Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Nu stiu cum mergeti voi in afara orasului, dar eu in general am masina incarcata. Si cuplul diesel-ului se simte. De benzinare trebuie sa trag rau, pe cand diesel-urile trag bine cu mai putina forja. Ma refer aici la motoare de 1,6l-2,5l benzina si 1,9l motorina.

Asta nu insemna ca urmatoare mea masina nu va fi pe benzina. Numai ca va fi turbo. :) Dar tot o sa conduc atunci si diesel...

Multa lume vorbeste de particulele pe care le lasa Diesel-urile in urma lor. Sa-mi fie iertat domnilor, dar mai intai ar trebui sa va canalizati asupra santierelor si apoi asupra masinilor.

GPL. Multi fani. Pute fratilor. Mie imi vine sa borasc de fiecare data cand trece un specimen pe langa mine.

Share this post


Link to post

Put daciile cu instalatii omologate in sopronul din fundul curtii. Asta da.

Share this post


Link to post

Incorect. Put alea reglate de "meseriasi". Pedala, te invit la Borla mea sa vezi daca miroase a gaz cand este motorul cald.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Mircea nu stiu cum este motorul tau cald DAR cind plecati voi GePeListi joia de la intalnire pute mai rau ca-n bucatarie, sau mai bine spus pute mai rau ca o centrala termica pe gaz de vreo 65kw :) )

Share this post


Link to post

Asa o fi daca spui tu... Te invit si pe tine la Borla :P

Oricum, mai bine miros decat negru de fum ;)

Share this post


Link to post

@Bogdan

Cifrele din testul tau arata o trei chestii.

1. TSI-ul e mai rapid decat TDI-ul. E normal, e probabil mai usor.

 

2. Si are cutia mai lunga. Imi pare rau, insa 80-120 cu a 4-a si a 5-a nu reprezinta maximul de performante. Probabil nici ale TDI-ului, insa daca tsi-ul e la 85% din performante datorita treptelor mai lungi si tdi-ul la 95% e suficient cat sa explice diferentele. Daca la 120 sa spunem intr-a 4-a tdi-ul are 4000rpm iar tsi-ul 5000, asta inseamna ca cutia tsi-ului e prea lunga (ca sa fie comparabile, ar trebui sa fie la 6000). Si mai inseamna ca ar trebui sa retrogradeze. Primul set de cifre o confirma, tsi-ul e mai rapid pe aproape toate transele de viteza cand e dus la limita chiar daca intr-o treapta impusa pierde. Daca asta e bine sau rau, asta depinde de fiecare.

 

3. TDI-ul e mai putin gurmand. Insa diferenta de 1L/100 nu-l face neaparat mai economic. E mai scump, mai scump de intretinut si taxele sunt mai mari in multe tari.

 

 

 

Si pe mine ma bate gandul la un Leon FR...TDI, TSI-ul de 1.4 nu e oricum disponibil ci doar TFSI-ul de 2L. Sunt constient insa ca fac un compromis daca merg pe varianta asta, si ca fac o alegere bazata pe pragmatism (merg aprox 35-40k anual). Si ca am ales economia sacrificand (partial) placerea.

De exemplu, daca ii conving pe aia de la Honda sa-mi puna GPL pe Civic Type R nu mai fac nici un compromis :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Recunosc ca TSIul este mai rapid dar cu foarte putin, adica o sutime de secunda, adica cu mai nimic :)

Intretinerea nu cred ca este mai scumpa la TDI, uleiul de TSI este tot 5w30 LL adica acelasi ca la TDI . Se poate ca filtrul de motorina sa fie mai scump dar nu cu mult .

Taxele sunt mai mari la TDI dar nu cu mult mai mari . La noi sunt numai taxe locale care se calculeaza in functie de cilindree, de exemplu un TDI de 2L este mai scump cu 100RON fata de 1.4 TSI .

Pretul de achizitie este mai mic pt varianta TSI cu vreo 1000E .

Pana la urma nu gasesc nici un cusur la TSIul asta, in afara de consumul de 10.5-11% urban fata de un 9% la TDI :)

Deci sa socotim 2L diferenta la 20k km/an inseamna ca in 3 ani amortizezi dieselul DECI dieselul nu mai este o afacere la VW GOLF 5 .

Share this post


Link to post

Asta daca te intereseaza numai consumul...

 

Daca as fi fericitul posesor de $$$$$$ (fara numar, fara numar), situatia ideala as vedea-o cu o masina clasa medie Diesel 9cum e acuma) si una mai mica/compacta benzina turbo, pentru senzatii tari. Dar nu sunt...

Share this post


Link to post

Bogdan, nemtilor le-a iesit mai rentabil benzinarul, cu foarte putin, dar le-a iesit:

 

ENVIRONMENTAL/COSTS

 

Diesel:

Emission values: 82

Pollutant classification: 50

Passing noise: 18

Basic price: 355

AZ-Normausstattung: 48

Depreciation: 66

Workshop costs: 44

Insurance: 38

Tax: 28

Fuel: 40

Warranty out/guarantee-carry: 38

Total: 793 (un punctaj acordat de ei)

 

Benzina:

Emission values: 87

Pollutant classification: 25

Passing noise: 18

Basic price: 364

AZ-Normausstattung: 48

Depreciation: 70

Workshop costs: 45

Insurance: 39

Tax: 46

Fuel: 34

Warranty out/guarantee-carry: 24

Total: 795

Intretinerea nu cred ca este mai scumpa la TDI, uleiul de TSI este tot 5w30 LL adica acelasi ca la TDI .

Poate, dar baia de ulei a unui 1.4 cred ca e mai mica decat baia de la 2.0...

Share this post


Link to post

Mi se pare mie sau discutia a deviat spre celalalt topic de diesel vs benzina? Adica de ceva posturi incoace se discuta de performante. Care este cu cate sutimi/miimi etc mai rapida decat cealalta. Raspunsul la intrebarea topicului trebuie sa fie unul pur economic. Abordarea lui Vaxxi mi s-a parut cea mai corecta cu excel-ul respectiv. Acel excel se poate rafina in functie de nevoile fiecaruia si la sfarsit una iese castigatoare. Daca se doreste implicarea performantelor sau poluarii in ecuatie atunci trebuie sa contorizam in bani cat inseamna pentru fiecare dintre noi in bani diferentele de secunde sau de culoare / miros la esapament.

In realitate insa cred ca nimeni nu face calcule atat de exact. De altfel ma indoiesc de faptul ca unii fac vreun calcul de orice fel. Notiunile care se vehiculeaza sunt "diesel-ul consuma putin" (corect de altfel in cea mai mare parte din situatii) si eventual este mai fiabil (a se citi "te tine sute de mii de km" - lucru discutabil in ziua de azi). Mai este o chestie psihologica in ecuatie (de care nu pot scapa nici eu cateodata) si anume ca banii dati in plus la diesel pe diverse (de la achizitie la revizii etc) "te lovesc" mai rar pe cand alimentarea la pompa intervine mai des si iti aminteste de fiecare data ca dai mai multi bani pe combustibil decat colegul cu diesel. Asa cum spuneam ma roade si pe mine cand ma duc si bag benzina 60 litri si computerul imi afiseaza ca am autonomie 540 km dupa consumul urban. Totusi in cazul meu daca imi revin si fac un calcul la rece constat ca sunt inca departe cu costurile de cei 2.000 EUR diferenta pe care i-as fi dat pe varianta diesel.

Multa lume habar nu are de cat costa in realitate revizia la cele doua modele. Nici eu nu am stiut pana de curand dar am constatat ca este dublu la diesel fata de benzina. Nu asta e important dar daca as fi stiut de la inceput m-ar fi ajutat la calcule

Acum treaba cu fiabilitatea. Sincer cred ca s-au dus vremurile cand diesel insemna aspirat si te tinea pe viata. In zile de astazi se trage de motoare si de componente cat mai mult in aceleasi costuri - deduc eu de aici probabil in detrimentul fiabilitatii. In momentul in care ai o turbina care merge la sute de mii de rpm si la temperaturi inalte e greu sa te astepti sa te tina forever.

Cred ca in functie de nevoile fiecaruia raspunsul la intrebarea de mai sus poate fi oricare. Dovada este faptul ca se vand ambele tipuri de motorizari. Iar daca te intereseaza raspunsul o sa faci calcule. Daca nu o sa iei masina dupa alte criterii (frumusete, confort, opinia vecinilor/prietenilor etc) si poate ai noroc si pici pe ce ti se potriveste. Daca nu pici poti sa mai incerci la urmatoarea masina.

Share this post


Link to post

Pai cam asa este, adica a deviat discutia la otto vs diesel pt ca desi dieselul este mai economic dpdv al consumului au inceput unii sa comenteze alte aspecte: poluare, evolutie in viitor, performante dinamice etc. In fond de la inceput a fost un topic VS decit titlul este altul .

Calcule facem toti, multi insa gandesc altfel si spun: dau acum cu 2k-4k E mai putin pt ca nu am si platesc mai mult pe parcurs (cind ajung la pompa) altii spun iau acum pt ca am bani si economisesc dupa iar altii au diesel pt ca le place SAU pt ca asa s-a nimerit .

Oricum este o discutie interminabila pt ca de la an la an apar alte masini/alte motoare.

Share this post


Link to post
GPL. Multi fani. Pute fratilor. Mie imi vine sa borasc de fiecare data cand trece un specimen pe langa mine.

Eu prefer de 1000 de ori mirosul de mercaptan decat fumul de diesel.

 

Mircea nu stiu cum este motorul tau cald DAR cind plecati voi GePeListi joia de la intalnire pute mai rau ca-n bucatarie, sau mai bine spus pute mai rau ca o centrala termica pe gaz de vreo 65kw :) )

Sa vezi cum e prin Bulgaria, pute peste tot a gepeleu :D La mine cand miroase a gaz stiu ca trebuie sa o reglez, pe altii ii doare la basca. Ma rog, parca atunci cand pute trage mai bine. :D , cred ca am sa-i las un reglaj ceva mai sport.

 

Ca sa revin ontopic, nu consider ca dieselul este neaparat o afacere, cat o necesitate, chiar prefer sa mai sacrific din optionale pentru multumirea pe care o voi avea la pompa, pana la urma prefer un stres mai mare la inceput, cand dau banii, decat de fiecare data la alimentare. Nici pe mine nu m-a ajuns putin gazul, cam 2000 ron, dar cand alimentez la pompa si nu dau mai mult de 40-50 ron ma face sa uit de dezavantajul asta.

Bine, eu tot un GPL as prefera, in week-end-ul asta am facut peste 1000 de km cu 150 ron carburant, la un dieselar bagam mai multi bani la carburant, insa la diesel, ca masina noua, ai garantie si apoi ai autonomie mare.

Share this post


Link to post

Si eu fac cam 1000km cu 150-180RON, deci nu bagai cu mult mai mult... Vorbim de drumuri in afara Bucurestiului, desigur.

Share this post


Link to post

Eu fac plinul (52 litri motorina) pentru cca 140 RON si merg 1,000 de km in afara si 800 km in oras. De cate ori treci pe la pompa in mia de km cand esti pe GPL? De 3-4 ori? Cel putin o ora petrecuta la pompa, plus timpul si combustibilul pierdute sa ajungi pana acolo. Deci avantaj Diesel la capitolul economie de timp ;)

Autonomia e o problema serioasa aici down under. Nu de putine ori am vazut anunturi de genul "Atentie, urmatoarea statie de benzina la 357 km"...

 

Dupa mine GPL nu e o alternativa la Diesel. N-am sa inteleg niciodata de ce ti-ai cumpara o masina babana ca sa sacrifici juma' de portbagaj cu butelia de gaz. Mai bine-ti iei o masina mai mica din start, mai usoara, cu motor mai mic si deci mai economica. Eventual un Diesel, hahaha! Sigur, e cu totul altceva cand iti convertesti masina pe care o ai deja...

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Mestere, s-a inventat de ceva timp rezervorul toroidal. NU tre sa stai cu butoiul in portbagaj. Sa nu ma iei cu roata de rezerva, ca nu tine.

Share this post


Link to post
Dupa mine GPL nu e o alternativa la Diesel. N-am sa inteleg niciodata de ce ti-ai cumpara o masina babana ca sa sacrifici juma' de portbagaj cu butelia de gaz. Mai bine-ti iei o masina mai mica din start, mai usoara, cu motor mai mic si deci mai economica. Eventual un Diesel, hahaha! Sigur, e cu totul altceva cand iti convertesti masina pe care o ai deja...

Pentru distantele vehiculate de tine, intr-adevar, nu e o alternativa GPL-ul, eu am autonomie de 3-400 de km in functie de regimul urban-extraurban, ceea ce pentru RO e OK, costurile mult mai mici decat la diesel, atat pentru instalatie, cat si pentru revizii, ca sa nu mai vorbesc ca nu mai am problema piliturii din pompele de injectie de motorina de la Reno. La mine insa, nu e un capat de tara urmatoarea statie de alimentare 357 km, la urma urmei mai am si rezervorul de benzina care imi mai da si ala vreo 600 de km autonomie. Am facut 31000 de km pana acum cu masina pe benzina, nu m-ar mai deranja cateva sute in caz de urgenta.

Pentru distante mari, intr-adevar, se merita mai bine dieselul, majoritatea au autonomie de minim 7-800 de km, dar, cand parcurgi des distante mari, se presupune ca ai si fonduri suficiente pentru un diesel si ca nu te mai deranjeaza costurile reviziilor.

Share this post


Link to post
De cate ori treci pe la pompa in mia de km cand esti pe GPL? De 3-4 ori? Cel putin o ora petrecuta la pompa, plus timpul si combustibilul pierdute sa ajungi pana acolo. Deci avantaj Diesel la capitolul economie de timp ;)

Autonomia e o problema serioasa aici down under.

 

N-am sa inteleg niciodata de ce ti-ai cumpara o masina babana ca sa sacrifici juma' de portbagaj cu butelia de gaz. Mai bine-ti iei o masina mai mica din start, mai usoara, cu motor mai mic si deci mai economica. Eventual un Diesel, hahaha! Sigur, e cu totul altceva cand iti convertesti masina pe care o ai deja...

1. Pompele de GPL in Romania sunt la tot pasul si NU sunt manuale (aka nu dau la manivela sa umplu butelia ca sa-mi ia o ora trei plinuri :mrgreen: ).

2. GPL-ul este o solutie doar pentru cei ce au iesit din garantie sau au achizitionat din start o masina bifuel, asta este clar...

 

Cat despre masinile mai mici si mai economicoase: poate la viteze mici, fiatul meu la peste 140 consuma mai mult decat nubira :D .

Share this post


Link to post

Ce viteza medie scoateti voi la drum lung in Romania? asa de curiozitate?...eu zic ca 100km/h e mult...deci si consumul va fi in medie tot pe acolo, cam cat da producatorul Adevarat ca un motor mic scoate consum de scandal la 150 km/h...dar asta e o minune in Romania sa mergi constant cu 150km/h mai mult de 20-30 km chiar si pe singura "autostrada" care are 100km in total! :scarpin:

Share this post


Link to post

Cam 80-90-100 km/h pe drumurile cunoscute, cu detectorul de radar pornit si cam 65-70 km/h pe cele necunoscute. Consumul nu ma mai intereseaza, merg cat tine masina. Am doar 4 leduri la gaz care se sting unul cate unul, nu un indicator care se misca incontinuu.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Si eu tot cam 100km/h am la medie cind fac drumurile cunoscute si consumul este de 5.7%, cind merg spre CT se cam ingroase gluma, adica media este pe la 140km/h iar consumul este prin pom adica vreo 11% .

@Wallaby da ce rezervor are masinuta ta de ai asa autonomie ????

@Lucian 14 dar tu cam ce medie ai vrea sa scoti in afara orasului ???

Share this post


Link to post

Medie 75 pe drumuri necunoscute, 90 (poate mai mult) pe restul. Sa traiasca cine a inventat detectoarele :D Consum mediu: intre 5.2 si 5.7%. Inca o data, nu vorbim de Bucuresti unde am avut si 11%...

Share this post


Link to post
Mestere, s-a inventat de ceva timp rezervorul toroidal. NU tre sa stai cu butoiul in portbagaj. Sa nu ma iei cu roata de rezerva, ca nu tine.

 

 

ce-i ala rezervor toroidal ca eu unul habar n-am; sincer, nu am auzit...

Share this post


Link to post

Cat ai in Bucuresti in mod normal? Scuze, poate ai mai zis dar am uitat.

Share this post


Link to post
...dar asta e o minune in Romania sa mergi constant cu 150km/h mai mult de 20-30 km chiar si pe singura "autostrada" care are 100km in total! :scarpin:

Daca nu stiai:

A1 Bucuresti - Pitesti 100 km

A2 Bucuresti - Cernavoda 160 km

Share this post


Link to post
Cat ai in Bucuresti in mod normal? Scuze, poate ai mai zis dar am uitat.

 

Nu stiu daca e pentru mine dar eu oricum raspund :D Depinde ce intelegi prin normal... Variaza de la acel maretz 6% (nu ma intreba cum am reusit, inclin sa cred ca e ceva busit acolo :D ) pana la 11%. Dar in general sta pe la 9% in conditiile in care la mine "normal" inseamna masina incalzita dimineata, drum 2 pasi gradinita, drum servici in aglomeratie (6-7km) si retur seara.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...