Jump to content
Sign in to follow this  
nicebubu

Spark - Impresii

Recommended Posts

Cu scuzele de riguare daca e offtopic dar e o completare la impresiile postate mai devreme :)

 

Cu 1.0 am atins eu in GR cu autostrada goala cu 3 persoane si bagaju pt 2 din ele 150 si mai mergea putin dar nu am incercat ca am zis ca nu are rost ... si de aia as zice ca nu prea ai cum sa-i dai tu cu 0.8 ala micut 160 reali :D o fi o abatere de 8 - 9 % care te fura kilometraju si te cred! Cu a 2 masina tot 1.0 doar ca rosu nu albastru ca celalat cu 2 persoane in ea si bagaj pt 1 noapte am prins 155 si eram cam la 5100-5200 de turatii tu cu 0.8 la 5500 sa fii la 160 si sa ai si 4 persoane destul de mari cam greu de crezut :D parerea mea.

 

E super ok masina pt oras consumu e un pic maricel dar nu deranjeaza enorm de mult (incepe sa mai scada dupa 10mii ) si in afara daca nu esti brutal cu ea adik nu sari de 120 nici nu sare de 5%. De vazut cum e masina oricum nu o sa vada nimeni doar din ce scrie unu sau altu pe forum tot la un testdrive se vede cum e masina.

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

158 am prins eu cu un Matiz de 0,8- 3 persoane inauntru. Pedala mai era insa n-am mai fortat.

Inca ceva: conteaza daca masina are alta culoare?! Prinde viteza daca e rosie? Eu am avut matizul albastru- acum m-am dat pe rosu. O prinde viteza mai mare asta rosie?!

Share this post


Link to post

Acum 2 saptamani am facut un drum pana la Bucuresti cu Spark-ul. Am atins 164 kmh (aprox. 5900 rpm). In masina mai era si nevasta-mea. Nu aveam bagaj. Mai mult de atat nu s-a dus, pedala era la podea. Din pacate nu am reusit sa fac poze.

Oricum, sunt f multumit de masinuta, dar trebuie sa o vand deoarece sotia mea va naste in curand si ne va trebui o masina mai mare. O sa ma despart cu regret de buburuza...

Share this post


Link to post

Ptiuuu! Au facut-o si p-asta cu "kit WRC" - Parca era mai dragut botul dinainte.

Share this post


Link to post

Imi place mai mult cu botul asta in schimb in spate tot urata e cu stopurile alea ca de IMS.

Pana la urma, tot matizul mi se pare mai frumos :X .

Share this post


Link to post

Da, e furios tare gandacul :) )

 

Spark-ul nu e masina de servici. Masina de servici are girofaruri si sirene... si NU E Spark! Cu aia am mers de cateva ori cu 150-160 kmh prin oras. Ar fi indicat sa citesti cu mai multa atentie posturile!

 

Ah, pai spune safule ca e vorba de logan, ca gresisi topicul ;)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Bre, nu mai puneti poze de 4 mega pe forum, ca imbatranesc pana le deschid.

Bine, nici chiar asa, dar de maxim 500 kb e destul.

Share this post


Link to post

O intrebare pentru posesorii de Spark: Ati avut vreodata probleme cu MIL (infundarea supapelor) ca la Kalos???

Share this post


Link to post

Offtopic: Degea, aprinderea MIL poate avea peste 100 cauze. Intrebarea ta se refera probabil la eroarea P300 Multiple missfire, si cauza principala este contaminarea supapelor cu calamina in zona de etansare, nu de infundarea lor. Incearca intai sa intelegi fenomenul si apoi intreaba ce nu intelegi, altfel ti se va raspunde pe linga.

Share this post


Link to post

Am citit topicul respectiv si sunt 100 de solutii, dar nici una concreta (nu sa ajuns la nici o rezolvare buna), dupa cate am vazut nu prea se poate rezolva simplu si este ceva "normal" la Kalos.

Share this post


Link to post

S'atunci te-ai gandit ca ar fi bine sa se aprinda MIL la Spark.

Foarte logic.

Share this post


Link to post

:shock: aaaa...am intrebat ca ma geandeam ca in eventualitatea ca-mi vand Kalos-ul sa-mi achizitionez o masina NOUA si m-am gandit la Spark, fiind produs tot de "renumitul" CHEVROLET ma intrebam daca are aceleasi sintome ca si KALOS-ul sau se comporta ca Matizul.

Satori nu trebuie sa fii nesuferit (desi ai reusit asta) ca nu are sens, mi-as fii dorit din suflet ca Kalos-ul sa fie o masina BUNA, dar NU e (din pacate). Detin una si nu sunt mandru de asta!!! Cand ma gandesc ca am refuzat un Polo 9N din 2002 imi vine sa ma :wallbanger:

Edited by degea

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare , am un spark 0,8 si am pana acum 4000 km facuti si in oras si in afara. imi zic unii ca ar trebui sa conduc cu motorul mai turat sa schimb vitezele pe la 3500 si sa nu o scad sub 2500 rpm. am facut si asa dar mi se pare ca imi mananca mult. daca scimb la maxim 3000 rpm si o tin sub 2500 nu imi consuma la drum lung mai mult de 4,5 maxim 5 daca merg cu 100 sau 110. cum ar trebui sa conduc ? mai turat sau nu? :lavolan:

Share this post


Link to post

Asta-i alta marie.

La drum lung ideal este sa stai cat mai jos in ture fara a accelera insa! Concret, poti merge la drum lung constant cu 80 la 2500 rpm sa zicem (habar n-am ce poate sparkul), in treapta 5, insa nu e recomandat sa accelerezi pentru a creste viteza la 100 in treapta 5, ci sa retrogradezi, accelerezi pana la 100, apoi schimbi iar 5

Ca si idee, desi s-a mai scris si ra-scris pe aici, trebuie sa va cunoasteti motorul pe care-l aveti sub capota, mai precis curba de cuplu pentru a conduce corect. Schimburile de viteze trebuie facute astfel incat dupa schimb motorul sa ramana la turatia de cuplu, iar reluarea accelerarii sa se faca fara pierderi de lucru mecanic, iar cand se incepe orice accelerare, treapta de viteza trebuie selectata astfel incat motorul sa fie pus pe cuplu. Astfel se obtine un consum eficient de combustibil si o functionare corecta a motorului. Atentie, am zis eficient, nu mic! Exista posibilitatea ca subturand masina sa ai un consum mic dar sa aiba un comportament vegetal (adica de leguma :P ) iar problemele cu supape, calamina etc sa apara. Un motor pe benzina are nevoie de o turatie de lucru de minim 2000 rpm, pentru a se asigura functiile de curatare a supapelor, de ungere eficienta etc. Pentru 0,3-0,5 litri de benzina in minus la 100 km se distrug frecvent motoare...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

multumesc pt sfaturi Mircea . eu am observat ca e destul de bine sa o turez pana pe la 3000 -3500 si apoi sa schimb , nu scade sub 2500 rpm. :osanale: .oricum apreciez sfatul . astept raspuns si de la cineva cu spark .

Share this post


Link to post
astept raspuns si de la cineva cu spark .

 

Am Spark de 1L. Am avut probleme cu motoraşul atunci când l-am condus subturat, mai ales cu benzină cu CO mare (calamină, dat în nas, MIL aprins, consum mare). Problemele sunt mai ales la motoarele de 1L, nu prea am auzit să fie la cele de 0,8L.

 

Sfatul meu este să mergi într-adevăr mai turat. Ideea este nu să bagi piciorul tare în pedală pentru condus sportiv, ci să demarezi normal, cu apăsare progresivă a pedalei de acceleraţie şi schimbare a treptelor undeva mai sus. În felul acesta nu creşte consumul. Uite cum fac eu:

- las motorul să se încălzească 1 - max. 2 minute vara şi 2 - 4 minute iarna, cât să ajungă turaţia pe la 1000 rpm.

- următoarele 2-3 minute merg fără demaraje tari, fără să trec peste 3000 rpm şi fără să scad sub 2000.

- dacă o logănesc prin oraş singur pe şosea, schimb cînd ajung la 3000, niciodată mai jos şi în felul acesta pic peste 2000 rpm.

- dacă merg cât de cât vioi schimb la 3500 - 4000 rpm.

- dacă vreau să plec primul de la semafor schimb la 5000 - 5500 rpm şi sunt tot timpul în jurul turaţiei de cuplu maxim.

- la drum întins schimb cu 1000 rpm mai sus decât în oraş şi aşa mă asigur că am demaraj acceptabil.

 

Ca schemă de schimbat vitezele în oraş îmi iese cam aşa:

1->2 - 25 km/h

2->3 - 40 km/h

3->4 - 60+ km/h.

În afara oraşului îi dau a 4-a pe la 70-80, în depăşiri pe la 90-100 km/h, iar a 5-a pe la 110-120 Km/h.

 

Maşina nu consumă turată moderat mai mult decât subturată ai demaraj acceptabil şi reduci depunerile de calamină.

 

Ca benzină, am folosit Petrom 95 şi 99+, OMV 95 şi 100, Mol 95 şi 98 şi deşi trage binişor, are tendinţa să dea în nas.

Consumurile urbane s-au situat la motorul meu între 9-9,5L/100km, rareori spre 10.

 

Deşi Tolin a recomandat de la început, mi-au trebuit aproape 2 ani să observ că motorul de Spark se împacă cel mai bine cu benzina de la Rompetrol. După revizia de 2 ani la care am schimbat şi bujiile am pus benzină Rompetrol 95 şi un aditiv ROM - Valve Cleaner cumpărat de la Cora şi motorul pare destul de fericit (i-am făcut şi un reset ECM + Idle learn. E bine să-l faci dacă schimbi producătorul sau cifra octanică).

 

@ Mircea

Intr-a 5-a la 80 merg şi eu cu Hyundaiul, dar la Spark nu recomand.

Share this post


Link to post

Multumesc pt sfaturi euggen. de fapt cam asa merg si eu dar in oras e cam greu pt 1 viteza in coloana e prea turata pt a doua subturata. am mai observat ca intra cam greu in 1 daca masina se misca dar nu suficient de tare sa ii dau pe a 2 a.daca nu o turez suficient cand schimb pe a 3 a parca are un moment de ezitare in acceleratie sau e doar parerea mea :scarpin: . in schimb am bagat si de la rompetrol si de la omv , parca mai buna a doua optiune. Alta intrebare : nu e bine sa merg cu benzina cu cifra octanica mare la motor mic ? asa am auzit. astept raspuns . multumesc in avans.

Share this post


Link to post

In trei trebuie sa ajungi la 40 km/h, cand ajungi tu la viteza asta ?

Share this post


Link to post

in viteza atreia cand sunt la drum intins , in afara nu in coloana , in oras. te pot ruga sa te uiti la topicul meu cu lampi de avertizare te rog si sa imi zici parerea ta.

Share this post


Link to post

Pai, zice cum ziceam si eu, asa face cand ajungi in a patra la 30 km/h, in permanenta.

Share this post


Link to post

eu cand nu sunt in aglomeratie pe a treia o dau pe la 30- 40 si in a 4 nu ajung inainte de 50 . dar as avea o intrebare pt tine tolin tu cand pui contactul ce becuri de pe bord ti se sting fara sa pornesti motorul. la mine in afara de air bag toate se sting decat dupa ce il pornesc

Share this post


Link to post

Daca se sting toate, e bine, dar pentru cel de la airbag, vezi mufa de sub scaunul pasagerului-fata. Oricum, daca-i dai a 3-a inainte de 40 km/h si a 4-a inainte de 50km/h ai toate sansele sa ramai si cu MIL aprins, in scurt timp, fie ca-i oaras aglomerat, fie ca-i drum intins.

Share this post


Link to post

dar ar trebui sa se stinga dintre ele doar daca pui contactul fara sa pornesti motorul . la matiz unele se sting fara sa pornesti motorul. La mine doar dupa ce il pornesc altfel stau aprinse pana iau contactul

Share this post


Link to post

Matiz euro2 ?

Share this post


Link to post

iti multumesc inca o data. imi zicea un prieten ca e o problema daca nu se stinge ca la el la toate masinile pe care le-a avut lampa de avertizare ( apropo cum se numeste exact) aia galbena i se stingea dupa cam 10 secunde si apoi pornea motorul . Ma gandeam sa ma duc la service sa intreb

 

cred ca are totusi matiz euro 3 ca il are de 2 ani si ceva

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...