Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Capacul de la delco Matiz mai are o gaura mica pe lateral si un stut din cauciuc in cap pentru aerisire si eliminarea vaporilor de apa. Gaura trebuie sa nu fie obturata si stutul trebui sa fie orientat in jos.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, multumesc. Am vazut si acel stut. nu o sa-l obturez.

Acum, off topic, am sa pun o intrebare la care inca nu a raspuns nimeni la topicul depspre valva PCV:

"Am schimbat azi valva PCV si spre uimirea mea din ea a curs putina apa!!!(nu era benzina sau alt lichid...era sigur apa) si o crema bej ca margarina topita (sau culoarea cafelei cu lapte). Am mai schimbat de nenumarate ori valva pana acum dar niciodata nu am patit asa.

1-De unde apa si de unde crema bej?

2-noua valva zdrangane la relanti din cauza unui arc din ea care are un joc. E normal? Am testat supapa si functioneaza; adica printr-o parte trece aer, iar prin cealalta nu.

"

Ca sa nu fim pe deplin off topic, am sa va rog mult sa imi dati lamuriri pe topicul Valva P.C.V.

Share this post


Link to post

Am un matiz fabricat in 2005. Am incercat sa montez un cd-player cu o mufa mai dubioasa si cred ca am gresit firele de alimentare; s-a ars siguranta de la cd-player. Am verificat sa vad daca mai am curent pe firele de alimentare ale matizului care veneau la cd-player, cu un bec; s-a aprins. Am strans tot si cand sa ii dau cheie, facea ca si cum nu mai avea benzina; se aprindeau toate becurile in bord, se invartea electromotorul, aveam lumina in habitaclu, mergeau toate becurile, dar nu pornea. Sigurantele sunt toate bune, atat cele din compartimentul motor, cat si cele de sub bord. Am vrut sa verific daca am scanteie la bujii, am scos fisa nr1 de la stanga la dreapta, i-am dat cheie si a pornit cam o secunda, dadea si scanteie pe carcasa ; am pus-o la loc. Am scos fisa din mijloc, am dat la cheie, a pornit motorul si nu s-a mai oprit; observam si scanteia. Am pus fisa la loc, am oprit motorul. L-am repornit, a mers vreo 5 secunde si s-a oprit. Orice incercare de a reporni motorul jucandu-ma cu fisele a esuat. Daca era imobilizatorul, nu mai pornea, nu ? Ce ar putea sa fie ?

Share this post


Link to post

Urgent am nevoie de cineva care sa-mi porneasca masina, care a ramas intr-o benzinarie in bucuresti, respectiv am borne improvizate daca are cineva in bucuresti de vanzare borne de matiz mai bune vin si le cumpar de oriunde ca sunt la al 4-lea set de borne proaste din comert, iar bateria a murit, am reanviat-o, am lasat-o sa mearga cam o ora si am ramas acolo nu a mai pornit. Mentionez ca am schimbat bujiile(nu si fisele). Daca se pricepe cineva care vrea sa castige niste bani sa-mi dea pm sau sa raspunda pentru a-mi da curent si borne eventual sau sa-mi spuna de unde sa le iau, stau pana tarziu in noapte, multumesc. Masina e in zona costin georgian multumesc astept.

Edited by [mgs]parazitu'

Share this post


Link to post

S-a rezolvat cu o nouabateri varta blue si mai tarziu cu un delcou.Borne improvizate(2 bucati soclu far, 2 bucati borne cilindrice baterie, 2 bucati piulite) de un mecanic de la rad plevnei.

Edited by [mgs]parazitu'

Share this post


Link to post

Problema ciudata matiz...

Zilele trecute m-am aventurat pe drumurile proaspat iesite din iarna ale tarii si am dat in gropi... rectific...cratere...

si mergand linistit dupa ce am dat intr-o groapa mai mare... - era noaptea - am simtit ca mi-e frig si am vrut sa dat mai tare...

si atunci am observat ca zona formata din ceasul de pe bord, potentiometrele pentru caldura/viteza aeroterna/directia aerului pana la butoanele de pornit/oprit AC si dezaburire luneta spate nu functioneaza - plus ca nu eram iluminate...

m-am gandit ca e vreo siguranta sarita...si am tras pe dreapta si le-am verificat...nimic...

deasemenea am observat...ciudat... ca atunci cand am contactul pus... dar farurile stinse...si pornesc aeroterma... mi se luminieaza slab acea zona...

fiind tarziu si in mijlocul campului...am pornit in continuare la drum...

pe drum dand prin alte gropi...mai mici... la un moment dat... a pornit totul... iluminarea bordului - zona respectiva - cat si functiile - aeroterma... si celelalte...

Dealungul drumului... dus- intors Iasi - Constanta mi s-a intamplat sa se opreasca si porneasca functionarea de vreo 2-3 ori... in fucntie de gropi :(

Am studiat putin manual electric si am observat o ramura de fire ce leaga aceasta zona...

deasemenea am verificat sigurantele si sunt ok...

A mai patit careva ceva de genu.?

Ce ar trebui sa verific?

Ma gandesc sa nu fure curent de undeva...sau vreun contact slabit...?

Acum nu merge situl anagabriela.ro... sa iau manualul...

Un pic de ajutor...Multumesc!

Share this post


Link to post

Verifica masa care alimenteaza ramura respectiva, sau cand nu functioneaza cu un ap de masura vezi daca care e intrerupt + sau minus , minusul cel mai probabil e un papuc prins cu un surub de caroserie, rugineste in timp si face figuri. Daca nu se mai aprindeau deloc putea cablu intrerupt.Salutari

Share this post


Link to post

Buna ziua. Am si eu o problema asemanatoare cu Matizelul meu in sensul ca in timp ce ma indreptam cu veselie catre o destinatie bine stabilita inainte, am avut ghinionul de a da intr-o groapa de mi-a indoit janta. Am continuat sa merg cativa km, dupa care am considerat de cuviinta sa trag pe dreapta pt a verifica ce s-a intamplat. Am oprit motorul, am scos cheia din contact si am iesit sa verific janta cu pricina. Pana aici, nimic grav. Dar cand m-am intors si am vrut sa plec pentru a-mi continua drumul, am avut nefericita surpriza ca masina nu m vroia sa plece, ba chiar nimic nu m mergea la ea, nici macar luminile de avarie nu se m aprindeau... nimic... Pana la urma am apelat la serviciul de tractare pana acasa... A doua zi... surpriza. Masina mergea ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Am fost cu ea in service. Mi-au verificat bateria si au spus ca am curent in ea... sigurantele nu sunt arse... iar masina mergea ca noua... cei de la service au spus ca nu am nici o problema la ea.

Atunci, ma poate ajuta cineva, de ce mi s-a oprit masina? Ce ar trebui sa verific? Cum as putea rezolva aceasta situatie neplacuta?

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Sa nu mai mearga nici avaria, inseamna circuit foarte-foarte intrerupt; bornele la baterie sunt bine stranse ?

Share this post


Link to post

cei de la service mi-au spus ca bornele de la baterie sunt bine stranse

mentionez ca asta mi se intampla de cele mai multe ori cand dau intr-o groapa. se intrerupe tot. nu merge nici macar avaria ( ceea ce este foarte ingrijorator pt mine m ales noaptea... )

incerc sa pornesc motorul dar fara nici o sansa de reusita, apoi, dupa ce au trecut vreo cateva ore... eventual pana dimineata, isi revine si se comporta normal...

 

 

Share this post


Link to post

of, of, of... si acum mai am inca o problema la Matizelul meu...

 

poate stie cineva

 

Mi se taie alimentarea din mers.

Adica motorul nu se mai alimenteaza, scade turatia pana cand merge la relanti- apoi motorul se opreste.

Daca apas acceleratia imediat ce coboara din ture si apas iar si iar si iar motorul isi revine pe moment pana opresc masina si nu vrea sa mai porneasca pentru cateva ore.

Asta mi se intampla mai ales daca am aerul conditionat si Cd player-ul pornit, dupa ce dau intr-o groapa... scade treptat iluminarea bordului, aerul conditionat si Cd player-ul se opresc, toate farurile se sting inclusiv avariile... dupa care daca ajung la un semafor ca sa astept verdele si nu accelerez incontinuu sau trag masina pe dreapta si o opresc, nu mai porneste timp de cateva ore... dupa care, a doua zi, dimineata, se comporta ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat... merge normal, fara sa-mi faca probleme pana la urmatoarea groapa :(

Am citit manualul... cu toate astea, nu reusesc sa inteleg ce se intampla cu ea... ca e tanara... a fost ultima scoasa din fabrica... face 2 ani abia in vara...

 

Ma poate ajuta cineva?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

SALUTARE!am un matiz se din 1999 cumparat recent(max un an).de curand am inceput sa am ceva probleme cu el.prima dintre ele ar fi ca imi pica bateria f repede( bateria are cateva luni),am observat asta de cand a venit timpul friguros.merg cu masina o data la 3-4 zile si cate o data porneste alteori nu are curent deloc in ea de mi se reseteaza si casetofonul si ceasul.a doua problema e cu inchiderea centralizata.merge din telecomanda doar cand vrea ea si atunci doar cand o deschid ,la inchidere se vede doar o intentie a butoanelor de siguranta de a se lasa.daca incerc cu cheia direct in butuc ,fara a mai actiona telecomanda merge f bine.stie cineva care e problema?

Share this post


Link to post

Salut,

si eu sunt nou pe forum si am niste probleme cu bateria Matizului meu. Momentan ochiul magic este negru. Ma bate gandul sa inlocuiesc bateria, insa inainte de a face asta as vrea sa o pun pe redresor intai. Stiti cumva de unde pot cumpara un redresor ieftin?

Sau, e cineva din Bucuresti, drumul taberei care ar putea sa-mi imprumute un redresor pentru 24 de ore :D 40000000.gif

Share this post


Link to post

of, of, of... si acum mai am inca o problema la Matizelul meu...

 

poate stie cineva

 

Mi se taie alimentarea din mers.

Adica motorul nu se mai alimenteaza, scade turatia pana cand merge la relanti- apoi motorul se opreste.

Daca apas acceleratia imediat ce coboara din ture si apas iar si iar si iar motorul isi revine pe moment pana opresc masina si nu vrea sa mai porneasca pentru cateva ore.

Asta mi se intampla mai ales daca am aerul conditionat si Cd player-ul pornit, dupa ce dau intr-o groapa... scade treptat iluminarea bordului, aerul conditionat si Cd player-ul se opresc, toate farurile se sting inclusiv avariile... dupa care daca ajung la un semafor ca sa astept verdele si nu accelerez incontinuu sau trag masina pe dreapta si o opresc, nu mai porneste timp de cateva ore... dupa care, a doua zi, dimineata, se comporta ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat... merge normal, fara sa-mi faca probleme pana la urmatoarea groapa :(

Am citit manualul... cu toate astea, nu reusesc sa inteleg ce se intampla cu ea... ca e tanara... a fost ultima scoasa din fabrica... face 2 ani abia in vara...

 

Ma poate ajuta cineva?

 

Multumesc

 

 

Am patit si eu la fel acum citeva saptamini . Mai mult ca sigur nu iti incarca alternatorul.

Nu cumva se aprinde si ledul cu bateria de pe bord? El semnalizeaza ca alternatorul nu functioneaza

Share this post


Link to post

Daca becul e ars,alternatorul nu poate incarca

Share this post


Link to post

Daca becul e ars,releul de incarcare nu se excita :D

Share this post


Link to post

Paranteza: ar merge "inparalelizat" cu becul un rezistor? Cu becul ars sa incarce totusi taraboanta .

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Ivanovici, vezi topicul dedicat bateriilor de matiz.

Papurel, verifica toate contactele de masa si de plus de la baterie la demaror, alternator, masa pe caroserie si masa pe motor. Ai cel mai probabil un papuc care fie nu e strans cum trebuie, fie este oxidat sau chiar rupt sau chiar un cablu sectionat in interior. Verifica de asemenea si mufele care intra in ECM.

Ceilalti cu alternatorul - ce-are cu groapa? Daca alternatorul nu mai incarca pana la descarcarea completa a bateriei in mers, de ce mai porneste masina apoi?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Papurel in primul rind ar trebui sa masori tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit (din cite stiu eu trebuie sa ai intre 14,3 si 14,8V ideal este 14.5V )

Daca nu ai tensiunea asta nu poate fi decit alternatorul (curea, circuitul de excitatie, releul de incarcare(stabilizator de tensiune de fapt)sau puntea redresoare)

Daca tensiunea pe baterie este in intervalul asta atunci este alta discutie.

Eu am avut exact simtomele tale si a fost de la alternator .

P.S Nu ne-ai spus daca ti se aprinde martorul de baterie de la bord.

Share this post


Link to post

Paranteza: ar merge "inparalelizat" cu becul un rezistor? Cu becul ars sa incarce totusi taraboanta .

470 ohm / 1W ar merge

Share this post


Link to post

Papurel in primul rind ar trebui sa masori tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit (din cite stiu eu trebuie sa ai intre 14,3 si 14,8V ideal este 14.5V )

Daca nu ai tensiunea asta nu poate fi decit alternatorul (curea, circuitul de excitatie, releul de incarcare(stabilizator de tensiune de fapt)sau puntea redresoare)

Daca tensiunea pe baterie este in intervalul asta atunci este alta discutie.

Eu am avut exact simtomele tale si a fost de la alternator .

P.S Nu ne-ai spus daca ti se aprinde martorul de baterie de la bord.

 

 

Ceilalti cu alternatorul - ce-are cu groapa? Daca alternatorul nu mai incarca pana la descarcarea completa a bateriei in mers, de ce mai porneste masina apoi?

 

Mi se taie alimentarea din mers.

Adica motorul nu se mai alimenteaza, scade turatia pana cand merge la relanti- apoi motorul se opreste.

Daca apas acceleratia imediat ce coboara din ture si apas iar si iar si iar motorul isi revine pe moment pana opresc masina si nu vrea sa mai porneasca pentru cateva ore.

Asta mi se intampla mai ales daca am aerul conditionat si Cd player-ul pornit, dupa ce dau intr-o groapa... scade treptat iluminarea bordului, aerul conditionat si Cd player-ul se opresc, toate farurile se sting inclusiv avariile... dupa care daca ajung la un semafor ca sa astept verdele si nu accelerez incontinuu sau trag masina pe dreapta si o opresc, nu mai porneste timp de cateva ore... dupa care, a doua zi, dimineata, se comporta ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat... merge normal, fara sa-mi faca probleme pana la urmatoarea groapa :(

 

:wallbanger:

Share this post


Link to post

:wallbanger:

Mircea

fara nici o suparare cred ca ar trebui sa te dai cu capul de pereti doar dupa ce ne spune ce tensiune are la bornele bateriei cu motorul pornit.

Daca ai citit atent ce am scris doar daca nu are tensiunea in intervalul 14,3-14,8V am spus ca poate sa fie de la circuitul de incarcare, daca este in interval este o alta discutie in care nu ma bag.

Share this post


Link to post

Ce are un defect care survine doar cand da intr-o groapa cu tensiunea de incarcare?! Este absolut evident ca defectul este cauzat de o mufa/ papuc/ cablu care se misca si nu sta fixata ferm. Tie cand nu-ti incarca alternatorul si mergeai pe baterie pana se oprea motorul, iti mai pornea dupa cateva ore sau a doua zi? Ce naiba, think!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am probleme cu alternatorul la Matiz si anume incarca numai 8V. Am incercat sa demontez alternatoru dar fara succes.Daca nu ai rampa nu faci nimic pentru ca are un suport de motor chiar sub alternator si nu-l poti scoate afara. Atasez citeva poze pentru a vedea cum e pozitionat alternatorul

post-2307-126869023106_thumb.jpg

post-2307-126869024816_thumb.jpg

post-2307-126869026269_thumb.jpg

post-2307-126869028025_thumb.jpg

Edited by dadydoris

Share this post


Link to post

Am patit si eu la fel acum citeva saptamini . Mai mult ca sigur nu iti incarca alternatorul.

Nu cumva se aprinde si ledul cu bateria de pe bord? El semnalizeaza ca alternatorul nu functioneaza

 

 

din pacate, nu se aprinde ledul cu bateria de pe bord... de fapt, dupa ce dau intr-o groapa, in momentul in care am oprit motorul, nu m porneste si nici un bec nu se m aprinde, nici macar avariile...20000000.gif

asta pana dimineata cand se comporta ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat... pana la urmatoarea groapa cand patesc la fel

 

Papurel in primul rind ar trebui sa masori tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit (din cite stiu eu trebuie sa ai intre 14,3 si 14,8V ideal este 14.5V )

Daca nu ai tensiunea asta nu poate fi decit alternatorul (curea, circuitul de excitatie, releul de incarcare(stabilizator de tensiune de fapt)sau puntea redresoare)

Daca tensiunea pe baterie este in intervalul asta atunci este alta discutie.

Eu am avut exact simtomele tale si a fost de la alternator .

P.S Nu ne-ai spus daca ti se aprinde martorul de baterie de la bord.

 

 

tensiunea de la bornele bateriei cu motorul pornit se incadreaza in parametrii sugerati (masurata la un service)

 

dupa dau intr-o groapa si opresc motorul nu m vrea sa porneasca si nici un bec nu se aprinde, nici martorul de la baterie de la bord, nici avariile... nici un bec

asta timp de cateva ore sau pana dimineata cand parca isi revine si merge ca inainte si toate becurile mi se aprind...

of, of, of... voi incerca sa iau fiecare fir in parte. poate gasesc problema ca cei de la service nu m-au putut ajuta... poate puteti sa-mi recomandati un service bun autorizat care lucreaza cu masinile in garantie (asta ca sa nu-mi pierd garantia) din Bucuresti

 

oricum, eu nu prea ma pricep in domeniu... dar vreau sa invat...

 

multumesc pentru sfaturi tuturor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...