Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian79

Cele Mai Fiabile Masini

Recommended Posts

Sunt curios sa vad care sunt masinile care v-au multumit pina acum cel mai mult (fiabilitate, costuri, rezistenta) ...si ma refer aici la masinile conduse de voi o anumita perioada de timp.

Voi incepe eu ... prin a va spune ca pina acuma am avut ocazia sa calaresc : Dacia berlina 2.000 km, Tico 5.000 km, Cielo 20.000, Hyundai Getz 45.000 si mai urmeaza si Chevrolet Kalos 1200 km.

Sincer inca nu stiu toate probleme cu care se confrunta Kalosu (dar voi afla :( ) .. insa pina acuma cea mai fiabila dintre toate imi pare Hyundai Getz. E o masina care ma uimeste efectiv. Dupa 45k km ... condusi prin toata tara, 2 intrari in service (accidente rezultate cu schimbarea capotei, aripilor, faruri) NU SCARTIE NIMIC, NU JOACA NIMIC, NU SUNT UZATE PIESELE.In afara de consumabile nu a fost schimbat nimic la ea. Si asta-n conditiile in care e calarita zilnic si ia la gropi grupa mare :D . Poate nu ma credeti dar plasticile dinauntru nu scartie. Singurul lucru care l-am observat e ca se exfoliaza de pe bord o fasie foarte subtire (probabil ca sta-n soare toata ziua). Cat despre motor 1.1 ..e la fel de silentios ca-n prima zi.

Share this post


Link to post

am condus un Mercedes 110D (wan) din 1994 cam 1000 si ceva de km, Tico-ul 40000km, Ford mondeo 1300km si Suzuky Wagor r+ peste 1500 si cu asta. Dintre toate suzuky-ul mi se apre cel mai fiabil urmat indeaproape de tico. Fordu-l avea 178.000 km pe bord deci trecuse de prima tinerete - oricum in 2 ani de zile cat a fost in familie nu a cerut decat revizie si 2 jenti (gropile pe care le gasea mama erau cat roata de fiecare data), iar mercedesul era mult mai obosit, insa se tinea foarte bine pentru varsta lui.

Share this post


Link to post

dacia berlina 30000km, break 15000km, peugeot 505 2000km, matiz 25000km, logan 15000km ahh si fiat uno a lui taica-miu vreo 3000km si sincer dintre toate matizul mi sa parut cel mai fiabil!!! eu nu am schimbat decat consumabile si amortizoare pe spate(am luat koreene moca) in 25000

Share this post


Link to post

Mie mi-a placut enorm si Cielou' ... numa ca dupa o vreme incepea sa scartaie capu de planetara la viraje

Share this post


Link to post

Pai Dacia vreo 1000 de km, Passat-ul vreo 5000 de km, Matizul 49000 de km, Reno aproape 5000 de km. Cel mai fiabil Passat-ul care la 25000 de km nu are absolut nici o problema. La Reno are deja cateva mici probleme. Apoi urmeaza matizul si apoi Dacia, dar la maaaaare distanta.

Share this post


Link to post

Dacia 1410 Break - cam 140k, Iveco 3,5tone - 6k, Matiz - 90k, Cielo - 45k, Megane 2 - 10k.

 

Clasament:

1. Matiz - doar reviziile normale + 1 bec far

2. Iveco - revizii + pompa motorina

3. Cielo - revizii + telescoape spate (am luat-o de la 80k, acum are 130k)

4. Megane 2 - dar acum are 15k (cam scartiie deja+1 cap bara schimbat)

5. Dacia - nenumarate probleme

 

PS> Camioanele nu le-am trecut, totusi un + pentru Renault Magnum, face toti banii.

Share this post


Link to post

Nu pot sa fac un clasament dar, here it goes:

1. Fiat Ritmo ~3000km - foarte proasta si mi-a nascut oroarea fata de fiat

2. Volkswagen Caravelle 1.6d - fiabilitate scazuta din cauza vechimii si imposibilitatii gasirii pieselor originale si bune in .ro - THE LOVE OF MY LIFE ~120000km

3. Tico '98 - 80-90000km, fiabilitate buna in prima parte a vietii (cam cat am condus-o eu) dar impresioneaza prin faptul ca, desi troncane din toate incheieturile si, in fapt, este cam rablagita, nu te lasa in drum si merge.

4. Supernova - 41000km - contrar parerilor multora, masina asta s-a dovedit a fi foarte fiabila, pt mine. nu am schimbat decat bateria si un cap de bara la primul itp (defapt cred ca m-au furat aia de la service ca masina merge impecabil). Dar din pacate troncanea groaznic... Motorasul ala era de vis, consum fff bun (de matiz aproape) si destul de nervoasa pt 75cp.

5. Logan - 20000km - nu am ABSOLUT nici-o problema. Nemultumiri da, dar nici-o problema.

 

EDIT: Cele de mai sus sunt masini posedate. Ce am condus de la serv:

1. Cielo automat '99 - ~25000km - masina foarte fiabila desi avea peste 200000 de km si FUSESE DE FIRMA. consumuri MARI

2. Cielo de nou '2003 - ~27000km - nu m-a lasat in drum dar troncanea fata pe la 20k de n-aveai treaba... Geamurile se deschideau cand vroiau ele si la fel si actuatoarele de la usi.

3. Hyundai Galloper '98 tdi ~10000km - foarte fiabila desi hartanita cu o singura exceptie - haraia la bagarea in viteze. Este defect caracteristic ca aveam 2 pe care le alternam.

Edited by alx

Share this post


Link to post

1. Reno 21: condusa 45.000km (20k eu, 25k tata), o groaza de pb, lipsa de mecanibi experimentati , vanduta la 98 kkm, manca ulei vreun litru la mie. Cu toate astea e masina mea de suflet, deosebit de spatioasa si de comoda, prima mea masina :) .

 

2. Fiat Ducato Panorama condus cca 60.000km, majoritatea de soferi care si-au cam batut joc de masinuta mea. Schimbat la ea in afara de consumabile: 1 bujie incandescenta, 1 rulment, 1 pistonas spate, 1 arc+amortizor+rulment, 3 duze injector, rectificare scaune supape +4 supape admisie (astea nu au fost vina masinii ci a unui idiot care nu a pus distributia la punct). Per total o masina buna dar pretentioasa la pornirea la rece.

 

3. Vw Passat 2.5 TDI, tinut 20kkm (eu l-am condus vre 5kkm), motor splendid, stabilitatea incredibila pt o masina de 1.72 t, tractiune integrala superba, cutie secventiala iarasi super comoda. Probleme tehnice numai un capat de bara si o revizie cu schimb de consumabile (vreo 25 mil acum 3.5 ani). Problema cea mare: consumul demn de un cap de tir: mediu undeva intre 12 si 14%.

 

4. Daewoo Matiz:30.000km in 2 ani, f multi in oras. Piese schimbate: amortizoare spatevreo 4 seturi pana am pus Sachs pe la 15kkm si nu am mai avut pb, 2 brate inferioaresi cam atat. Ma declar multumit de cum a rezistat buburuza

 

5. Daewoo Nubira 5000km. Pana acum nu are probleme tehnice, sper sa o tina tot asa :) .

Share this post


Link to post

1. Berlina din 97 luata de noua, intretinuta f bine, pe GPL cam din 98. A cedat doar cablul de kilometraj la 130k km in 2002 parca, si un ambreiaj. Pana anul asta am bagat bani in ea doar in consumabile (estimez ca are 150k km lejer) . Anul asta cred ca am bagat bani in ea cat nu face toata(set motor, ambreiaj si multe altele) per ansamblu s-a descurcat f bine, dar a ajuns-o varsta.

2. Espero 1.8 - ~12.000km, dupa ce am scos-o din bolile cu care a venit ca second, se comporta excelent, nu consuma gram de ulei(are 109k km la bord(reali?), pe GPL. Dezavantaje: consum cam mare, in rest e o masina foarte buna.

Share this post


Link to post

Cea mai fiabila masina condusa de mine (nu a mea) a fost Toyota Land Cruiser .

O masina excelenta care practic cat am calarit-o eu (avea deja 110mii km) in afara de benzina nu a cerut nimic altceva.

Share this post


Link to post

tzutzukiiiiiiiiiiiiiii (jimmy)...saraca era plina de chit si masca toate masinile din spate cu fumul (la cei aproape 300kkm) dar se tine tare batrinica

Share this post


Link to post

Fara a intentiona sa ma dau mare, desi sunt nespus de fericit din cauza asta, cea mai fiabila masina CU CARE AM MERS EU este... Matizul meu cel galben! Dupa 35.000 km in 2 ani jumate, singura piesa care a "cazut" a fost vasul de expansiune (pret 180.000 lei vechi).

 

Am mai mers cu Golf 3 si 4, cu Pajero, acum cu SantaFe... n-am avut probleme, dar nici n-am mers asa mult cu ele. Doar cu Oltcit-ul, dar ala numai fiabil nu e!

Share this post


Link to post

Seat Ibiza Friend, 1.2L 8V 71 CP

Luata la 105.000, chinuita pana la 175000 (deocamdata).

Probleme - cablul pentru deschis capota rupt - 2 euroi de reparatii :D Teava de esapament rupta, sudata acum doi ani si inca tine. Termostat (in valoarea de 7 euro) blocat pe deschis, schimbat in fata blocului in jumatate e ora.

Ceva probleme cu conducte de cauciuc imbatranite (are totusi 13 ani), insa nimic ce nu poate fi reparat in fata blocului in 5 minute.

In rest doar consumabile.

Tinuta la viteze de peste 140 km/h pe autostrada, haleste cam jumatate de litru de ulei la mie. Respectand limitele de viteza, in 5000 km nu pierde sau nu arde ulei, cel putin, nu masurabil.

 

De nubira nu pot spune nimic, o am de prea putin timp.

Share this post


Link to post

Prima masina Dacie 1300 din 82' aproximativ 90.000km pe mana mea in total acum are 330.000km singura piesa originala ramasa pe ea e bobina de inductie,restul fiind piese din 2000 incoa.

Ford Transit 86' scotea fum negru cand schimbam vitezele(la 750.000km ce sa-i mai ceri)singura piesa schimbata un ansamblu de rulmenti la cardan am mers cu el 10.000km.

Transit 2003 condus 46.000km absolut no problem pana cand l-am imprumutat unui coleg de firma care a luat cu dreapta fata singurul canal fara capac din tot ardealul.

Transit 2004 la firma la fel ca cel de sus,are acum 80.000km fara probleme.

Mercedes C220 din 2004 pana acu' 2.800km singura problema e ca cel de la volan nu prea ocoleste gropile :mrgreen: . Cielo 2005 in prezent 16500km un amortizor si discurile de frana in rest masina e OK.

Si sa nu uit Cielo executive 2000 DOHC 16v are 150.000km nu ia gram de ulei am schimbat la el un capat de bara un rulment ambele pe dreapta o bucsa la schimbator si un injector la 136.000km :osanale: .

Share this post


Link to post

sa-mi aduci aminte sa cumpar masini de la tine pt. ca in afara faptului ca, consuma cel mai putin sunt si cele mai fiabile =))

Share this post


Link to post

Tie iti dau Executiva ca la 8,5% afara la 100-120km/h ia cam cat Loganu' si esti obisnuit > :) .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

1. oltcit..prima mea iubire..am luat-o cu 33.000 km si am dat-o anul asta cu 170.000, condusa numa' de subsemnata..numai eu stiu cati bani am bagat in ea...dar nu-mi pare rau!

2. Papadia cu care am facut deja peste 9.000 km...si care e logic, in comparatie cu oltcitul, sa-mi fie cea mai fiabila masina :D

Share this post


Link to post

mda.. cea mai fiabila masina pe care am condus-o este masina din poza. In 3 ani de zile si 40.000 km am schimbat 2 seturi de bucsi pe fata, 2 seturi de placute de frana si respectiv ulei, benzina si vreo 3 seturi de bujii. In schimb a carat BCA, gresie, nisip, ciment, pere, prune, struguri, vin, 5-6 persoane, pe drumuri de tara, gropi, canale si asa mai departe. Iarna, la -25 trageam si vreo 2 dacii vechi dimineata ca sa porneasca. a, am uitat, i-am cumparat si 4 cauciucuri, cate 2 odata.

:D

unu.jpg

doi.jpg

Ghiciti marca masinii...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Pe-aproape... Moskvitch 2141 S... Detalii gasitiaici... TANC!!!!

:o fftopic: nu ma intrebati cat consuma la forja un motor de 1,5 litri cu carburator dublucorp la care jigloarele erau cat degetul =))

Share this post


Link to post

Io am avut Moskwich 1500 din 81. L-am "recuperat" de la taica-miu in 99 si am mers cu el cam doi ani, si vreo 20.000km. Tot motor 1500, 80 CP (cam ca cielo :D ) si tot carburator dublucorp, insa fusese inlocuit cu unul de dacie modificat.

 

Lua 8-8.5 afara si cam 14 in oras. Nu era chiar atat de criminal consumul... am vazut si mai rau, la masini cu pretentii mai mari :D

 

Nu era neaparat o masina foarte fiabila, insa nu te lasa in drum. Avea chestii care picau periodic (condensatorul de la aprindere, de exemplu, sau o conducta de frana, pana s-a prins taica-miu de cauza si i-a schimbat traseul) insa odata invatate, nu erai niciodata luat prin surprindere. Taica-miu mi l-a dat mie pentru ca-si luase Dacie Berlina noua, si in scurt timp a inceput sa regrete schimbul... a avut mai multe dureri de cap cu dacie noua decat cu Moskwich vechi. La 120km/h, dacia noua halea mai mult ulei decat moskwichul vechi! (de fapt asta nu halea deloc). Nici el, nici un mecanic amator sau profesionist, si nici un garaj Dacia nu a reusit sa-i scoata un relenti la fel de rotund ca cel de la Moskwich. Singura ei calitate era consumul redus.

Pana la urma a renuntat la ea si a luat clio...

Share this post


Link to post

Prima mea masina din 97 pana in 2000 a fost un Moskvitch 1500 din 80, alb 13... si a doua asta pe care l-ati vazut... Nu te lasa in drum niciodata! si tanc.. am scapat cu viata gratie ei dintr-un accident. Iar tractiunea spate era superba... Bruta, punte fixa, niste derapaje grozave... Iar cea mai mare problema la ele nu erau condensatorii ci rulmentul de presiune, care era din grafit si se spargea... cand te dadeai la ea :D Eu l-am schimbat cu unul normal ( o mica adaptare romaneasca si n-am mai avut probleme) O luasem la 98000 km, am dat-o la 130.000 nu papa gram de ulei, desi incepuse sa bata un piston... 2141 nu a mai fost asa fiabila, au schimbat reteta la tabla, a trebuit sa-i fac ceva interventii cand am luat-o, insa avea 5 trepte, consumul mai mic decat 1500, era mai usoara, fugea cu 150 de n-avea aere...

Share this post


Link to post

ce-ai facut cu el, cu cel din '80? Sunt curios daca mai exista vreunul in viata.

 

Al meu a avut probleme urate cu tabla, din motivul asta am renuntat sa*l mai pastrez, plus ca am plecat la capsuni si nu mai aveam nevoie de el. L-am dat cuiva care se pricepea sa mai dea cu o sudura si o pensula...

 

Motorul avea tot 130.000, si era impecabil. In doi ani cat l-am tinut, cred ca nu mi s-a intamplat de doua ori sa nu porneasca la prima cheie, indiferent de ora si de anotimp. Dupa 4 luni de stat in parcare, cu pompa de benzina amorsata manual a pornit la sfert. Pornea chiar si daca bateria abia avea putere sa dea motorul peste cap...

Share this post


Link to post

pe el am invatat multe, dar in principal sa conduc si sa stapanesc o masina cu tractiune spate. Apoi mecanica, schimbat diverse chestii...

:o fftopic: In 2000 avea urmatoarea dotare:

Alb 13 (revopsit total in urma accidentului cu un camion)

Jante pe spate de 14", cauciucuri de 205 R14, pe fata 195 R13 (nu incapeau jantele de mercedes din cauza capacelor de la rulmenti)

Geamuri negre (folie neomologata off course :D )

Casetofon Blaupunkt 4x35W, statie kenwood 4x100, 2 boxe 60 w pe fata 2 boxe de 100 w pe spate (kenwood si astea)

in afara de roti, la exterior era original, cu bare de protectie cromate si ornamente cromate la faruri si la usi.

L-am vandut cu 12.000.000 si am mai pus 2 si l-am luat pe 2141 s. Cel care l-a cumparat l-a omorat un an de zile carand faina cu el de la metro in buftea (6-8 saci o data) scosese pernele din spate... ma durea sufletul cand il vedeam, pentru ca in final sa caleze motorul... a sfarsit la remat... :(

Si acum cand mai vad prin tara cate un exemplar bine intretinut il admir... recent am tras nubira langa unul in pana si l-am depanat, de era omul mort de uimire.. putin de la iesirea din Harsova, avea nr de IL... A plecat pe roti de acolo , nu mai avea curent pe contact, i-am dat direct de la baterie la bobina si l-am invatat ce sa-i faca cand ajungea acasa (deh, tot patitul e priceput...)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...