Jump to content
Sign in to follow this  
nicebubu

Spark - Impresii

Recommended Posts

O sa iau varianta direct3 cu strictul necesar la 6905 euro,motor de 0.8l,AC si servodirectie,alb ca sa-l refac usor la zgarieturi si cam atat. Daca se merita o sa pot spune dupa ce face ceva km,sper sa merite la fel ca matizul ce l-am vandut.

Share this post


Link to post

La euro4 iti trebuie motor mai mare. Motorul de 1L e mai bun.

Share this post


Link to post

Stiu ca motorul de 1 l e mai puternic dar si consuma ... masina o sa mearga doar cu 1 pers. max. 2 asa ca merge si asa,am facut drive-test cu motorul de 0,8 l si mi se pare acceptabil.

Share this post


Link to post

E doar o presupunere, nu am avut ocazia sa verific, dar pariez ca pe motor de 1L eu unul as scoate consum mai mic decat pe cel de .8 :D =))

Share this post


Link to post

Ti-as sugera sa te uiti si la culoarea albastra daca vrei nemetalizat... ;) ... dar vad ca esti multumit de culoarea alba :)

Edited by claud20012

Share this post


Link to post

Sa faci un test-drive vara, cu A/C in plin.

Share this post


Link to post

Motorul de 1l este mult mai potrivit matizului(sparkului), tocmai de aceea l-au si facut. Si-au dat seama ca masina este sub-motorizata si ca trebuie tras de ea. Cumpara echiparea cu acest motor sau, daca mai poti pune 1000 de euro si-ti iei un Aveo 1.2l in 3 usi(eventual echiparea Star) si este alta masina, peste spark sau matiz.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Motorul de 1l este mult mai potrivit matizului(sparkului), tocmai de aceea l-au si facut. Si-au dat seama ca masina este sub-motorizata si ca trebuie tras de ea. Cumpara echiparea cu acest motor sau, daca mai poti pune 1000 de euro si-ti iei un Aveo 1.2l in 3 usi(eventual echiparea Star) si este alta masina, peste spark sau matiz.

 

Masina este pt. sotie,merge cu ea la scoala,piata,azi l-am platit integral si vine cam in jur de 10 aprilie, eu am Clio III, asa ca este suficient pt. o singura persoana motorul,apropo si dealerul a spus ca cel de 1L e mai cu pb pe la relanti,check galben in bord... Aveo mi se pare cam scump pt. ce ofera iar ca bonus ai si check aprins mereu in bord, consum peste 10 in trafic lejer... de ce oare se dau unele prin targ dupa cateva luni sau un an la 75% din pretul de nou?

scuze daca am deranjat pe cineva dar asta este realitatea

Edited by RamboX

Share this post


Link to post
... Aveo mi se pare cam scump pt. ce ofera iar ca bonus ai si check aprins mereu in bord, consum peste 10 in trafic lejer...

Aveo de 1,2L n-are nicio o problema cu checkul si nici consum de +10. Motorul este asemanator cu al Spark-ului si are MTIA in loc de IAC. Cu MTIA nu exista vreo problema in sustinerea turatiei de ralanti. In plus, nu trebuie sa mergi asa turat cum mergi cu Matizul. Cu motorul de 1,2L poti sa scazi pana la 1800-2000 rpm, pe cand la celelalte trebuie sa stai peste 2400-2500 rpm.

 

PS realitatea o poate sustine cineva care are masina in exploatare si nu cineva care citeste cateva postari ale unora care au trecut de motor din anii '60 sau de la motor Diesel la unul euro4.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am citit, am vb cu taximetristi ce au in exploatare kalos de 1.2 si toti se plangeau de consum,le-au trecut pe gaz,check galben este ceva obisnuit,si pe mine ma incanta aveo in 5 usi plus dar sotia nu l-a vrut,a preferat spark,asta e. Daca era pt. mine fii sigur ca nu-mi luam niciodata spark sau aveo.Apropo cum explici ca se vand multe cu km putini,maxim 1 an cam la 2/3 max 75% din pretul de nou?

 

Ti-as sugera sa te uiti si la culoarea albastra daca vrei nemetalizat... ;) ... dar vad ca esti multumit de culoarea alba :)

Sotia a vrut alb,ca si matizul ce a plecat de la noi,nu se incinge asa rau vara... eu as fi oscilat intre rosu si gri polly dar poti sa te pui cu gusturile omului?

Edited by RamboX

Share this post


Link to post

Pai, dupa ce pui gaz pe unde apuci si cat mai ieftin, e normal sa ai check-ul aprins (eroare de montaj si de reglaj). Iar stilul de mers al taximetristilor aprinde check-ul pe orice MAS euro4 care are MIL activ pentru asta.

Share this post


Link to post
Cu motorul de 1,2L poti sa scazi pana la 1800-2000 rpm, pe cand la celelalte trebuie sa stai peste 2400-2500 rpm.

 

Aha, atunci eu la 1.6 16V pe Clio III ar trebui sa merg numai la relanti,cam la 800 rot/min? =)) =)) =))

Share this post


Link to post

Daca ai studia curbele de raspuns ale motorului, ai vedea. In plus, cred ca n-ai inteles despre ce-i vorba.

 

A amesteca un motor SOHC in 3 cyl, cu unul in 4 cyl si cu unul DOHC de cilindree dubla nu mi se pare un punct de plecare a unei discutii. Este acelesi melanj cu a afirma ca "se aprinde check-ul". Studiaza motivele pentru care se aprinde MIL-ul la un ECM si vei vedea ca n-are nicio legatura cu motorul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Sparkul de 0.8L nici nu se compara cu cel de 1L. Cel din urma are demaraj, nu te lasa la greu, e fasneata in oras, iar cand pornesti AC-ul nu simti ca iti taie jumatate din cursa pedalei de acceleratie.

Spark-ul meu are aprox 13 000 de km si cand dau drumu` la AC nu se mai simte aproape deloc, fata de cum se simtea la inceput.

Motorul merge perfect, sunt f multumit de el. L-am tinut numai 2 500 de rpm pentru ca asa cere el si n-am mers niciodata "la consum", deci n-am sa scot vreodata un consum ca la carte.

La 3000 de rpm abia se incalzeste. De la 4000 in sus se simte puterea. :P

Share this post


Link to post

Nu se simte ca e frig afara :-> si nu prea e solicitat . Lasa ca iti aduci aminte la vara, cand o lucra full.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Am incredere ca nu ma va lasa la greu. :D

Share this post


Link to post

Speranta si increderea mor ultimele > :) .

 

O sa vezi ca la vara e la fel de lesinat.

Share this post


Link to post

Ma da` tie iti place sa-i tai speranta omului. :P

Ramane de vazut. > :)

 

 

 

:o fftopic: P.S.: Gata cu off topic-urile. :prr:

Edited by Axel7

Share this post


Link to post
... O sa vezi ca la vara e la fel de lesinat.

Vara este aerul lesinat, acesta-i motivul. Masa de aer aspirata este mai mica datorita densitatii mai mici. De aici si benzina mai putina injectata, de unde, putere mai mica.

Share this post


Link to post

Da Tolin, si asta este una din cauze, dar AC-ul ia mai mult din puterea motorului atunci cand este foarte cald afara(gen 35-40 grade celsius) dacat atunci cand sunt 15-20 grade, nu?

Share this post


Link to post

Nu-i lesinat deloc motorul de 1L. Nu este un tourer, daca il scoti afara din oras se cam pierde, dar in oras un Spark de 1L este rege.

Singura buba a motorului asta este ca te cam rupe la consum.

Share this post


Link to post
Da Tolin, si asta este una din cauze, dar AC-ul ia mai mult din puterea motorului atunci cand este foarte cald afara(gen 35-40 grade celsius) dacat atunci cand sunt 15-20 grade, nu?

 

Pai la 15-20 de grade iti trebuie AC? :)

Share this post


Link to post

Daca este soare afara, crede-ma in matiz se face fooooarte cald, mai ales pe urban, unde mai mult stai=>ventilatia nu prea face fata. Nu stiu de ce se incalzeste asa de tare in interior.

 

P.S: Nu-mi place sa merg cu geamul deschis, cel putin nu prin Bucuresti.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

E o masina relativ mica si inghesuita. Daca pasagera sau soferita este hot, se poate face foarte cald in masina.

Deci ai nevoie de A/C.

Share this post


Link to post

Eu nu ma astept la performante de porsche la spark,ma astept la o masina fiabila care sa te duca decent din A in B si care sa ofere un confort minim.

Edited by RamboX

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...