Jump to content
Sign in to follow this  
geronimo

Cutiile Hidramate(automate)

Recommended Posts

Am tot strigat in speranta ca ma aude vreun alt proprietar de Espero A/T. Maine ridic iar masina si daca nu ma descurc cu schita din manual fac poza si o dau pe forum ;)

 

Sunt extrem de multe suruburi acolo. Cutia aia e numai suruburi, spre deosebire de baia de ulei care are un singur surub.

Share this post


Link to post

Cutia aia cu multe suruburi e capacul de la baia de ulei. Din cate stiu de la Cielo hidramat, se desface capacul de la baia de ulei si abia apoi se gaseste surubul care da drumu la ulei. Dupa schimbare a nu se deglija schimabarea garniturii de la baia de ulei.

SIncer, pentur prima data mai bine te duci la un service si vezi cum se face, nu costa mult operatiunea.

Share this post


Link to post

Dupa cum am vazut schema din manual am impresia ca ar fi un surub in dreapta. Nu m-am bagat sa desfac nici un surub ultima oara cand am cautat sa fac schimbaul pentru ca mi s-au parut extrem de multe si n-am vrut sa fac o greseala.

 

Am sunat la un service unde mi-au cerut 100 RON pt treaba asta. 100 RON ca sa-mi desfaca un surub e ridicol.

 

O sa ma mai invart in jurul ei, dar daca nu reusesc sa-mi dau seama exact cum trebuie nu o sa fac eu lucrarea.

 

Stie cineva daca la A/T de Espero sa trage uleiul cumva afara sau doar sa lasa sa cada? Nu ma incanta foarte tare ideea sa schimb 3L din 7L...

Share this post


Link to post

Mie nu mi se pare mult 100 ron pentru a executa o operatiune riscanta pentru un neavizat si care in acelasi timp poate fi un training pentru viitor.

Share this post


Link to post

Busonul de ulei de la cutia automata de Espero 1,8 este cam pe aceeasi linie cu cel de la motor numai ca este pozitionat inclinat(cam la 30 grade) .

Referitor la schimbarea filtrului de ulei la cutiile automate, cel mai bine este sa fie schimbate in momentul in care se schimba si uleiul...este mai mult de munca dar nu exagerat( un filtru de ulei de AT este cam 150-170 Ron).

Am avut si eu problema cu martorul de power ,chiar la vreo 100 km dupa ce am cumparat-o ( clipea si masina nu mai avea putere, opream ,porneam , mergea aleatoriu intre 5-15km si iar facea figuri) dar in momentul cand am schimbat uleiul si filtrul , problema a disparut.

Am fost cu ea la service (service mare) si mi-au spus ca am nus ce probleme cu un solenoid si ca ma costa in jur de 2000Ron ,dar am luat-o cu inceputul si uite ca s-a rezolvat, masina merge excelent.

 

Busonul de ulei de la cutia automata de Espero 1,8 este cam pe aceeasi linie cu cel de la motor numai ca este pozitionat inclinat(cam la 30 grade) .

Referitor la schimbarea filtrului de ulei la cutiile automate, cel mai bine este sa fie schimbate in momentul in care se schimba si uleiul...este mai mult de munca dar nu exagerat( un filtru de ulei de AT este cam 150-170 Ron).

Am avut si eu problema cu martorul de power ,chiar la vreo 100 km dupa ce am cumparat-o ( clipea si masina nu mai avea putere, opream ,porneam , mergea aleatoriu intre 5-15km si iar facea figuri) dar in momentul cand am schimbat uleiul si filtrul , problema a disparut.

Am fost cu ea la service (service mare) si mi-au spus ca am nus ce probleme cu un solenoid si ca ma costa in jur de 2000Ron ,dar am luat-o cu inceputul si uite ca s-a rezolvat, masina merge excelent.

Mihai, vezi ca busonul de ulei este mai mare decat celelalte suruburi parca cheie de 19 sau 21 nu mai stiu sigur...

Daca vrei sa faci treaba ca lumea, cumpara 6-7 litri de ulei ,dai afara cat iese adic maxim 3-4 litri (mai mult nu curge) mergi cu masina 50 km si mai faci odata treaba.

Ai grija sa nu pui mai mult sau mai putin ca poti sa strici cutia !!!!

 

Busonul de ulei de la cutia automata de Espero 1,8 este cam pe aceeasi linie cu cel de la motor numai ca este pozitionat inclinat(cam la 30 grade) .

Referitor la schimbarea filtrului de ulei la cutiile automate, cel mai bine este sa fie schimbate in momentul in care se schimba si uleiul...este mai mult de munca dar nu exagerat( un filtru de ulei de AT este cam 150-170 Ron).

Am avut si eu problema cu martorul de power ,chiar la vreo 100 km dupa ce am cumparat-o ( clipea si masina nu mai avea putere, opream ,porneam , mergea aleatoriu intre 5-15km si iar facea figuri) dar in momentul cand am schimbat uleiul si filtrul , problema a disparut.

Am fost cu ea la service (service mare) si mi-au spus ca am nus ce probleme cu un solenoid si ca ma costa in jur de 2000Ron ,dar am luat-o cu inceputul si uite ca s-a rezolvat, masina merge excelent.

 

 

Mihai, vezi ca busonul de ulei este mai mare decat celelalte suruburi parca cheie de 19 sau 21 nu mai stiu sigur...

Daca vrei sa faci treaba ca lumea, cumpara 6-7 litri de ulei ,dai afara cat iese adic maxim 3-4 litri (mai mult nu curge) mergi cu masina 50 km si mai faci odata treaba.

Ai grija sa nu pui mai mult sau mai putin ca poti sa strici cutia !!!!

Share this post


Link to post

Am gasit surubul pana la urma... Era mai mare de 24 (cred), cea mai mare cheie pe care o aveam la mine si iar am ramas cu ea negolita...

 

Am cumparat 7L de ulei si inca nu apuc sa fac schimbul. Trebuie facut urgent ca am prea mult ulei in cutie si e galbeniu si sa simte cu praf la mana si nu imi place (normal e roz). M-am gandit sa-i scot ulei din torque converter chiar prin pornire cu surubul scos si miscarea manetei prin viteze, ceea ce ar goli-o oarecum. Mi sa pare inutil oricum sa schimbi 3L / 7L la fel cum nu stiu daca as avea incredere cu o cutie buna s-o las desfacuta de niste mecanici care poate n-au mai facut treaba aia pt filtru. Inca acumulez informatii pt ca nu poate sa fie facuta oricum. Multumesc tuturor celor care si-au spus si isi spun parerea despre cum se face operatiunea corect. E bine sa existe o parere completa asupra situatiei pentru toti cei interesati.

Share this post


Link to post

Daca e galben uleiul nu inseamna ca s-a depreciat ci doar ca s-a folosit d-ala prost.

Daca simti pilitura in el, te rog eu din inima mea, da milionul ala si fugi sa il schimbi, e inceputul sfarsitului pentru cutie daca nu il schimbi !

Share this post


Link to post

O sa fac lucrarea de indata ce ajung in Bucuresti. Stiu ca trebuie facuta si o urgentez la maxim. Multumesc mult pentru sfat.

Share this post


Link to post

Revin cu rezultatul lucrarii. Am apelat la un service autorizat Daewoo unde a fost pontata lucrarea ca schimb de ulei (20RON + 5 RON atentia la mecanic) unde eu eram singurul care a mai vazut genul ala de cutie automata (ei am mai lucrat doar la Cielo unde sa schimba si filtru).

 

Am desfacut surubul de unde au curs 3.5L (era cutia putin in suprapresiune). Uleiul curs era foarte inchis la culoare. Dupa am pus surubul la loc si am lasat cutia sa mearga la relanti putin in D dupa care am desfacut iar surubul scotand inca aproximativ 0.5L. Acest ulei parca avea un aspect putin mai deschis. Am completat cu aproape 4L si acum sunt foarte putin in suprapresiune. Urmeaza cu o pompa sa scot putin ulei pentru a intra exact in marja. S-a folosit pentru introducerea uleiului un capac cu un furtun in varf pentru ca joja e foarte subtire. Cheia folosita de 24, iar cea mai mare cu care am incercat eu a fost 22, de unde am ramas si cu lucrarea nefacuta de mine.

 

Am folosit Mobil ATF 220 cumparat de la King cu 20 RON / L din care s-au pus 4L din 7L.

 

Primele impresii sunt urmatoarele (dupa cativa KM): cutia schimba mult mai usor. Schimbul 1-2 e mai lin iar schimburile 2-3 si 3-4 nu se mai simt absolut deloc.

 

Sunt multumit overall de lucrare si mai ales de rezultat.

 

Recomand spre lectura:

http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON

http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission_fluid

 

Lucrarea nu merita 100 RON sub nici o forma. E doar un schimb de ulei. Poti sa dai 100 RON daca-ti schimba si filtrul, dar nu 100 RON ca sa-ti desfaca un surub...

Edited by MihaiRO

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca NU ai schimbat filtru ??? Mare greseala daca ai facut asa deja uleiul tau e murdar ceea ce, la cutiile automate nu e bine deloc. Cand sa pus la loc capacul baii de ulei ti-a schimbat garnitura ?? Daca nu, iar ai o problema. E o sansa de 1-5 % sa NU ai probleme daca nu s-a schimbat garnitura. Nu de alta dar ea se distruge la fiecare strangere.

 

Cel putin asa era la Cielo. Cat despre serviceurile Radacini, un singur om e specializat in hidramate . Asa au trimis ei la specializare , cate un om pe domeniu. Pe acela il cunosc si cu acela lucrez si eu si sunt multumit. Daca ai nevoie de contact da-mi pm. Salutari !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Nu am schimbat filtrul pentru ca la Espero trebuie desfacuta intr-un mediu fara praf de cineva care cunoaste problema cutiilor automate si care taxeaza ca atare. Nu am schimbat filtrul pentru ca nu am gasit filtru (si nici nu am cautat, pentru ca ce am citit pe aici pana acum e ca de obicei se schimba doar uleiul). Nu s-a indepartat capacul baii de ulei. S-a desfacut surubul de golire. Am descris pe larg in postul anterior cum s-a facut toate lucrarea. Descrierea mi sa pare ca e pentru cutia de Cielo. La Espero lucrurile sunt mult mai complicate. Acum am citit in paragraful 2 ca e vorba de Cielo :)

Share this post


Link to post

Daca nu ai schimbat filtrul nu ai facut nicio treaba.Jumatatea de operatiunea pe care ai facut-o iti va aduce mari probleme la cutia de viteze.

Share this post


Link to post

Eu asa am citit si asa am putut sa fac acum. Normal ca daca o sa pot o sa fac si cum imi recomandati voi, dar asta am avut cum sa fac acum. Cu siguranta am scos o mare parte din mizerie si am pus ulei proaspat. Rau sigur nu i-am facut si m-a costat sub 100 RON in total (ulei + manopera), ceea ce reprezinta benzina pe cateva zile.

 

Chiar a desfacut cineva cutia automata la fiecare 2 ani la Espero A/T la un service care chiar stie ce presupune o cutie automata spre a schimba filtrul ala care nu se gaseste decat foarte greu si costa peste 500 RON (parca)?

 

Preturi filtru cutie automata Espero (la Nicubarbu) : 316 RON sau 626 RON (probabil cel original) bigeyes.gif bigeyes.gif La pretul asta banuiesc ca cel din urma itii face si cafea.

 

Asta am gasit pe forum cu search. Suna ca si cum complica foarte mult treaba. Duce aproape de 1000 RON o revizie la cutie de 2 ani sau 40.000KM pentru ca se adauga si manopera la "doctorii" in cutii automate, ca presupun ca nu vrei sa-ti desfaca oricine cutia.

 

E doar ca o parere. Cumnatu sau ovi_jer aveti Espero A/T? Voi cum procedati?

 

La Espero cu AT filtrul de ulei nu se schimba decit la interventie ce presupune desfacerea cutiei. Desfacerea cutiei ( demontarea carcasei ) este o operatiune extrem de complicata, care daca nu e bine facuta, poate duce la anomalii in functionarea cutiei sau chiar la distrugerea acesteia. Nici chiar CVS Craiova nu prea se incumeta la asa ceva, mai ales ca, din cite stiu eu, cea mai ieftina interventie ce presupune demontarea cutiei (cel mai simplu defect) costa cam 3500 RON.

La Cielo filtrul se schimba la fiecare schimb de ulei (40.000 km).

 

Acesta e un post din care cred ca m-am interesat, la care se adauga si parerea unor mecanici in care am incredere.

Edited by MihaiRO

Share this post


Link to post

Pai eu ti-am zis. Am schimbat uleiul la cutie Espero AT si filtru de ulei in acelasi timp. In afara de materialele in sine am platit manopera 1 milion. in conditiile in care ( te citez ) "Nu am schimbat filtrul pentru ca la Espero trebuie desfacuta intr-un mediu fara praf de cineva care cunoaste problema cutiilor automate si care taxeaza ca atare" eu zic ca se merita.

Acum ai 2 variante :

 

1. accepti riscul si mergi asa in continuare

2. accepti pierderea uleiului care tocmai l-ai pus ( si care ar trebuii schimbat din nou cu tot cu filtru ) si dormi linistit.

 

Recomand varianta 2 pentru ca spre deosebire de Cielo, cuti hidramate de espero se gasesc fff greu ( daca vrei iti vand eu una cu tot cu masina :P , o am spre vanzare ) . Din experienta proprie si repetata iti zic, mai bine pierzi inca 1-2 mil decat 20-30. ...parerea mea , hac !

 

Salut !

 

LE : vezi ca iti dau acum mesaj privat cu numele si numarul de telefon a 2 persoane care STIU sa lucreze pe cutii automate daewoo. NU ma intereseaza cum te intelegi cu ei, iti recomand insa sa refaci operatiunea. Cutia hidramata este CEA MAI SCUMPA parte a unei masini si in cazul Espero, cea mai greu de gasit.

 

LE2 : desfacerea unei cutii hidramate daewoo acum, in zilele noastre , in service , pe factura = 25 miliaone. IN privat = 5 milioane. Pentru schimbul de filtru insa NU trebuie DESFACUTA cutia ( adica data jos de pe masina ), deci nu ajungi la sumele alea. Dupa ce vei fi vorbit cu oamenii pe care ti i-am recomandat posteaza si aici concluziile te rog. Merci !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Multumesc pentru interesul acordat. O sa revin cu concluzia la final.

 

Cat a costat si de unde a fost procurat filtrul pentru cutie?

Edited by MihaiRO

Share this post


Link to post
Am schimbat uleiul la cutie Espero AT si filtru de ulei in acelasi timp. In afara de materialele in sine am platit manopera 1 milion.

 

Cat te-a costat filtrul de ulei si de unde l-ai luat ?

Cutii automate de Espero (sh), import Coreea, are de vanzare Nicu Barbu, la 1000 lei bucata.

Share this post


Link to post

Cu garantie 30 de zile (in care te lamuresti daca sunt bune dupa schema aia de verificare din manualul de service de Espero). Un Espero A/T in stare buna e 1000E in Germania, tocmai bun de facut 2 masini in una.

 

Am sunat exact acum la King si mi-am spus ca nu se gaseste filtru de A/T (cel putin la ei, normal). Cred ca e o problema destul de neclara asta pt ca nu e explicata cum trebuie in manualul de service. Descrierea referitoare la cutie se face la capitolul "reparatii capitale".

 

Mi-a zis un mecanic ca atunci cand a venit o persoana sa-si faca lucrarea asta la cutie si i-au zis cat il costa filtrul si cum sa face si-a vandut masina...

Edited by MihaiRO

Share this post


Link to post

Hai ca ai noroc. Am vorbit acum cu mecanicul si mi-a zis ca filtrul de la Espero e mai jmecher si NU se schimba decat la reparatia cutiei , DUPA desfacerea cutiei si deci un pret maricel.

Altfel nu trebuie schimbat decat uleiul ( asa cum ai facut ).

Eu vorbeam din experienta Cielo presupunand ca sunt la fel . Se pare ca nu sunt.

 

Relax, salutari !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Asa stiam si eu, si ma bucur ca s-a confirmat din nou ca la Espero filtrul nu se schimba odata cu uleiul. :thumbl:

Edited by van den plas

Share this post


Link to post

Eu nu fac nimic pana nu ma documentez foarte bine. Vreau ca postul meu de pe pagina cealalta sa fie ca un ghid complet de schimbare a uleiului la A/T.

Share this post


Link to post

Deci : Filtru de ulei pt Espero A/T este 150 Ron si nu se schimba cand se repara cutia (asta ar insemna ca nu mai e filtru ci o sita metalica sau altceva) , se schimba cand se pune ulei nou adica la 40000 km sau 2 ani.

Demontarea filtrului este o operatie nu foarte complexa dar necesita mai multa munca decat schimbul normal de ulei .

Majoritatea mecanicilor nu au schimbat filtre pe Espero ,nici macar nu stiu unde se afla iar cei care stiu se feresc sa il schimbe pentru ca implica o munca in plus ...

Eu am cumparat filtrul , am fost intr-un service si inginerul de acolo se uita ca curca in lemne...asa ca am apelat la o cunostinta care lucreaza intr-un service mare care mi-a spus prin telefon ca fac cea mai mare prostie daca nu il schimb...asa ca nu am platit 50 ron cat ma costa initial ci 200 ron dar cel putin acum stau linistit .

Apropo , filtrul vechi arata ca si cum era scos din soba cu toate ca uleiul nu era foarte murdar...

Share this post


Link to post

E normal filtrul sa fie mult mai murdar decat uleiul pt ca retine cea mai mare parte din impuritati.

 

Cat a costat filtrul si de unde a fost cumparat?

 

Unde a fost executata lucrarea si cat a costat detaliat?

Share this post


Link to post

Si eu sunt curios unde ai gasit filtru pt. Espero cu 150 lei si daca iti mai amintesti, m-ar interesa si unde era produs. Aceste filtre se gasesc foarte greu (cele mai multe magazine nu avusesera niciodata asa ceva), iar pretul lor stiu ca era mult mai mare decat al celorlalte filtre de la cutiile automate Daewoo. Unde am gasit eu (la Nicu Barbu), aveau unul mai "ieftin" ce costa peste 300 lei si altul mai scump, la peste 600 lei.

Share this post


Link to post

Filtrul l-am cumparat de la un magazin de pe Bdul. Ferdinard cu 150 ron dar din cate imi aduc aminte era ultimul pe care il aveau (am sa sun sa vad daca mai au sau daca au mai adus) de fabricatie nu sunt sigur dar parca era produs in state...si oricum arata tare ciudat e o chestie imbracata in plastic cu niste gauri...

De schimbat l-am schimbat printr-un amic care lucreaza la Radacini Plevnei si m-a costat 200 Ron ( tipul care mi l-a schimbat a fost chemat din alta statie Radacini ... mecanicii de acolo spuneau ca este singurul pe Bucuresti care se baga la asa ceva )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...