Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Dl Tolin, hai sa discutam pe cifre ca asa ca la balci nu rezolvam nimic.

 

Stiu foarte bine care sunt viitoarele norme de poluare si motoare diesel EURO 5 exista, viitoarele norme spun ca pt un diesel emisia de NOx NU trebuie sa fie mai mare de 0.180g/km pt EURO 5 (2011) si 0.08g/km pt EURO 6 (2016) .

 

De asemenea daca este sa ma iau dupa spusele tale ar trebui sa scoatem din circulatie toate camioanele astfel vom reduce drastic poluarea, o sa caram marfa cu bicicleta ...

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Da' nivelul de CO la benzinare il stii?!?!....Pentru EURO 5 si EURO 6 !?!..Ki ki ki...

 

Bai unde am ajuns cu topicul asta ...mama lor de Diesele ca sunt al draq de scyumpe cred ca tot benzinar imi iau pana la urma!....Desi recunosc mi-ar placea Dieselul...

 

 

Pentru Tolin: din respect pentru tine, cand scrii ca cineva face o afirmatie ar fi de preferat sa-l si citezi caci am impresia ca - poate intamplator, poate nu - imi pui in carca niste idei pe care chipurile le-as fi sustinut eu, desi eu nu le-am gandit niciodata...Multumesc anticipat pentru intelegere...Inca o data..ARE MOTORUL DIESEL RANDAMENT MAI MARE DECAT OTTO? DA sau NU!?

 

 

Apropos, nu e chiar cusher sa ne arunci noua chestii cum ca "fisele tehnice ale producatorilor sunt marketing shit, fise comerciale" si sa vii apoi sa ne scoti ochii tot cu asemenea fise...E cam aiurea nu crezi!!?....Sau ce dau aia de la Honda sunt fise comerciale si ce dau aia de la Toyo, via un ex user de exceptie, sunt fise tehnice ?!!...Ah te ai uitat la nivelul de zgomot!?....Surpraiz nu!!?...

 

 

post-402-1190238633_thumb.jpg

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Obligatoriu din 2012 120g/km deci dieselul se poate califica fara probleme ...ki ki ki

 

Zeule nu toate dieselele sunt mai scumpe, poti lua Avensis D4D la 23k E adica acelasi pret cu 2.0 VVTI ...asta conform Toyota.ro

 

PS> daca tot modificati posturile nu o sa mai inteleaga nimeni !!!!

Tolin, unde e lista aia cu NOx ????

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Zeule nu toate dieselele sunt mai scumpe, poti lua Avensis D4D la 23k E adica acelasi pret cu 2.0 VVTI ...asta conform Toyota.ro

 

Cineva cu un avensis de-asta de 2.0L se jura ca ii consuma 6 in oras. Ma abtin de fiecare data sa nu ma pufneasca rasul dar omul este "dead serious".

Share this post


Link to post

Consum mic, senzatii cat de cat sportive si putere... ce vreti mai mult.

Partea cu il duc in 6000 si atunci imi da toata puterea de care am nevoie... cati au ocazia sa duca un benzinar peste 6000 in Bucuresti. Ai nevoie de putere la turatii mici.

Altfel, poti folosi puterea maxima la benzinare numai in afara orasului si atunci numai ca sa faci din vorbe frigidere de Colibasi si Clio 1.4 8V.

Share this post


Link to post

Si la ce iti trebuie toata puterea in Bucuresti, sa poti merge cu 20km/h intre 2 semafoare?

Share this post


Link to post

Sunt curios daca ma face vreun dci dintr-asta de cand mi-am scos catalizatorul... :D Depasirile cu a 2-a si cu a 3-a pana in 80, respectiv 120 au devenit o joaca pentru mine.

Poate de asta trage lumea catre diesel: ca au umplut benzinarele de catalizatoare care mai de care mai gatuitoare pentru motor, iar astea se simt la turatii mari, de peste 5000 de ture, ori la diesel, cum nu-l duci prea sus in ture, nu se simte prea tare efectul lor.

Share this post


Link to post
... cati au ocazia sa duca un benzinar peste 6000 in Bucuresti. Ai nevoie de putere la turatii mici.

 

Toti atatia cat au ocazia sa duca un diesel in 4000 rpm in Bucuresti.

E nevoie de cuplu la turatii mici.

 

Ar trebui sa o lasam dracu de discutie, o dam in diverse rau de tot si de la "afacere" am ajuns la noxe, sportivitate, confuzii intre notiuni si altele.

Parerea mea este dieselul POATE fi o afacere. End of story. Fiecare stie ce vrea si cum poate folosi mai bine ce are.

Share this post


Link to post
...Inca o data..ARE MOTORUL DIESEL RANDAMENT MAI MARE DECAT OTTO? DA sau NU!?...

Inca o data ... in regim de oras poate sa aiba si 16% randament, ca si benzinarele. Este asa greu de acceptat asta ?

Share this post


Link to post

Fac un test drive de 2 zile la un Toyota Yaris, manual, motor de 1.3 litri. Suntem cu totii de acord ca e masina de oras, mica, sprintena, bine construita si destul de aratoasa.

Dupa prima zi pot spune, cu mana pe inima, ca prefer Astra mea CDTi. Asta pentru ca e mai usor de condus, atat intre doua semafoare cu 15 km/h cat si pe autostrada, la 110 km/h. In trafic greu nu e nevoie sa trec de 2,500 rpm in Diesel, iar daca prind loc liber am sprintat imediat, fara sa scot pistoanele prin capota. Are atata cuplu ca poti merge intr-a doua mai toata ziua :)

 

De ce compar o Yaris de 1.3/63 kW cu un turbo diesel de 1.9/110 kW (...dyno zice 140 kW), ce au ele in comun o sa ma intrebati? Raspunsul e simplu: consuma cam la fel. Daca asa ceva trebuie sa conduc, pe benzina, doar ca sa ajung la consumul echivalent al tractorasului meu, ce sa mai spun ce afacere e un diesel pentru mine?

Probabil ca un Yaris cu automata ar fi masina ideala pentru mers bara-n bara cateva ore pe zi, da' mie unul nu-mi trebuie asa ceva. La urma urmei, Adelaide nu e Bucuresti, ca daca era stateam dracu' cuminte acolo! :)

Share this post


Link to post
E nevoie de cuplu la turatii mici.

 

Amin!

 

Si ca sa raspund, in ultimii 136-145km (nu am calculat exact ) am fix 6% consum exclusiv urban. Merge? Io zic ca merge... Am si poza. Si nu, nu e BC-ul defect.

Share this post


Link to post

Exact cu aceste socoteli nu sunt eu deacord, cand diferenta de "pret" o suporta altcineva.

Share this post


Link to post
Si ca sa raspund, in ultimii 136-145km (nu am calculat exact ) am fix 6% consum exclusiv urban. Merge? Io zic ca merge... Am si poza. Si nu, nu e BC-ul defect.

 

Mdea, nu ma bag. Asta e, bravo.

Share this post


Link to post

Si consumul meu este tot de 6%, in regim exclusiv urban. E adevarat ca am acel motor "supraalimentat, de 68 de cai" la care face referire Tolin, dar...chiar nu imi dau seama ce este rau in asta :scarpin: . Este clar mai eficient pentru mine decat un motor pe benzina de aceeasi capacitate cilindrica, dar cu 85 de cai. Il am de aproape doi ani si deja s-a amortizat diferenta de pret+costuri fata de cel pe benzina, asa ca...pentru mine, in ultimii doi ani cu siguranta dieselul A FOST o afacere.

Share this post


Link to post
Inca o data ... in regim de oras poate sa aiba si 16% randament, ca si benzinarele. Este asa greu de acceptat asta ?

 

 

Da poate benzinarele cu compresie...Asa daca vorbim de astea MAS ordinare cand o avea Dieselul 16% randament benzinarele tale vor avea cam 10% ...Pentru ca lucrurile sa fie clare eu vorbesc de randament al motorului termic adica R = L/Q adica lucru mecanic/cantitatea de caldura, adica eficienta transformarii caldurii in lucru mecanic...Si la punctul asta Dieselul nu are egal inca (poate alea hibride cu motoare electrice sau alea Diesotto)....Nu stiu ce vrei tu sa demonstrezi !...

Share this post


Link to post
Nu stiu ce vrei tu sa demonstrezi !...

 

 

Acum, nu ca ai sta sa citesti cu adevarat ce scriu si altii... altfel poate ai intelege si puncte de vedere diferite.

Ne spui si noua cum se face aprinderea la diesel?

Share this post


Link to post

Eu iti spun ca tu vorbesti de lucruri abstracte, principiale. In plus, cand este sa compari, alegi modele de varf de la Diesel cu MAS-urile ordinare. Eu ti-am dat cel mai evident exemplu, de care te lovesti zilnic in traficul urban, motor pe benzina de 1,2L cu aspiratie naturala contra motor Diesel cu aspiratie fortata, adica tot in stilul tau. Pentru ultima data iti repet, eu sunt impotriva utilizarii motoarelor Diesel in aglomeratiile urbane (caracterizate prin lungi stationari la ralanti si multe plecari de pe loc), ca alternativa ieftina de transport, principalul motiv fiind poluarea: fonica si cu noxe. Atata timp cat municipalitati responsabile au eliminat din transportul in comun motoarele Diesel si au limitat drastic accesul celor de tonaj mare, eu consider ca am o optiune corecta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Exact cu aceste socoteli nu sunt eu deacord, cand diferenta de "pret" o suporta altcineva.

 

Nu inteleg... Ce diferenta de pret o suporta cine? Am dat 7500euro pe masina... Si mai si consuma nesimtit de putin... Si are si cuplu imens, si turbina cu geometrie variabila, si urca la deal si cu a 5-a incarcata, si urca panta singura cu a 2-a, etc etc etc... Aveam toate astea pe celelalte 3 benzinare pe care le-am condus inainte? Nu prea... La ultima in loc sa iau Diesel am luat benzina, ca era mai ieftina (normal) la aceeasi putere. Si in loc sa consum 7-8-9 am consumat 11-12-13 in oras (unde a mers 85% din timp). Mare afacere am facut...

 

Si un link interesant, partial off-topic, de la Intel Developer Forum 2007 (din USA): http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=3104 Imi place cum scrie ostentativ pe minunea aia de masina "Powered by Diesel" :D

 

P.S. care poluare fonica? Daca vorbim strict de autoturisme, sunt foarte multe pe benzina care polueaza rau de tot fonic. Deranjeaza sunetul motorului asa de tare? Sau e sunetul tobelor? Hmmm...

Edited by VIPER

Share this post


Link to post

Si cum altfel ai fi vrut sa scrie pe o masina "promotionala"? =))

 

 

PS: This lightweight, normally aspirated, 6.75 litre V12 engine develops its peak torque of 720 Nm (531 lb ft) at 3500 rpm – an impressive figure. More impressive still, is that 78 per cent of this (or 560 Nm) is produced at just 1000rpm fractionally above tick over.

 

Deci se poate. Cat costa? Nu conteaza. Dar se poate.

Share this post


Link to post

@VIPER > Raspunsul tau este exact ce am pus eu intre ghilimele, unii nu vad decat pretul platit de la ei din buzunar.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Tolin:Lumineaza-ma te rog... Pana una alta aia ma intereseaza. Nu sunt Maica Tereza sa fiu eu cel care va salva planeta de dezastre... Pana una alta cand iau o masina ma intereseaza cat si cand scot din buzunar.

 

@Satori: e intr-adevar impresionant, si stiu si eu alte recorduri cu benzinare. Dar stiu si cu Diesel.

 

P.S. masina aia nu e neaparat promotionala. E interesant de ce au ales un Diesel pentru acel proiect, nu? Nu o fi doar de "promotie"...

Edited by VIPER

Share this post


Link to post

@zalmoxis > in calculele tale de rentabilitate trebuie tinut cont si de faptul ca 1L de motorina dezvolta prin ardere cu 11% (cifra orientativa) mai multa putere calorica decat 1 L de benzina.

 

@VIPER > nu sunt eu farul din Alexandria si dezvoltarea unei alte polemici nu-si are locul aici.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
@Satori: e intr-adevar impresionant, si stiu si eu alte recorduri cu benzinare. Dar stiu si cu Diesel.

 

Asta nu-i record. E doar impresionant. Si spune ca se poate sa distribui cuplul cum vrei tu la un benzinar. Aspirat.

La diesel ce faci? Ca fara turbina... e cam handicapat. La turatii mici, o actionezi electric?

Share this post


Link to post

4Tolin:

Imi pare rau, eu nu am facut calcule de rentabilitate iar vii cu inventii!...Am redat doar ce scrie prin cartile de fizica din scoala primara...daca ai fi citit si ce scriu altii (nu altii de pe aici ca pe noi oricum nu dati doi bani, dar altii din domeniu tehnic auto) n-ai mai tine-o atat langa in eroare...Ti-am spus eu, daca vrei sa combati, combate cu Diesotto ala se pare ca ar avea randament apropiat de diesel !...Si asta pentru ca aprinderea se face prin compresie...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post
Si ca sa raspund, in ultimii 136-145km (nu am calculat exact ) am fix 6% consum exclusiv urban. Merge? Io zic ca merge... Am si poza. Si nu, nu e BC-ul defect.

 

Exact cu aceste socoteli nu sunt eu deacord, cand diferenta de "pret" o suporta altcineva.

 

@VIPER > nu sunt eu farul din Alexandria si dezvoltarea unei alte polemici nu-si are locul aici.

 

Pai nu e vorba de polemica... Dar ai spus ceva foarte ambiguu. Cu ce socoteala nu esti de acord? Ca masina mea a consumat 6 litri de motorina Luk din aia mai ieftina in medie pe ultimii 140 km facuti in oras? Imi pare rau, eu asta nu inteleg...

 

 

@Satori: ce inseamna turatii mici? Chiar crezi ca e handicapat la turatii mici? Facem teste? Da, are turbina. O sa aiba tot mai multe motoare pe benzina, e directia in care se indreapta toti: cilindree mica si turbina. Eu unul nu am simtit ca masina e handicapata pana in 1750rpm cand turbina ia hatzurile problemei...

Edited by VIPER

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...