Jump to content
Sign in to follow this  
geronimo

Cutiile Hidramate(automate)

Recommended Posts

Jorj la tine e alt model de cutie de viteza, la mine filtru a costat 250 ron.Daca stie cineva un mecanic

aproape de Bacau care sa rezolve problema mea, schimb filtru si ulei.Acum in cutie am mmul ulei...f. mult si nu stiu ce a pus fostul.Rog pe ovi_jer daca ma poate ajuta cu ceva date a lui NICU BARBU.

Share this post


Link to post

NU stiu ce natie de filtru ai luat tu la 250 ROn. E imens pretul !

Cat depsre ulei, poti sa scoti si tu cu un furtun folosind regula pipetei. Bagi furtunul, pui degetul, scoti furtunul te duci la canal, iei degetul, eliberei uleiul.

Si faci asta cu motorul pornit dupa pana iese ok.

NU mai stiu cum e Joja la Espero dar daca NU are semn si pentru rece, fa un drum de minim 10 km pana sa faci masuratorile pt ca uleiul de cutie se masoara la cald.

Oricum, soate-i URGENT uleiul in surplus. E aproape ca si cum ai merge fara ulei. Se duce pompa de ulei si nu vrei sa sti ce inseamna asta, trust me !

 

Din pacate sunt doar 2 motive pt care cineva face overfiil de ulei la cutia automata inainte de vanzare :

1. E habarnist si a pus prea mult = DAUNEAZA

2. Stie ca e semibulita si a pus mult ca sa schimbe cat de cat fluent vitezele = DAUNEAZA.

NU mai sta, fa-o maine.. la dracu, fa-o acum !

Si aprinde cateva lumanari, nu suna bine overfillul !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am spus mai sus pe o Leganza CDX/AT cutia de viteze are indicativul :ZF 4 HP-14, nu stiu la Espero de care este. :rolleyes:

Dar intradevar si mie imi pare cam mult 250 ron filtru de cutie

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

E.. de ceva timp ma macina o problemuta la cutie.

Am zis ca se invata dupa resetul de TCM , ECM sau cum mama ma-sii ii zice dar se pare ca nu.

Stare :

Ulei motor 6500 km / filtru aer 6500 km / ulei cutie 6500 km. Toate lichidele la semn. NU are bule sau ceva in ulei . NU are nici un cod de eroare . Pleaca la prima cheie, nu consuma lichide ( decat cam 300 ml ulei la 1000 km de mers prin oras, cam mult dar nu vad legatura )

 

Sentimente ( indiferent ca e cutia calda sau rece ) :

Daca plec de pe loc si o duc in 1200 ture ( 20 km/ora ) in auto ( dar este inca in I-a ) si o las libera ( pedala ) se duce la 800 ture.

Cand pun din nou picirul pe acceleratie NU capat raspuns de la cutie pana cand motorul nu ajunge pe la 1000-1100 ture, iar cand intra cutia evident intra cu bump / soc.

Valabil in orice treapta atata timp cat sunt sub 45-50 km./ora.

Daca sunt peste 45-50 km/ora NU coboara la 800 zi ramane pe la 1200 insa cand apas din nou , la fel, ii trebuiesc cam 200 ture urcate pe motor pana sa cupleze cutia. Si evident cu soc, deranjant chiar.

In acelasi timp am observat ca se simte destul de deranjant socul de trecere de la o treapta la alta ( in urcare ) la orice turatie exceptand 1800 ture unde nu iti dai sema ca schimba deloc ( decat cu ochii pe acul de turatie )

E ca si cum in mers, intre 800 si 1100 ture s-ar decupla cutia iar cand intra intra cu soc datorita diferentei de turatie dintre cutie si motor. Daca tin piciorul pe acceleratie fff putin apasat cat sa NU scada turatia la 800 ture NU mai prezinta soc cand apas mai departe.

 

IN acelasi timp am observat ca acul de vitezometru urca fragmentat de la 0-20 km/h.

Urca in pasi.

Pot spune ca merg cu 5 km/h in primele 2-3 secunde dupa ce apas pedala iar acul NU se misca. Incepe apoi sa se miste in pasi sacadati pana pe la 20 km/h dupa care se misca ok, linear cu apasarea accelelratiei.

Totodata, la decelerare acul vitezometrului se comporta la fel, de multe ori ajung pe loc ( 0km/h ) iar el inca e pe la 6-7 km/h si abia dupa 2 secunde se duce la 0.

Inca mai am prezenta oscilatia masinii la relantii ( NU tremurat ci valsuit ) dar absolut aleatoriu, nu mereu, doar uneori fara nici o logica.

 

Si inca 1 lucru, daca sunt pana in 50 km/h si las pedala libera, se duce acul in 800 ture ( aprox ) dar NU e foarte stabil, uneori, doar uneori oscileaza intre 700 si 900 turedar nu brusc, ci lent. La fel, fara nici un fel de patern sau logica.

 

 

Vre-o idee, vre-un sfat ?

Multumesc mult !

 

Teama mi-e de pompa de ulei din cutie sau poate convertizorul.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ce ulei ai in cutie ? Marca, caracteristici.

Nu te-ntreb de nivel ca te stiu patit.

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

Uleiul este MOPAR, pus la Casa auto, conform specificatiilor din cartea masinii.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Te-am intrebat pentru ca stiu ca ste un ulei propietar Chraysler, respectiv MOPAR, inclusiv consumabilele.

Am avut la firma prin "94 un Grand Cherokee, cei de la service habar nu aveau ca trebuie schimbat uleiul si filtrul, la cutie automata la 40.000 Km. , l-am schimbat pe la 100.000 Km. , pe la 140.000 km acazut cutia. :wallbanger:

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

Ce zici tu am patit eu cu Cielo.

Din fericire la asta, astia de la Casa Auto stiau manevra chiar mi-a recomandat sa schimb uleiul la cutie la 50 mii in conditiile in care in carte zice la 70 mii.

 

M-am speriat de pomana, era vorba de NEfacuta invatarea cutiei dupa reset ECU.

Acum am fost pana la tara si deci am facut niste sute de km si s-a asezat, schimba lin ca fundul de bebeu.

Share this post


Link to post

I-mi amintesc ca in cartea jeep-ului scria,ca uleiul se schimba la 40.000 Km. , acum ma gandesc ca este diferenta de generatie, la cutie :scarpin:

Si ceea ce ma nedumerise la vremea respectiva, se sugera sa nu se scoata maneta din "drive", la semafor, sau in oras deoarece ar face pana la 30 de operatiuni, (cutia) :scarpin:

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

NU cunosc !

Eu mereu o scot atunci cand stau mai mult de 10 secunde pe loc, nu de alta dar ma doare piciorul.

La 7-ar este un sistem optional, cand ajungio la viteza 0 si ai pedala de frana apasata iti taie cutia si o activeaza abia cand reapesi pedala de acceleratie.

Dar ala e cu vre-o 100 mii euro mai scump ca si gandire deci..

Share this post


Link to post

:spumelagura: Cred ca stiu despre ce vorbesti, am sesizat aceasi "treaba" la un Renault Twingo automat.

In momentul in care opresti, la semafor de exemplu, cand rotile se opresc definitiv in cca. 3 secunde se taie electronic cuplajul cutiei, iar in momentul in care ridici piciorul de pe frana, se cupleaza cutia. Cutia este asistata electronic :rolleyes:

Share this post


Link to post

Cu exceptia lagului cam de 1 secunda care apare, e un sistem ok, comod !

Share this post


Link to post

am schimbat convertizorul , blocul de supape , pompa de ulei , discurile de ambreiaj,am schimbat tot ce se putea dar tot nu merge.cred ca este de la partea elecrtica/electronica.ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post

In ce sens nu merge, descrie cum face, ce ulei ai pus?, filtrul de ulei al cutiei l-ai schimbat?, nivelul uleiului este bun?

Share this post


Link to post

motorul functioneaza normal,dar e aprins becul"CHECK",iar cutia parca nici nu ar exista.convertizorul se invarte,pompa de ulei de abia am schimbat-o,blocul de supape l-am schimbat cu altul,l-am suflat cu aer comprimat,i-am schimbat si filtrul din blocul de supape.Am gasit o carte de reparare a cutiei de espero si acolo zice ceva de vreo 2 solenoizi.La Leganza am gasit numai unul in cartea de piese,am intrebat pe la reprezentantele din zona ,IASI,BACAU,dar nici una nu a schimbat asa ceva.Am comandat piesa,astazi mi-a sosit si cred ca saptamina viitoare o voi pune.A schimbat cineva solenoidul vreodata?

O ALTA CHESTIE ,ULEIUL DIN CUTIE este rece ceea ce indica ca blocul de supape nu functioneaza.Singura piesa ce primeste comanda electrica/electronica este blocul de supape.A PATIT CINEVA ASA CEVA?

 

nu se selecteaza nici o viteza,nu se misca de pe loc,uleiul-sunt vreo 4litri in cutie

 

nu se selecteaza nici o viteza,nu pleaca de pe loc ,ulei are vreo 4 litri

 

 

stie cineva din ce se compune ECM/TCM la cutia de pe leganza?

Share this post


Link to post

Iti dau un mesaj cu numarul de telefon al singurului mecani pe care il cunosc specializat in cutii automate de la Radacini.

Ti-l recomand cu toata increderea. Spunei ca vi din partea lui Cristi cu Chryslerul ( o sa te coste mai putin ) .

NU mai umbla dupa ureche la masina, deja mi se pare ca ai bagat cam multi bani nefondat. POti sa schimbi toata masina si sa aflii pana la urma ca e nu stiu ce fir impuscat sau ceva, e pacat de banii tai, da-i omului un telefon.

 

Ai PM !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

nu stiu ce inseamna PM.Telefonul meu este 0745363962.Oricum pana acum sunt satul de mecanici cu numele.Sa-ti spun toata povestea.Am avut probleme cu cutia prin 2004,dupa vreo2.5 ani am reusit sa o repar,in tot acest timp invatand mecanica.anul trecut m-a lasat motorul,s-a spart blocul motor,cutia a mers pana in ultima clipa.Dupa ce am pus alt motor am constatat ca nu mai cupleaza cutia de viteze.Am dat-o jos si am constatat ca e dusa pompa de ulei din cutie,am schimbat-o cu alta.Am luat o cutie cu carcasa sparta(100 ron).Tot nu mergea.Am desfacut carcasa de la blocul de supape,am gasit span foarte mult,l-am schimbat cu altul,tot nu merge.Discurile de ambreiaj sunt bune ,garantat.Simtoma este ca nu cupleaza nimic.Ati patit asa ceva vreodata?

 

Cred ca am demontat-o si montat-o de vreo 10-15 ori.O visez si noaptea.Nu sunt mecanic de meserie ,dar m-am saturat de mecanici care isi dau cu parerea si te pun sa cumperi piese dupa ureche.Multumesc celor care mi-au raspuns

Share this post


Link to post

PM ( am atasat o poza ) este din cate stiu Personal Message.

Dupa cum vezi in poza , la mine e 0, la tine ai cel putin 1 de la mine.

In deschizi si vezi mesajul

Tocmai ca ai muncit atat la masina si ai bagat atatia bani OPRESTE-TE.

Daca ti l-am recomandat NU este mecanic DUPA URECHE.

Eu am facut la el 2 masini hidramate si amandoua merg si acum fara probleme.

Suna-l si vorbeste cu el., daca trebuie sa aduci masina in Bucuresti are si rampa deci totul e posibil si sigur iesi mai ieftin decat ai facut tu pana acum.

post-3313-1210517534_thumb.jpg

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Merci.Totusi ai auzit pe cineva sa aiba probleme la parte electronica?D-nul "J" se pricepe la partea electronica?

Share this post


Link to post

Bai nene, J asta si cu frati-su iti desfac masina pana la ultima piulita si o pun la loc si pleaca la prima cheie.

Repet, am incredere totala in el in ceea ce priveste Daewoo.

E asa de greu sa dai un telefon sa il intrebi ?

Dureaza 1 minut.

Share this post


Link to post

Am vorbit cu "J"si mi-a spus ca blocul de supape este numai pt marsarier.Nu a schimbat niciodata solenoidul .Cu tot respectul, am demontat blocul de supape si acolo sunt supape pt fiecare viteza in parte.Nu este numai pt "R".In cartea de reparatii a cutiei se specifica ce probleme apar atunci cand nu functioneaza una din supape.Cand se schimba vitezele aiurea sau se smuceste,sau se ambaleaza motorul si multe alte probleme care le-am citit pe "topics" se regasesc in acea carte.Va rog gasiti pe cineva care a schimbat un solenoid sau se pricepe la partea electronica.Nu e problema mecanica.Garantat!Comanda cutiei de viteza se compune din convertizor,pompa de ulei, bloc de supape si TCM(sistem electronic de comanda).TCM actioneaza asupra blocului de supape ce actioneaza asupra treptelor de viteza.Peste tot scrie asa"TCM trimite semnale la solenoid pt actionarea supapelor"Are cineva vreun RASPUNS?Va rog sa ma credeti ca nimeni nu a putut sa-mi dea un raspuns fiabil.Nu am gasit pe nimeni care sa se intalneasca cu asa ceva.Cu stima pt "CUMNATU"

Share this post


Link to post

Daca vrei facem un pariu.

Du masina la el la curte si pune-l sa o faca.

Daca NU stie, iti platesc eu reparatia la service ( cu schimbata toata cutia ) !

Vorbesc foarte serios, fara nici un fel de gluma !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Facem pariu.Saptamana asta voi schimba solenoidul,2 relee,si comutatorul de la levierul de comanda.Daca nici astea nu sunt,ma dau batut si o duc la JAMBON.Daca sunt astea te rog sa spui la toti care mai au probleme asemanatoare ca C le pot da cartea de reparatii ,ca fiecare sa le dea peste nas la asa zisii mecanici cu experienta.Sunt singurele piese ce primesc comanda electrica/electronica din cutie.Cu stima pt CUMNATU

Share this post


Link to post

Termina mai cu stima :P

Pai din cate imi dau seama, tu acum urmeaza sa schimbi TOTUL.

E normal ca o sa mearga, ar fi ciudat sa nu mearga.

Treaba e ca un mecanic care se preicepea din start ( experienta pe care acum o ai tu DUPA ce ai schimbat aproape tot ) iti identifica problema si schimbai numai piesa cu pricina , deci ieseai mult mai ieftin.

Asta e treaba mecanicilor.

Practic, pe acest segment "hidramate woo" tu ai devenit mecanic, dar, cu costurile aferente.

Share this post


Link to post

Te rog sa ma intelegi ca am desfacut si planetarele ca sa pot vedea daca se transmite miscarea la ele.NIMIC.Nici macar nu patineaza vreun disc.Cutia se comporta in sarcina ca si cum nu ar exista,adica nu face nici"pas".

 

Nu mi-a zis nici un mecanic ce sa schimb.Primul care m-a ajutat sa o repar aplecat in GERMANIA.Lucreaza acolo.Ce voi schimba acum e dupa capul meu pt ca toti dau din umeri.Am discutat la reprezentanta IASI si mi-au spus ca au incercat sa repare o cutie asa de proba punand toate piesele noi in ea si tot nu amers.Piesele pe care le-am comandat nu le-au avut niciodata pe stoc.Nu sunt scumpe,200 ron in total,cu taxa de curier.Intrebam poate s-a confruntat cineva cu asa ceva vreodata?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...