piesa de strangere, arc, patina presiunepost-18181-0-52729100-1302109367_thumb.jpg

Defect de prelucrarepost-18181-0-15938700-1302109498_thumb.jpg Nu imi explic uzura din capatul cremalierei, pinionul nu ajunge pana in cap si chiar daca, nu forteaza in asa mare masura acolo. Cred ca s-a gresit in procesul de fabricatie deteriorandu-se stratul exterior.

post-18181-0-55442100-1302108909_thumb.jpg

Edited by BZN

Share this post


Link to post

Ala e defect de fabricatie.Asa am vazut si eu in neregula cremaliera cand am desfacut in magazin.La capete.. Originala e un negru mat,nu luceste. La socuri mai puternice in roti oricum se duce melcul ala..Inseamna ca nu ai vazut cremaliera mea cum arata cand a cedat de tot la centru,Sunt poze pe undeva pe aici pe forum.

Share this post


Link to post

salut...vreau si eu niste lamuriri in legatura cu caseta de directie de la matiz...am fost la mecanic si zice ca trebuie schimbata dar nu prea sunt impacat cu gandul asta...masina are 73000 km circulata doar in oras pentru a merge la serviciu fara a se cara cu ea sau a o haiduci altfel...se aude un troncanit la drum , troncanit care se aude pe piatra cubica mai ales...am verificat tot bucsaraie , planetare etc nimic totul bun...

Share this post


Link to post

Ai bine 73000 km. Alti au schimbat fiind masina inca in garantie, caseta. Stiu ca nu exista kit de reparatii .Dar poate iti recomanda un coleg o formula alternativa.

Share this post


Link to post

Verifica mai intai culisele etrierilor. Ah, vezi ca esti pe topic de Tico!

Share this post


Link to post

salut,

n-am vazut sa se planga nimeni de problema pe care o intampin eu

se invarte volanul in gol si pocneste puternic, bineinteles ca rotile nu vireaza.

se intampla asta cel mai mult la virarea pe loc

daca se pune un pic in miscare masina, incepe sa vireze.

chiar si in mers mai scapa cate putin cand vrei sa virezi.

 

caseta sau altceva?

Share this post


Link to post

Caseta tati, asa facea si la mine in ultimul timp si singura solutie a fost una noua :mrgreen:

Share this post


Link to post

Cremaliera si melcul terminate.Acestea se gasesc ca piese de schimb,dar foarte greu. Pe langa ele se mai schimba si bucsa de teflon.Mult mai indicat este sa schimbi cu totul caseta,bieletele oricum nu mai sunt ca noi..

Atentie la contrafacute...

Nu mai circula cu masina,decat eventual cu viteza mica pana la un service. O sa inceapa destul de repede sa nu mai agate cremaliera nici in mers,mai ales la viraje usoare.

Apropo,problema ta nu este rara,multi au patit.In general provine de la lovituri in rotile fata,borduri,caini ,sau impacte frontale..si sa nu uitam gropile alea mai adanci..

Aici gasesti cateva poze ca sa vezi natura defectului, precum si coduri de piese:

http://www.gmclub.ro...co/page__st__20

Edited by Den

Share this post


Link to post

si n-am nici o sansa sa schimb doar bucsa sau sa mai strang surubul ?

e o caruta de bani o caseta.

si saptamana trecuta am mai cumparat si toba.

daca stiam ca ma lasa caseta duceam toba si o sudam sa ies mai ieftin.

Share this post


Link to post

Eu pe caseta noua, pe original, am dat 465 lei, de la Radacini.

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

unde gasesc cea mai ieftina caseta in bucuresti ?

Share this post


Link to post

In pitesti,se gaseste la 240 facuta de slr. Ei spun ca au vandut multe si nu au fost probleme.Chestia e ca nici "multe" masini nu prea mai sunt..

Share this post


Link to post

confirma cineva ca a cumparat de la pitesti si nu sunt probleme? unde se afla mai exact acest magazin?

in bucuresti originala ieftina unde gasesc?

zicea cineva ceva de radacini,

unde gasesc un dealer?

multumesc.

Share this post


Link to post

ce stit despre cele reconditionate?

am gasit la un magazin cu 280 lei

 

multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...