Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Daca vreti sa va distrati o sa va dau exemplu un Matiz cu 5 persoane care croseta de zor toata coloana...Desi cifrele zic altceva.

@Mircea, cum spuneam sunt multe variabile +...Eu nu comparam 1,6 l benzina cu 2.0 diesel dar asta e alta problema - cu pusul vorbelor in gura altora. :mrgreen:

Ca sa nu spui ca te las nelamurit hai sa punem niste variabile in calcul: priceperea soferului, etajarea cutiei de viteze, greutatea masinii, plaja de cuplu...samd

nu sta totul in cifrele producatorului. Ca sa dau inca un exemplu: eu scot consum la drum lung 3,3% daca merg cu 80 km/h iar producatorul da consum de 4% (cifrele nu sunt totul)! :osanale:

Share this post


Link to post
Daca vreti sa va distrati o sa va dau exemplu un Matiz cu 5 persoane care croseta de zor toata coloana...Desi cifrele zic altceva.

 

Nu avea frane? Si a profitat de dimensiuni. Corect? :D

Nu vad de ce ne ambalam. Diselul consuma putin. Asta e, punct si de la capat.

Share this post


Link to post

Nu neaparat. In oras consum cu asta cat consumam cu cealalta, poate doar un pic mai putin.

Share this post


Link to post
Nu avea frane? Si a profitat de dimensiuni. Corect? :D

Nu vad de ce ne ambalam. Diselul consuma putin. Asta e, punct si de la capat.

Avea el frane...Nu avea minte si profita de mila celor din coloana care nu voiau sa vada sange si matze imprastiate pe sosea (ii faceau loc sa intre inapoi la fiecare depasire). :wallbanger:

Share this post


Link to post
@Mircea, cum spuneam sunt multe variabile +...Eu nu comparam 1,6 l benzina cu 2.0 diesel dar asta e alta problema - cu pusul vorbelor in gura altora. :mrgreen:

Nici eu n-am comparat 1,6 benzina cu 2.0 diesel ci 1.6 diesel cu 2.0 diesel. Vroiai sa compar 1.4 d4d cu 2.0 d4d?

Share this post


Link to post
Circulatia in actuala aglomeratie urbana este facilitata de cuplu motor mare la turatie joasa si de rapoartele din cutia de viteze, dar toate acestea n-au vreo legatura cu motorul Diesel.

 

 

Ba eu zic ca tocmai cu Dieselul au legatura!...Cuplu mare si turatie joasa la benzina inca nu am vazut...Desi pe de alta parte in Bucuresti nu se mai poate vorbi de relaxare deact poate cu hidramata...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Iti arata Tommy, daca vrei. Sau eu.

Share this post


Link to post
Iti arata Tommy, daca vrei. Sau eu.

 

 

Fisa Tehnica puncte.gif 1.8 Sport1.8 Executive2.2 Sport

Putere maxima (cp @ rpm)140 / 6300 140 / 6300 140 / 4000

Momentul maxim (Nm @ rpm) 174 / 4300 174 / 4300 340@2000

 

Datele[/email] tehnice sunt de la Honda Civic...Ah si inca o treaba !Cand o sa vad TIR uri pe benzina atunci mai comparam Dieselul cu benzinarele pana atunci mai pas..AH sunt mult mai zgomoto0ase intretinere mai scumpa alte dezavantaje dar despre cuplu si turatie joasa mai peste ceva timp deocamdata din punctul asta de vedere Diesel rules

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Tu cari 40t in mod curent cu masina personala? Sau iti place sa faci comparatii asa...

Share this post


Link to post

Benzina 1,8 Diesel 2,2

Putere maxima (cp @ rpm) 140/6300 140/6300 140/4000

Momentul maxim (Nm @ rpm) 174/4300 174/4300 340/2000

Tu stii sa citesti!?!?....Uita-te mai sus sunt din datele tehnice de la dealer ...Poate nu stiu aia sa scrie, cearta-te cu ei!!...cand e vorba de cuplu mare si turatie joasa benzina nu poate concura Dieselul..Unul dintre motive este si pentru ca randamentul de la Diesel nu poate fi inca egalat de motorul cu benzina...Dar poate ma insel mai stii!?!?

 

Ba daca ma uit si la normele de poluare si la acceleratie si la consum as zice ca motorul ala de 2,2 Diesel e o mare bijuterie...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Nu e neaparat de carat 40 de tone, exista dieseluri mari care cara 40 de tone, si exista dieseluri mici care cara o tona, o tona si jumatate. Pentru cine merge calm, se preteaza foarte bine dieselul, oferind putere exact in plaja de turatii folosita cel mai des, adica 2000-3000 de ture. Sunt destui care merg la fel de calm cu o masina de o tona la fel cum este condus un tir, de exemplu. Din aceasta cauza, atunci cand pui incarcatura mai mare pe masina (4-5 pasageri, bagaje, etc), poti folosi masina fara sa cresti prea mult plaja de turatii. La benzinar insa, mai adaugi 1000-2000 de ture la schimbarea vitezelor pentru a mentine aceeasi ritm de mers.

In schimb insa, cand vrei reprize bune, se simte cum te lipeste in scaun imediat cum pisti acceleratia la benzinar, motorul trage bine pana in limitare, in trasee ce necesita accelerari-franari dese se comporta mult mai bine.

Eu conduc si benzina si diesel in mod curent si le vad avantajele si dezavantajele, care sunt de ambele parti. Cu benzinarul retrogradez a 3-a, sau chiar a doua daca depasesc un cazan de dacie care merge cu 60, motorul incepe sa urle, ma lipeste de scaun si vad cum urca repede turometrul si vitezometrul pana la 70-75, daca sunt cu a doua, sau pana la 110-115 in a treia si finalizez depasirea rapid si in siguranta. La diesel, daca am deja 2000 si ceva de ture, cand vreau sa depasesc, cand retrogradez, deja urc la 3000 de ture, unde nu pot sa urc mult, la 3500 de ture deja se cam termina distractia si trebuie sa trec in treapta superioara, ceea ce e cam periculos in depasiri. Nu stiu cum stau cu fumul in spate, dar nu cred ca e prea placut.

Cine face trasee lungi prin Europa, va alege dieselul indiferent de ce va spune oricine pe forumuri, consumul mic si autonomia mare isi spun cuvantul. Interesul este sa circuli, nu sa tot opresti pe la benzinarii. Si cine are drumuri de mii de km, nu conduce prea sportiv.

Share this post


Link to post

Ei lAure daxca citesti datele tehnice de la ultimele motoare Diesel ai sa ai surprize si cu reprizele...Demaraj de la 0-100 km/h in 8,6 secunde adica la fel ca un GTI de 1,8 T nu mai e lenes !....Mare minune de nu vom vedea Dieselul pe circuite...

Share this post


Link to post
Cine face trasee lungi prin Europa, va alege dieselul indiferent de ce va spune oricine pe forumuri, consumul mic si autonomia mare isi spun cuvantul. Interesul este sa circuli, nu sa tot opresti pe la benzinarii. Si cine are drumuri de mii de km, nu conduce prea sportiv.

Nu e chiar asa. Eu de exemplu mi-as dori o masina familiala mare. Pentru ca nu-s mos, contrar custom name-ului, as vrea si ceva performante dinamice bune, sa nu mor de plictiseala cand merg singur la drum sau sa ma claxoneze 10 masini din spate pana demarez la semafor. Deci un minim de 120 de CP ca sa faci asta. 120 CP pe benzina ii scoti dintr-un minim 2.0. De la o masina mare pe benzina nu te astepti la consum mic. Deci iei in calcul un consum de 12-14% in oras si 7-9 % in afara.

Asa ca optezi pentru un diesel, de aceiasi capacitate si putere care-ti tine consumul in limite de bun simt. Adica pana in 10% in oras si un 5-7 % in afara. Ai in plus avantajul unui cuplu mult mai mare si al unui stil de condus mai comod datorita lui. Ai in minus o intretinere ceva mai costisitoare si o taxa de inmatriculare ceva mai mare. Insa, cum zicea si Zalmoxis mai sus, diesele noi sunt din ce mai rafinate si mai putin poluante, mai ales cele cu filtre de particule. Ceea ce s-ar putea rasfrange pe viitor in taxe de poluare ceva mai mici.

Iar performante slava Domnului, daca te uiti numai la lacetti, benzinarul de 1,8 si 122 CP are performante dinamice mai slabe decat dieselul de 2.0 si 120 CP! Traiasca cuplul!

 

Zeule, zeule, dieselul pe circuite e de mult :P

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Benzina 1,8 Diesel 2,2

Putere maxima (cp @ rpm) 140/6300 140/6300 140/4000

Momentul maxim (Nm @ rpm) 174/4300 174/4300 340/2000

Tu stii sa citesti!?!?....Uita-te mai sus sunt din datele tehnice de la dealer ...

 

Nu prea. Dar stiu sa gandesc. Scrie undeva in acele date cat este cuplul la 2000rpm? Sau la 1500rpm? Sau la 3000rpm?

Share this post


Link to post

Eu ziceam de F1 ... :)

 

Nu prea. Dar stiu sa gandesc. Scrie undeva in acele date cat este cuplul la 2000rpm? Sau la 1500rpm? Sau la 3000rpm?

 

Da scrie...340 Nm la 2000rpm...e cu bold...nu te mai repezi si tu asa!!...Viitorul apartine Dieselului asta e n-ai ce-i face...

Share this post


Link to post

Nu ai inteles. Chiar daca cuplul maxim e la mama dracu in ture, o mare parte din el e disponibil de foarte jos.

 

Eu o sa sar peste viitorul asta. Direct la electrica.

Share this post


Link to post

@Laurentiu: 1.9 TDI-ul de pe Passat nu mai trage dupa 3500rpm?! WTF! Tractorasu meu trage pana pe la 4500rpm, bine, la 4500 nu mai e imboldu ca la 3000 dar e absolut normal :)

 

@Zeule: audi a castigat Le Mans parca cu un V10 TDI sub capota, si daca nu ma insel tocmai asta a fost atributul acelui motor, autonomia!

 

@Satori: la electrica ai cuplu instant, eu parca asa stiam, corect? Oricum ca sa te convingi de cat cuplu are un diesel la 2000rpm si cat cuplu are un motor pe benzina la 2000 rpm, incearca sa pleci in rampa cu ambele si vei vedea care-i diferenta ;)

Share this post


Link to post
@Satori: la electrica ai cuplu instant, eu parca asa stiam, corect? Oricum ca sa te convingi de cat cuplu are un diesel la 2000rpm si cat cuplu are un motor pe benzina la 2000 rpm, incearca sa pleci in rampa cu ambele si vei vedea care-i diferenta ;)

 

Da. Iei plicul, il pui in apa si... Voila! Cuplu :D Cu alte cuvinte, nu am inteles :)

 

Mike, tie iti plac masinile suficient sa iti rapesti 10 minute din timpul tau sa te duci la Honda pentru un test drive. Do it. O sa vezi ca diferentele nu sunt enorme (cand o sa iti dai seama ca mai si 2000rpm in plus de exploatat o sa intrebi: "Ce diferente?")

Share this post


Link to post

Mda, bine mai, era vorba de cuplu mare la turatii joase ori daca la 2000 rpm dieselul are cuplu dublu fata de benzinare la 4300 rpm poate ca la turatii mai joase o creste cuplu la benzinare...Si marmota nu stiu ce facea cu ciocolata!..Ce draq bai chiar vrei tu sa ai mereu dreptate si cand n-ai!...Puii mei, nici mie nu mi place Dizelu' , tot o benzinara imi iau si eu dar n-o tin frate langa cu momentul e mai bun la benzina...Daca RANDAMENTUL e mai mare la Diesel ce o mai frecam cu "momentul la turatii joase" mai bun la benzina chiar nu inteleg...

 

Da. Iei plicul, il pui in apa si... Voila! Cuplu :D Cu alte cuvinte, nu am inteles :)

 

Mike, tie iti plac masinile suficient sa iti rapesti 10 minute din timpul tau sa te duci la Honda pentru un test drive. Do it. O sa vezi ca diferentele nu sunt enorme (cand o sa iti dai seama ca mai si 2000rpm in plus de exploatat o sa intrebi: "Ce diferente?")

 

Mda 2000 de rotatii in plus pentru ce frate, tu chiar nu vezi !?!...Datele de mai sus sunt chiar de la Honda...Honda de 1,8 are cuplu 173 la 4300 rpm iar aia de 2,2D are cuplu de 340 la 2000 de rot...Eu am impresia ca sunt diferente chiar enorme...

Share this post


Link to post

Revenim la intrebarea: ai camion? Daca nu, exista motoare pe benzina cu cuplu mare la turatii mici, suficient pentru greutatea masinii tale.

Ok, daca agati plugul de ea, nu se mai misca. Dar tu ari Bucurestiul?

Share this post


Link to post

Bai ma lasi cu camioanele tale!?!...Te-ai blocat la ele!?!...Am vrut doar sa arat ca nu degeaba se pun dizele pe camioane, sunt sigur c-ai inteles asta dar ma rog...Si asa pentru tine, uite aici "camioane" vezi baga un ochi si la cuplu si la viteza si la consum si la demaraj si dupa aia vino si mai povesteste-ne...

 

 

http://honda.com.ro/civic5d/fisatehnica/

 

Puii mei ca daca ma tot uit la motorul ala mi se pare ca da dizelu' devine din ce in ce mai mult o afacere...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Nu pot mah sa citesc, ti-am zis. Imi place mai mult sa gandesc.

De exemplu, sa ma gandesc ca 2.2 > 1.8 (82%), sa ma gandesc la pretul de achizitie/revizii/taxe... stii tu, maruntisuri din astea. (nu am bagat chestiile subiective)

Share this post


Link to post

@Satori: Reprezentanta Honda a disparut in ceata, erau undeva in centru in CT, acum nu mai sunt, sunt cu Gazelle acolo :rolleyes:

 

Ce vroiam eu sa zic este ca motoarele electrie iti ofera cuplu instant, sper sa nu gresesc :D

 

Ca idee asa: C4 a lu tata de la service e 1.6 pe benzina. Dupa vreo 2 luni de condus numai diesel-ul a trebuit sa merg cu masina aia pan la Bricostore(~4km) si prima oara n-am plecat de pe loc, s-a oprit motorul si mi-am adus aminte ca asta pe benzina cere ture mai multe si dupa aia pe drum am simtit ca trag de acel motor ca sa obtin niste performante aproape egale cu cele a motorului diesel, deci ceea ce zici tu nu prea tine :)

 

Alta chestie: VTEC-ul tau cat papa in oras?

Share this post


Link to post
Nu pot mah sa citesc, ti-am zis. Imi place mai mult sa gandesc.

De exemplu, sa ma gandesc ca 2.2 > 1.8 (82%), sa ma gandesc la pretul de achizitie/revizii/taxe... stii tu, maruntisuri din astea. (nu am bagat chestiile subiective)

 

 

Bine mai Ganditorule!!!!...asa e cum zici tu, e mai tare motorul pe benzina !...

Share this post


Link to post

Deocamdata 9.5l %

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...