Jump to content
Sign in to follow this  
gusti

Discutie despre turatie, viteza, cuplu si limitare ...

Recommended Posts

La Matiz turatia la ralanti este de 950 rpm fara aerul conditionat, nu de 850.

Share this post


Link to post
PS sau mai stii, poate vitezometrul iti indica gresit !

 

Turometrul nu are nimic, problema este urmatoarea, pe care insa am rezolvat-o cu banda izolatoare, butonul din spate este iesit cam 4 mm din carcasa, si in spatiul restrans din spatele turometrului in interiorul carcasei de plastic in care acesta se introduce fest, tub in tub, sunt FIRELE, care cand il rotesti sa-l potrivesti la orizontala comuta pe ce vor ele, deci eu il puneam pe 3 si il scoteam pe 4, acum sa vad rezultatele.

Edited by PYF

Share this post


Link to post

Offtopic:

Eh, tot a fost buna disputa de aici la ceva.

Share this post


Link to post

Sustin:

@tolin_afc are intotdeauna dreptate ... Matizul intr-a 3-a, la 3500 rot/min vitezometrul indica putin sub 60Km/h (vara, sau cu motorul cald) si putin sub 55Km/h(iarna ... cu motorul neincalzit) b-(

Share this post


Link to post
Sustin:

@tolin_afc are intotdeauna dreptate ...

Asta-i mai mult un defect decat o calitate, crede-ma.

In rest, eu am construit un tabel in urma observatiilor de pe vitezometrul meu, a relatarilor altor matizisti si a rapoartelor declarate de producator. Scopul a fost aflarea vitezei minime la care sa fac schimbarea de treapta la cutie, din constatarea ca la un motor atat de mic, regula de aur din trecut (20-40-60-80) nu mai era asa de adevarata. A rezultat asta, pana acum:

Matiz_rpm.xls

Share this post


Link to post

Le Maitre, sa inteleg ca dumneavoastra schimbati ceva de genul 25-40-55-70? (m-am chiorat sa gasesc o regula intre celulele Bold, ca din formulele de calcul nu am inteles aproape nimic! :D )

Share this post


Link to post

Ai inteles corect. Am postat asta si pe topicul de "subturat vs supraturat" mai demult, pe vremea cand aveam Matiz. Acum am Kalos de 1,2L, adica un motor de Matiz cu 4 cyl. si procedez la fel, doar ca cilindrul in plus si admisia de aer marita iti permite o limita de jos mai mica, pe la 2000 rpm, in loc de 2400 rpm. Chiar si turatiile de cuplu maxim si de putere maxima sunt aduse din distributie ceva mai jos, 4400 rpm in loc de 4600 rpm si respectiv 5400 rpm in loc de 5900 rpm.

Altfel, formulele sunt banale (rapoartele din cutie), iar punctul din plecare a fost ajustat sa corespunda observatiilor. Precizia nu conteaza la tabelul acesta, pentru ca reperele la kilometraj sunt largi.

 

PS ptr. Zerro: deci, dreptatea se afla la indemouse-ul fiecaruia, important e doar ce faci cu dreptatea aceea.

 

PS ptr. JMu: nu-i de mirare ca nu se intelege ceva din formulele din tabel, sunt dummy la excel.

Share this post


Link to post

Ok, s-a marcat. Am observat ca doar coloana D, corespunzatoare treptei III sunt date "luate" din alta parte, restul sunt calculate functie de aceasta coloana (respectand evident diferente date de rapoartele de transmisie). Este pura coincidenta, sau datele pentru treapta III sunt cele mai sigure?

In alta ordine de idei, eu schimb I->II putin sub 20, nu pentru ca m-ar speria sunetul motorului, ci pentru faptul ca daca schimb peste 20, dupa ce iau piciorul de pe ambreiaj ma cam smuceste. Chiar destul de tare! "Asa face toate" si trebuie sa fiu eu mai "delicat" cu ambreiajul, sau chiar am vreo problema?

P.S. Eu tot nu inteleg ce dracu' e cu manualul masinii in care am "peak" de cuplu la 3500rpm, in schimb peste tot e la 4600... E doar asa ca sa-i multumeasca pe romanasii care schimba a II-a dupa un sfert de rotatie a rotii?

Share this post


Link to post

Cu ambreajul se rezolva simplu, pe mine ma dor degetele cat am postat aici sa va ridicati nivelul la pedala de ambreaj. Una, doua, pana-n trei ture la piulita de reglaj cu o cheie de 10, 5 min in parcare. Verificare pozitiei optime o faci incercand sa pleci de pe loc cu frana de mana trasa la maxim, asa simti exact momentul in care cupleaza ambreiajul. Ele vin din fabrica reglate prea jos, de zic ca-s facute pentru sumahari. Cursa asta scurta provoaca numai probleme la disc sau la retrogradari (3-2 cu probleme si 2-1 imposibil).

Despre valorile date prin manuale nu ma pronunt, eu stiu doar cine le redacteaza si cine le traduc.

Share this post


Link to post
Asta-i mai mult un defect decat o calitate, crede-ma.

:osanale: este o calitate, multam.

Edited by PYF

Share this post


Link to post

frumos tabel...sper ca e corect..culmea ca la mine limitarea in a 2-a a intrat pe la 60...cu a 3-a m-am dus la 90 si am bagat a 4-a...asta am obs cand am facut linutza cu un form mondeo caravan 1,8tddi..m-a facut din cauza limitarii in a 2-a..in rest era langa el..putin in spate...dar si el mi-a zis ca i-a dat-o in blana...

 

in fine...@tolin: ce turometru ai si unde gasesc unul pentru euro 3...ca m-am saturat de limitarea asta...nu fac linutza des...dar aproape de fiecare data dau de ea...

Share this post


Link to post

Ceva nu-i in regula cu valorile acestea de mai sus, cu a II-a trebuia sa ajungi la 70 km/h si cu a III-a la 110 km/h cand intra limitarea in functiune. Cu valorile de 60 si 90 km/h nu ajungi nici la turatia de putere maxima. Esti sigur ca-i ajuns in limitare, ca suna mai mult a plafonare ?

Nu stiu unde se gaseste un turometru de Matiz euro3. Urmareste topicul deschis la sectiunea Electronice.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...