Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salut, am si eu o intrebare la care inca nu am gasit un raspuns.

Mi s-a ars unul din becurile care lumineaza ansamblul comanda (incalzire, ventilator, pozitii aerisitoare).

Becurile arata ca in imagine iar din ansamblu este pozitia 7. (sunt ciudate in sensul ca erau acoperite cu un plastic albastru).

 

Problema e ca nu am reusit sa scot becul din soclu, stie cineva cum se scoate? Ce fel de bec este...?!?

(nu am vrut sa fortez sa nu se sparga asa fixat).

 

Multumesc anticipat pentru raspuns.

post-10994-0-18161600-1367998977_thumb.jpg

post-10994-0-31015600-1367998988_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, stiu la ce te referi, si eu m-am chinuit ceva. Becurile trebuie sa le tragi tare asa cum sunt, adica nu trebuiesc rotite. Apuca-le cu o bucata de cauciuc dara nu reusesti cu degetele, eu m-am folosit si putin de dinti (nu recomand!).

Plasticul cu care sunt acoperite dau nuanta de alb-bleu, altfel s-ar vedea un galben obosit.



Becul e T10, parca, sau T5. Ma uit si-ti spun.



T5

Share this post


Link to post

Multumesc, se gasesc de cumparat asa cu plastic sau se pot pune alte culori...?!?

 

O sa incerc sa le scot mai insistent, imi era teama sa nu le sparg :) doar sa am timp ca e ceva de desfacut pana ajungi la becuri...

 

Thanks again.

Share this post


Link to post

Becul vine simplu, plasticul pe care il ai, il refolosesti. Daca vrei alte culori, cumpara LED-uri. Doar consola e de demontat.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

buna am si eu o problema cu buburuza mea , cand ajunge apa la 90 se aprinde ,,ckec,, in bord si motoru se ineaca doar prima oara cand ajunge , am probato si am aflat ca nu primeste curent , dar stiti ce ma surprinde ca la relanti merge normal , am schimbat pipa si capacu dela delcou si tot asa face , sugesti ? ps matiz 1999 delcou dac

Share this post


Link to post

am probato si am aflat ca nu primeste curent

Cine nu primeste ?

Oricum, trebuie aflat ce "cod de eroare" este cand e Check aprins, sunt vre-o 20-30. Asta se face cu un tester special

Share this post


Link to post

La Matiz-ul meu ( din 2005) se incalzeste motorul, pentru ca nu se declanseaza ventilatorul, iar acesta din urma nu porneste la timp deoarece lacasul sigurantei de 30A este puternic oxidat, chiar "mancat" aproape in intregime. Siguranta, ea insasi, este buna, dar nu isi face treaba caci nu are cum. A schimba tot blocul de sigurante inseamna multi bani si multa munca. Ar exista posibilitatea de a extrage firele si a monta siguranta+clamele separat, dar mi-e teama ca este o "carpeala" nefericita. Ce-i de facut? Multumesc mult, cu anticipatie.

Share this post


Link to post

Nu e carpeala. Cred ca papuci auto de genul ala se pot monta pe fire, si impinge inapoi la locul lor.

Share this post


Link to post

Trebuie vazut ce papuci are, nu de alta, dar poate nu intra altii. Eventual dintr-un bloc de la dezmembrari...

Share this post


Link to post

Salut,

 

Un prieten cu un Matiz din 2002 se confrunta cu urmatoarea problema: se arde siguranta pentru stropitorul parbrizului.

 

Toate bune si frumoase pana cand selecteaza marche-arriere-ul, in acest timp se arde siguranta. Nu mai functioneaza nici avertizarea de mers inapoi a alarmei impreuna cu avariile (separat merg), si nici lampa alba. Siguranta nu se arde imediat cand se selecteaza treapta "R", ci dupa un anumit timp.

 

A verificat lampa, a schimbat contactul de mers inapoi de la cutia de viteze, a schimbat motorasul de la parbriz, i s-a pus chiar si o siguranta de 30A, bineinteles, toate operatiunile efectuate la "service-uri".

 

Aveti vreo idee ce sa mai verificam? Ii da mari batai de cap chestia asta si a cheltuit o gramada de bani pe la toti expertii.

Share this post


Link to post

Contactul nici nu trebuia schimbat.

Problema e ca e un scurt (poate intermitent) pe instalatie.

Ca o rezolvare rapida: sa inserieze un bec de far cu siguranta. Lipeste 2 fire pe contactele (cele care se vad sus) ale unei sigurante arse si inseriaza un suport de siguranta cu o siguranta de valoarea celei originale + faza unui bec de far.

In caz de scurt, se va aprinde becul si atat

 

Soclul becului de marsarier a fost verficiat? Ca tinde sa rugineasca si ar putea face probleme

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Corect, contactul de la CV nu avea nicio legatura, dar asta au cerut meseriasii, iar prietenul asta al meu e tare increzator in ei.

 

Soclul lampii l-a verificat un electrician auto, a lipit un fir pe-acolo, a zis ca-i OK.

Incercam metoda ta, sper sa se lase pe mana mea.

 

Merci!



Sau ii poti rezolva tu problema? Contra cost, bineinteles! Ca sa nu ne mai chinuim noi...

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Putem incerca sa vedem ce iese :)

Cu placere!

Share this post


Link to post

buna ziua . sant posesorul unui matiz din 2005. din cauza unor evenimente nefericite a trebuit sa nu pornes masina vre-o doua saptamani. cand am vrut sa o pornesc am constatat ca nu am curent in baterie . cu bunavointa unui vecin , acesta mi-a dat curent de la masina lui cu ajutorul cablurilor . masina a pornit , dar daca o lasam in relanti se oprea . altcineva a spus ca s-a dus bateria . cum vechea baterie are vre-o 3 ani , am cumparat o alta baterie . am montat-o , a pornit , dar peste cateva ore am constatat ca s-a descarcat la vre-o 9 volti . am masurat rezistenta ohmica dintre firul de plus si masa si valoarea citita este de aprox 12-13 kohmi. nu mai am curaj sa mai pun din nou bateria cea noua ( care intre timp am pus-o pe incarcator si si-a revenit =12,3 volti). rugamintea mea este , daca a mai trecut cineva prin asa ceva , sa-mi spuneti cam ce element(e) sa verific in instalatia electrica , care ar fi componenta care poate consuma cand masina este oprita . daca cineva stie (a masurat) si care este rezistenta ohmica dintre firul de plus si masa as ruga sa-mi comunice . multumes mult !

Share this post


Link to post

Dupa cum spui, ar fi ca alternatorul nu mai lucreaza iar masina ca sa mearga consuma din baterie, dar nimeni nu mai pune la loc... Ea este consumatorul, unul important, n-ar fi cazul sa mai cauti altul. Oricum, de la magazin bateria nu e prea incarcata, stand pe raft... (bateria incarcata are 12,6). Ce trebuie verificat imediat : cu masina pornita, tensiunea trebuie sa fie 13,5..14,5 V (asta inseamna ca alternatorul genereaza).

Share this post


Link to post

multumesc de raspuns , dar sa nu uitam un lucru esential :masina consuma bateria nepornita .

Share this post


Link to post

Daca consuma nepornita (de clarificat !) :

Trebuie masurat curentul prin sigurantele din dreapta (circuitele care nu trec prin contactul cu cheie, adica masina nepornita) Trebuie sa fie absent. Poate sunt montate chestii suplimentare : audio, alarma, care au patit ceva... Dar cel mai bine, la inceput scos papucul mic de la plus si masurat daca pe cablul mai subtire este curent mare (normal 15...25 mA).

Scula necesara - instrument universal pus pe amperaj si niste fire subtiri. Se scot pe rand sigurantele si se masoara curentul in locul lor.

Daca s-a dus ceva in alternator, nu poti vedea decat daca scoti si masori la borna mare de plus.

12-13 Ko este perfect, ar rezulta un consum infim

post-3919-0-20105200-1371998699_thumb.jpg

post-3919-0-99326600-1371998709_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Problema e ca majoritatea consumatorilor de pe masina nu sunt rezistivi. Ei sunt neliniari si pot consuma mult mai putin la o tensiune mai mica (aparatul de masura da cativa V). Ba chiar pot sa nici nu intre in functiune.

Cel mai bine e de masurat curentii, dupa cum deja s-a spus

Share this post


Link to post

Daca consuma nepornita (de clarificat !) :

Trebuie masurat curentul prin sigurantele din dreapta (circuitele care nu trec prin contactul cu cheie, adica masina nepornita) Trebuie sa fie absent. Poate sunt montate chestii suplimentare : audio, alarma, care au patit ceva... Dar cel mai bine, la inceput scos papucul mic de la plus si masurat daca pe cablul mai subtire este curent mare (normal 15...25 mA).

Scula necesara - instrument universal pus pe amperaj si niste fire subtiri. Se scot pe rand sigurantele si se masoara curentul in locul lor.

Daca s-a dus ceva in alternator, nu poti vedea decat daca scoti si masori la borna mare de plus.

12-13 Ko este perfect, ar rezulta un consum infim

multumesc mult . nu-mi este clar care este contactul cu cheie din schema . alta intrebare : sa presuunem ca in alternator s-au strapuns ceva diode : exista posibilitatea ca in acest caz alternatorul sa fie cauza ? de cand am masina mi s-au impuscat doua seturi de diode.

Share this post


Link to post

Pe schema - Comutator de pornire.

Da, este posibil, daca sunt scurtcircuitate. Daca sunt intrerupte, nu.

Dar vezi prima data daca ai 13-14 V cu motorul pornit, adica daca alternatorul functioneaza.

Share this post


Link to post

Buna tuturor! Am si eu o "mica" problema , zic eu la un Matiz din 2007 cu vreo 27.000 km. Dupa ce pornesc masina la cateva secunde mi se aprinde martorul "baterie" in bord si imi scade putin turatia la relanti, as putea spune ca merge un pic neregulat relantiul.

Insa daca accelerez de cateva ori dispare si totul e ok. Nu mi se intampla de fiecare data cand o pornesc dar am patit asta si cand eram in trafic la semafor masina fiind la relanti. Chestia asta mi se intampla dupa ce au fost uitate farurile aprinde in jur de 15 min si bineinteles nu a mai pornit decat cu ajutorul unui prieten care mi-a dat curent.

Mentionez ca bateria este cea originala Rocket insa curentii masurati sunt: 12.6V cu masina nepornita, 14,7V fara consumatori si 13,9V cu consumatori. Nu am resit sa masor tensiunea la borne cand se aprindea martorul "baterie" de teama sa nu descarc bateria.

Ce ar trebui sa verific ca sa stiu ce trebuie schimbat? (Bateria /releu /puntea de diode/perii..carbuni?!?!??!) :scarpin:

:-/

Share this post


Link to post

Daca dupa 15 min de stat cu farurile aprinse nu mai porneste masina, atunci clar bateria e dusa.

Poti testa din nou: dupa ce ai mers cu masina, opreeste motorul si lasa farurile aprinse. Acum ori masori tensiunea bateriei dupa 15 min, ori cronometrezi cat dureaza pana cand ajunge la 11,5V (la o baterie noua dureaza cam 2h :) )

Share this post


Link to post

O sa vad maine cat de repede ajunge la 11.5V pe faza scurta.

Dar de ce aceasta valoare? Si ce ar trebui sa rezulte din asta?

Edited by SGK

Share this post


Link to post

La 11,5V bateria e (aproape complet) consumata.

Pai o sa rezulte capacitatea actuala a ei (Ah = timp*curent).

Share this post


Link to post

Inca nu am reusit sa fac testul insa am prins o cadere de tensiune (s-a aprins martorul baterie masina fiind la relanti) si am un curent de 12.29V (la relanti).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...