Jump to content
Sign in to follow this  
cdorob

Probleme Discuri Frana

Recommended Posts

Discurile se ovalizeaza din cauza placutelor de frana.

Nu este suficient sa schimbi discurile!!

Cumnatul meu a patit asa la Executive dupa ce a schimbat placutele cu unele koreene luate de la Radacini cu o gramada de bani.Daca spui ca s-au ovalizat din nou ,sigur asta este cauza.

El a optat pt discuri ventilate Brembo(la Cielo Exe sunt aceleasi cu cele de Opel Astra)si placute ATE.

Nu are rost sa mai spun ca 2 discuri Brembo au costat cat unul de koreean,iar placutele idem.

Franele s-au schimbat enorm dupa inlocirea elementelor mentionate.

Poti cauta si discuri LUCAS sunt OK,cu placute LUKAS,PAGID,ATE sau FERODO

Share this post


Link to post

am achimbat si placutele prima data si la fel, o sa incerc la Lucas,

Share this post


Link to post

SI la mine e acelasi drac. La franare pe la 60 kmh (numai in franari line) incepe sa vibreze. Cum in Iasi serviceurile ssunt la nivel iobag si nu s-au inventat micrometrele nu au vrut sa-mi schimbe discurile X( . O sa verific placutele dar nu cred sa fie de la ele. :(

Share this post


Link to post

Pe la 2000 de km a inceput sa-mi tremure si mie volanul la franari usoare. Initial mi-au zis (la AutoNet) ca ar fi de vina anvelopele care nu ar fi bine echilibrate (nu stiu cum o veni asta, dar am zis ca hai s-o inghit si p-asta). Mi-au echilibrat rotile si, culmea! tremuratul volanului a disparut. Dar dupa vreo 600-700 de km a aparut iar. Numai ca acum eram deja in Ungaria. Intai am zis ca nu-i place Nubiricai de drumurile unguresti (am banuit-o de oarece sovinism!). Upps! nici autostrazile austriece nu-i placeau. Apoi nici cele italiene, nici cele frantuzesti, nici cele spaniole. Singura problema era ca dezgustul (si deci tremuratul) se accentuau, mai ales intre 60 si 80 de km, dar si la 120, ba chiar si la 140.

In cele din urma am ajuns acasa si m-am dus iar la ei. Le-am aratat cum facea si i-am speriat. Mi-au schimbat discurile in garantie (astea aveau pe ele cate un timbru cu holograma pe care scria ceva foarte marunt, dar am reusit sa deslusesc doua initiale interesante: GM; oare o fi de bine?). Acum am cam 400 de km cu discurile noi si totul este bine. Inca.

Share this post


Link to post

Eu am mai scris asta parca pe alt topic, si se pare ca "asa face toate" sau aproape, la cum va aud si pe voi. La mine tremura cand puneam frana in jurul la 60km/h si la service mi-au pus-o pe linia de ITP, mi-au spus ca daca erau discurile ovalizate le aparea pe monitor si am plecat cu ea asa. Si pe nesimtite acest tremurici a disparut. Acum abia de imi mai amintesc de el. Si nu s-a intervenit cu nimic la masina. ...

Share this post


Link to post

Pan la urma stie careva daca la CDX discurile pe fata sunt la fel ca si cele de pe spate ? Au aceeasi dimensiune , parametrii ?

Share this post


Link to post

Nu ,nu sunt la fel la nici un tip de masina!

La CDX,frana de mana actioneza un sabot circular care "lucreaza" in interiorul discului de pe spate.De fapt discul are o prelungire a partii centrale in care se afla sabotul.

Share this post


Link to post

Iar am schimbat discurile si placutele la 7000, se vede treaba ca mai mult de 2500 nu tin discurile, dar problema este ca si la un Cielo din 2005 la 7800 km a aparut aceasta vibratie cand pun frana, dar pana la urma solutia este sa merg mereu sa le schimb ca este in garantie, nu are sens sa dau bani pe discuri si placute de firma atata timp cat in garantie le schimba fara problema, pune comparatorul pe ele, daca au peste limita maxima admisa din cartea tehnica, le schimba fara probleme, si nu cred ca mersul din 3 in 3 luni la Nubira 2 si din 6 in 6 luni la Cielo dauneaza cu ceva, poate acele 3-4 ore cat le schimba, dar ma revansez cu privitul la acele tipe misto de la service-ul in care le schimb, deci bafta la schimbat discuri cei care aveti probleme, in rest Nubira 2 7200km si Cielo Exe 2005 fara GPL, 7800 km. fara probleme, si consumuri 6-7 si 10-11 respectiv 6-7 si 9-10, ceea ce ma multumeste, mers si sportiv si cu AC.

 

Bafta la toata lumea.

Edited by basti77

Share this post


Link to post

Basti, despre ce service e vorba ? :D

Share this post


Link to post

@basti77

Parca nu-mi vine sa cred ca a scazut asa mult calitatea materialelor in ultimii 3 ani la Daewoo. Ori esti cumva genul care la stop sta cu piciorul pe frana dupa niste frane puternice? Daca da, vezi ca e un topic despre ce fenomene dragute de decalire provoci discului cand faci chestia asta. Poate sa fie si disc de carbon pentru racing, daca-i aplici tratamentul asta se duce naibii in no time. Si dupa asta daca mai nimeresti si o balta...

Share this post


Link to post

Este o problema stiuta cu discurile, dar schimbatul la fiecare 2500km e o solutie proasta: mult timp tetrect in service si rezolvari partiale ale problemei. Vorbeste cu cei de la service sa iti deconteze valoarea discurilor originale si cumpara-ti niste discuri calumea...

Share this post


Link to post

Am un Cielo Exe 2005 si mi s-a slabit frana de mana ... stie cineva cum pot sa strang cablul ca sa nu mah mai duk in service :( ...mersi anticipat :)

Share this post


Link to post

Da! Nu mai scrii cu limbaj IRC si postezi in topicul despre frana de mana. Aici se discuta despre discurile de frana.

Share this post


Link to post

Nu e situatie din gama daewoo, dar ca idee doar valori ce poate indica un disc/uri rectificat/e.

 

Pe stinga cu plus - minus in prima faza :

 

post-20861-0-51194300-1473360571_thumb.jpg post-20861-0-98182400-1473360598_thumb.jpg

 

Apoi dus o juma' de tura :

 

 

post-20861-0-72775700-1473360684_thumb.jpg

 

 

Pe dreapta fu ok.

 

post-20861-0-82339800-1473360786_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dar cu ce le-a rectificat, cu flexul? Si cel mai antic strung (cum au la noi atelierele), il scoate aproape perfect.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca si tu ai astfel de preocupari, Geo ?

 

Pe masurate (ce ma indoiesc) sau "credem ca" le scoate aproape perfecte ?

 

:mrgreen:

 

Altfel, pe strung au fost rectificate si nu cu flexul.

Share this post


Link to post

Nu, sincer nu m-a preocupat prea mult aspectul asta... orice disc are o mica abatere, chiar si de nou (de asta am zis "aproape perfecte"), dar parca e prea mare diferenta la discul tau.

Discurile originale au tinut peste 100.000 km fara batai, le-am schimbat cu Brembo si, dupa 2 ani si vreo 10.000 km, se simte o usoara bataie la frana pe la 100 km/h.

Stiu ca la strung, eram ironic vis-a-vis de meserias.

Share this post


Link to post

Pina in 5 zecimi are voie sa "bata" de nou chiar, ce e peste ii problematic. Discurile mele le masor de noi noute si le duc inapoi de sesizez nereguli.

In strungarul meu am incredere , nicicind nu s-a abatut de la cotele date, pe masurate, indiferent de lucrare, ii pun schita-n mina si nu da gres. In schimb, un altul ... e cam la ghici si a fost situatie cind i-am dus discurile inapoi sa le mai lucre o data. Defapt, am observat de cum le-a centrat pe strung (cu plus un ciocan, ca-i paru lui nustiu ce ...) da' nu-i bai zic, doar el ii meseriasul , in schimb, eu oricum le voi masura acasa ... apoi i le-am dus inapoi sa le mai lucre o data. O poveste ceva mai veche asta, dar cit se poate de adevarata. Asa le place unora cu "lasa ca merge si asa", da' pe noi nu ne coafeaza si totodata ii stergem de pe lista meseriasilor.

Share this post


Link to post

Care este toleranta admisa? La mine pe o parte avea abatere 10 unitati (nu stiu in ce subdiviziuni este notat comparametrul..., meseriasul il manuia) si pe cealalta parte 5 unitati.

PS. Am postat in acelasi timp cu victor, acum am vazut, merci.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Poveste actuala. Schimbat la o masina de teren discurile si placutele pe fata, toate ATE. Au tinut discurile cam 5000 de km pana cand s-au ovalizat. Au fost schimbate pe garantie (cu tot cu placute) si acum rotile mai vibreaza la franare dar foarte putin si doar daca iei mana de pe volan. Mecanicii au zis ca e ca posibil sa fie si butucii strambi. Acum asteptam sa vedem cum se comporta.

Share this post


Link to post

Puna comparatorul pe butuci. Eventual schimbe pozitia discului pe butuc in ideea echilibrarii/eliminarii , compensarii celor doua piese.

Share this post


Link to post

Prea multe incercari. Cu banii dati pe manopera mai bine se schimba si butucii :roll:

Share this post


Link to post

Da. Insa, schimbul fie efectuat pe urma unei constatari clare, parerea mea. In alta ordine de idei, butucii verificati inainte de a fi demontati, altfel ... ii mai scumpa zeama ciorbei decit carnea si nici gust n-are.

 

Zic si eu ...

 

Apropo, ca nu cumva una din roti sa fie cauza. Fenomen intinlit pe un Clio. Discuri noi, placute noi si ... trepidatii . Inlocuite anvelopele de vara cu alea de iarna si adio trepidatii . Interesant, nu ?

 

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...