Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Ai dreptate mai putin cu o chestie: cand iti faci sotia servitoare, pe un forum public, ai pretentia ca toata lumea sa faca plecaciuni in fata ei? Think about it. Si gandeste-te si la ce a vrut Tolin sa spuna.

Share this post


Link to post

Da tolin, ai dreptate, e o comunitate care a investit sume modeste in masini bune cu pret rezonabil, din care fac si eu parte. Sunt extrem de multumit de Lacetti-ul meu dupa 4 ani si 45,000km. Intre noi fie vorba, diesel-ul meu nu e chiar atat de ieftin cand costa cat doua Lacetti-uri da' ma rog, asta-i alta poveste. Si nici nu scartaie la stop pentru ca TC-ul isi face treaba. Nu inteleg de ce ma acuzi insa de laudarosenii si chestii de genul asta. Fa-o cand ai sa ma vezi postand pe thread-urile alea cu Matiz-uri si Tico-uri care prind 198 km/h.

Share this post


Link to post

Ce faza- la noi in casa mergem TOTDEAUNA impreuna la cumparaturi. Pun si eu in cos, pune si ea. Ne consultam, ajungem la consens, platim, punem in portbagaj si tiva acasa. Daca altii isi trimit sotia la cumparaturi, aia e. NU E NEAPARAT DATORIA EI.

Iar referitor la faza cu 1000 rpm intr-a V-a la relanti- omul ala se aude pe el insusi? Pai eu decat cu treapta I merg la relanti, cand e aglomeratie. In rest, minim 2500, maxim- limitare. Suna bine la 5500-6000 rpm. Si trage bine. Nu m-a dus mintea si capul sa fac teste sa merg cu a V-ia la relanti. Pe bune. Orice altceva decat asta. Si cica sa o calc blana. Ce s-ar intampla? Nimic, nu trage, decat lent. Eu la masina am 5 trepte la care le folosesc cum cred de cuviinta, in concordanta cu puterile masinii si conditiile de trafic. Nu am sa merg cu a V-a cu 1000 rpm nici batut cu paru. Stiu de la Tolin ca frana de motor actioneaza peste 2000 rpm si nu e recomandat sa tii motorul sub 2500 rpm si ca e bine de schimbat in jurul turatiei de cuplu (3400 rpm- da eu is cam chior si schimb la peste 3500). E benzinar, trebe ture ca ne place la amandoi. Cat consuma? De mult nu-mi mai fac probleme (nu c-as fi patron). Pentru mine e ok.

Share this post


Link to post

Hai sa te invat Lucian cum sa scapi de facut cumparaturi. Pe mine ma trimitea intr-o vreme sa le fac singur, acum ceva ani cand eram inca la Timisoara. A incercat faza de 2-3 ori dupa ce ne-am mutat aici. Vrei sa scapi de corvoada? Cheltuie, cheltuie serios, cumpara tot ce-i pe lista si nu neaparat la cel mai bun pret. In plus mai cumpara si tot felul de chestii care ti se par tie ca ar fi bune de ceva, mai ales daca nu-s pe lista. Acuma nu ma mai lasa sa merg la cumparaturi nici daca ma rog de ea :)

 

Hai sa dam odata la pace, ca n-o sa ajungem nicaieri. Sunt bune benzinarele-motoare mai usoare, mai ieftine, suna bine la turatii mai mari, nu se aud la relanti si alte alea. Diesel-ul are si el avantaje-trage bine de la 2,000rpm, consuma putin, mie unul imi place ca-i silentios in sarcina si ca are un caracter mai "aspru" asa. Fiecare cu gusturile lui.

Sincer sa fiu ma gandesc sa schimb tractorasul cu un S3 pe la anul in Decembrie, adica sa tradez cauza Diesel :) Asta nu pentru ca Astra Diesel ar fi o masina proasta, nicidecum, ci pentru ca germana aia e atat de buna... Singura problema e ca o sa ma coste aprobarea de la stapanire atat de mult incat o sa ajung sa fac cumparaturile singur, in fiecare saptamana, respectand cu sfintenie lista... Eh, ce nu face omul pentru o pasiune mistuitoare ca masina?

Share this post


Link to post

Mersul la cumparaturi pentru mine NU e o corvoada. Nu tre' sa ma inveti nimic.

Share this post


Link to post
Hai sa te invat Lucian cum sa scapi de facut cumparaturi. Pe mine ma trimitea intr-o vreme sa le fac singur, acum ceva ani cand eram inca la Timisoara. A incercat faza de 2-3 ori dupa ce ne-am mutat aici. Vrei sa scapi de corvoada? Cheltuie, cheltuie serios, cumpara tot ce-i pe lista si nu neaparat la cel mai bun pret. In plus mai cumpara si tot felul de chestii care ti se par tie ca ar fi bune de ceva, mai ales daca nu-s pe lista. Acuma nu ma mai lasa sa merg la cumparaturi nici daca ma rog de ea :)

 

:o fftopic: :) )

Pe mine ma roaga sa ma duc sa iau, 1 salam, un cascaval si inca ceva legume si vin cu un portbagaj plin de pungi de cumparaturi si inca ma mai roaga sa merg la cumparaturi. :-?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

@Lucian_M: Scuze, nu stiam ca esti pasionat de shopping. Mie unul imi repugna, ca sa zic asa :) Singura modalitate prin care o fac cu placere e online.

Ferice de tine si de sotia ta.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa mai zic,eu sunt impotriva dieselului din principiu dar in ultima vreme am pe mana un 1.3 multijet (Punto Clasic) ,am chinuit masina aia in toate felurile si am ramas placut impresionat de prestatiile ei ,adevarul este ca mi-a cam zdruncinat convingerile ,nu fum ,demaraj cat cuprinde ,am dus-o pana in 5000, consumul nu a trecut de 5% sub nici o forma ! Masina ca masina ,dar motorul asta este senzational nu stiu daca l-a mai testat cineva ,stiu ca l-au luat si cei de la Opel si Ford sub alta denumire !

Lucian M nu te supara cam exagerezi motoarele diesel moderne sunt altceva ,spun asta ca am condus si pe cele din generatia veche cele care scoteau fum si erau puturoase !

Share this post


Link to post

:o fftopic: nu-s pasionat, dar imi face placere. Asa nu mai fac gat acasa :D e ce n-ai luat si d-aia?". Mergem impreuna, luam ce trebe si gata.

Tu n-ai vrut sa te obisnuiesti. Dar si cand isi ia Oana cate o hainuta- staaaaaa uitata in magazin de fumez juma de pachet pe langa usa sau pe vreo terasa. Nu e bai, si eu cand am treaba- ma asteapta SI MAI MULT :D .

Ontopic: va mai las pe voi sa va certati, eu deocamdata va las, concluzionand: dieselul nu mai e o afacere (era mai demult, cand motorina era jumate cat benzina ca pret) si, la urmatoarea masina (opel corsa sau astra) va fi motorul de minim 1,4 si maxim 1,6 benzina (care primeste gaz daca vad ca papa) sau 1,3 diesel (daca o fi sa fie, insa nu m-as baga). Raman pro-benzinara, probabil din cauza obisnuintei. Imi face placere sa sofez o benzinara, dar si diesel-ul (o zafira turbo 2,2) mi-a placut cum se comporta (eu fost pasager).

Share this post


Link to post

Intr-adevar, motorul de la Fiat e si pe Opel, a fost redenumit 1.3 cdti si abtibilduit cu sigla ECOFLEX pe partea cromata din spate dreapta a masinii, adica si economic si flexibil, da cam atat. E o idee mai silentios decat 1.7 cdti care mie personal mi se pare tare galagios si se vinde in draci in Belgia, deh au si astia un Tariceanu p-aici dar pus pe rele cu motoarele cu cilindreea mare, si asta mai de curand. Dar Fiatul e sigur ceva mai usor ca Astra, o fi cutia de viteze mai bine etajata ca la Opel motorul asta ca sa fie cat de cat in rand cu lumea se vinde cu o cutie in 6 trepte, singura echipare disponibila la acest motor. Si cu aia 5% parca sunt prea trasi de par, o avea Fiatul computer de bord de la Logan, cand il chestionezi arata cu 50% mai putin decat realitatea. Opelul cu 1.3 cdti ia 7% urban pe real, si pe aici traficul in orase, inclusiv Bruxelles e un vis fata de Romania, in Mons un tip flegmatic poate obtine consum de extraurban romanesc la un parcurs urban.

Share this post


Link to post

Multijeturile de la Fiat consuma infim. Cele de 1,3, exploatate corect, te pot aduce sub cifra magica de 5%. Depinde si de cutie si de sofer.

Uite chiar as fi curios sa vad cat scoate un dieselist convins cu masina mea, la care eu tin o medie de 7,5% daca am majoritar oras sau 7% daca am mai multe drumuri afara. Asta pentru ca eu nu sunt genul care sa se uite la consum, ci genul care sa guste demarajele si feelingul la volan.

Share this post


Link to post

Eu spre exemplu la ora actuala merg cu aceeasi bani pe km ca un astra 1.3 cdti al unui prieten. El are 90 de cai eu teoretic 133 insa pe gpl probabil au mai ramas 120 (daca or mai fi si aia) . Demaraj identic (pe gpl ca pe benzina il depasesc peste 70 km/h) insa la el consumabilele sunt mai scumpe.

Deci afacerea unde este? aici ma refer la costurile lunare ale masinii.

De mentionat ca gpl-ul rezista mai bine la detonatie decat benzina, deci teoretic cine are timp sau are probleme la chiuloasa odata cu demonatrea ei poate marii raportul de compresie si in consecinta cuplul motorului ( considerabil daca stie cum)

Eu unul nu mai vad dieselul ca pe o afacere mai ales tinand cont de motorina proasta de la noi care nu prea face bine la injectoarele foarte scumpe ale masinilor moderne.

Mai adaug la lista si zgomotul specific de diesel ,care se aude atat afara cat si in interior chiar si al masinile de generatie noua.

Eu unul mi-am schimbat optica in legatura cu conversia pentru gpl (daca e instalatie buna, reglata bine , performante aproape identice , consum cu 2 litri maxim peste consum de benzina asta in conditiile in care nu se sacrifica "zvacul").

Share this post


Link to post

Intr-adevar ,masina de care vorbesc este cu doua locuri ,un fel de Matiz Van si este mai usoara ,consumul nu l-am luat dupa calculator ci dupa bonurile de la Petrom, masina merge numai de la plin la plin !

Share this post


Link to post

@Pentru wallaby.

 

Hai ca deja o iei pe aratura. ce crezi tu ca poate face un Otto turbo la 1,000 rpm?! Ai nevoie de displacement ca sa ai cuplu cat de cat la turatii atat de joase. De asta un V8 mare poate pleca in orice treapta de la relanti. Un 2.0 turbo din pacate nu-i mai breaz decat orice alt motor in 4 cilindri.

 

In postul meu nu faceam referire la nici un 1000 ture, sincer, nici nu ma intereseaza cum se comporta masina acolo. Vad ca tot ii dai cu V8-ul. Deocamdata la taxele din Romania nu-ti permiti sa intretii un V8. Si sincer, lasa-ma cu "V8 power" alea sunt motoare pentru oameni puturosi. Sa nu mai zic si de consum si noxe.

Eu prefer un motor mic, fortat, care sa imi consume decent si sa am si ceva putere la nevoie.

 

Fum albastrui = ulei ars respectiv motor cu defecte (cuzineti, segmenti, ghiduri/simeringuri supape, etc) si apare indiferent de tipul motorului.

Fum negricios = combustibil nears (aprindere defectuasa, supape care nu inchid bine si bineinteles accelerare brusca - "blana" ) apare mult mai putin la benzina deoarece aceasta este mult mai volatila.

 

Acum ai inteles unde bat? Sistemul de injectie la benzina nu se compara cu cel de la diesel. La diesel este foarte greu sa nimeresti dozajul aer/motorina corect, de aceea si fumul negru.

 

PS. Oricum cred ca am vorbit la pereti si de aceea iti spun ceva pe "limba ta" un benzinar turbo de 2 litri te mananca cu fulgi cu tot oricand. Asta pentru ca analizand ultimele n pagini cu posturi nu faci altceva sa iti lauzi masina, consumul, puterea, pun pariu ca daca aveai benzina faceai exact la fel :D . Cum am zis si acum n pagini, ai o masina ok, insa nu e ferrari sau cine stie ce "scula" sa o stapanesti sanatos, trecem mai departe?.

 

PS2 Asta a fost ultimul meu :o fftopic: aici.

 

:ontopic:

haideti sa facem un pool sa votam "mai este dieselul o afacere?" :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pe un forum in care majoritatea masinilor sunt benzinare, nu vad sensul unui poll la care stim rezultatul anyway.

Share this post


Link to post

Pai am si benzina nea DJ_Dark, ba sunt chiar foarte multumit de Lacetti cum aratam mai sus. Mai ales de cand cu inductia de la Simota nu suna rau deloc la peste 5,000rpm si trage foarte bine pentru un atmo de doar 1.8L. Na, am laudat-o si pe asta, ca sunt impartial :)

 

Chiar, hai sa facem un pool pe tema asta. Grija mare cum definim optiunile...

Share this post


Link to post

Si care ar fi rolul acestui poll?

 

Sa se raspunda la intrebarea daca dieselul mai este o afacere, intrebare pe care tu o ocolesti?

Share this post


Link to post

Eu nu ocolesc nimic! Daca inca nu e clar ca sunt suporter diesel... :D

Share this post


Link to post
633492515165500232vtecux6.jpg

Share this post


Link to post
Nu stiu ce sa mai zic,eu sunt impotriva dieselului din principiu dar in ultima vreme am pe mana un 1.3 multijet (Punto Clasic) ,am chinuit masina aia in toate felurile si am ramas placut impresionat de prestatiile ei ,adevarul este ca mi-a cam zdruncinat convingerile ,nu fum ,demaraj cat cuprinde ,am dus-o pana in 5000, consumul nu a trecut de 5% sub nici o forma ! Masina ca masina ,dar motorul asta este senzational nu stiu daca l-a mai testat cineva ,stiu ca l-au luat si cei de la Opel si Ford sub alta denumire !

E un motor de vreo 90 de cai care trage binisor pina pe la 100 si atat, iar iarna sare si de 9 la oras, de altfel colegul care o are vrea (pe GP) sa o schimbe pe un benzinar de 2L.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Nu Tommy este de 75 de cai si se duce chiar bine pana la 140 ,iarna nu am apucat sa merg cu el mai vedem ,motorul de 90 este pe Opel, CDI-ul parca :-?

Share this post


Link to post

S-a dus pe dracu... cum naiba au scos astia 5.3l/100km din motorul meu nu imi dau seama.

Share this post


Link to post

Cu Cruise Control activat si lucrind doar cu accel si deccel din taste se poate si in Romania scoate consumul ala, d-apoi cu benzina americana... La polul opus in Bucuresti pe aglomeratie am scos 25 consum mediu cu Civicul 1.8 numai viteza 1 si 2 la 6.800 RPM.

Share this post


Link to post

Cu 1a aproape de rosu eşti la 60, cu a 2a treci de 100 în cazul Civicului de 1.8 (să mă corecteze Satori dacă greşesc)

Şi atunci, întrebarea e... care aglomeraţie de ai mers cu viteza aia? :)

Referitor la CC, cu toate maşinile echipate cu aşa ceva, cu care am mers, am scos consum mai mare folosind CC-ul decât fără. Normal, nu pe autostradă.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...