Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Chip-tuning

Recommended Posts

Asta-i pretul pe hirtie (395E fara TVA!), dar poate fac vreo promotie cum a fost pentru DSN/SLZ.

Share this post


Link to post

http://www.motorpower.ro/

Astia au preturi mai bune: din cate imi amintesc, 250 Euro pt. Matiz (65 CP), din pacate vad ca acum nu le merge site-ul bine.

 

A incercat cineva pana acum chiptuning pe Matiz? Sau macar a auzit de la vreun prieten de cumnat de var de matusa ... ?

Share this post


Link to post

N-am auzit ... dar ala supertunat pe care l-am vazut in curte la Autocenter avea un abtibild cu chip-tuning ... problema e ca trebuie imbunatatita si platforma daca ai de gind sa-i maresti herghelia ... trebuie gasit un echilibru ... mie mi-ar place o curba de cuplu optimizata, cu un palier de maxim, nu asa cum e acum, incepi sa te simti bine si ... bufffff! te-a lasat !

Share this post


Link to post

Ar fi interesant daca o firma ar oferi un drive-test, de preferinta pe masina proprie, ca sa fiu sigur ca nu mai sunt alte smekerii in afara de chip-tuning.

Share this post


Link to post

Citeste la Aspad ... 2 saptamini perioada de proba ... nu stiu daca platesti inainte sau dupa aceste 2 saptamini ...

Share this post


Link to post

65 de cai din motoru de 0,8 de 51? tare as vrea s-o vaz si pe asta,ca sunt furios al naibii.merita 300 de euroi,dpdv al meu.

Share this post


Link to post
65 de cai din motoru  de 0,8 de 51? tare as vrea s-o vaz si pe asta,ca sunt furios al naibii.merita 300 de euroi,dpdv al meu.

 

Tuning la ECU e ca overclockingul la computere. Iesi din parametrii fabricantului si te rogi sa mearga OK. Ca sa faci asa ceva itzi trebe piese de calitate, si dupa cate imi aduc eu bine aminte, cam totzi pe-aci pe forum ne plangem de "proasta calitate" a anumitor piese. Sa fi livrat Daewoo motoare sub parametri? Parerea mea este ca Daewoo au scos tot ce-au putut din cilindrii aia ... De 300 de euro itzi pui (probabil) aer conditionat, sau amortizoare sport.

Share this post


Link to post

Orice motor are o resursa de dezvoltare de vreo 30% pina isi atinge limita de rezistenta, asa ca un 10% mi se pare rezonabil, mai ales ca asta nu presupune alt regim de turatie pentru motor; faza faina cu chip-tuning este ca obtii la aceeasi turatie cuplu si putere mai mari decit standard si asta doar din gestionarea electronica a motorului; rezervele mele tin doar de reducerea consumului, deoarece eu clar voi fi tentat sa dau in el, daca vad ca poate ...

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca asta e un fel de update de bios pentru masina, nu?

Pe site spune cum ca ar creste puterea dar scade consumul. Daca era asa nu puteau sa faca asta cei de la Daewoo direct, doar e in interesul lor? Nu e ceva putred aici? :?:

Share this post


Link to post

Poate stie Doru ...

Share this post


Link to post

Bre, dar la Espero nu are nimeni sau salupele E mama lor si nu le mai trebuie chip?

Share this post


Link to post

Subscriu. Ceva chiptunin la Expero nu se ezista? Eu am citit la un moment dat de unul care facuse vreo 150 de cai din un 2.0L. Cica era bestie :D

 

Bre, dar la Espero nu are nimeni sau salupele E mama lor si nu le mai trebuie chip?

Share this post


Link to post
Subscriu. Ceva chiptunin la Expero nu se ezista? Eu am citit la un moment dat de unul care facuse vreo 150 de cai din un 2.0L. Cica era bestie :D

 

Bre, dar la Espero nu are nimeni sau salupele E mama lor si nu le mai trebuie chip?

 

nenea, vreau si eu vreo 140 de cai la 1.8-le meu

Share this post


Link to post
Daca era asa nu puteau sa faca asta cei de la Daewoo direct, doar e in interesul lor?

 

Ba bine că nu. Dar trebuie să se încadreze în nişte norme pentru a putea echipa maşinile cu motorul ăla (de exemplu, norme de poluare, norme de zgomot, etc.).

Share this post


Link to post
VAXXi a scris:Ba bine că nu. Dar trebuie să se încadreze în nişte norme pentru a putea echipa maşinile cu motorul ăla (de exemplu, norme de poluare, norme de zgomot, etc.).  

 

Atunci asta inseamna ca stim ce ne asteapta la revizii sau la verificari tehnice. Sau se poate schimba chip-ul cu cel original ca la modulele de memorie? Mie la revizia de 10 k mi-a verificat noxele.

Share this post


Link to post

S-a intrebat cineva la ce foloseste chip-tuningul la o masina de strada (Matiz)? Scaderea consumului? Cum adica? Platind in avans si pe loc pretul a 500 l de benzina? Daca economia ar fi de 10% inseamna ca ai avansat banii pentru un consum de 5000 l = 150 de rezervoare x 5-600 km = 75-90.000 km, care la un parcurs mediu in Romania inseamna 6-9 ani. Mai ai masina aceea dupa atita timp sa poti spune ca ti-ai amortizat cheltuiala? Atunci pentru ce? Sa nu poti trece un test de poluare? Cresterea puterii unui motor din setarea ECU inseamna in principal un raport mai mic aer/benzina (14,7 este optim dpdv al poluarii) sau un "avans mai mare" care creste temperatura din cilindru, amandoua metodele conduc la un regim mai poluant cu CO. Alte motive? 5 hp in plus peste 50 ? Ce faci cu ei? Dupa mine numai griji in plus, inca 5 guri de hranit.

Cine vrea putere gratis sa scoata priza de aer, rezonatorul, restrictorul de aer (!!!), sa puna un tub flexibil de Al de 60 mm orientat catre o zona de aer rece (atentie la trecerea prin apa), sa schimbe 2x pe an filtrul de aer, sa puna bujii serioase, cabluri adevarate, ulei sanatos (0W40 sau 5W30) benzina buna (% mic de Pb, doar la Rompetrol) si acetona in raport 1 / 320. Cu reteta asta poti atinge 165 km/h (dupa unele "ceasuri" si fara vant din fatza) si sa consumi sub 5% in regim extra-urban. Mai mult nu poti cere de la un Matiz. Oricum, performantele sunt superioare multor masini care costa dublu.

Share this post


Link to post

tolin, ai atins multe puncte nevralgice ale unui chiptunning, bravo!

ce nu am intzeles a fost chestia cu acetona!

la ce ajuta acetona, ca d'aia ciordesc de la nevasta'mea fara probleme.. :lol:

Share this post


Link to post

Daca nu ma-nsel, se pune pentru eliminarea apei din benzina.

Share this post


Link to post

cred ca se pune ca sa creasca cifra octanica

Share this post


Link to post

...si pentru a arde mai bine gunoiul de benzina :( ...

Share this post


Link to post

Acetona se foloseste ca un aditiv pentru "gunoiul" de benzina, cum bine spunea cineva (Atentie la utilizarea ei, ataca vopseaua!). Exista o sumedenie de articole pe tema asta, nici unul negativ, din cite stiu eu. La economia de benzina nu se poate da un procent obiectiv pentru ca aceasta depinde de multi factori subiectivi, in principal de stilul de conducere. Din experientza mea pot spune ca motorul devine mult mai "elastic", ca un diesel, adica ii creste cuplul in zona turatiilor joase, lucru care este placut la mersul urban. N-am facut un test de consum pentru ca de cand folosesc acetona n-am circulat decit in urban. La Matizul meu (Martie '99 - 50.000 Km) consumul urban este de 530-600 Km pe un plin de rezervor (33,3 l). Insa atrag atentia la lecturarea indicatiilor de la producator: daca vehiculul este utilizat in conditii grele (conditiile de circulatie urbana de la noi) toate termenele de inlocuire a consumabilelor se injumatatesc !!!

Share this post


Link to post

Salutare. Sunt destul de nou pe www.daewooclub.ro si abia acum am gasit aceasta discutie. Eu unul facut 1 bucata chip tuning si am inlocuit filtrul de aer (panelul) cu un filtru k&N (tot panel .. care se monteaza in acelasi loc)... practic inlocuit doar elementul filtrant. Rezultatele sunt multumitoare... adica am cuplu acceptabil de la turatii de cca 1400 - 1500 (in orasi schimb vitezele la 2200.. max 2500) iar acceleratiile sunt in regula... Din acest mers la turatii mai reduse si din faptul ca durata de acceleratie este lafel ca inainte de modificari se obtine o economie de benzina... cam 1l/100 km (in Buc, consumul minim a fost de 8,2l/100 km... iar de obicei este in jur de 9 9,5). Este f. adevarat ca te invita masina la kik-uri mai des si la acceleratii cu pedala la fund se simte diferenta atat in raspuns (pleaca mai repede) cat si in ceea ce priveste "urcatul in ture" (urca mai repede si motorul parca este mai putin zgomotos). Acum... cel mai bine se simte la demaraje (depasiri) pe DN-uri cand ai intradevar nevoie de cat mai mult cuplu. Temperatura motorului nu a crescut..(oricum... CIelo este renumit pt faptul ca nu foloseste mai deloc ventilatorul de la radiatorul motorului) deci no porblem.

Modificarile au fost facute in primavara (sfarsitul lui aprilie) si de atunci facut in jur de 20 000 km.. in care nu am avut nici o problema (noua). Pretul acestei "imbunatatiri" a fost de cca 9 500 000 lei... Filtrul cu ulei a fost apreciat in service de catre mecanic... O curatare la 10 k km care se face in 10 - 15 min. Chip-ul are garantie de 3 ani (de ce nu ma inseala memoria)... si se poate realiza pe masini noi - noute... dealerii cu care lucreaza firma la care am facut tuningul acordand garantie pt modificarile facute.

Despre ITP... pe care l-am facut in iulie... pot sa va spun ca nu am avut nici cea mai mica problema.

Folosesc benzina cu CO 95... dar am facut plinul de cateva ori si cu benzina cu CO 98... caz in care viata este si mai frumoasa...

 

Ca record in ceea ce priveste consumul...facut cu 44L 730 km...(Bucuresti - Constanta, mers in Constanta - in orasi -, si intors in Bucuresti) ->230 x 2 extraurban + 270 urban; viteza fiind in jur de 120 - 130 pe D.N...

 

Acum... modificarile astea nu le-am facut in primul rand pt consum... ci pt. placerea de a conduce... de a simti masina cum "pleaca"

Share this post


Link to post

@CT-ZDB> rezultatele prezentate (cuplu marit la turatii scazute si consum < pina la 10%) se datoreaza in principal filtrului de aer K&N. Ai facut un lucru excelent. Dar dealer care garanteaza chip-tuning nu cred, doar daca o face pe barba lui si ia bani din smecheria asta. Si in cazul acesta, daca afla fabrica de el, atunci contractul se rupe.

 

Ca sa intelegem ce se obtine prin tunare, ar trebui sa stim rolul ECM-ului la un motor cu injectie asistata. Doua lucruri sunt principale: dozeaza cantitatea de combustibil (stabileste durata de deschidere a injectorului in mS) si comanda momentul de aplicare a scanteii fatza de pozitia pistonului. In primul caz, sunt doua variante la aceeasi alternativa (ca nu suntem oameni de futbol): cresterea puterii printr-un amestec mai bogat sau scaderea consumului printr-un amestec mai sarac. Ambele variante conduc la cresterea poluarii, prima cu CO, iar a doua cu Nx, motiv pentru care ECM-ul este programat din fabrica la un compromis care sa incadreze motorul in standardul lui (euro X). Abaterea fatza de cele doua extreme este de aprox. 5%. In cazul al doilea, prin apropierea momentului de explozie a amestecului combustibil de momentul de presiune maxima duce la cresterea puterii. Dar cum spunea cineva pe forum, orice avantaj aduce si 2 dezavantaje, in acest caz apar Tz:

-creste temperatura in camera de ardere => creste % de noxe pentru care a fost dimensionat catalizatorul (merita?);

-creste temperatura generala a motorului, ventilatorul va pleca mai des => putere consumata mai mare, creste temperatura uleiului (este nevoie de un ulei f.bun, eventual un radiator ptr. ulei);

-creste presiunea din cilindru care scade fiabilitatea (durata de viatza) a motorului (daca puterea creste liniar, fiabilitatea scade exponential);

- creste probabilitatea de autoaprindere, deci scade tolerantza la benzina folosita, motiv pentru care ai remarcat ca motorul merge mai bine cu benzina 98 CO (creste costul);

- sunt necesare bujii mai "reci", care nu suporta bine mersul indelungat la turatii joase (actualul mers urban) => un consum mai mare in urban.

Daca mai sunt si alte dezavantaje pe care nu le am acum in minte, ele vor fi prezentate de cei care se pricep mai bine ca mine.

 

Apoi s-o luam pe logica: avem un producator mondial, cu traditie indelungata, care a investit sute de milioane de dolari in cercetare si in standuri de testare, care se afla intr-o competitie acerba cu alti competitori pe o piatza anuala de zeci de miliarde de dolari, care programeaza "gresit" tabelele dintr-un ECM si vin cativa baieti, fara nici un doctorat, fara nici un stand care sa ateste faptele lor si invart citeva cifre dintr-un laptop pentru citeva sute de euro ca "sa dea o palma capitalismului decadent" ? Asta suna a film indian, cu elefanti.

 

N-am intentionat sa te dezamagesc, nici n-as fi scris cele de mai sus, daca nu vorbeai de garantie, fapt care i-ar putea incuraja si pe altii. Apropo, intr-un astfel de caz (doamne-fereste) cum demonstrezi ca defectul se datoreaza chip-tuningului ? Sau ce te faci daca un defect major apare dupa garantie, asa cum a socotit dealerul? Daca as fi dealer as incuraja asa ceva, pe ideea ca "cine face si desface, are zilnic ce face".

 

Mai am o dilema: esti sigur ca rezultatele prezentate, deloc spectaculoase, se datoreaza unui chip-tuning? Eu as obtine exact aceleasi rezultate doar modificand avansul initial, operatiune mecanica de 2 minute, fara chip, fara laptop, fara sute de euroi, doar o cheie fixa si garantez ca motorul nu se strica in primii 100.000 km, dar nici un metru in plus si cu toate dezavantajele amintite.

 

PS Cei de la www.motorpower.ro sunt foarte corecti in explicatii, performantze si garantie (nula, modificarile se fac pe barba clientului, motorul ar trebui reomologat (rigurosi nemtii)).

Ai nostri mint pe fatza: "chip-tuningul nu poate fi depistat" !!! A compara valorile din doua tabele (matrici) este ceva banal, un fel de test grila pe care-l trece si un militian. Oare de ce nu trebuie depistat un chip-tuning ???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...