Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Aici e vorba de salariul minim pe economie care trebuie sa asigure un trai decent.

Imi indeplinesc sarcinile de serviciu, si in schimb ei ma platesc. Despre asta e vorba.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Balanele, calmeaz-te ca nu suntem nici pe maidan, nici la firma aia multinationala la care esti tu sefulet.

Nici eu nu sunt de acord cu afirmatia lui yannlepantrec, insa nu inseamna ca ma apuc sa-i umplu frigiderul si, eventual, si camara, sa nu se plictiseasca.

 

S-a deviat de la discutie si s-a ajuns la balarii. Pana la urma, tine de fiecare cum isi gestioneaza banii, fie ca e vorba de 1k euro /luna sau 1k lei / luna. Daca eu am o anumita suma de bani ACUM, si prefer dieselul din te miri ce motive (ca e soba, ca are consum mai muc, ca imi place fumul / mirosul motorinei arse), atunci da, imi iau diesel, ca imi gestionez mai usor cheltuielile pe viitor. Daca am bani pentru diesel, dar mai vreau sa plec si in week-end la mare cu masina nou achizitionata, stiind pe ce suma ma bazez pe urmatoarele luni, atunci imi iau benzinarul si cu diferenta de 1-2k euro stau 3 zile pe plaja, mai schimb mobila prin casa ori pur si simplu ii pun la ciorap pentru perioada urmatoare, cand poate, mai vreau sa imi iau cate un lcd pentru fiecare camera.

 

In fond, problema tine de ratiunea fiecaruia. Diesel-ul e pretentios, mai pretentios decat benzinarul. Multi amici si-au f#%#t motorinarele, folosindu-le in acelasi regim ca pe benzinare. Dar la fel de multi amici baga motorina in rezervoare fara sa aiba vreo problema sub capota.

 

Cum o ingrijesti asa o ai. Este o regula de baza la ambele motorizari.

Share this post


Link to post

Nu raspund la atacuri la persoana. Pentru asta exista moderatorii.

De acord cu ZDN-motorul de litraj mic pe benzina pentru cei cu naveta mica sau in oras (exclus Buc).

Diesel e ok ca si masina de firma si rulaj mare sau cei care fac naveta mai lunga.

@Laurentiu - trebuie sa mai tii cont in calculul tau si ca anumite masini nu sunt disponibile cu motorul pe care-l si vrea omul sau care ar fi mai economic.

Aici mai e si chestia de gust si de design. Cum zicea cineva mai devreme, altfel am avea toti Logane1,4.

Share this post


Link to post

A, e normal si asta, mai ales ca la noi, cand se aduce o masina, se aduce cu toata gama de motoare diesel, iar la gama de benzinare, doar motoarele cele mai mici. La Clio 3 de exemplu, acum ajungi sa iti iei obligat-fortat diesel, intrucat au scos din gama motorul 1.4 16V de 100 CP, care era cel mai echilibrat, au lasat un anemic 1.2 16V si pe cel de 1.6 16V doar cu o cutie hidramata. Pe diesel ai toata gama.

 

Cat despre consum, in gama motoarelor decente benzinare (1.2-1.6) pentru o masina mica-medie, nu prea am auzit femei sa se planga, doar barbati. Cat consuma, atata e. Altfel, o prietena prefera diesel (avand un 206 1.4 hdi) deoarece conduce si cu tocuri si ii este mai usor la pedale (la un benzinar ar opri motorul la plecarea de pe loc). Altfel nu o intereseazea ce e sub capota si cat consuma.

 

Cat despre cat castiga fiecare, nu are rost sa intram in polemici; important este ca fiecare sa caute sa invete, sa evolueze, sa-si depaseasca propria conditie, nu sa se planga de cat de prost e platit. Nu poate intr-un loc, cauta in altul, schimba job-ul, schimba orasul, schimba tara daca e nevoie. Eu recunosc ca am ajuns sa castig muult peste salariul mediu, dar asta prin propriile mele eforturi, fara sa ma ajute cineva, fara sa dau in cap la nimeni.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Niciodata nu am sustinut ca nu exista persoane care chiar merita sa castige multi bani. De exemplu, dentista mea.

Problema e ca sunt foarte multi care sa castige fara sa merite.

Si ca salariul minim pe economie nu ofera posibilitatea unui trai decent.

Nu ma deranjeaza ca seful meu castiga 100 si ceva de milioane. Mas deranjeaza ca eu nu castig cel putin 20.

 

Din punct de vedere al costurilor, in momentul asta dieselul meu incepe sa fie mai costisitor ca unul pe benzina cu GPL. Dar nu stiu inca daca e sau nu adevarata uzura scaunelor de supapa la GPL, sau daca kitul de protectie a supapelor ajuta in acest sens sau nu. Cu alte cuvinte, daca riscul de a mi se defecta injectoare, pompa etc., nu este cumva similar cu riscul de rectifica/ schimba chiulasa la un motor cu GPL.

Share this post


Link to post

...

Nu ma deranjeaza ca seful meu castiga 100 si ceva de milioane. Mas deranjeaza ca eu nu castig cel putin 20.

...

 

 

Domn' Balanel, da' lu' sefa-tu i-ai spus chestia asta? Ca nu e corect sa meriti 20 milioane si el sa-ti dea doar 8?

Si ce ti-a raspuns?

 

Revenind la titlul topicului, cred ca de multe ori "calculele" facute inainte sunt bazate pe legende urbane si pe ce-au spus doi vecini. "Domn'le, Costica are Corsa 1.2 si-i consuma 15 in Bucuresti iar Clementza are passat TDI si consuma 5.5".

Eu am observat ca de multe ori pe forumuri multi pasinoati de masini de fapt habar n-au cat le consuma masina... sau care sunt factorii care influenteaza consumul. Si cat de tare poate sa varieze consumul functie de factorii aia, care sunt limitele inferioare sau superioare. "Masina mea consuma x.yl/100km" e o afirmatie la limita non-sensului, atata timp cat nu sunt precizate conditiile.

Mai mult, toti soferii conduc ca niste schumacheri incrucisati cu Al Gore, adica sunt piloti perfecti. Daca-i spusi lui Costica ca conduce ca o cizma corsa aia iti umple frigiderul si tie si maica-tii si tuturor neamurilor tale.

Share this post


Link to post

Eu am o singura curiozitate, mai offtopic asa vis-a-vis de o afirmatie facut pa pagina anterioara. Ce trebuie sa stie un om ca sa castige legal 5000 de euro lunar?

Vorbesc de un angajat executant, nu de sef sau patron.

Adica ce pregatire tehnica (sau nu) trebuie sa ai pentru asta. Vreau doar un exemplu :)

Share this post


Link to post

Optiune 1. Prof universitar. Prof, nu lector sau conf. Bagi 2 norme si mai bagi si un grant doua de cercetare si iei banii aia la alb. Stiu cazuri concrete, in domenii tehnice.

 

Optiune 2. Functionar european. Bagi un concurs cu 300/loc, prinzi un job si apoi incerci sa ajungi la delegatia din Romania :D specialitatile pot fi foarte diverse, de la traduceri la economie, drept sau inginerie care mai de care mai exotica.

Share this post


Link to post

Specialist, consultant, arhitect, avocat, doctor etc. Eu am alta curiozitate, ce trebuie sa stie un om sa fie dispecer..

Share this post


Link to post

Presupun ca astia trebuie sa aiba firma lor, nu sa lucreze la "patron" :)

 

Dispecerul trebuie sa fie rezistent la stres, abilitate inascuta sau dobandita.

Share this post


Link to post

La mine in firma sunt care se apropie de astfel de sume, asta daca nu cumva o si depasesc (salariul fiind confidential, normal). Asta ca sa nu mai zic de cei din filialele firmei-mama din alte tari, unde 5000 de euro nu mai inseamna mare lucru.

Toti banii sunt pe stat, in alb, nu in plic sau cine stie cum.

 

Important este sa inveti, sa-ti dai interesul, sa vrei si sa iti placa.

Share this post


Link to post

Normal. Dar unii nu se gandesc la chestii de astea nesemnificative.. scoala, cunostinte, pregatire, experienta, capacitati, responsabilitate, productivitate, ani de zile de certitudini, profesionalism si incredere etc.

Mie imi place tare inca ceva, cei care intreaba de ce X castiga atat, nu ce face X sau ce e capabil sa faca si ce evolutie a avut, cat a muncit si a bagat la cap.

Ei vor sa faca acelasi lucru mai mult sau mai putin semnificativ si sa creasca salariul. Cam nu prea se poate asta.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Fara a tine partea cuiva ori a polemiza un subiect ce tine de un alt topic, exista si cazuri in care scoala n-a fost un element prea cunsocut de multi "destepti" - actuali sau fosti ministri, directorasi numiti politic pe te miri unde si chiar patroni de firmulete de paza, la care face referire domnul si stimabilul nostru dispecer.

Probabil omu' facea referire strict la numarul de ore lucrate de el comparativ cu alt individ, platit cu 10x salariul lui.

 

Dar "Ai carte, ai parte" nu mai place multora...

Share this post


Link to post

In provincie in multe locuri cei cu studii medii pot castiga mult mai bine decat cei cu studii superioare, de aici s-a impamantenit conceptul ca scoala e pierdere de timp, conteaza sa-ti mearga mintea si sa faci ceva smecherii.

Daca te duci la un patron si ii zici ca vrei 2000 de lei salariu, nici macar nu te intreaba ce stii sa faci de banii aia (chiar daca tu stii sa faci de 3000), ci iti arata direct usa.

 

De asta ajunge Bucurestiul supraaglomerat, iar prin orasele din provincie incepe sa bata vantul.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Pai daca cu scoala cu tot nu produci mai mult decat unul fara, atunci chiar a fost pierdere de timp.

 

Totusi nu trebuie amestecat privatul "adevarat" cu posturile politice sau afacerile private care de fapt invart bani publici. In primul caz nu conteaza, castigi cat produci indiferent ce scoala ai. In al doilea caz e vorba de furt sau de probleme de etica.

 

Din prima categorie am cunoscut de un tip (tunisian de origine) patron de firma de IT cu venit anual din cu 6 cifre care are doar liceul, si pentru care lucreaza o armata de doctori. Insa a pus mana si a invatat singur, a inceput sa faca bani de cand avea 16 ani si are un simt al afacerilor pe care multi doctori in management nu-l au. Eu o stiu si pe sor-sa si sunt oameni dintr-o familie absolut normala, nu genul care au "furat startul". E perfect capabil sa justifice cum a facut primul milion. In materie de afaceri nu doar scoala conteaza, ci si flerul, sau capacitatea de a risca. Sunt altii care au IQ cat china si miliarde de diplome care insa sunt vesnic angajati pentru a n-au c...e, motivatia sau inspiratia sa dezvolte o afacere pe cont propriu.

 

Iar cand pe piata sunt prea multi neuroni si prea putine c...ie, atunci c..le castiga mai bine.

Share this post


Link to post

Un prof de la facultate avea o vorba: "nu mai pierdeti timpul prin scoala si apucati-va sa faceti bani". Facultatea iti poate oferi o meserie curata, platita bine, dar daca vrei sa castigi foarte bine, atunci trebuie sa ai afacerea ta. Si trebuie sa te apuci de ea cat mai devreme, inainte ca facultatea sa iti ingusteze orizonturile. Vorbim aici de afaceri bune, cinstite, fara smecherii si alte rahaturi.

 

Cei care castiga mult si se bat cu pumnii in piept sunt cei care intr-adevar au pierdut contactul cu realitatea. Important este sa stii de unde ai plecat, ca sa nu te mai intorci acolo :) . Un exemplu sunt cei care lucrau pana in 2008 in banci si cereau 1000-2000E doar pt ca erau ofiteri de credite. WTF? Un functionar care plimba hartii de la un birou la altul nu merita banii astia chiar daca e imbracat la costum. Pentru ca nu produce nimic, nu stie sa faca nimic, doar are papagal. Dar a venit criza si oamenii de genul asta au inceput sa isi vada lungul nasului cand au acceptat sa incheie asigurari pe la cine stie ce firmulita de brokeraj de apartament pe un salariu de mizerie.

 

@balanel: cere si tu o marire de salariu sau schimba firma. Eu castigam banii astia in 2004, ca student, lucrand 4 ore pe zi la casca la Orange. Imi vine greu sa cred ca nu te poti angaja la un call center pe dublul banilor pe care ii iei acum facand munca cea mai de jos.

 

On-topic: Dieselul nu trebuie privit ca o afacere numai prin prisma banilor economisiti. El este o afacere pentru ca la aceeasi capacitate cilindrica ai un cuplu mult mai bun, ai un motor care nu necesita o intretinere atat de amanuntita ca la o benzina (nu exista bujii, bobine si toate cele de pe partea de aprindere) si ai o masina mai placuta in exploatarea de zi cu zi. E drept ca uneori imi place sa conduc benzinara sora-mii doar ca sa aud motorul turat peste 5000rpm, dar nu as da dieselul pe benzinara odata ce l-am condus.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Nu-l mai interpelati pe balanel pt. ca nu va mai poate raspunde pt. o perioada luunga de timp...

Share this post


Link to post

Nu-l mai interpelati pe balanel pt. ca nu va mai poate raspunde pt. o perioada luunga de timp...

 

Hopa, iar a fluierat in biserica? :o

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Facultatea iti poate oferi o meserie curata, platita bine, dar daca vrei sa castigi foarte bine, atunci trebuie sa ai afacerea ta. Si trebuie sa te apuci de ea cat mai devreme, inainte ca facultatea sa iti ingusteze orizonturile. Vorbim aici de afaceri bune, cinstite, fara smecherii si alte rahaturi.

 

Aici e si o chestie de statistica si de sanse. Daca faci o facultate ai sanse poate 50% sa ai o meserie curata si sa castigi decent. Daca n-o faci, si intri imediat in afaceri ai poate 1% sanse sa castigi foarte foarte bine si 99% sanse sa ajungi un alcoolic frustrat. Nu toti care incearca asta si reusesc. Si daca te apuci de fotbal ai poate 0.01% sanse sa ajungi Hagi si 99.99% sanse sa ajungi profesor de sport (alcoolic frustrat).

Iar o facultate nu cred ca te impiedica si sa dezvolti o afacere, chestia cu ingustatul orizonturilor e relativa si depinde de multi alti factori, nu doar de scoala. Exista deja destui adolescenti cu orizonturile ingustate cu mult inainte sa ajunga la varsta facultatii, procesul asta incepe inainte.

 

Balanel cred ca si-a furat-o pentru avansurile facute altor colegi forumisti, probabil pe principiul ca aici e forum auto nu sauna gay :) )

 

Ontopic

Mie asta cu placerea condusului mi se pare prin definitie discutabila, iar la motoarele moderne comparabile ca putere e chiar vorba de diferente marginale. . Sa zicem ca le mai si legi de cutie robotizata decenta si pica orice avantaj legat de comoditate sau alte povesti.

Normal, daca compari un turbodiesel de 2kile si 150CP cu un benzinar de 1.4 si 100CP atunci clar castiga dieselul, insa idea e sa compari motoare cam in aceeasi liga. Pana si antichitatea de motor de pe Leganza de exemplu are cuplu apropiat de cel maxim pe o plaja de turatii la care putine diesele viseaza, iar despre unul turbo nici nu are rost sa discutam. Singura placere a condusului la diesel, dupa gustul meu e cea intre 2000 si 2500rpm :D Insa cum spuneam, asta e discutabil.

Share this post


Link to post

Multi au trecut la diesel direct din dacia 1310 pe carburatie, si de multe ori au facut-o la un motor de 100-130 CP (1.9 tdi VAG). Vazand ca au si consum mai mic decat la Dacie, normal ca vad in diesel solutia pentru demaraj, putere, consum scazut, etc si nici nu vor sa auda de benzinar. Putini insa au apucat sa conduca un benzinar serios, de peste 100 CP, ca sa vada si cum e sa accelerezi, iar cel din dreapta sa nu se poata intinde dupa pachetul de tigari de pe bord.

Eu recunosc cu parere de rau ca cel mai puternic benzinar pe care l-am condus a fost un Megane Coupe din 1998, 2.0 150 CP aspirat, cu care am urcat pana la 220 km/h, dar ar fi mers si pana la 240 la ora daca am fi avut unde sa-i dam. Masina asta in schimb, la un regim de 90-100 la ora, consuma 6%, absolut decent, fiind si relativ usoara (cca o tona), nefiind gatuita de 1 milion de catalizatoare si norme euro. Din pacate n-aveam pe atunci banii sa o cumpar, as fi renuntat binemersi la Megane-ul meu (care, btw consuma si mai mult pt 40 CP in minus) pentru masina aia.

Mai sus de 150 CP, n-am condus decat dieseluri, care nu m-au impresionat in nici un fel, nici la consum, nici la performante.

Share this post


Link to post

Singura placere a condusului la diesel, dupa gustul meu e cea intre 2000 si 2500rpm :D Insa cum spuneam, asta e discutabil.

Cam foarte discutabil, cam orice masina trage tare in putere maxima, nu in cuplu maxim, vezi si la getz si la skoda :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

True, daca vrei sa masori, ai absoluta dreptate.

 

Insa nu-i "simti". Cand cuplul incepe sa scada (si la diesel asta se intampla devreme) feelingul e de masina care lesina, chiar daca in realitate ea continua sa traga si o face mai bine decat daca ai schimba treapta sa pici din nou pe cuplu.

Mai mult, unele (cum era getzul sau superbul stock) au un palier mare de putere, ceea ce e bine pt performante insa ca feeling mai putin. Cand puterea ramane costanta cu viteza, cuplul (si acceleratia) scade liniar, ceea ce pt feeling e naspa, spre deosebire de una la care puterea creste cu viteza (cuplul ramane constat) si trage aproape "constant"

Share this post


Link to post

Eu am trecut de la Nubira la Epica, deci intr-adevar de la 106cp la 150cp cu turbina e o diferenta mare. Am mers de cateva ori si cu un amic cu Megane 2 F1 2.0i cu 230cp (parca) si pot sa spun ca senzatiile sunt intr-adevar deosebite. Dar aia este o masina cu care sa te dai (si pe circuit) si nu cu care sa mergi zi de zi pe drumurile patriei. El o foloseste in scopul deplasarii zilnice si nu este foarte incantat: consumul de 15% e ceva obisnuit in oras, a renuntat la jantele de 18" pt unele de 17" mult mai comode si la care risca mai putin cu bordurile si galmele samd.

Cam la fel si Toni cu al lui Seat Leon FR. Sunt masini deosebite, cu care te poti distra de minune, dar care au dezavantajul unui consum mare, chiar si daca sunt exploatate in regim normal/ economic. Placerea de a conduce asa ceva in oras exista daca nu te uiti la consum si iti place sa faci sicane prin trafic, altfel sa mergi zi de zi/ocazional cu o astfel de masina in Bucuresti nu este nici o placere.

 

O comparatie corecta dpdv al consumului si al puterii se poate face intre motoarele diesel de generatie mai veche 2.0 si benzinarele de 1.4 turbo noi. Totusi benzinarul fiind "overclockat" (turbo+compresor mecanic) nu ofera senzatii similare cu un diesel sa-i spunem obisnuit.

 

Eu cu a mea m-am dat un pic pe cateva strazi libere scotand controlul tractiunii. La plecare brusca de pe loc rotile se invart in gol ca nebunele chiar si in a 2-a. Practic daca nu iei piciorul de pe acceleratie doar limitarea de turatie te mai scoate din burnout chiar si cu a 2-a. Directia nu mai asculta si fenomenul de subvirare este foarte puternic.

Cuplul la turatii joase este net superior chiar si Meganului de mai sus. L-am luat si pe taica-meu la plimbare anul trecut dupa ce luasem masina si l-am bagat bine in scaun cu plecarile de pe loc. A rasuflat usurat cand a coborat :) ) . Si asta fara sa am o masina sport, ci una orientata spre confort. In plus, dieselul de pe Epica ia in oras cat ia 1.4 aspirat de pe Lacetti. In afara localitatilor greutatea mai mare si cutia penalizeaza Epica si scot consumuri similare (usor mai mici) unui 1.4/1.6 pe benzina care are cu 200-300kg mai putin.

 

Deci pentru deplasari obisnuite si eventuale "escapade sport" un diesel 2.0 e foarte bun si nu consuma la fel de mult ca o benzinara in cazul in care "te dai la el". Pentru pasionatii de condus sportiv un diesel nu ofera suficienta satisfactie datorita limitarii joase a turatiei, deci vor alege cel mai probabil un turbo pe benzina. Iar cei care nu vor sa aibe batai de cap si nu stiu/nu vor sa intretina o masina cu turbo cu siguranta vor fi mult mai incantati de o masina pe benzina aspirata care nu are nevoie de timp pierdut la pornire/oprire.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Panda 4x4 1,3 Multijet Medgidia -Harsova si retur 162 km cu 8,21 l motorina ! Eu zic ca se merita INCA !

Share this post


Link to post

Zi si cat costa cardanul, kitul de ambreiaj, coloana de directie, etc, la masina aia. :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...