Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Eu ziceam de benzinarele turbo TSI/TFSI ...diesel vs TSI ...

Cel putin la VAG la 1.2l 1.4l TSI au fost citeva cazuri...cica au schimbat furnizorul de turbine...dupa aia...

Peste 2-3-4 ani am sa schimb masina pe una mai noua cu 3-4 ani vechime...adica generatia 2010-2011...

Si ma uit cu groaza ca mai toate marcile au probleme de calitate, proiectare...doar motorizarile vechi sint mai fiabile...

Share this post


Link to post

Consumul dat de producator se face intr-un test cu medie de viteze de 19km/h, fara consumatori (gen clima), cu 3-4 acceleratii de masina de 40CP nu de 150 si 3-4 franari dulci de sofer de limuzina, nu de omu' muncii nervos ca intarzie la cooperativa. Normal ca nu bate cu 10-12km/h viteza medie, scosi cu 50 accelerari si 50 franari/km, cu clima si alte alea...

 

eu la 20km/h medie de viteza urbana scot sub 9 consum urman, cu benzinar mare

Share this post


Link to post

Citi km ai cu "motorasul" tau ? Prin Ro mai slabut cu 1.8TSI ...majoritatea umbla cu jucarele pina in 1.6l TSI...

Probleme ceva la ea?

Consumul e bunicel comparativ cu un diesel model nou care pe hirtie su duce spre 6 , real 7 ...oricum nu la puterea asta...210CP banui ca ai si ceva soft pe ea, standard parca vine cu 160-170CP :) ?

Share this post


Link to post

35kkm. Fara probleme, deocamdata, cu chip de la 1500km. Insa nu am chinuit-o des in trafic urban, majoritatea kilometrilor sunt facuti afara in regimuri "usoare".

 

Mergand regulamentar pe autostrada consumul iese in jur de 6. Mergand... normal... iese pe la 7. De altfel, tinut evidenta la de 7kkm pana la prima revizie de 30k si consumul mediu a fost 7.6, iar de atunci n-am mai verificat exact, ma mai uit doar la BC din cand in cand din pura curiozitate.

 

La stilul meu de mers (~15kkm anual) si la preturile de aici la asigurari si taxe dieselul ar fi fost mai scump.

Share this post


Link to post

Concret

ascutitoarea - Accent crdi 16v 110cp - urban 7% (am reusit si mai putin pe la inceputul toamnei)

cielo - 10-11 in aceleasi conditii

golf 1.6 azd - 102cp - 12%

 

extraurban - accentul in jur de 6, golful si cielo in jur de 7

 

La cati km merg pe an (aprox 15k) nu se justifica diferenta diesel benzina.

 

Ce se justifica - ca si reprize, demaraj si capacitate de "a te scoate din kkt in depasiri" - accentul este net superior. La putere nu cu mult mai mare.

 

In acelas timp, ma tenteaza rau un gti sau rs, sau ceva de genul - un benzinar in care sa simti ca faci altceva decat a te deplasa din punctul a in punctul b. Dar tractorasul l-as tine in continuare pentru uzura zi-de-zi.

 

Concluzie - nu te intereseaza masina decat ca mijloc de deplasare? si faci km multi? diesel mic este alegerea buna.

Vrei sa sofezi, nu doar sa te deplasezi? - un bezinar, ori mare in V sau 6 linie, ori mediu-mic turbo. Si daca e nevoie si de frecus in oras - ceva de mic litraj - benzina, sau dizal, dupa preferinte.

 

O masina care sa aiba avantajele abelor inca nu s-a inventat. Chiar daca marketingul se lupta sa ne convinga de asta. Adica de TSI-uri.

Share this post


Link to post

TSI-ul e un motor care are cuplu foarte de jos, chiar mai de jos decat unele diesele. La al meu am verificat cu vag-comul si am boostul maxim incepand de pe la 1200rpm. Si consuma ceva mai putin decat un benzinar "clasic" de aceeasi putere, fara insa sa aiba consum de diesel.

 

Pe de alta parte dieselul actual cu filtru de particule s-ar putea sa fie o idee proasta mai ales pentru utilizare urbana. Daca se infunda, costa. Daca nu se infunda, consuma (ca sa se regenereze). Sincer eu unul daca as vrea o masina pentru utilizare urbana as merge pe un motor de tuns iarba pe benzina, aspirat, mai ales ca strict urban nu poti face kilometri enorm de multi incat sa conteze foarte mult economia.

 

Pentru afara, unde poti sa simti ca mai si conduci nu doar stai in trafic (cand stai, stai la fel indiferent daca ai 55 sau 400CP), conteaza gusturile... exista si benzinare si diesele interesante.

 

@Makdat

Dieselele gen Accent nu rup asfaltul pentru ca sunt neaparat foarte tari, ci pentru ca au cutii scurte si din motivul asta par iuti. Accentul la 175km/h are deja puterea maxima in top gear. Asta se intampla foarte rar la benzinare, cele de pana in 150CP de obicei ating viteza maxima in penultima, nu ultima treapta. Insa si asta se schimba, apar si diesele eco/green shit cu cutii lungi care sunt la fel de "anemice" ca benzinarele... ca sa mearga decent trebuie tinute in trepte inferioare.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Sincer dupa ceva vreme de condus masini diesel pe la serviciu si cand eram convins de avantajul dieselului,am revenit la iubirea cea dintai benzina. Luand cazul de fata (Accentul din dotare)eu cand am inceput sa bag bani in piese pentru imbunatatiri am considerat in felul urmator:

-placutele le-am schimbat la ~40k in medie (daca era diesel probabil maxim 30k) deci in 200k le voi fi schimbat de 5 ori fata de 6-7 ori economie ~200ron;

-am schimbat ambreiaj(tot kitul) de obicei la diesel se schimba cu tot cu volanta deci economie 500-1000ron;

-telescoapele la150k nefiind curs decat unul sg si altul la limita. Pe acelasi model,dar diesel amortizoarele incep sa pice pe la 70k deci mai schimbam inca un rand cel putin adica ~1200ron (kyb excel gaz)

-bucsi bbs de doua ori fata odata spate si bielete bara stabilizatoare 1 data fata/spate, la diesel fiind mai greu probabil mai consideram inca o inlocuire cel putin.

-pompa de benzina 280ron. La diesel cel putin dublu pretul.

Nu mi-a picat niciodata turbina(deh e un amarat de aspirat) adica 1000-1500ron(pret minim pt reper nou). Nu am curatat/inlocuit niciodata egr-ul, nu am inlocuit niciodata vreun injector/catalizator/filtru de particule/debitmetru de aer/sonda lambda. (consideram aici cel putin 4000lei) Revizii cu schimb ulei la 15k fata de 10k la diesel.

Consumul extraurban porneste de la 4,8% mers un pic subturat reusit de tata pe dn1 pana la peste 7,5% fugarita pe autostrada din austria-ungaria reusit de mine. La diesel(acelasi model) diferenta nu e asa mare(motor 3 pistoane) decat la urban unde eu cu nr mare la picior nu o scad sub 8.

 

 

Din punctul meu de vedere prin ce am scris mai sus, nu prea exista rentabilitate cand vine vorba de masina, pentru ca ea oricum iti va manca bani oricat de orgolios ai fi si nu ai recunoaste. Depinde de fiecare catre cine vrea sa ii directioneze, daca vreti sa ii dati celor din industria petrolului va luati benzina, daca vreti sa sustineti industria de piese auto va luati diesel.( A nu se intelege ca e un exemplu general valabil pentru orice marca, ma rezum la Hyundai pentru ca o cunosc de pe celalalt forum).

Share this post


Link to post

Razvan - ce zici tu se aplica la caroserii pe care s-a adaugat motorizarea diesel la o data ulterioara. Ea fiind initial gandita pentru motor mai usor, si cu vibratii si cuplu mai mici.

 

In mod normal articulatii, etc trebuie sa se comporte la fel pe aceeasi caroserie, indiferent de motorizare. De frane nu mai vorbesc.

Ca si exemplu - sa ramanem la accenti - de data asta aia mai noi - benzina de 1.4 de aproape 100cp are tamburi pe spate - dizalu' cu doar zece cai in plus dar mai greu - are discuri pe spate. Coloanele de directie sunt diferite - ca puteri ale motoarelor - si se strical la fel de repede :D . etc.

 

Iar treaba cu volanta - e functie de marca - la unele se schimba la fiecare ambreiaj, la altele la 2.

 

Am avut de-a face cu destule diesele - si exceptand erorile de utilizator (subturari etc) si unele defecte de fabricatie (ce pot aparea si la benzinare) - nu pot spune ca sunt mai putin fiabile. Din contra uneori.

 

Ce am omis, intradevar, @mr - este nenorocirea numita filtru de particule. Motiv pentru care diesel nou nu mi-as mai lua. Uitasem de chestia asta. Iar despre motorul de tuns iarba - perfect de acord - intr-o exploatare exclusiv urbana se poate dovedi mai economic decat un dizal.

 

Cu "scurtimea" rapoartelor - e o alta discutie. Accentul nu are neaparat o cutie scurta - cum are dci-ul de 1.5 de pe megan de ex - cea in 6 trepte. Ce il "scoate" fata de alte comparabile ca si cilindree este plaja mai mare de turatie pe care "trage". Prin comparatie cu masini apropiate ca si putere/cuplu/clasa scoate niste timpi 80-120 excelenti (cei care conteaza in lumea reala) in ciuda unui 0-100 destul de slab (complet irelevant in utilizarea zi-de-zi). Dci-ul de 1.5 e amagitor - ai senzatia ca trage excelent, mai de jos decat crdi-ul, dar "se termina" mult mai repede.

Share this post


Link to post

80-120 cu accentul daca vrei timpi minimi, ii faci in treptele 3-4. Nu il poti face doar intr-a 3-a. Cu un benzinar de putere similara (Kia Ceed sa zicem) il faci in treptele 2-3. Sau doar in 3 eventual. La Accent diesel a 3-a "se termina" inainte sa ajungi la 120. De asta spun ca e o cutie scurta.

In general benzinarele "mici" au cutia lunga raportata la puterea motorului. In general in ultima treapa nu sunt in stare sa scoata toti caii, sunt ascunsi la viteze la care nu pot atjunge, aka au cutii prea lungi, care sunt penalizante la demaraj... daca esti alergic la retrogradat :D

Share this post


Link to post

Cu "scurtimea" rapoartelor - e o alta discutie. Accentul nu are neaparat o cutie scurta - cum are dci-ul de 1.5 de pe megan de ex - cea in 6 trepte. Ce il "scoate" fata de alte comparabile ca si cilindree este plaja mai mare de turatie pe care "trage". Prin comparatie cu masini apropiate ca si putere/cuplu/clasa scoate niste timpi 80-120 excelenti (cei care conteaza in lumea reala) in ciuda unui 0-100 destul de slab (complet irelevant in utilizarea zi-de-zi). Dci-ul de 1.5 e amagitor - ai senzatia ca trage excelent, mai de jos decat crdi-ul, dar "se termina" mult mai repede.

Sa stii ca nici cutia de 5 trepte de pe Clio nu e mai lunga, sau cu mult mai lunga decat cea de 6 trepte de la Megane. Adica eu in treapta 5 am turatii, la aceeasi viteza, mai mari decat are Megane-ul, la aceeasi viteza, in treapta 6.

Despre cum trage Accentul, nu sunt de acord cu ce spui, la turatii mici. Am condus acest model, si pot spune ca este avantajat de turbina cu geometrie variabila, atat la turatii mari, cat si mici. La motorul meu, turbo-lag-ul era ingrozitor de mare. Poate tu ai condus doar varianta de 70 de cai, care are o turbina mica, cu inertie mica.

 

Ceea ce as vrea sa te intreb, este cum trage motorul de la Accent, in turatii foarte mari. Fiind un drive-test, nu am putut sa o duc la asa turatii.

Pot insa sa-ti confirm ca la dCi-ul meu, intr-adevar, dupa 4200-4300 de ture se cam limita.

 

Acum, dupa resoftare, s-a schimbat povestea. Trage de foarte jos, de la 1200-1500, raspunde aproape instant la acceleratie, ca am anulat si EGR-ul, iar la turatie mare trage fara probleme pana imi taie alimentarea (4900). Sunt foarte multumit de comportamentul motorului dupa aceasta modificare. Felicit pe aceasta cale firma, aceeasi la care si-a facut si mr_.

Share this post


Link to post

Pentru TSI (Golf 6 1.4 TSI benzina 160 CP DSG7) pot da eu cateva date: Consum urban in Bucuresti 8.5-9.5 % (mers dimineata orele 8-9 si seara 18-19 din Berceni in Militari orientativ). Consum extraurban 6.5% (Buc Valea Prahovei si retur) dar mai jos de 6.5% nu prea am vazut. Motorul se incalzeste dimineata cam in 5-10 min la -3/-5 grade si in 10-15 min la -13/-15 grade (asta inseamna sa sufle ceva cald cat de cat in masina si sa clinteasca acul de la minim la temperatura). Important asta cu masina scoasa din garaj de la 11 grade. Deci am mari dubii despre diesel-urile care se incalzesc in 2 min la temperaturi sub zero daca am citit bine discutiile anterioare. Am avut un Clio dCI cu care aproape traversai orasul si nu se incalzea iarna. Comparativ am un coleg cu VW Jetta 2.0 TDI 140 CP care ajunge la birou in 15 minute dimineata fara vreun semn de caldura in masina sau la acul de temperatura. Consumul de la Jetta TDI in urban este similar cu TSI-ul (la puteri similare), dar in extraurban este semnificativ mai mic (4-5%). Pe de alta parte motorizarea de 1.4 TSI de 160 CP de la Golf este mai scumpa sau cel putin egala cu versiunea diesel de 140 CP.

Share this post


Link to post

Precum ziceam se pare ca pt mers preponderent oras e mai ok TSI-ul...

Oricum ma cam indoiesc ca motorasul ala de 2l scoate 4l extraurban la viteze mari...mers linistit pina in 90-100 poate ca scoate...

Share this post


Link to post

@balanel

sub 1800 - 1900 nu se intampla mare lucru - sau in orice caz nu mai bine decat la dci-ul de 105 de exemplu.

insa peste 2000 trage foarte bine - pe la 3000 se simte schimbarea geometriei turbinei - are un soi de prag (daca ai finetea sa simti asta) si trage foarte bine pana pe la 4500

limitarea este undeva sub 5000 - insa doar de vreo doua ori am ajuns la ea - practic plaja pe care trage motorul este suficient de mare incat sa nu se "termine" prea repede.

 

Lag are decent - peste 2000rpm este cvasiinexistent - nu se compara cu motoarele cu turbina cu geometrie fixa, evident. E si ajutat de faptul ca e motor in 16V

Dar ca si exemplu - pd-urile de 105 de vag - sunt mai vioaie in turatii mici, dar iarasi, se plafoneaza extrem de repede - mai jos chiar ca dci-urile

 

crdi-ul asta are ceva din comportamentul unui benzinar - in ture inalte. Si sunt constient ca nu se pot obtine toate aceste calitati la acelas motor. Si prefer oricand asa ceva.

Toate astea vin cu un pret - consumul e ceva mai mare decat la dci-uri - insa simti ca motorina aia se arde cu un scop, si nu regreti 0,5 - 1l in plus :)

 

la dci-uri - nu ma refer aici la cele mici - de 65 si 70 - pe care nu le-am condus - deja pana in 4000 incepe sa nu mai traga bine - plaja pe care se intampla ceva mi-a parut a fi doar intre 2000 si 3500 (poate 1800 la cel in 6 trepte)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

TSI-ul de 1.8 poate scoate consum extraurban sub 6 daca se merge economic 100-120km/h, fara prea multe franari. E totusi cam greu sa mergi foarte economic in Romania avand in vedere ca trebuie sa accelerezi si apoi sa franezi intre printre camioane...

Un mic prinstcreen cu consum mediu de autostrada pe BC, mers "aproape regulamentar" - restrictie +5%, evident cu clima non-stop (28 grade, masina neagra...)

post-1523-0-54341100-1329837215_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

La TSI la mers de autostrada consuma cam 7-8% la 130-140 kmh in treapta a 7 a pe la 3.000 rpm. Acelasi regim la 2.0 TDI are vreo 5-6%.

Eu cred ca dieselul renteaza la masini mari (de la Golf in sus, gen Passat, Superb, SUV-uri etc). La masini mic gen Clio, Corsa etc un motor mic pe benzina ar trebui sa fie suficient de economic. Optiunea pentru diesel in aceste cazuri de obicei inseamna si mai multe compromisuri la altele gen confort (la asemenea masini antifonarea si echilibrarea nu sunt prima grija) - mama are o Skoda Fabia 1.4 TDI in 3 cilindri daca stiti - confort ioc - vibratii garla etc. Un diesel la un Passat il deosebesti greu de benzina.

 

corectat 1.4, aveti dreptate.

Edited by dan_m

Share this post


Link to post

3 cilindri tdi este de 1.4

 

adica 1.9 retezat de un cilindru - notoriu pentru vibratiile induse in timpul functionarii. Nu este un etalon - exista 1.3-uri de gm/fiat (ca si exemplu) net superioare si ca performante si confort

Share this post


Link to post

Confort nu prea, e galagios al naibii :)

Share this post


Link to post

Iar avem probleme de intelegere?

Era vorba de 1.3 M-Jet, care este etalon de confort, silentiozitate, consum, si ce mai vrei tu.

Are chiar si costuri de exploatare mici, ca are distributia pe lant.

Generatia a doua e chiar exceptionala, cu 8 nivele de injectie pe ciclu.

http://www.fptmultijet2.com/eng/

 

Ce n-are el e caldura in masina iarna, dar exista solutii si pentru asta.

Share this post


Link to post

E cam zgomotos pentru un commom rail insa din masina nu se aude. Nu e nici un etalon, clantane de dracii il ia =)) , daca injectoarele alea se limiteaza numai la clantanit, nu ma deranjeaza.

Caldura lipsa iar e adevarata, desi aseara am pornit, am plecat direct si in 5 minute de tinut la 100 a ajuns la 80 de grade apa.

Azi de dimineata am mers jumatate de centura numai cu 60, fara sa "bag piciorul" si nici macar pana la munca (cam 40 minute de mers) apa nu ajunsese la 80.

 

PS Aeroterma era pe treapta 2, rar o folosesc mai sus.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu chiar al tau mah

 

Cel imediat urmator - tott 1.3 se cheama, e cam la fel blocul si chiulasa dar partea de injectie e alta. Si mai difera niste chestii prin el

 

e cel de care zice si Balanel

Share this post


Link to post

In mod normal articulatii, etc trebuie sa se comporte la fel pe aceeasi caroserie, indiferent de motorizare. De frane nu mai vorbesc.

Ca si exemplu - sa ramanem la accenti - de data asta aia mai noi - benzina de 1.4 de aproape 100cp are tamburi pe spate - dizalu' cu doar zece cai in plus dar mai greu - are discuri pe spate. Coloanele de directie sunt diferite - ca puteri ale motoarelor - si se strical la fel de repede :D . etc.

 

Inseamna ca al meu e diesel si eu bag ca fraierul benzina ? Poate tu vorbesti de seria de Ucraina, numai ca la aia am o vaga impresie ca si dieselul are tamburi...

Iar cu coloana de directie sunt de acord, sunt diferite, dar ce se strica acolo e senzorul, care cred ca e la fel... mai mult, de fapt nici nu se strica, se rezolva cu o curatare relativ simpla a senzorului, doar demontarea/remontarea sunt ceva mai complexe.

 

Revenind la obiectul discutiei, oricat am diseca problema, concluzia ramane aceeasi.

In lipsa unui parcurs minim de X km pe an, nu merita sa iei diesel... X e pe undeva pe la 20.000, cu usoare variatii in functie de marca/model.

Desigur, mai conteaza si preferintele utilizatorului si diverse oportunitati, dar criteriile matematice, tehnice si financiare tot la concluzia asta vor ajunge, in absenta unor modificari majore in plan legislativ sau tehnic. Matematica e mai putin probabil sa sufere schimbari.

Share this post


Link to post

Megane-ul meu benzinar a fost cu 2000 de euro mai ieftin decat echivalentul lui diesel. Ieri a implinit 40000 de km, si pana acum a inghitit benzina de cca 3500 de euro. Daca era pe motorina, ar fi inghitit cu 1000 de euro mai putin, la o diferenta medie de cca 2 litri la suta de km. In concluzie, daca aveam diesel, pe la 80000 de km as fi inceput sa merg pe profit, asta din diferenta de carburant. Daca mai punem in calcul reviziile pe care la benzinar le fac la fiecare 20 de mii de km si sunt mai ieftine cu cca 150 de lei fata de diesel, care le face la fiecare 15000 de km, rezulta ca as mai fi fi adaugat ceva mii de km pana la momentul la care as fi mers pe profit cu dieselul, sa zicem la cca 90 de mii de km.

 

Nu e cam mult totusi sa zici ca vei merge pe profit de-abia dupa 90 de mii de km cu masina?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Cred ca pina la urma sint oameni care cumpara o masina (diesel sau benzina) gindindu-se la economie (dom'le, asta imi permit), oameni care cumpara o masina fara sa judece (dom'le imi permit, ce palaria mea), oameni care cumpara cu inima (dom'le pe asta o vreau), oameni care au nevoie de un anumit tip de masina (dom'le ma duc cu ea in munti).

 

Diesel sau benzina va fi o discutie eterna (sustinuta de oameni pasionati de masini sau de oameni care vor sa-si justifice propia achizitie de masina) cind de fapt totul e relativ tinind cont de cele de mai sus.

Share this post


Link to post

Eu cred ca esti optimist. Sunt multi care cumpara o masina pe care nu si-o permit pentru o nevoie inventata in urma unor calcule incomplete sau gresite, si apoi cauta pretexte sa isi justifice alegerea :) ) Sau poate, care "respecta" doar doua din cele trei criterii de mai sus...

Si pana la urma asta e bine. Ca daca toti ne-am cumpara in urma unor calcule ca la NASA doar masinile pe care ni le permitem ca sa satisfacem strict o nevoie obiectiva pe lume ar exista doar Logan 1.4.

Share this post


Link to post

Pina si piramida lui Maslow are mai multe nivele si soiuri de nevoi. http://upload.wikime...hy_of_needs.png

Pina la urma eu zic ca e o actiune a atitudinii constientului de intampinare a atitudinii inconstientului. Daca reducem totul la nevoi primare, atunci doar pe alea le vom satisface. http://www.gmclub.ro...post__p__502311

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...