Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Conform schemei electrice de care dispun (cea din manualul de reparatii) cam ambigua dealtfel, exista un releu in cutia de la motor comandat de ECM pe minus (conductor gri/negru) care, la randul lui alimenteaza cu plus circuitul pompei de benzina, a injectoarelor, a circuitului de aprindere prin ECM etc. Identifica acel releu si fa-i masa separat printr-un conductor legat la sasiu. Vezi ce "zice"!

Share this post


Link to post

La tabloul de sigurante de la motor se alimenteaza releul de pornire dar nu si cel principal.Releul principal e comandat pe minus nu pe plus, cam ciudat.

La cutia cu sigurante motor relee sunt :

Si becul si Releul principal sunt comandate de ECM cu niste tranzistori, care asigura punerea la masa. La punerea contactului pe II, ECM-ul cupleaza 2 sec Releul principal, prin el deci si pompa. Trebuie sa se auda. Daca nu se aprinde becul, e problema.

Dupa asta, la actionarea demarorului sau cind motorul se roteste, daca vin impulsuri de la fototraductorul din delcou, ECM va cupla Releul principal.

Da, e posibil sa fie ceva cu ECM.

post-3919-0-35234300-1363459654_thumb.jpg

post-3919-0-54180700-1363460206_thumb.jpg

Share this post


Link to post

exact ce am crezut si eu, am uitat sa spun ca am facut asta, am dat masa la releu si a pornit pompa de benzina da nu se mai opreste, deci e clar, nu e comandat releul de ecm, intrebarea e de ce

multumesc pentru raspunsul prompt

Share this post


Link to post

Trebuie mers pe varianta "Martorul SES nu se aprinde". Se exclude variantele cu bec si cabluri, ptr. ca motorul nu porneste. Raman de verificat alimentarile ECM cu plus (sigurantele 4 si 19, sarmele si mufarile) si masa. Probabil sunt OK. Ramane problema in ECM (e din carte).

Share this post


Link to post

I-am dat de capat, era firul portocaliu alimentare permanenta ecm, era mancat cupru inauntru se tinea numai in izolatie, n-am mai vazut asa ceva.Am lucrat ceva da sunt bucuros ca merge, multumesc lui cris06 dar in special lui tomis care a pus schema si m-a pus pe drumul cel bun.Am avut mare noroc cu forum acesta multumesc inca o data.

Share this post


Link to post

salut colegi de forum. am si eu o mica problema care mi-a mancat nervii de cateva luni.mai exact acum 3-4 luni a cedat din senin electromotorul. am zis sa iau altul nou pentru ca masina avea atunci 90 mii km si eu fac livrari cu ea,deci o pornesc de 50-60 de ori pe zi.pana aici nimic deosebit.am fost la radacini auto si am gasit electromotor aftermarket la un pret destul de mare fata de original,dar m-am limitat la posibilitatile financiare de moment.l-am cumparat si l-am montat in service cu factura si garantie la manopera.a functionat foarte bine vreo 3 luni ,dupa care brusc nu a mai vrut sa actioneze intr-o dimineata.la punerea contactului face doar clank sau cateodata invarte in gol,iar la punerea contactului si actionarea demarorului becurile din bord scad in intensitate,ceea ce inseamna ca circuitul electric pana la electromotor e ok.am schimbat si bateria pentru ca cea veche avea 2 ani si era cam obosita,am verificat posibili consumatori paraziti si nu este nici o problema.aseara am pornit-o la cabluri dupa ce am frecat cheia in contact de multe ori.am mers vreo 30 km ca sa incarc bine de tot bateria,dupa care am scos si borna peste noapte.dimineata mare surpriza cand sa plec la munca,face clank dupa care se plictiseste si incepe sa invarta electromotorul in gol.eu zic clar ca e solenoidul sau/si bendix-ul. as cumpara unul original sa scap de problema definitiv si sa am si garantie la el(cel aftermarket ,culmea nu se ofera garantie la el).astept pareri de la voi.sa cumpar altul nou sau sa il repar pe asta? imi cer scuze de postul foarte lung dar am dat toate amanuntele necesare.

Share this post


Link to post

Poate gasesti ceva utilizabil la ala vechi (daca il mai ai). Dar mai intai de vazut ce are.

Share this post


Link to post

Am patit-o la Dacia lui taica-miu cu un electromotor aftermarket, personal nu recomand/nu as folosi piese neoriginale de genul, indiferent care e pretul lor.

Electromotorul a functionat normal, ~ o luna dupa care a devenit inutilizabil (clank / invartit in gol)...

Pana la urma l-am reparat pe cel vechi (original) si acum merge foarte bine.

Share this post


Link to post

multumesc pentru sfaturi.cel vechi nu il mai am.mi-am luat altul nou chipurile original din magazin si l-am montat in service.de la prima cheie a invartit asa de repede cum nici cel original care a fost prima data nu invartea.acum il mai am doar pe cel aftermarket pe care il voi repara candva.

Share this post


Link to post

Scuze. am uitat esentialul ! Electromotorul este in garantie ! Ca sa il dai inapoi trebuie o adeverinta-tip de la Service, ca l-au montat ei si ca au constatat si ei ca nu merge. Nu pierzi decat banii de manopera.

Apropo - am vorbit cu un amic care a avut problema cu electromotorul aftermarket la Cielo (o chinezarie). L-am vazut si eu, spre deosebire de cel original, avea o inventie - un reductor axial ciudat, la care s-au spart pinioanele. Simptomul pare a fi acelas. Deoarece l-a "facut rost" fara factura, dupa asta i-a facut un frezor pinioanele ( x 20 lei) si l-a reconditionat.

Share this post


Link to post

Buna deunazi am observat ca nu se mai aprind lampile spate cand calc frana, inclusiv cel central de pe haion. Pozitia spate functioneaza, avariile însa frana nu și nu este de la becuri le-am verificat, care ar fi cauza ma ajuta cineva . Mulțumesc anticipat

Share this post


Link to post

Eu as verifica prima data contactul de la pedala, apoi siguranta...

Share this post


Link to post

Astazi, neavand ce sa fac m-am apucat sa mai arunc un ochi la masina. Si bine am facut...

 

Am desfacut borna - de la baterie si surubul care face conexiunea cu caroseria. Se vede in primele 2 fotografii in ce hal era. Am curatat toate bornele cu jmirghel si am pus un surub nou. Am dat si aripile din fata jos, sa vad ce-i sub ele si am gasit 2 fire roase de la cum s-a atins manunchiul de fire de caroserie. Le-am izolat si le-am fixat intr-o pozitie in care nu mai ating pe caroserie.

post-37079-0-18219600-1365272523_thumb.jpg

post-37079-0-34947700-1365272528_thumb.jpg

post-37079-0-06928500-1365272548_thumb.jpg

post-37079-0-03130400-1365272551_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Problema cu manunchiul de fire roase am descoperit si eu sub volan, va dati seama ce se putea intampla, chiar e bine de verificat.

Share this post


Link to post

Salut baieti mi-am luat si eu un mic gigant din 2002 in vara am mers cu el o luna si l-am lasat pe bara 6 luni timp in care a mai mers mosul meu cu el sa nu intepeneasca,vreo 10 km.Cand am revenit dupa sarbatori a trebuit sa dau jos cutia de viteze caci pierdea antigel intre cutie si motor.Am rezolvat-o.Dupa aceasta operatie mi-a luat razna motorul dar am rezolvat-o singur cu sfaturile voastre de pe acest forum cu resetare ECM si IAC.Multumesc mult.Acum mai am o problema cu luminile din bord,cred ca sunt trei leduri acolo caci se aprind si se sting toate odata sau pe rand k la discoteca nu numai in mers ci si pe loc cu motorul oprit,deci nu e de la vibratii,am verificat si masa la caroserie totul ok.Daca aveti vreun sfat pentru aceasta problema va rog ajutati-ma.

 

Posibil sa ai leduri la iluminatul in bord matizul a venit cu becuri gen pozitie far la bord Solutia ...inlocuire cu alte leduri sau mai bine becuri

Share this post


Link to post

Problema cu manunchiul de fire roase am descoperit si eu sub volan, va dati seama ce se putea intampla, chiar e bine de verificat.

 

Ieri am desfacut bordul si totul ii in ordine sub el.

 

Intrebare: am vazut ca la usi sunt contactele care trebuie sa avertizeze cand sunt usile deschise. Totusi, cand se deschid usile nu imi indica nimic in bord. Am verificat toate becurile si nu sunt arse. Banuiesc ca sunt 2 posibilitati:

1. Matiz-ul meu nu are functia asta (SE din 2000).

2. Un fir intrerupt pe undeva.

 

N-am avut manualul de reparatie la indemana sa vad exact care ii pozitia indicatoarelor din bord, mi-as fi dat seama daca exista sau nu bec in gaura cu indicatorul pt. usi.

Share this post


Link to post

Matiz euro2 nu are, euro 3/4 (dupa 2005) are.

Share this post


Link to post

Incearca sa misti/tragi/rasucesti un pic tamburusul de la contacte.

 

L.E.: nu te-am intrebat daca plafoniera se aprinde :mrgreen: . Eu la vechiul Matiz asa pateam, trebuia sa misc de contacte sa se aprinda plafoniera, erau corodate mai mult ca sigur.

 

Legat de indicatorul usi deschise in bord, stiu sigur ca o prietena a avut un Matiz Euro II, SE, 2003-2004, ceva de genul, si se aprindea in bord acest indicator, acum nu stiu ce sa zic...

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

.Matiz Euro 2 SE din 2004 are in bord indicatorul pentru usi deschise.

Share this post


Link to post

Masina lui x86 este din 2000...

Share this post


Link to post

Matiz euro2 nu are, euro 3/4 (dupa 2005) are.

cel in pielea goala nu are ci doar se aprinde plafoniera.al meu are 30 de secunde avarii cand deschid usa datorita alarmei instalate ulterior

Share this post


Link to post

Multam' pt. raspunsuri. M-ati facut curios, cand prind niste timp liber investighez si postez rezultatul aici. Contactele sunt in usi, banuiesc ca nu le puneau degeaba (sau gaseau ceva mai ieftin sa umple gaurile).

Share this post


Link to post

Ia cautati voi la imbunatatiri matiz si descoperiti ca lipseste un fir intr-o mufa. Nu e greu, hai, cautati si nu mai umpleti topicul de prezumtii :)

Share this post


Link to post

Euro2 si Euro3. Ala n-are, ala are :

 

post-3919-0-52149600-1366120347_thumb.jpg

post-3919-0-98779400-1366120358_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...