Jump to content
 

Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Zicea cineva, nu mai retin cine ca am citit acum cateva minute topicul, de camioane si motoare pe benzina cum ca nu ar fi. :)

Iata: :D

post-5141-1190021199_thumb.jpg

GM rullz. :tongue:

 

post-5141-1190021731_thumb.jpg

De asemenea chevy rullz. :D

Bre, da nesimtiti sunt americanii astia. :) )

 

LE: Am unit eu pozele cu specificatiile motoarelor in photoshop ca sa nu dau tone de lincuri.

 

Cine vrea sa verifice nu are decat sa intre pe GM.com si sa caute modelele respective. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zalmoxis > eroarea ta consta in faptul ca te-ai uitat, doar, intr-o fisa tehnica comerciala si n-ai condus un motor pe benzina cu distributie variabila. Dupa ce vei conduce unul si vei vedea ca dispui de toata plaja de cuplu la pedala dupa cum ai nevoie, vei avea alta parere. In plus, a face apologia motorului Diesel in aglomeratiile urbane si a sustine ca el este motorul viitorului inseamna o necunoastere a motorului Diesel. Avantajele lui (consum redus, poluare mica) sunt valabile doar la clapeta constanta, in rest este un dezastru. Altfel, imi plac, exemplificarile sportive, gen curse de 24h, ele vin sa sublinieze locul motoarelor Diesel: anduranta in regim constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, bine, lasa-ma pe mine in eroarea mea condu tu benzina cu cuplu mare si turatie mica (parca asta era de fapt subiectul) iar de consum nu mai vorbim ca nu are rost ...eu am mers cu niste amarate de VW-uri Diesel si pe mine m-au convins...

 

Iar linku era o fisa TEHNICA daca tu crezi ca e comerciala treaba ta...Daca aia mint e treaba lor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce regim constant, mama lor- toata lumea da exemplu motorul ala de la Le Mans... Ce dreq- a condus cineva masina cu motor din ala? O dam la rasuceala degeaba: diesel e mai economic, are cuplu mare, la fel si intretinerea. A, era sa uit- e o reala binecuvantare pentru cel din spate, eu unul ma excit la culme cand am in fata un diesel (chiar si model nou) care accelereaza brusc... senzatie ultra-placuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Condu un VTEC la 1500 rpm prin oras, cu 4 persoane adulte in el si apoi mai discutam. Fisele tehnice nu pot fi decat comerciale, din ele n-ai cum sa intelegi ce insemna sa-i dai motorului aer instantaneu, cat are nevoie sa dezvolte cuplul dorit. La fel, din ele n-o sa intelegi vreodata ce insemna clapeta constanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha deci sa inteleg ca la 1500 rpm un VTEC din ala are cuplu mai mare decat la 4000 de ture nu-i asa!?... :wallbanger: :wallbanger: ...Gata m-am lamurit scuze eram in eroare...Ptiu, mari tampiti astia cu fisele lor tehnice ca le au facut comerciale...ki, ki, ki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, comportarea unei distributii variabile nu poate fi descrisa in doua dimensiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putina rabdare ca iese imediat si variabilitatea asta si la Diesel ...daca nu cumva o fi si iesit...

Eu nu stiu de ce ii dai atata cu benzina asta cand e clar ca buna ziua ca NICIODATA, DAR NICIODATA nu vei scoate randamentul unui motor Otto la fel cu cel al unui Diesel...Daca nu din alte motive macar pentru ca la Diesel din start un sistem este lipsa si anume aprinderea!...

 

In vest cred ca nu mai sunt 20% masini pe benzina numai Dizele peste tot !...De ce crezi oare!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vestul cui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wild-wild-west- cicadam-cicadam...

Eu unul prefer benzina si, daca arde la buzunar, tuflesc o secventiala si gata. Diesel- no way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, asta-i alta gasca. Ca unii-s fani benzina, altii diesel, unii vad doar latura practica sau pe cea sportiva, e chestie de feeling. Stiu eu pe cineva care cand a simtit sub pedala ce pot face 256 de caluti hraniti cu motorina si inhamati cu o automata la 1200 kg a zis ceva de genul WHAU! ;) Si tot benzinara si-a luat apoi :) )

Gusturile nu se discuta, dar sa vii cu argumente de gust cand vine vorba de date tehnice.. hm, dubios :P

Tolin, ai dreptate, tehnologia iVTEC ofera cuplu asemanator dieselelor, adica mai mare la turatii mai joase. Dar numai asemanator si la niste costuri de cazi pe spate! Adica un automobil benzinar din clasa compacta care beneficiaza de aceasta tehnologie va fi invariabil mai scump decat unul din aceiasi clasa echipat cu un diesel. Plus prisma consumului, mai mare in cazul benzinarului, asa cum ziceam mai sus.

Fiecare isi alege ce-i place, si in opinia mea, in momentul de fata o compacta familiala este mai avantajoasa cu un diesel si o cutie automata decat cu un benzinar si automata sau manuala. La masinile mici de oras, se schimba foaia, pentru ca nu are sens sa mergi cu un polo 1,9 tdi de exemplu cand poti merge cu un polo 1,2 i, raportul cost/km fiind asemanator intre cele doua, dar castigand mult la capitolul taxe si impozite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zalmoxis > Tu vrei sa ridici dezavantajul motorului Diesel (combustia necontrolata, lipsa aprinderii) la rang de avantaj ? In privinta randamentului, compari mere cu pere. In plus, cand pentru a te deplasa in aglomeratiile urbane sunt suficienti 500 cmc, tu gasesti mai avantajoasa o combustie la sute de atmosfere, pe un motor de aproape 4x mai mare. N-ai inteles ceva, in regim variabil, motorul Diesel face zgomot pe cat polueaza, adica mult si inutil.

 

Daca tot ai dat exemplul VW, de ce echipeaza masini cu motoare pe benzina sub 1200 cmc ? Si de ce fac asta toti producatorii, pentru Europa ?

 

De ce in Vest ... :

- pentru ca cei din Vest circula mult la clapeta constanta;

- pentru ca multi nu-si permit doua masini, una de oras si alta pentru afara;

- pentru ca multi sunt speriati si ascund in tancuri pe roti;

- pentru ca unii sunt agresivi si trebuie sa dovedeasca asta tot timpul;

- pentru ca si acolo sunt foarte multi dezinformati, ca si aici.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stiu eu pe cineva care cand a simtit sub pedala ce pot face 256 de caluti hraniti cu motorina si inhamati cu o automata la 1200 kg a zis ceva de genul WHAU! ;) Si tot benzinara si-a luat apoi :) )

 

Da-mi o benzinara de 256CP si o sa zic la fel :)

 

Adica un automobil benzinar din clasa compacta care beneficiaza de aceasta tehnologie va fi invariabil mai scump decat unul din aceiasi clasa echipat cu un diesel.

 

Pe bune? Suni tu la Honda sa le spui ca au inversat preturile? Eu voiam 140CP dar nu stiam ca pot sa ii cumpar mai ieftin daca luam dizelache. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolin, cand o sa vad 1,2 pus pe passat de exemplu o sa mor de ras. Vorbesc de clasa celor care nu-si permit 2 masini. Pentru ca idealul este 2 masini. Una mare cu motor puternic, fiabil si economic (adica diesel) pentru deplasari extraurbane si una mica, o fâţă cu motor de maxim 1.0 pe benzina cu 2-3 cilindri si puteri de maxim 50 CP.

Cand nu-ti permiti asta, ai de ales: Majoritar in aglomeratiile urbane/familie mica (remuneratie dupa buget coane Fanica, adica mica), merge si un matiz sau o alta clasa mica/mini. Ai familie mai mare, stai intr-un oras mai relaxat sau faci drumuri dese si lungi in extraurban, (oricare din astea) alegi o compacta mai mare cu motorizare diesel pentru ca este mai avantajoasa decat un benzinar de aceleasi dimensiuni si cu puteri asemanatoare.

Eu personal, asa cum am mai spus-o, as prefera un motor benzinar cu GPL de peste 120 CP, dat fiind ca, desi nu am familia foarte numeroasa am nevoie de spatiu in masina. Cum nu exista asa ceva pe piata vehiculelor noi in Ro, voi merge foarte probabil pe mana unui diesel. Pardon, pe cuplul lui :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Tolin, ai dreptate, tehnologia iVTEC ofera cuplu asemanator dieselelor, adica mai mare la turatii mai joase ...

Gresit, iti ofera cuplul de care ai nevoie ! Ca sa te deplasezi bara la bara, dintr-un stop in altul n-ai nevoie de sute de Nm la 1800-2000 rpm.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat daca crezi ca Matizul tau e camion!!!

 

PS: Poate acum intelege! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e de fapt n-ai nevoie nici de masina poti sa ti iei foarte bine bicicleta...Sau motor sau scuter si ai cupplu de care ai nevoie...ce mai explicatiile vin dupa cum convin autorului...

 

Am trait s-o aud si pe asta cu combustia necontrolata... :wallbanger:

Sa dea dracii nu mi mai iau masina dizal never poate face dracu explozie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Ai familie mai mare, stai intr-un oras mai relaxat sau faci drumuri dese si lungi in extraurban, (oricare din astea) alegi o compacta mai mare cu motorizare diesel pentru ca este mai avantajoasa decat un benzinar de aceleasi dimensiuni si cu puteri asemanatoare ...

Revenim la calcule de rentabilitate ? Parca s-a demonstrat ca doar peste un anumit numar de zeci de mii de km/an devine rentabila o echipare Diesel si asta pana cand sa nu se inmulteasca motoarele pe gaz. Parca s-a facut un sondaj pe forum cu nr. de km/an, hai sa vedem cati fac mai mult de, dau si eu o cifra apropiata, 30.000 km/an ? Cand romanii vor avea mobilitatea altora (un prieten face 45k km/an, in fiecare an !) si vor merge la servici pe autostrada, atunci vor putea justifica utilizarea motorului Diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, eu unul cum fac cam 30.000+km pe an, desi sunt fan benzina tura viitoare o sa merg pe un diesel@cutie automata. Tot o compacta.

Pentru oras, un spark cu cutie automata mi se pare ideal. :D

 

Adica, gandesc oarecum ca si Mircea.

Una mica de oras@benzina si alta mare diesel@puternica de alergat in afara. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dam in visuri ude?

Eu Bentley. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieselu prinde la public pentru că ”sunt mulţumit domne că consumă puţin”

 

Dieselu nu prinde la publicul benzinar (exemplu eu) pentru că:

- are un zgomot enervant

- scoate fum negru

- trage cu hopuri (un coleg de servici cică ”îmi place maşina... ştii cum sare” - e vb. de Toyota Auris 1.4 Diesel)

 

Sunt unii calculaţi care nu au sentimente/gusturi/preferinţe şi cică aleg după nr de km pe care îl fac pa an, diferenţa de consum, costul iniţial de achiziţie, cel de vânzare, costul reviziilor etc etc şi ajung al Logan 1.5 DCI :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
benzina sau dizal!?!?...ki ki ki!!

 

Hmmmm... sa fac economie 3-4-5EUR la fiecare 100kmh parcursi intr-o masina de 100kEUR.

Dizel, normal!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...