Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Bateria de pe masina ce mai zice? Masoara tensiunea pe ea si cu bornele cuplate si decuplate.

Share this post


Link to post

Salut.



Am o problema mai ciudata cu matizul meu, euro 2 .



Nu da scanteie pe fisa centrala in timp ce se da la automat, insa cand se opreste din invartit ( se ia contactul ) da o singura scanteie (ca si o descarcare de condensator. )




Toata treaba s-a intamplat brusc ,peste noapte , mergea perfect inainte.




Aveti vreo idee legata de ce ar putea fi ?



Multumesc


Share this post


Link to post

Cand se alimenteaza demarorul (se da la automat), becurile din bord se sting?

Share this post


Link to post

Da , se sting .

 

Am masurat bobina.

 

Pe primar am 1,6 Ω

Pe secundar am 11,2 kΩ

 

 

Conform manualului , rezistenta pe primar este prea mare, fata de specificatiile producatorului. Sa fie asta problema oare?

 

 

post-35524-0-69811600-1418854660_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Valorile sunt foarte bune! Rezistenta variaza functie de temperatura. Nu m-ai inteles ce te-am intrebat: cand cheia e pe pozitia demaror, bordul se stinge (martori check, baterie, pres. ulei etc)?

Share this post


Link to post

Asa zic si eu , trebuia ca rezistenta sa fie mult mai mare ca sa vb de o problema pe primar.

 

Te-am inteles Cristi , martorii se sting, toti cei pe care i-ai mentionat. Se reaprind cand nu se mai da la demaror.

 

 

Maine voi aplica pasii de verificare din manual, atat la conectorul bobinei cat si la cel de la senzorul optic . Sper sa rezolv. Revin cu rezultate.

 

Multam.

 

 

Masina a pornit si a mers bine , chiar si dupa perioade mai lungi de stationare.

 

Nu s-a comportat deloc ciudat inainte de treaba asta. Cred ca este vb de o masa sau un contact oxidat ( sau asa sper ) Noapte a mers, dimineata pa.

 

Bujiile , fisele, capacul delco si bateria au putin km.

 

Edited by Ativix

Share this post


Link to post

Am atasat doua pagini din diagnosticarea sistemului de aprindere.

La pct 5 . am 0,16V dar bateria s-a tot descarcat cu atatea incercari si teste.
La pct 6 . tensiunea pe conectorul 2 este in intervalul 10-12 dar scade rapid aproape de 0 V imediat cum dau la automat.
la pct 18 , am 12,2 V pe voltmetru , asadar , se aprinde .
la pct 19. nu

 

 

Firul verde cu negru ,( pinul nr 1 din mufa care se conecteaza la bobina ) trece printr-un cablu mai gros , de culoare gri . Acesta din urma, ar trebui sa fie in contact cu firul negru/ verde? Daca nu m-am facut inteles voi face o poza.


Pe cel gri am masa .

Ma gandesc sa nu fie o problema pe partea electrica. Este posibil ca bobina sa fie defecta chiar daca am masurat valori apropiate de cele din manual?

post-35524-0-34395400-1418926209_thumb.jpg

post-35524-0-79811300-1418926222_thumb.jpg

Share this post


Link to post

salutare. Am si eu o problema la un matiz 2004, euro 2. Nu mai imi merg farurile pe faza scurta si faza luna(pozitiile functioneaza). Am gasit schema decat de la modelul euro 3. Difera numarul de relee si pozitionarea lor din ce mi-am dat eu seama. Poate cineva sa imi explice si mie care este principiul de functionare?! Am verificat siguranta Ef18 si este in regula ( exista tensiune ), releul l-am schimbat cu altul de pe alta pozitie si problema persista. Am verificat comutatorul faruri si nu am tensiune acolo. Cum trece tensiunea, ordinea?! Baterie->tablou compartiment motor(siguranta Ef18)-> releu faruri->comutator faruri(este acelasi cu blocu lumini? maneta stanga ce actioneaza farurile?)->sigurante Ef8, Ef9, Ef10, Ef11-> faruri. Este corect? Tensiunea nu am in sigurantele Ef8, Ef9, Ef10, Ef11! Multumesc anticipat

 

Circuitul trece si prin tabloul de sigurante habitaclu pasageri?

Poate cineva sa ma ajute cu o schema electrica la matiz euro 2? Nu am gasit nicaieri.

Are cineva schema bloc lumini? care este pinul 6?

 

Este corect?

Daca am tensiune in siguranta Ef18 si nu am tensiune in pinul 86 si 30 al releului faruri? pot trage un fir direct? Daca am tensiune in pinul 86 su 30 al releului faruri si nu am in pinul 6 al comutatorului faruri, pot trage un fir direct in pinul 6 al comutatorului faruri de la pinul 87?

Daca am curent in pinul 6 al comutatorului faruri si nu am la sigurantele Ef8, Ef9, Ef10, Ef11, pot trage un fir direct de la pinul 4 la siguranta Ef8 si Ef9 iar din pinul 5 la siguranta Ef10, Ef11?

Si de la siguranta Ef18 un fir direct la pinul 7 al comutatorului ?

Ori e nevoie sa desfac toate cablajele? si sa inlocuiesc firul respectiv fix pe unde trece el?

Multumesc anticipat

Edited by tmctmc

Share this post


Link to post

@Ativix: daca becurile din bord se sting imediat ce pozitia cheii e pe "demaror", cred 100% ca e contactul de cheie defect. Scoate-i mufa din contact si fa un strap cu un fir mai gros intre +30, +15 si +15a. Ar trebui ca martorii de bord sa se aprinda. Apoi, cu o bucata de fir (gros), atinge scurt intre +30 si 50 si ar trebui ca motorul sa porneasca.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Ativix: daca becurile din bord se sting imediat ce pozitia cheii e pe "demaror", cred 100% ca e contactul de cheie defect. Scoate-i mufa din contact si fa un strap cu un fir mai gros intre +30, +15 si +15a. Ar trebui ca martorii de bord sa se aprinda. Apoi, cu o bucata de fir (gros), atinge scurt intre +30 si 50 si ar trebui ca motorul sa porneasca.

 

A luat-o la prima atingere a cablurilor. Multumesc pt sfaturi , daca ajung prin Iasi , nu te uit :)

 

Bine ca nu m-am aruncat sa cumpar piese aiurea.

Share this post


Link to post

salutare am si eu o problema la matiz din 2005 .. am instalat un cd player si am facut un scurt undeva pe mufe acolo..

bineinteles acum nu mai porneste . am verificat sigurante de la motor si cele de sub bord am inlocuit cele doua sigurante de 10A dar nimik am scos borna 10 min tot nimic

invarte dar nu porneste .. se aprinde in bord becurile de ulei si cel de baterie dar nu se aprinde becul check..\

m.ar ajuta o diagnoza ?.. ce ar putea fi de nu mai vrea sa porneasca . multumesc

Share this post


Link to post

Salut , am o problema care imi manca zilele de 4 zile, am montat pe Tico un alternator de matiz, la alternatorul de matiz i-am schimbat releu de incarcare ca era ars,dupa ce l-am pus sus am pornit masina totul parea perfect incarca 14.2 V , cand am ajuns acasa de la electrician si am dat sa opresc masina , problema era ca am scos cheile din contact si motorul a ramas pornit, va rog spunetimi ce naiba sa ii mai fac, cu alternatorul vechi de Tico nu aveam nici o problema in schimb cu asta de Matiz nustiu ce sa ii mai fac!!!! :scarpin: :scarpin: :scarpin:

Edited by florin-82

Share this post


Link to post

Problema pare a fi de la contact.

Share this post


Link to post

da ok, sa spunem si asta dar pana sa pun alternatorul de Matiz nu am avut nici o problema, eu ma tot gandesc sa nu fie puse firele gresite de nenea electricianu , acele doua fire care intra in alternator excitatia si becul de la bord , dar nustiu ce sa zic , ca imi este frica daca le pun invers sa nu ard ceva ... :wallbanger: Am scos si cheia din contact motoru a ramas pornit , am scos mufa de la contact la fel , am dat jos borna de plus la fal, motoru ramane pornit .(((((

Edited by florin-82

Share this post


Link to post

Salutari baieti, de 2 saptamani sunt si eu posesor de Matiz, 2003 E2. Azi am montat un CdPlayer, toate bune, mergea muzica, dar cand turez motorul se aude un barait in boxe.

 

Tin sa mentionez ca sub bord erau niste interventii ciudate, cablurile taiate aiurea(abia am gasit firul alimentat permanent la 12V) si am eliminat o gramada inutila de cabluri care aratau "creepy".

 

Nu am gasit firul de 12V alimentat la contact(masina il are schimbat daca conteaza). Mp3-ul se alimenta si de la firul permanent de 12V si de la cel care primea curent la contact. Eu l-am conectat doar pe cel permanent(la ambele intrari ale playerului). Poate fi asta problema? Mentionez ca am facut un scurt din greseala si siguranta de la firul permanent de 12V este functionala "dorel stile" pana luni cel tarziu. Poate fi asta un motiv?

Edited by Enthusiast

Share this post


Link to post

Problema apare cand o sa uiti unitatea pornita vreo 2-3 zile ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu se pune problema de asa ceva, circul des cu masina si m-am invatat sa opresc totul cand cobor(chiar si ventilatia). Mi-a spus cineva sa incerc un player bun, sa vad cum se prezinta. Cica se rezolva sigur cu un filtru pe alimentare. Va tin la curent :D .

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva, am schimbat alternatoru de pe tico cu unul de matiz , dupa ce mi-a legat toate firele electriceanul , incarca bine totu e ok , cand am ajuns acasa nu am mai putut opri motorul , din ce cauza poate fi aceasta problema? :scarpin:

Share this post


Link to post

Pentru ca bobina de inductie e alimentata chiar daca scoti cheia din contact? Fix problema de dacie. Probabil doua fire inversate pe undeva.

Share this post


Link to post

Buna seara. Am si eu niste probleme cu pornirea la Matiz. Are momente cand, nu invarte deloc, raman martorii aprinsi in bord, dar de invartit, nimic.E moarta. Nici macar nu incearca sa porneasca. O imping, apoi porneste, merge n-are treaba o perioada. La relanti, mi se aprinde in bord, martorul de la baterie. Banuiesc ca nu incarca.In mers, incarca, se stinge becul. Am fost la servis si mi-au spus ca problemele mele cu pornirea sunt de la alternator. Ca trebuie schimbat, Dar nu vad legatura.Mi-e ca mi-au spus numai asa ca sa scape de mine pentru ca erau ocupati Eu ma gandeam mai bine ca ar fi ceva pe la contact, contact imperfect sau eventual probleme la electromotor. Ca trebuie schimbat alternatorul, da e evident. Dar nu cred ca prblemele de la pornire sunt tot de acolo. Voi ce spuneti ? Cum e?

Share this post


Link to post

Sunt de la baterie. Off...viata... repara alternatorul la un meserias. Daca nu, altul sh .

Share this post


Link to post

Sunt de la baterie. Off....viata... repara alternatorul la un meserias. Daca nu, altul sh .

 

De ce zici tu ca de la baterie ? nu se incarca bine si ramai fara curent? nu cred. Ca nu face probleme numai dimineata. Daca acum merg cu ea nu stiu cati km si opresc motorul si pentru 2 minute, cand dau sa il pornesc iar , nu mai ia deloc. Bateria are vreo 2 ani si e Varta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...