Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Pentru ECM mai bine vezi p-aici: conectare ECM.

 

Pentru becul de benzina, vezi p-aici: probleme indicator benzina Matiz, e un fir p-acolo de verificat.

 

Cautati, cautati, cautati!

Share this post


Link to post

salu baieti...am si eu o problema cu matizelul meu...prin august am ramas in mijlocul drumului(slobozia) .am oprit la un service...mi-au zis ca e dus alternatorul...am incarcat bateria si am plecat ca drum pt ca eram cu bebelusul in masina,era si sambata seara si cei de la service-ul respectiv nu mai aveau chef de munca...in fine..am ajuns la destinatie pe baterie...m-am dus apoi la un service din tulcea..dar se pare ca alternatorul functiona perfect..si erau de vina papucii care erau oxidati si cica cablul aproape sa se rupa...mi-am pus alt cablu cu papuci noi...a mers masina fara probleme pana saptamana asta(marti)...am dat sa plec cucu curent(martorul de la baterie se comporta normal...adica nu imi ramane aprins)mi-a dat cineva curent..am plecat...totul perfect pana azi..aceeasi problema....si am mai abservat o mare fluctuatie in insensitatea luminilor(asta la relantiu...daca accelaram putin ramaneau constante)....ce ar putea fi defect?

Share this post


Link to post

salut

 

am demontat alarma de pe masina si avea un difuzor micut (2 fire) care zbiera cand deschideam usa si erau luminile aprinse

stiu ca am gasit undeva pe forum o schema cum se prinde dar nu mai stiu cum sa caut si ce sa caut :scarpin: va rog un pic de ajutor :osanale:

Share this post


Link to post

ok multumesc am gasit asa se numea

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva cu o parare sau o oarecum rezolvare. Ieri dimineata am iesit sa curat masina de zapada un matiz din 2004 , am pornit-o toate bune si frumoase dar la nici 1 min dupa aceea brusc se intrerupea, adica nu mai statea la relanti normal avand niste mici intreruperi. nu prea ma pricep mai deloc la masini dar totusi am deschis capota sa incerc sa vad de unde provine problema, nu mi-a fost greu sa constat care era problema deoarece era ora 20 si era intunecat afara. daca o sa sune ceva absurd din ce zic imi cer scuze dar chiar nu ma pricep deloc, in fine... fisa aceea centrala care este in mijlocul celor 4 akolo jos pe langa motor si conectata sus la delcou din cate am inteles k este acela sa zicem de sub parbriz adik deasupra motorului asa in fine din acel fir ieseau scantei mici deci clar este fisurat. intrebarea mea care este... m-am urcat in masina si am zis sa dau o tura mica sa vad daca totul este in regula si am observat ca in timpul mersului practic imi da in nas , accelerez si scoate niste sune-te ciudate asa si imi da in nas... crede-ti ca problema ar fi de la acel fir mic ?? inca o data imi cer scuze pentru proasta descriere dar vorbesc din pricina celui care nu stie cu ce se mananca partea mecanica... va multumesc

Share this post


Link to post

deci sa inteleg ca trebuie schimbat firul acela!! de ce intreb pt ca cineva m-a speriat spunandu-mi k poate fi delcoul problema si am vazzut ca delcoul costa undeva in jur de 450 d ron. dar acel fir ai idee cam cat costa ?? si iti multumesc mult pentru ajutor



gata am inteles !! mai greu dar am inteles ! o sa schimb firul !! multumesc

 

Share this post


Link to post

Fir singur nu prea gasesti. Gasesti set fishe, cred ca nu trece de 50 lei.

Share this post


Link to post

deci am cumparat fisele cea care intra la delcou sau ce naiba este acela de"sub parbriz" adica in partea de sus care era super oxidat era ca naiba am schimbat firul l-am inlocuit restu nu le-am schimbat m-am uitat la ele aratau ok. dar tot am aceiasi problema imi da in nas :( ... problema asta poate fii si de la bujii oare ?? nu am bani momentan sa ma duc la un service si mai este ceva pana la salariu... am zis k ok am dat 43 d lei pe fise noi am schimbat dar tot aceiasi problema... acum cineva mi-a spus sa incerc poate o fii de la bujii am vazut ca una costa in jur de 15 lei nu stiu... ajutati-ma cu un sfat ceva... cred k cel mai bine ar fi sa ma inprumut pana iau banii si sa ma duc totusi la service...



sau mai am o intrebare va rog, cum pot sa verific daca fisele sunt ok sau in special bujiile daca sunt in regula ??

 

Share this post


Link to post

Fisele se masoara cu multimetrul si trebuie sa aiba o rezistenta de x kOhmi, nu stiu exact valoarea, oricum daca tot le-ai cumparat, schimba-le.

Cand scoti fisele, verifica sa nu fie oxidate atat fisele cat si bujiile. Ca sa nu te incurci si sa uiti unde vine fiecare fisa, scoate-le pe rand.

Daca nu sunt oxidate in zona de contact, scoate pe rand bujiile si verifica cu o lera (se pot cumpara de la magazinele cu piese auto) ca distanta sa fie de 1.1mm. Distanta se ajusteaza lovind usor cu manerul unei surubelnite. Oricum, un set de bujii originale GM de Matiz sunt 45RON, deci daca sunt mancate excesiv iti recomand cu caldura sa le schimbi.

 

La tine problema poate fi de la oxidul depus pe contactul de la bobina. Da-o jos si curata bine cu smirghel/pila acolo unde intra fisa, apoi da cu niste spray de contacte si curata cu o carpa curata.

Share this post


Link to post

ches am facut o boacana, deci pana la urma din cauza fiselor era pentru ca erau oxidate si acum seara am observat k aruncau 3 din ele scantei, si am zis ok le voi schimba pe toate , dar am facut o mare prostie le-am scos pe toate o data fara sa ma uit care de unde este, si acum m-am trezit cu toate fisele scoase dar nu stiu ordinea corecta cum sa le mai pun la loc, practic trebuie sa iau totul de la 0... ma poti ajuta cu un sfat sau cu o schema ceva unde gasesc ordinea corecta cum trebuie sa le pun la loc...

 



deci, am revenit. am rezolvat problema cu fisele am gasit schema pe net le-am pus cum trebuie toate bune si frumoase a pornit perfect la sfert nu mai dadea in nas nici un fel de problema mergea perfect ca inainte. am lasat-o pornita vreo 10 minute pana s-a ridicat apa apoi am dat drumu la minim la caldura , am mai mosmondit eu ce am mai mosmondit prin parcare la zapada, apoi m-am urcat in masina am accelerat-o o data, iar la a 2-a accelerare a murit motorul... Am incercat sa o pornesc iarasi, motorul invarte , arata ca vrea sa porneasca dar nimic... degeaba... problema acum este ca motorul invarte dar nu porneste... ce sa ma mai fac va rog ajutati-ma

Share this post


Link to post

Probabil nu ai fixat bine fisa centrala si a sarit. Verifica sa fie toate la locul lor.

Share this post


Link to post

Am o Problema mare ..

 

Cand am plecat de la job, dupa 12 ore de munca intensa (adica toata noaptea si nu numai)

dupa un ger de -20C nu a mai pornit matizul.. toate bune si frumoase.. am sunat la un taxi a venit sa imi dea curent

 

Am pornit matizul si am fugit la un magazin sa imi i-au o baterie.

Am luat bateria dar `tanti` aia de acolo ma tot obligat sa ii dau bateria veche.

Cum nu aveam scule la mine .. i-am lasat o garantie si am fugit acasa sa schimb bateria

Din cauza oboselii am uitat sa ma uit la plus` si minus si am pus bornele invers pe bateria cea noua

.. bine ca nu i-am dat foc.. dupa ce a inceput sa mi se topeasca plasticul de pe o borna mi-am dat seama,

am scos rapid bornele.. bine`nteles ca bateria era moarta

Am bagat bateria veche am pornit-o sa vad ce mi s-a intamplat.

Surpriza .. bateria mi-a ramas aprinsa in bord si la un moment dat mi s-a oprit motorul

 

Clar s-au dus diodele ..

Am dus la cineva bateria noua sa o puna pe un redresor,pe bateria noua mi sa topit o borna de la jumatate..

ma intereseaza daca aceasta mai e functionala.. inca nu am probat-o

Ar mai fi o prob .. nu prea aveam benzina si am venit cu becul aprins acasa.. cand am bagat bateria veche becul de la benzina nu s-a mai aprins

 

Ma intereseaza ce efecte secundare se mai pot intampla pt ca vin sarbatorile si nu vreau sa stau fara masina

.. si nici nu vreau sa ma duc la service sa imi bage aia 100 de lucrari inutile

 

As vrea sa primesc niste raspunsuri rapide..

Vad ca sunt multi cunoscatori pe acest forum

multumesc mult

Share this post


Link to post

@Liviu: Avand in vedere ca ai umblat la fise, tot de acolo ar trebui sa fie, asa cum a spus mr_alexandru. Verifica sa fie curate toate contactele fisa-bobina/fisa-delcou/fisa-bujie. Daca un contact este imperfect va face scanteie acolo si se va manca din material.

 

@bysnis: bateria noua probabil vei putea sa o salvezi insa vestile sunt foarte proaste pt masina. IN primul rand verifica sigurantele, s-ar putea sa ai noroc sa se fi ars la timp. Dar cel mai probabil ti s-a prajit tot ce insemna semiconductor, Matizul fiind o masina simpla in primul rand ar trebui sa verifici releul de incarcare baterie, ECM, punte diode alternator (desi daca nu ai pornit masina probabil asta e inca intreaga). Daca ai alarma, probabil ca si ea si-a luat-o.

 

Cel mai simplu e sa dai jos ECU sa-l verifici pe o alta masina intrucat e probabil cea mai scumpa componenta care sa-r fi putut defecta. De asemenea deconecteaza alarma si verifica daca mai e intreaga (se desface in general usor). Uita-te si dupa cabluri electrice impuscate/topite.

 

Bafta!

 

PS: dupa ce gasesti componentele cu probleme, fa o lista cu ce s-a prajit, cred ca va fi util pentru alti colegi care ar putea face o boacana asemanatoare.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema

 

S-a dus puntea de diode si releul de incarcare

Am cumparat o punte si un releu nou, m-a costat 200lei plus mana de lucru 100

 

Cu bateria am mers de unde am cumprat-o, si m-au trimis la garantie cu ea

Am fost la garantie, le-am zis ce am facut si mi-au zis ca, daca nu am mers cu bateria niciodata insemna ca este in garantie si o sa mi-o faca in 2-3 saptamani sa ii toarne alte borne si sa o testeze. daca mai prezinta probleme o trimit la fabrica sa o refaca

(Bateria este Caranda de 35A)

Foarte de treaba cei de la service, mi-au dat o baterie Boss cu care sa imi fac treaba

Cu ea am pornit Matiz`ul si cu ea merg si acum pana ma suna cei de la service

 

In rest masina se comporta normal nu am nici o problema pe partea electrica.

Mi-a zis cineva ca am avut noroc ca am scos-o rapid ca alfel era prapad.

 

Ms ches de raspuns.. acum o sa vad, am facut 200 de km cu masina dupa reparatie si totul e in regula

Am alarma pe masina si imi merge normal, becurile se aprind normal deci nu cred ca s-a dus nici o siguranta

Share this post


Link to post

Salut.

Am observat ca in fiecare iarna am probleme cu bateria. Se descarca in 3-4 zile de stationare, pe timp de ger. Am masurat consumul, si am descoperit ca are ~20mA consum cu masina oprita si fara consumatori stiuti, ~30mA daca adaug alarma, si... ~90mA daca adaug instalatia GPL. Eu stiu ca normal o masina are voie sa aiba maxim 50mA consum, dar mie atat imi consuma numai instalatia GPL. E chiar asa mare consumatoare, ori sa ma apuc de cautat pe circuitul GPL?

Share this post


Link to post

salut...am si io o problema cu chilometraju oscileaza (tremura si nu cred ca imi arata nici viteza corecta)da in rest merge ce as putea sa fac voi ce credeti ca are

Share this post


Link to post

Chilometraju' se schimba cablul de chilometraj :D

Offtopic: stii ce-s aia chiloti? is aia care chiloteaza avioane (la moldoveni) :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

mie atat imi consuma numai instalatia GPL. E chiar asa mare consumatoare, ori sa ma apuc de cautat pe circuitul GPL?

N-ar conta cat consuma GPL, daca ar fi legata dupa cheie. Nu cunosc GPL-ul, nu stiu de ce ar trebui sa stea alimentat permanent, are ceva memorie ?

Share this post


Link to post

Nu stiu sigur daca ar trebui sa aiba consum permanent. Memorie ar fi normal sa aiba, pentru ca graficele de mers pe gaz, le retine si se salveaza chiar daca deconectezi unitatea electronica de la bateria masinii. Totusi, ca la computere, memoria interna poate fi sustinuta de un mic acumulator aflat in interior. Nu stiu cum sta treaba, dar o sa mai fac sapaturi.

Share this post


Link to post

Hai ca i-am dat de cap. Problema este la mufele care intra in modulul instalatiei GPL. Exista un anumit punct, exact inainte de mufa tata din mijloc, intre mufa de conectare cu laptopul si mufa mai lunga, unde daca presez cu degetele, multimetrul ajunge sa-mi arate cosum zero. Din pacate e foarte sensibila zona, si la orice zdruncinatura poate sa reia consumul de 60 mA. O sa umblu zilele urmatoare s-o rezolv.

Share this post


Link to post

daca presez cu degetele, multimetrul ajunge sa-mi arate cosum zero

Variante : 1) e un contact imperfect acolo, poate trebuie curatat cu spray. Si normal ar fi sa consume mult. 2) un scurt-circuit in mufa, care genereaza un consum de curent important = foarte putin posibil. Problema nu este clarificata.

Share this post


Link to post

Am descoperit ca daca nu are acel consum de curent in stare de repaus, cand pornesc masina nici nu trece pe gaz, iar indicatorul de nivel gaz nu e luminos. A trebuit sa misc iar cablurile, astfel incat sa aiba consum de curent. Pana una alta, solutia scoaterii sigurantei instalatiei e unica pentru a opri descarcarea bateriei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...