Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salut, sunt relativ nou pe forum si va rog sa nu ma injurati daca nu scriu unde trebuie sau daca gresesc cu ceva :) ). De curand m i s a pus pata sa imi pun becuri cu led pe semnalizare. Evident ca merg mai repede ca cele normale chiar si pe avarie. Am montat doua rezistente de 50w si nu au avut efect. Stie cineva cum/daca se poate remedia problema vitezei de semnalizare? Masina e un matiz 2005 se. Multumesc.

 

Share this post


Link to post

:) ) Matizul nu are calculator. exista becuri speciale pentru semnalizare cu led, sau releu de semnalizare special pentru leduri.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Pt. evitarea dublarii frecventei de oscilatie (clipire rapida) la montarea becoledurilor se va modifica sau inlocui releul de semnalizare. Este topic dedicat.

Share this post


Link to post

E clar, a confundat loganistul din mine :mrgreen:

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri :D . Cris06 ai putea sa imi dai un link te rog caci am cautat dar nu am gasit topicul, probabil n am cautat unde trebuie. Stiti cumva unde gasesc releuri speciale pentru leduri?

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/27058-releu-semnalizare-electronic/

Releu pt leduri gasesti pe internet. Vezi si topicul de la vecini: http://www.daciaclub.ro/Modificare-releu-semnalizare-t267541.html . Practic, se poate inlocui sau lipi in paralel o rez. de putere de 0,15 Ohm (1-5W) in locul celei/pe rez. tip lamela de pe placa releului original. Incearca varianta aceasta.

Share this post


Link to post

Salut...

am si eu o problema la Matiz, fabricatie 2004...cand apas butonul de AC se aprinde ledul dar si ventilatorul de la radiator. Mentionez ca pana sa apara aceasta problema porneau necontrolat, adica se aprindea martorul de la AC si ventilatorul fara a actiona butonul de la AC. Am schimbat sigurantele intre ele dar si releele fara a avea vreun efect. Ms

Share this post


Link to post

Mie nu mi se pare nimic anormal, din contra. Cand pornesti AC, porneste si ventilatorul.

Share this post


Link to post

asa ar fi normal daca motorul e cald, dar la mine porneste de cand e rece si nu se mai opreste

Share this post


Link to post

asa ar fi normal daca motorul e cald, dar la mine porneste de cand e rece si nu se mai opreste

 

Asa este normal,in timpul functionarii AC ventilatorul ramane pornit pe viteza maxima pentru racirea condensorului (radiatorului) de freon,indiferent de temperatura de afara

Share this post


Link to post

Ok. Multumesc!....dar inainte nu pornea ventilatorul cand porneam si masina adica fara sa creasca temperatura lichidului de racire. Am uitat sa mentionez ca atunci cand porneste AC si ventilatorul maseina trepideaza de zici ca se dezmembreaza si uneori si scartaie. Ms

Share this post


Link to post

De ce licare plafoniera cand apas pe claxon, fara ca acesta sa sune (fara sa faca contact)? Am incercat sa gasesc o explicatie, dar nu-mi dau seama.

Share this post


Link to post

Intre timp am mai cautat pe Gogu, si au mai fost cazuri identice cand s-a inlocuit din plafoniera becul incandescent cu LED. La contact/scurt m-am gandit si eu, dar ce treaba are claxonul cu alarma, plafoniera etc...

Nu ma deranjeaza absolut deloc :)

Share this post


Link to post

Buna seara, am o problema mai ciudata de curand la matizul meu din 2005, problema e in felul urmator:

- din interior, cand aprind faza scurta, se aprinde in bord martorul de faza lunga si martorul de semnalizare stanga, insa cel de semnalizare ramane mereu aprins, nu are intermitente

- din exterior, pe timp de zi, faza lunga este aprinsa in situatia de mai sus, pe partea din dreapta fiind mai bine aprins becul, pe partea stanga fiind mai slab, semnalizarile insa fiind oprite (fac referire la faptul ca, aprinzandu-se martorul de semnalizare in bord, releul este totusi oprit) .

 

Problema nu cred ca este maneta, nu vreau sa dau 50 lei aiurea :D .

 

Cat despre releul de semnalizare pentru LED-uri, o sa postez in sectiunea respectiva o modificare a releului din fabrica, pentru a functiona.

Share this post


Link to post

As zice ca ai o masa slabita/desfăcuta. Poti începe de-acolo diagnosticarea problemei. Masa de la baterie la caroserie probabil e buna. Vezi unde sunt restul de legături si ia-le la curatat cu spray de contacte

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Am uitat sa mentionez ca faza lunga functioneaza perfect in pozitia ei (maneta pe faza lunga).

Masa este comuna la ambele faze, diferenta este la comanda care o primeste, de asemenea, releul de faruri este comun si acela, nu este separat pe fiecare far in parte.

O sa incerc altceva in schimb, dar asta maine.

Voi face strap in conectorul mama, de pe cablajul masinii, dupa ce scot maneta.

Daca simptomele sunt aceleasi, maneta este buna si problema este in alta parte pe traseu.

 

Share this post


Link to post

Ok, revenind, strap-ul la conectori rezulta aceeasi problema, prin urmare maneta este OK.

O sa mesteresc sa vedem unde ar mai putea fi problema.

Share this post


Link to post

Am gasit si problema! Era chiar comanda, mai exact firul care pleaca din releu catre far, se rosese la jumatatea traseului din cauza vibratiilor, mai se tinea in cateva fire. Am inlocuit traseul cu alt fir, tras pe langa caroserie pana la far.

Acum functioneaza bine.

Share this post


Link to post

Buna ziua boeri!

 

Am si eu o problema electrica pe Matiz. O sa incerc sa descriu simptomele:

1. Din cand in cand se opreste motorul. Nu mai ajunge curent la bobina.

2. Am observat ca de cele mai multe ori se opreste cand este cald, sau cand ajunge apa la temperatura mai mare.

3. Am observat ca atunci cand deschid ventilatia, se opreste.

4. Am gasit siguranta ECM arsa Ef4 (20A)

 

Stie cineva ce este intre contact si bobina? Adica circuitul de la pornire, pana la bobina. Cred ca ar fii o idee buna a verific mai departe, poate dau de problema. La service mi-au schimbat contactul, dar se comporta la fel. Motorul da la automat, insa curent nu vine la bobina.

 

 

Multumesc anticipat!

Edited by mikelangello

Share this post


Link to post

Verifica tu mai bine firele de sub bancheta spate care merg la pompa.

Share this post


Link to post

Benzina merge, se aude pompa. Problema este ca nu ajunge curent la bobina.

Share this post


Link to post

Bobina (modulul de aprindere) e comandata de ECM! Sper ca nu ai alimentat-o direct pe mufa! Pune scanerul pe ea.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...