Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salut ! Am un Matiz Euro 2 cu probleme la pornirea la rece, mai ales in conditii de umezeala. Dimineata se comporta ca un aragaz electric care nu se aprinde. Trebuie sa dau multe chei pana sa porneasca. O data ce a pornit, nu mai sunt probleme. Bujiile, fisele si capacul de delcou sunt noi. Am fost la doua service-uri pana acum si nu i-au dat de cap. Tester-ul n-a detectat nicio problema. SI totusi...

Unde ar putea fi problema ?

Multumesc !

Share this post


Link to post

Totul a fost ok pe tester? Toti senzorii dadeau valori bune? Sau doar nu erau erori? Face si alte probleme inafara de asta?

Share this post


Link to post

Au dat erori doi senzori care nu au legătură cu pornirea : cel de la galeria de admisie şi cel termic (?). E drept că testul l-am făcut după ce reuşisem să pornesc maşina în ziua respectivă.

Alte probleme nu mai sunt.

Share this post


Link to post

Cum nu are legatura senzorul de temperatura cu pornirea? Din senzorul ala ecm tine motorul mai turat sau mai puțin turat, acel "soc automat". Si posibil ca si cel din galeria de admisie sa contribuie prin temperatura aerului. Schimba-i si vezi daca isi mentine comportamentul, si scoate siguranta la ecm vreo 20 de minute dupa ce ii schimbi. Probabil se rezolva cu senzori noi

Share this post


Link to post

Pe galeria de admisie la E2 nu gasesti decat :

 

- IAC, TPS... in ambele cazuri daca sunt "busite" nu v-a tine ralanty-ul sau se tureaza ... nu au legatura cu transmiterea scantei catre bujii care la randu-le produc scanteia(explozia amestecului ) in capul pistonului.

 

Daca spui ca ai bujii, fise, capac delco, rotor ok , nu vad de ce nu ar porni.

 

Bateria ce vechime are? ai masurat-o?

 

In aceste conditii eu te-as sfatui sa schimbi bobina de inductie, altfel nu vei reusi decat sa" inunzi" pistoanele cu benzina in exces(ne arsa)

 

O zi buna.

Share this post


Link to post

Mai este si senzor de vacuum pe galerie. Dar este doar un stut, care comunica printr-un furtunas cu senzorul amplasat langa canistra de carbon.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, comunica cu galeria prin acel furun subtire de vaccum.

Am facut referire strict la senzorii care sunt efectiv "infipti" in galerie.

Share this post


Link to post

Salutare. Dati-mi va rog si mie o parere....am un matiz din 2000 si are probleme la pornire.Nu face figuri mereu dar se intampla sa ii dau cheie si se aude doar un motoras sau oricum ceva ca un motoras. bateria e buna,se aprinde bordu.Porneste imediat impinsa.

Multumiri anticipate.

Share this post


Link to post

Sau partea electrica a contactului, depinde ce auzi - electromotorul (se aude din compartimentul motor) sau pompa de benzina (se aude de sub bancheta spate).

Share this post


Link to post

Buna ziua.Am si eu o problema cu matizache.Azi am schimbat farurile.Toate bune si frumoase pana o data cand am observat ca acul de la apa facea in tot draci si asta se intampla cand semnalizam stanga drapta.am mai observat ca are momente cand da sa moara motorul adica merge asa intrerupt...stie cineva ceva?vreo cauza?

Share this post


Link to post

Verifica legaturile de masa intre baterie si caroserie si la faruri.

Share this post


Link to post

Gata.problema rezolvata.masina porneste dar in continuare smanceste si acul de la termostat urca foarte repede adica in 20 30 secunde ajunge la jumatate...

Edited by fafunu

Share this post


Link to post

Salutare si bine v.am gasit..Am un matiz a/c 2005 si am cateva probleme.

1. De obicei alimentez cu benzina de 95 de la rompetrol,toate bune si frumoase..intr.o zi m.am gandit sa alimentez si de la lukoil tot cu benzina de 95 sa vad cum se misca masina si cu benzina de la ei! Am mers circa 5-6 km si mi s.a aprins martorul CHECK ! In prima faza nu i.am dat importanta .. A doua zi cand pornesc motorul si plec cu masina , martorul s.a stins si asa a ramas..Am alimentat din nou de la lukoil ,iar s,a aprins dupa vreo 5 km si a ramas asa ! Am fost zilele trecute la rompetrol si am bagat benzina de 95 si surprinzator dupa vreo 15-20 de km de mers cu masina mai sportiv s.a stins martorul si asa a ramas. Oare sa fie benzina cauza sau vreo problema cu sonda lambda ?

2. Am un cd player JVC KD-S6060 si pana acum o saptamana nu am avut nicio problema cu el ! La un moment dat din senin a trecut de pe CD pe FM ..prima oara am zis ca am dat eu de ceva si am schimbat din greseala..il dau inapoi pe cd , merg 500 de metrii si iar trece pe fm..Trece si de pe CD pe FM si de pe FM pe CD cand il apuca .. Care sa fie cauza?

3.Tot legat de cd player , al meu prinde doar 1 post de radio pe toate frecventele..cum sa fac sa pot sa prind si eu Radio ZU ,Kiss FM , Europa FM etc. ?


Multumesc anticipat! icon_e_biggrin.gif icon_e_biggrin.gif

Share this post


Link to post

1. Benzina proasta. Nu mai alimenta de acolo.

2. "sare cd-ul". Si cred ca trece automat când nu mai poate citi. Daca face asa cu orice cd, ia-ti in calcul sa-l schimbi. Gasesti ceva cu usb si nu mai ai probleme.

3. Ai antena la el? La mine cand nu se mai ridica antena facea asa, prindeam radio foarte prost. Vezi poate a iesit mufa antenei sau cine stie

Share this post


Link to post

Nu am antena la masina , probabil cand o sa sa schimb cd player-ul (curand sper) o sa imi pun si o antena!

Mersi pentru raspunsuri :beerchug:

Share this post


Link to post

Salutari tuturor sunt nou pe aici sper ca am scris unde trebuia problema pe care o am eu cu Matizelul meu...

Am doua mici probleme sa le spun asa la butoanele de ceata respectiv avarii sunt 2 beculete care se aprind atunci cand aprinzi pozitia sau faza de intalnire e la mn nu merg deloc am fost recent la dezmembrari si am gasit un Matizel care avea butoanele alea 2 si le.am pus p al meu dar degeaba tot nu se aprind beculetele am verificat si tabloul cu sigurante crezand k poate am vreo siguranta arsa dar toate s.au dovedit a fi in regula ce poate sa fie va rog ajutati.ma cu un raspuns multumesc din suflet!

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor. Am si eu o problema cu un Matiz(an fabric, decembrie 2007, motor de 800cc). Masina in cauza are momente cand nu porneste. Mai exact nu are scanteie la bujii(e modelul ala cu bobina de inductie pe motor, aia din 3 segmente). Am verificat bobina de inductie pe alta masina si functioneaza. Cand pun contactul se aude pompa de benzina insa are momente cand nu porneste. Ma gandesc ca poate ar fi un releu din tablou sau chiar calculatorul care gestioneaza aprinderea. Ca si eroare are una mai veche legata de aprindere(misfire detection). Nu face refereri la un piston anume, spune ca eroare este aleatorie pe toate pistoanele. La rece motorul merge un pic rau(atunci apare si eroarea de misfire) dar isi revine imediat ce s-a incalzit. Daca stie cineva sau poate aveti o diagrama a sistemului electric(sistem de aprindere + tablou sigurante si relee) mi-ar fi de mare ajutor pentru a sti ce si cum trebuie masurat cand nu porneste.

Va multumesc anticipat pentru eventualele sfaturi.

Share this post


Link to post

Si cum ai verificat tu ca scanteia e problema cand nu porneste? Scos fisa si data scanteia pe caroserie? Sa nu mai incerci asa, ai sanse sa strici bobina in felul asta.

 

Eu m-as uita la imobilizator daca exista, dar ala taie benzina din cate stiu.

 

Cand nu pornește, dai bobina jos si o pui la un prieten, sa vezi daca la el face asa. Misfire mai poate aparea din fise/bujii. Cat au la tine?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca stie cineva sau poate aveti o diagrama a sistemului electric(sistem de aprindere + tablou sigurante si relee) mi-ar fi de mare ajutor pentru a sti ce si cum trebuie masurat cand nu porneste.

 

manual service matiz euro 3

 

Share this post


Link to post

Si cum ai verificat tu ca scanteia e problema cand nu porneste? Scos fisa si data scanteia pe caroserie? Sa nu mai incerci asa, ai sanse sa strici bobina in felul asta.

 

Eu m-as uita la imobilizator daca exista, dar ala taie benzina din cate stiu.

 

Cand nu pornește, dai bobina jos si o pui la un prieten, sa vezi daca la el face asa. Misfire mai poate aparea din fise/bujii. Cat au la tine?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

 

Am scris ca am probat bobina pe alta masina. Pe masina mea am scos o bujie si am pus-o in fisa, am atins-o de chiulasa apoi am dat la cheie. Imobilizatorul taie scanteia(pompa merge daca imobilizatorul nu aproba pornirea).

Share this post


Link to post

Probabil e un senzor ce citeste rotatia arborelui cotit care nu functioneaza. Incearca sa gasesti pe cineva cu un tester dedicat. Parca in lista la testerul Daewoo Scan 100 e si Matiz E3.

Share this post


Link to post

Buna ziua. Problemele cu radio-ul se încadrează tot la probleme electrice? Dacă nu, rog un moderator sa mute postul unde trebuie.

Deci: Matiz euro 3 din 2006, cu radioul casetofonul standard din dotare. De la o vreme am probleme cu balance-ul, în sensul că pe partea stângă se aude foarte încet ( atât pe fata cât și pe spate). Butonul fadder/balance funcționează bine. Care să fie problema, de la boxe sau de la radiocasetofon? Cum se poate remedia?

Momentan este folosit doar cu partea dreapta în funcțiune.

Mulțumesc.

Share this post


Link to post

Aparatul e de vina.mai bine ia o boxa si o legi separat pe partea respectiva ca sa te convingi.dupa aia il iei jos si-l duci la reparat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...